30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Nápověda Vondrovi

V úterních Událostech, komentářích ČT se exministr Alexandr Vondra velice podivoval, že sympatie české veřejnosti jaksi nejsou zcela na straně Ukrajiny…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 28.8.2014 14:50

Re: Výborný článek, ale nápověda nepomůže

Rozlišovat dobro a zlo v tomto konfliktu už podle mého názoru nejde. (I humanitní bombardování bylo pro někoho dobro a jiného zlo. Dobro pro toho, kdo by jinak byl třebas mučen a zabit a díky bombardování se to nestalo. Zlo pro matku, které to zabilo dítě).

Sebekrásnější myšlenku je třeba neprodleně zahodit do kanálu nejpozději v okamžiku, kdy se za ní začnou kupit hromady mrtvol. V žádné situaci účel prostředky nesvětí. Žádné osobní fandění intelektuála nemůže a nesmí vést k tomu,  že  pro třpyt vábivého snu přestává cítit zápach tlejících trupů nevinných a bezbranných". cit. Chomsky

J. Farda 28.8.2014 12:53

Pane Josefe Havránku,

Vy nechápete? A to pamatujete rok šedesátý osmý jako pozdější odprověrkovaný komunista nebo jinak? A jinak jak? A jak vnímáte rozpor mezi slovy a skutky lhářů Putina a Lavrova?

https://www.youtube.com/watch?v=mMN506G6HsY

http://svoboda.blog.ihned.cz/c1-61877790-co-si-mysli-vladimir-putin

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/putin-vyzval-ke-klidu-zbrani-na-vychode-ukrajiny/1116086

http://echo24.cz/a/icjRW/bojuje-za-nas-nekolik-tisic-rusu-priznal-vudce-vzbourencuhttp://echo24.cz/a/wxthP/separatiste-utoci-na-jihu-zacina-boj-o-azovske-more

M. Urban 28.8.2014 12:31

Trapný je především tento článek

Proč nejsou všichni obyvatelé ČR na straně Ukrajiny? Je tu dost komoušů a jejich přisluhovatelů, kteří nenávidí vše demokratické.

E. Heusinger 28.8.2014 10:23

Nový Hitler nevadí,

hlavně aby šel proti Rusku.

J. Slanina 28.8.2014 11:23

Re: Nový Hitler nevadí,

Blbečku Šoustale. Hitler už v rusku dávno je.

http://g.denik.cz/1/87/putin-karikatura_denik-380.jpg

J. Schwarz 28.8.2014 9:39

Milý pane,

na současném Rusku se mi nelíbí hlavně dvojí metr, co bere na sebe a na ostatní. Jaképak "humanitární konvoje" povolili Rusové do Čečny? Jak jim záleželo na blahu obyvatel Grozného, který srovnali těžkými zbraněmi se zemí? Kdo povoluje vstup Gruzínům na území Jižní Osetie, na jejich pole? Není to náhodou ruská armáda, i když údajně Rusové jen "pomohli" a teď tam rozhodují? Jak je to s mírou autonomie jednotlivých republik samotné Ruské federace? Nerozhodl snad Putin, že bude gubernátory jmenovat sám, žádnou "autonomii" netrpí? Tak proč pravý opak "doporučuje" ostatním v "blízkém pohraničí"? Nemusí se mi sice líbit trendy v EU a USA s idiotskou politickou korektností, genderismem a islamizací, ale Rusko s jeho samoděržavím taky není žádná výhra. P.s. - Vy byste se nevyjadřoval "nenávistně" k příbuznému, který by bydlel ve vašem baráku a podpálil vám ho?

J. Šimek 28.8.2014 9:54

Re: Milý pane,

Rozdíl bude v tom, že v Čečně likvidovali teroristy a na Ukrajině pomáhají lidově-demokratické, osvobozenecké armádě :o)

J. Kavalír 28.8.2014 10:51

Re: Milý pane,

Přesně tak, islámské teroristy nejen místní, ale z celého (islámského) světa. Stejné teroristy, které USA podporovaly v Bosně a v Kosovu, proti kterým bojují v Afghanistánu a které si úspěšně vypěstovali v Iráku a Lybii.

Ale vy jste to tak asi nemyslel, že?  :-)))

J. Šimek 28.8.2014 17:27

Re: Milý pane,

To jako značí, že Putin má právo lhát, jak když tiskne ?

