27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jirka H. 27.7.2006 13:07

Re: Izrael do NATO

Nebylo by nejlepším řešením, kdyby se Izrael stáhl do svých OSN uznaných hranic a přestal napadat ostatní státy? Tím by válka skončila. :-D Na své hranici si klidně může postavit 100m zeď, udělat minové pole a sestřelit jedno každé cizí letadlo co tam nemá co dělat. Palestincům a všem arabům může zakázat vstup do země. To je jejich plné právo. Jak jednoduché by bylo tzv. krizi na blízkém východě ukončit :-D:-D

Jirka 27.7.2006 13:15

Re: Re: Izrael do NATO

Tak za prvé Izrael nikoho bezdůvodně nenapadá a za druhý kdyby postavil sebevětší zdi, napadán bude vždy, neboť islamisti maj jediný cíl, a to vymazat Izrael z mapy světa.

www racek 27.7.2006 14:42

Re: Re: Re: Izrael do NATO

jistě, a proto je třeba vymazat země islámu z mapy světa. začneme u iráku, pokračujeme libanonem ..

mirda 27.7.2006 13:18

Re: Re: Izrael do NATO

Jiří, jsi genius - měl bys být GT OSN. Podle Tebe by se Arabové nesnažili tu zeď zbořit nebo přestřelit??:-D:-D

www racek 27.7.2006 14:33

Re: Re: Re: Izrael do NATO

problém je v tom, že ta hranice stanovená osn jaksi vymezuje asi tak poloviční izrael než dnes ...

wandy 27.7.2006 17:29

Re: Re: Izrael do NATO

Kdyby Izrael neexistoval, museli by si ho islamisté vytvořit: potřebují nepřítele k tomu, aby našli smysl své existence a života. Sny jejich dětí nejsou o tom stát se strojvůdcem, vynálezcem, lékařem, malířem, ale střelcem z  kalaškova a trpitelem ve jménu Allaha. V tomto kontextu je docela informativní článek B.Olšera z dnešních LN: Zhoubný nádor Blízkého východu.

chetgar 27.7.2006 14:47

Re: Izrael do NATO

Hizballáh si z NATO dělá asi stejné obavy jako z IDF. Ze sta vystřelených kulek je trefí sotva jedna, zbytek schytají civilové, Hizballáh to natočí a z nepřítele je hnedka barbarský vrah malých dětí.

Navíc, nechci IDF moc fandit, ale ve srovnání s libovolnou evropskou armádou jsou na tom Izraelci každopádně líp technologicky, výcvikem i morálně... Kdybych jim chtěl fandit, tak řeknu, že kdyby je Evropa jó nasrala, tak ji roznesou na kopytech i se všema "vojskama rychlé reakce"

Radek 27.7.2006 15:15

Re: Re: Izrael do NATO

Izraelská armáda je samozřejmě kvalitní a v daném regionu zdaleka nejsilnejsi. Armady NATO jsou budovany ke zcela jinym ucelum (napr. jim nehrozi ze budou muset vest valku s nekterym ze svych sousedu - pomineme-li casy Varsavske smlouvy). Ovsem srovnavat vysledek jejich hypotetickeho stretu je trochu zvadejici. Jednak to nejsou armady u nichz by bylo pravdepodobne ze k takovemuto stretu dojde, navic by tady urcite rozhodlo valciste na kterem by se stret odehral.

chetgar 27.7.2006 15:21

Re: Re: Re: Izrael do NATO

jiste ze to je zavadejici, posuzuju to ciste subjektivne - nase transportery maji co delat aby dojely pres republiku, slovenske stihacky je treba roztlacit, aby jim naskocil motor (z jiste nadsazeneho vypraveni exzakladaka... :o)) izrael si nic takoveho nemuze dovolit, kazdy zakladak musi byt ready pro nasazeni ve skutecnem boji, jejich profici maji vesmes bojovou zkusenost, jakou ma sotva promile nasich vojaku (kdyz pomineme exlegionare, ale ti v armade vesmes nejsou).

Radek 27.7.2006 17:33

Re: Re: Re: Re: Izrael do NATO

Posuzuješ neposuzovatelné. Naše OT64 jsou 40 let staré šunky. Někdy do r.89 (tedy ve starém režimu) ještě dosluhovaly, ale pokud by nedošlo ke změně režimu tak by již určitě bylo přezbrojeno na nějaké nové typy. Po r.89 se tím nikdo nezabýval, neboť jsme se najednou z frontové linie ocitli v hlubokém zázemí. Za těch cca 17 let (no, v roce 2001 to bylo 12 let) už naprosto beznadějně zastaraly a současné vlády musí zajistit nová OT, což se vlastně již děje. Izrael si nic takového dovolit nemůže. S letectvem či tanky je to stejné. Ale v NATO jsou i armády (Bundeswehr) ktreré jsou dobře vyzbrojeny.

