29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

GLOSA: O Velikém Rusku

Válka na Ukrajině trvá už skoro dva měsíce – co jsme se za tu dobu dozvěděli o Rusku? A o sobě? Podle mne je nejdůležitější to, že naprostá většina ruských příznivců couvla. Jednak před tím agresivním vpádem samotným a jednak kvůli skutečně krutému zacházení ruských vojáků s civilisty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nevrkla 26.4.2022 15:19

Bez Putina se v Rusku nehne ani myš, na toho můžete svést cokoliv, šetření ani důkazů netřeba, naivo:-).

V tom se západ liší, tam politikové nemohou vůbec za nic, andělé.:-)

Tu Putinovi větu už jsem četl tolikrát, tolikrát už se hodila, vždy bez souvislostí. Zase to ovšem svědčí o tom, že nic lepšího evidentně neexistuje, a to je pohříchu málo.:-)

T. Hraj 26.4.2022 13:43

Jaksi jste pominul Němcova, rozstříleného v Moskvě na ulici. A taky zmizelé či zavražděné novináře. A že jich je. Myslíte, že se něco z toho může stát bez Putinova vědomí/schválení?

Ale myslím, že opravdu není nutné brát případ od případu, abychom zjistili, jestli je Putin dobrý nebo špatný člověk. "Rozpad CCCP byla největší tragédie 20. století". Já mu prostě na rozdíl od vás věřím, že tu větu myslí vážně (ačkoli ho nejspíš komunismus nezajímá).

J. Nevrkla 26.4.2022 10:09

Opozice je fyzicky likvidována, jistě. Mezinárodně se ví pouze o Navalnem, který měl největší úspěch v Omsku, kde získal tuším dva mandáty z pětadvaceti. Předpokládáte zřejmě, že každý mrtvý opoziční politik byl Putinem zabít. Vždyť ho teď podle průzkumu podporuje jen 83% Rusů a každý opozicnik ho fatálně ohrožuje. Určitě.

T. Hraj 26.4.2022 9:50

Předpokladem svobodných voleb je svobodná politická soutěž. Tu v Rusku nemají, protože oponentura je fyzicky likvidována.

Ano, zlo Ameriky je menší. USA nejsou dokonalé a jejich vojenské intervence jsou velmi kritizovatelné. Jenomže, USA mají něco, co (nejenom) Rusko nemá. Odkaz founding fathers, unikátní, stále platnou skoro 240 let starou ústavu, systém checks and balances, atd. Neboli jsou zakladatelem moderní demokracie. Za svoji nezávislost a za svoji (ale i cizí) svobodu a demokracii opakovaně bojovali. Toto vědomí a spirit u nich stále je, jakkoli je dnes často přikryt pod vrstvou času a hodnotového cynismu.

J. Nevrkla 26.4.2022 9:31

Na základě čeho jste přesvědčen, že v Rusku nemají svobodné volby? Že to říkají naše média? Na to říkal Václav Havel: v zemi, kde je cenzura, může věřit médiím jen blbec.

Zlo Ameriky je menší? Jen poslední invaze do Srbska, Libye, Sýrie, Iráku a Afghánistánu staly daleko více životu než ta ruská, přitom z těch zemí Americe ani Američanům prakticky nic nehrozilo. Vadily vám ty invaze?

T. Hraj 26.4.2022 9:25

Ano, ty hodnoty nebývají ctěny. Všechny ty konkrétní příklady poklesků západu, které uvádíte, vidím stejně. Před tím prahem si ale také zametáme. Nebo minimálně máme (stále ještě) tu možnost.

Rusko žádné svobodné volby dnes nemá. Už proto, že nemá svobodu slova. Novináři jsou v Rusku mizeni (cca 200 za posledních 15 let), přímí političtí oponenti končí ve vězení nebo jsou rozstříleni za bílého dne v centru Moskvy. Pokus relativizovat zlo Ruska a zlo Západu je směšné. Ostatně lidé hlasují nohama jednoznačně.

J. Farda 26.4.2022 9:16

Děkuji za rozhřešení a mějte se! :-)

J. Farda 26.4.2022 9:15

http://www.vajnach.cz/cs_historie_valka_2.php

V Čečně Rusové předvedli zacházení se separatisty ...

J. Farda 26.4.2022 9:12

Kolik mrtvých za druhé Púťpúť války bylo v v separaratistické Čečně, pane Karzo?! ;-)

http://www.vajnach.cz/cs_historie_valka_2.php

J. Nevrkla 26.4.2022 7:31

Stále více lidí začíná chápat, že invaze byla iniciována Ukrajinou a západem, že to je boj západu proti Rusku. A zřejmě by byl bez reakce, s Ukrajinou s jadernými zbraněmi a americkými základnami dělající si nároky na Krym a Donbas, časem podstatně nebezpečnější. Jak už se říká, západ bude v Rusku snad bojovat do posledního Ukrajince. A my tím bojem kromě Ukrajinců budeme trpět skoro nejvíce.