E. Heusinger 28.8.2014 10:15

V Čečně

se likvidoval islámský terorismus. Podobně jako Amíci likvidují islámský terorismus v Iráku.

V. Podracký 28.8.2014 12:19

Re: Milý pane,

Jestliže má Putin dvojí metr (to asi má), potom má Západ dva dvojí metry. Jinak ke Kosovu, jinak ke Krymu, jinak k legálně zvolenému (nicméně problematickému( Janukovičovi a jinak k nelegální pučistické současné vládě. Atd.

P. Kmoníček 28.8.2014 16:15

Re: Milý pane,

Ptám se podruhé.Kdo že je ten blb,pane Podracký?

J. Kanioková 28.8.2014 9:26

Souhlas s autorem..

"Na prvním místě bych zmínil trapnou, až tragikomickou roli českých médiích, které o Ukrajině neinformují, ale rovnou agitují… " - naprostý souhlas..

A já vidím hlavní problém v tom, že si lidi nechtějí pořádně zanalyzovat ZAČÁTEK ukrajinského problému a z toho se odvíjející souvislosti, řetězení chybných akcí a reakcí. Eskalaci. JE TO VÁLKA OLIGARCHŮ UVNITŘ Ukrajiny.. Oni jsou tam prvotní příčinou i autory dalších kroků v tamní katastrofě. Čímž netvrdím, že Rusko je nevinné a nehájím ho.

Ale odstartovali si to a největšími žábami na prameni jsou domácí ukrajinští bossové !!! I lidi, za nimiž "stojí" Pravý sektor. A Západ tomu přihlíží, a pomáhá eskalovat svými nesmyslnými kroky.. Velmi dobře o tom vypovídá článek -

Exministr Jaroslav Bašta k Ukrajině: Obyčejný fašismus, ať si ČT říká, co chce. Co se tu neví o Majdanu a synovi Janukovyče. Stydím se, že jsem chválil EU - http://jdem.cz/bqgj82

Forbes - 100 nejbohatších - http://forbes.ua/ratings/1

J. Slanina 28.8.2014 9:40

Re: Souhlas s autorem..

Tož to jsou proti rasputinovi pěkní ubožáci.

http://zpravy.idnes.cz/putin-ma-tajny-majetek-40-miliard-dolaru-tvrdi-guardian-ppe-/zahranicni.aspx?c=A071221_153323_zahranicni_miz

J. Šimek 28.8.2014 9:58

Re: Souhlas s autorem..

Jasně, za všechno může Ukrajina. A Rusko anektovalo Krym nedopatřením.

Tohle máte z institutu, že jo ?

No, prezidenta už mají řádně zvoleného a termín parlamentních voleb mají za pár týdnů. To vám konečně zatne tipec. Kremrole.

Ś. Svobodová 28.8.2014 10:37

Re: Souhlas s autorem..

Ano pane Šimku, ukrajinské vedení může za to, že za 20let nedokázalo svou zem postavit na nohy. Nedokázalo nastolit pevný právní řád, zatočit s oligarchy a ohromnou korupcí. Její představitelé a mafie si rozebrali a rozdělili každičkou část, která mohla generovat zisky.

Proto šli lidé na Majdan, mysleli, že s EU na tom budou lépe. Upřímně - i s Čínou  by na tom byli asi lépe, než se svým vedením minulým i dnešním. Proto se děje, co se děje.

Volby nic nevyřeší. Východ je ve válečném stavu a lidé tam zřejmě volit nebudou. Tak že nebudou mít zastoupení v parlamentu, stejně jako nyní a konflit bude ještě vyhrocenější.

A co se týče zodpovědnosti za civilní oběti (oni se neobětovali, ale byli obětováni = zabiti). Za to je zodpovědné rusko stejně jako ukrajinci.

J. Šimek 28.8.2014 17:22

Re: Souhlas s autorem..

Aha, tak demokratické volby jsou už dopředu na prd. Tak tohle Vám fakt nežeru. Pořád tady slyším, že v Kyjevě vládne fašistická chunta a už dopředu se nemůže nic změnit. Jste obyčejná kremrole.

B. Hamáček 28.8.2014 22:24

Re: Souhlas s autorem..

To , že je v nějakém státě bordel neopravňuje sousední velmoc tento stát napadnout. A Rusko patří k velmi agresivním státům.