Ivan/HH/D 27.7.2006 19:24

Re: Re: Re: Re: Re: Izrael do NATO

K té poslední větě o vyzbrojeném Bundeswehru: Doporučuji všem znalým němčiny si přečíst o značných problémech které mají vyslané jednotky v Afganistanu, Sudanu a v poslední době i v Kongu (kde mají dohlížet na regulérnost voleb). Kromě ministra nár. obrany všichni, kdo do toho jen trochu vidí říkají, že Německo značně těmi dohromady asi 4000 vojáky naprosto vyčerpalo své lidské i materiální zdroje.

Ty doby kdy se Evropa (a i část světa) třásla před německou armádou jsou dávno pryč.........

Otakar 27.7.2006 12:32

Může to být jěště horší.

Současná situace je jen špičkou ledovce. Viditelný je jen střet Izraele a Hizballadu a Hamásu. Režie je vždy stejná, Palestinská samospráva /Abáss/ a Libanonská vláda křičí o nepřiměřenosti Izraelského postupu a Hamás a Hizbollád vesele útočí na Izraelské civilisty. Je to jen viditelná část střetu za kterým v pozadí stojí Irán a Syrie /cudně se tváří ostatní arabské země - sunité/ a na druhé straně USA jako dnes jediný garant Izraelského přežití. Pokud se bude EÚ i nadále chovat takto "politicky korektně" máme se na co těšit. Jediná cesta je likvidace Hamásu a Hizballádu, jinou cestu Izrael nemá, vše ostatní se rovná prohře a ta se rovná genocidě dle představ Iránu. Pokud Irán získá jaderné zbraně je to hotové a globální konflikt je jen otázkou času. Snaha Izraele o likvidaci Hizballádu a Hamásu je legitimní a rovná se šanci na přežití Izraele, jinudy cesta pro ně nevede. Tím základním nebezpečím není nízká životní úroveň, /ta je všude na světě/, ale středověké, fundamentální názory duchovní i světské elity v muslimských zemích a moderní informační a vojenské tachnologie v jejich rukou , které se nebudou ať již z náboženských, majetkových, nebo mocenských důvodů rozpakovat použít, proti západnímu světu, přičemž Izrael je na prvém místě. Ať se to komu líbí nebo ne lze souhlasit s tím, že se dnes v Izraelsko - islámském konfliktu bojuje svým způsobem i za celou euroatlantickou civilizaci. Je jen otázkou času, kdy se tyto "náboženské" exesy znovu neobjeví  ve Francii, nebo kdekoli jinde v EÚ, bídou to není, příjemce sociálních dávek ve Francii má životní úroveň vyžší než pracující v ČR,  to bude řízený export přes duchovní /imámy/, které korektně ponecháme aby si v EÚ dělali co budou chtít. Jediná vážná překážka na vítězném tažení islámu do EÚ je Izrael, jestliže tedy chceme někde islámisty zastavit, tak je to právě v Izraeli. Morální relativisté, multikulturisté, levicoví intelektuálové a NGO v rámci EÚ to nejsou garanti bezpečnosti evropské civilizace, to je USA .

wandy 27.7.2006 18:21

Re: Může to být jěště horší.

Naprostý souhlas. Včera jsem si pročítal diskuse na jiných serverech, jejichž tematem byl Irán. Zdá se mi, že nikdo nepochybuje o tom, že Irán připravuje atomové bomby, názory se liší spíš na to, jak je chce použít. Dost častý je názor, že je nepoužije sám, ale poskytne je Hizbollahu. A všichni si kladou otázku, co s tím: bude stačit embargo, nebo je třeba zopakovat nálet IAF na Osirak z roku 1981, má se té role ujmou US,... . Rozhodně se mi ale nezdá, že by se např. náš generální štáb zabýval myšlenkou využití našich Aero159 pro něco podobného :=))

za co 29.7.2006 15:42

Re: Může to být jěště horší.

se bojovalo na Balkáně? Za naši multietnické Kosovo a Bosnu, nebo za naši civilizaci?

mat a pat 9.8.2006 16:04

Re: Re: Může to být jěště horší.

Za bližší základny pro Hizbaláhské rakety - aby bezpečně dolétly až k nám. A taky za likvidaci Pravoslaví, které jediné se může(dějinami ověřeno) postavit muslimské rozpínavosti!!