J. Nevrkla 26.4.2022 7:26

Nevím, co komu protiprávně a bez soudu zabavuji v Rusku, ale také nevím, že by to dělali někde v zahraničí, že by jinou zemi bez důkazů začali obviňovat a trestat. A to bychom se u nás jistě dozvěděli.

V. Kolman 25.4.2022 23:45

Vy máte jasno, těžko vám něco vysvětlovat, vidíte to přesně tak prosté, jak to kreml žádá. Je to jinak, stále více lidí už to chápe.

V. Kolman 25.4.2022 23:38

Ano. Délka života je věcí občanů (a vlády) jakéhokoliv státu - pochopitelně.

Ale zároveň délka života (všeobecně!) o lecčems vypovídá. A to bez ohledu na to, jestli se přímo nás týká, nebo netýká.:-(

V. Kolman 25.4.2022 23:26

Ale jó. beru si poučení z minulosti (například z 21. srpna 1968) a ne ze současné lživé a směšné ruské propagandy.

Leningrad jsem napsal proto, aby lidé vašeho ražení věděli, o jaké město se jedná.

V. Kolman 25.4.2022 23:18

Mýlíte se!

Ruská policie občany, kteří nesouhlasili s oficiálně hlásanými názory - odváželi rovnou do Gulagů, viz odborník na kosmonautiku/rakety Koroljov. Ten měl ale naštěstí kliku, že ho posléze potřebovali, aby vynesl na orbitu sputnika (družici).

K důkazům. Když se "šikovně vyrobí" vhodný paragraf - pak se vše děje podle zákona:-(:-(:-(

V. Kolman 25.4.2022 23:04

Proto Ruští agresoři likvidují v Ukrajině "větščiny"??

K. Ševčík 25.4.2022 22:52

Paní Šustrová, napsala jste naprosto skvěle a fundovaně. Jako vždy. Koutecký, Karza, Podrazký či Hoblík .... to je proruská hnědá parta. Ale co dělat? Tady je demokracie a mohou si psát co je libo, ale v Rusku Vladimira Vladimiroviče by si ani neškrtli.

Z. Koutecký 25.4.2022 22:23

To nic, pane Fardo, nerad jsem Vás rozčílil. Hádky nemám rád. Jenom bych podotkl, že ani já, ani Vy jsme žádná fakta neuvedli. Jen svoje názory. O faktech víme jen to, co kdo kde napsal nebo řekl.

J. Karza 25.4.2022 22:11

Zavražděných.

J. Karza 25.4.2022 22:08

Tak určitě. 8 let protiteroristické operace na Donbasu, 11 tisíc mrtvých civilistů.

J. Nevrkla 25.4.2022 21:43

Prokope, vy nikdy nepřijdete s jakýmkoliv argumentem, jen vše označíte za lež. Vykaslete se na to, tak něco jalového se nevidí.:-)

P. Diviš 25.4.2022 21:40

Že si nechcete vzpomenout neznamená, že by to nedělali. Mýlíte se jako obvykle a v lepším případě.

P. Diviš 25.4.2022 21:38

Pan Pospisil má, na rozdíl od vás, pravdu. Vyprovokovali to Rusáci.

V. Podracký 25.4.2022 21:37

Ukrajinci nebombardují Leningrad, který se už jmenuje dávno jinak. je vidět, že žijete minulostí nejen podle tohoto příkladu. Ukrajinci ovšem bombardují osm let Doněck.

P. Diviš 25.4.2022 21:37

Na napáchání škod v okolí Rusko stále sílu má. A Ukrajina se ruských neduhů zbavuje (na rozdíl od Ruska), pomalu a bolestně.

P. Hák 25.4.2022 21:27

R^

J. Nevrkla 25.4.2022 21:26

Nejsem si jist, jestli už ho nepřekonáváme. Nějak si nevzpomínám, koho Rusové obviňovali, sankcionovali a trestali bez důkazů a soudů, že by někomu kradli konta a zabavovali majetky. Mýlím se?

V. Podracký 25.4.2022 21:18

To není pravda, obyvatelé Donbasu povstali spontánně, protože neuznali vládu z Majdanu. Je pravda, že bez Rusů byse neudrželi.

V. Podracký 25.4.2022 21:08

A ještě větší dobro je mít na svém území přímo.

V. Podracký 25.4.2022 21:06

Přesně tak, blížíme se Rusku.