J. Kanioková 28.8.2014 14:34

Krym? Otázkou je, čí je to území...

Patří území šlechtě? Nebo vládám? Nebo lidem, kteří na tom území žijí? Pokud si většina obyvatel Krymu přála NEbýt součástí Ukrajiny, tak je to jejich mezinárodně uznané právo.

Existuje totiž "International Court of Justice advisory opinion on Kosovo¨s declaration of independence" z 22. července 2010, tedy v podstatě fungl nové, které tvrdí něco opačného. Mezinárodní trestní tribunál totiž konstatoval, že v mezinárodním právu NENÍ žádné ustanovení, které by bránilo jednostrannému vyhlášení samostatnosti, stejně jako takové vyhlášení NENÍ vázáno vnitřním právním řádem původního státu.

Toto stanovisko Mezinárodního soudu doslova převzalo argumentaci z písemného stanoviska Spojených států ze dne 17. července 2009.

Odkaz: http://www.icj-cij.org/docket/files/141/15704.pdf

Takže.... Kosovo ano..... Krym ne.... jak se nám to hodí... Dvojí Metr !

J. Šimek 28.8.2014 17:26

Re: Krym? Otázkou je, čí je to území...

Kosovo je vznik samostatného státu, Krym je anexe cizího území. Je mi jasné, že tohle v institutu nejste schopni rozeznat.

Obyvatelé Krumu se vyjádřili před hlavněmi zbraní neznačené ruské armády stejně svobodně a ve stejném počtu, jako naši lidé za bolševíka.

Mezinárodně uznané právo na anexi cizího území neexistuje.

Čus, kremrole.

V. Běhal 28.8.2014 8:59

Kdo je vrah

Kdo hází zápalné lahve na policisty chránící demokraticky zvolenou vládu je vrah. Kdo sympatizuje s vrahy je darebák!

Ś. Svobodová 28.8.2014 9:48

Re: Kdo je vrah

Souhlasím na 100%. Někteří diskutující (bohužel snad valná většina) bere tento konflikt jako fotbalový  zápas nebo prezidentské volby. Vůbec jim nedochází, že jejich obhajoba té či oné strany je obhajoba vrahů.

J. Šimek 28.8.2014 10:00

Re: Kdo je vrah

A kdo toho využije k vojenské anexi cizího území, je imeriální vrah.

V. Běhal 28.8.2014 10:53

Re: Kdo je vrah

K imperiální agresu se situace snaží využít USA, které chtějí Rusko zaplést do války. USA jsou na hranici ekonomického kolapsu, který chtějí vyřešit válkou, stejně jako Hitler. Rusko válku nepotřebuje, potřebuje mír, aby mohlo zemi ekonomicky pozvednout. Zatím se to daří, což nemohou USA potřebovat.

J. Slanina 28.8.2014 11:33

Re: Kdo je vrah

Hezky cituješ, soudruhu, z vumláckých skript.

J. Šimek 28.8.2014 17:30

Re: Kdo je vrah

Jasně, Rusko zvýšilo výdaje na zbrojení o 40% a USA bude řešit svoje problémy válkou. Vy jste fakt v obraze, kremrole.

J. Slanina 28.8.2014 8:16

Milý autore.

Nebudu se snad ani zmiňovat o zařazení vašeho článku právě do onoho "masírungu" českých medií. Jenom malá připomínka:

"Zvláště pak starší generace, která si za socialismu do sytosti užila to novinářského masírování, pábení, je už na tyhle staré kousky alergická. Jak to známe z fyziky, každý tlak vyvolává protitlak!"

Netuším, jaký protitlak by měla vyvinout ona "starší generace", které za dob mládí většinou ostentativně čouhalo z kapsy rudé právo a jíž naopak ta proruská propaganda českých médií způsobuje dokonalou propustnost prostaty, takže učůrává blahem.

R. Gramblička 28.8.2014 8:29

Re: Milý autore.

autor nikoho nemasíruje, jen předkládá svůj názor.

J. Slanina 28.8.2014 8:43

Re: Milý autore.

Hmm, ale pěkně se "zařadil".

K. Frauknecht 28.8.2014 9:35

Re: Však Vy taky :-)).

Jo a s tim právem ste mě dost na§ral !!! :-)))