Ignacy Mościcki 27.7.2006 11:34

Konečně to někdo napsal naprosto jasně. Díky.

Bohužel to ale vypadá, že Evropané dílem nemají rádi Židy a Ameriku, dílem je jim to jedno a dílem chtějí být považováni za svaté, moudré, spravedlivé a nestranné. Kam až může perverze spravedlivých multikulti blbů dojít, dokazuje odsouzení Švédky znásilněné arabským imigrantem, která podle takového jednoho (bílého) "hledajícího pozorovatele" či kýho výra nepřístojně provokovala svým oděvem a tak si to vlastně zasloužila. (Skutečný případ.) Slepota Evropy počínaje bruselskými politiky přes naduté levičácké intelektuály v médiích až po hledající pozorovatele je tak strašlivá a tak sama usilovně pracuje na svém zničení, že až jednoho napadá, že jde opravdu o neodvratný dějinný proces.

www racek 27.7.2006 11:52

Re: Konečně to někdo napsal naprosto jasně. Díky.

no, z 95 % se bráníme výhradně na arabském území ...

Majjkl 27.7.2006 12:45

Re: Re: Konečně to někdo napsal naprosto jasně. Díky.

Jaké arabské území? Palestina byla mandátním britským územím, kde pod britskou správou žili Židé i Arabové. Toto území bylo po dohodě věnováno pro vznik státu Izrael po světové válce, protože tehdy ještě politici cítili odpovědnost za holocaust. Palestinští Arabové tento krok neuznali a od té doby se datují snahy na totální zničení židovského státu, tedy zahnání Židů do moře. Přitom původně mohly i nadále v novém státě žít oba národy. Izrael je suverénní demokratický stát, což se o jeho okolí nedá říci. Držím mu palce.

Stanislav 27.7.2006 13:43

Re: Re: Re: Konečně to někdo napsal naprosto jasně. Díky.

A před britským mandátem toto území  OD ROKU 1514 až do konce 1. světové války patřilo Turecku, takže pokud by někdo mohl hypoteticky vznášet na toto území nárok, tak je to jenom Turecko

chetgar 27.7.2006 14:51

Re: Re: Re: Konečně to někdo napsal naprosto jasně. Díky.

"kde pod britskou správou žili Židé i Arabové"

to bylo tak, Židů tam byla sotva čtvrtina a podle OSN jim připadlo 60% území. kupodivu to Arabové nevzali.

a myšlenka dvou států v r.48 je směšná. Izrael si i dnes stěžuje, že hranice z r.67 (čili území o nějakých 30% větší než co měli v r.48) jsou neživotaschopné... co by tak asi říkali o těch původních...

Stanislav 27.7.2006 16:05

Re: Re: Re: Re: Konečně to někdo napsal naprosto jasně. Díky.

Myšlenka  2 samostatných státu v roce 1948 vůbec nebyla směšná, pokud by tyto státy žiily v míru i v rámci smíšeného obyvatwelstva, Izrael s  touto hranici, která omezovala Izrael skutečně pro válku v neživotaschopných hranicích souhlasil,  ale Arabové  s tím nesouhlasili, zautočili pěti armádami na Izrael a ztratili podstatně víc, i když měli místy až desitinásobnou převahu, takže  stát v neživotasdchopných hranicích  Izraelci nakonec nejen uhájili, ale  nakonec se i rozšířil. Pomahla k tomu tehdy dodávkami zbraní a výcvikem pilotů i čs. republika. Ovšem ani  třeba jordánská armáda nebyla druhořadá, vždyď byla vycvičena a částečně i velena Angličany. Taková je realita, Arabové mohli mít území a vlastní podstatně větší stát už v roce 1948, a přitom by nikdo nebránil jejich menšinám žít na území státu Izrael, ale vlastní nenasytností  a fanatickým náboženstvím řízenou nenávistí skoro  o všechno přišli. Tak to bylo skutečně, ostatní jsou jen propagandistické bláboly.

chetgar 27.7.2006 17:28

Re: Re: Re: Re: Re: Konečně to někdo napsal naprosto jasně. Díky.

vy byste akceptoval rozdělení poválečná ČSR na německou část se 60% území a českou se 40%? dost pochybuji. arabové to neudělali a já se jim ani v nejmenším nedivím. ono rozdělení bylo výhodné pro Židy, proto ho přijali. ostatně stejný fígl použili kosovští Albánci v Rambouillet - "smírčí návrh" obsahující de facto okupaci celé Jugoslávie vojsky NATO výměnou za odzbrojení UCK Albánci přijali, Srbové samozřejmě ne. Výsledek známe, humanitární bombardování, 4500 mrtvých civilů, pokračující etnická čistka v Kosovu, odkud musely utéct 2/3 Nealbánců, neustále se opakující pogromy na ty, kteří zůstali...

Stanislav 27.7.2006 11:55

Re: Konečně to někdo napsal naprosto jasně. Díky.

Jako člověk, žijící několik let na blízkém východě, znající korán, arabskou mentalitu i arabštinu, jakož i dějiny oblasti, musím vyslovit plná souhlas s Vámi i s autorem příspěvku. Ať se zde vyjádří z těch, kdo se  zde vehementně zastávají Hizbolahu a Palestinců, jestli se dostal aspoň nablízko k této  oblasti, když tak vehementně plácají nesmysly o věcech, kterým zjevně nerozumí. Arabové můžou prohrát třeba stokrát a nic se neděje, jediná prohra Izraele by znamenala jeho konec.  Podpisy mírových smluv jsou jen tzv.arabskou lstí tzn. že proti nemuslimům lze použít jakkéhokoli prostředku třeba i smlouvy, kterou lze v budoucnosti bez sebemenších výčitek svědomí porušit. My tento nesmyslný postup podporujeme a Izraeli, který nemá žádné východisko než se bránit to rozmlouváme. A když  se přesto brání, kritizujeme ho a vyhrožujeme mu. Mnichov 1938 je dobrý příklad., na který bychom neměli zapomínat Naše civilizace se dostala na vrchol, je tedy tam, kde byla římská říše někdy mezi lety 100-350 našeho letopočtu. Teď už zbývá jen cesta dolů. Že si ji sami svým pseudohumanismem připravujeme o tom není nejmenších pochyb.

Ignacy M 27.7.2006 12:08

Naštěstí si Izrael od Evropy nic neslibuje a nic od ní neočekává.

Už má totiž za sebou (nejméně) jednu zkušenost. Těsně před šestidenní válkou, kdy v arabských novinách vycházely karikatury o židáčcích, kteří budou smeteni do moře, a Izrael žádal diplomatickou (aspoň) podporu evropských představitelů, se tito k němu pod více či méně trapnými výmluvami otočili zády, jednali s jeho protivníky a v podstatě do budoucna počítali s tím, že Izrael nebude. Po šestidenní válce se opět přihnali a začali Izraelce mohutně poplácávat po zádech. Scéna až mrazivě přesně kopírující známý western V pravé poledne.

damian.frach@atlas.cz 27.7.2006 11:28

hesbollah

na ja nevim, skoly nemam, ale hesbollah ma v lebanonske vlade dva ministry, takze vlastne utoci cely lebanon a ne jen hesbollah. to ze izraelci to nechtej srovnat se zemi kompletne cele vitam. 350 mrtvych s cehoz 50-70% jsou lide s hesbollahu mi prijde na takovy konflikt celkem male cislo. genocidy v jugosce, cecne a v africe sli vzdy do milionu

Jura Jurax 27.7.2006 13:00

Re: hesbollah

No vidíte, školy nemáte, a přesto vidíte situaci jasněji než houfce graduovaných hlupců a vysocepostavených poserů najmě z evropských států.

Skepticus Maximus 27.7.2006 11:25

Co může zplodit věřící pomatenec než nějakou agitku proti nevěřícím psům

:-/

Jura Jurax 27.7.2006 13:04

Re: Co může zplodit věřící pomatenec než nějakou agitku proti nevěřícím psům

I věřící pomatenec může mít pravdu, najmě pokud se problém nedotýká jeho víry.

Kupříkladu upozorní-li Vás pomatenec byť i silně věřící na fakt, že Vám teče chladič, popřejte mu sluchu. Jinak nejspíš uvaříte motor.

Skepticus Maximus 27.7.2006 17:13

Re: Re: Co může zplodit věřící pomatenec než nějakou agitku proti nevěřícím psům

Ano, to ovšem není tento případ ;-P

Pozorovatel 27.7.2006 11:11

Dobrá rada

Když někdo chce psát o této problematice,tak ať si v prvé řadě tyto oblasti projede,stačí jako turista-pokud se to dá.A pak možná pochopí,že problém je především v neuvěřitelné bídě obyčejných lidí,kteří tam musí žít a dnes jim padají navíc na hlavy supermoderní bomby.P.s.:autor článku o sobě říká,že je kněz-to už vůbec nechápu !