3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

GLOSA: Hořící Amazonie

Hořící Mississippi je film, který zachytil historii USA. A to požár v alegorickém smyslu, boj za občanská práva v roce 1964. I nynější požáry v Amazonii mají svůj přenesený význam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pokoutný 28.8.2019 16:30

Re: I v Bolívii prales hoří, ale ticho po pěšině

Nic nového pod sluncem. Už dva roky používají referenční média našich melounů (The New York Times, Washington Post, CNN...) l útokům proti Trumpovi fotky z pohraničí, pořízené v dobách jejich miláčka Husseina Obamy. Tak proč měnit metodu?

P. Rada 27.8.2019 21:40

Re: Co chce lidstvo?

Tak mi nějak ušlo, že v Amazonii která leží na 7 mil km2 už zmizely pralesy na ploše 5mil a zbyly tam jen savany?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Amazonie

https://www.e15.cz/zahranicni/pozary-meni-amazonsky-prales-na-pastviny-finsko-navrhuje-zakaz-dovozu-brazilskeho-hoveziho-do-eu-1361817

https://www.stoplusjednicka.cz/amazonie-hori-potvrzuji-i-nove-satelitni-snimky

V. Církva 27.8.2019 20:15

Tak jistě

Doba postpravdivá, islamofobie, populistické strany. To jsou všechno nálepky které ti darebáci používají na hanobení ostatních. Proto je tak nesnáším. Jsou to vychcaní pokrytci.

Z. Lapil 27.8.2019 17:06

Re: Strach či vlastizrádnost?

Ad 1: no vidíte, my se neshodneme ani na otázce. Vy jste se zeptal, JESTLI se otepluje (a odpověď, přinejmenším pro sebe, znáte; proč ne, vlastně s vámi souhlasím), já se ptám po příčině oteplování. A protože ji nemám zdaleka za jistou, odmítám na ni sázet vše, co mám.

Ad 2: o efektivnosti rozhoduje kombinace kritérií věcných (ano, taky bych rád bydlel v pasivním domě s hi-tech vytápěním a rekuperací a klimatizací a vůbec) a ekonomických (prostě na to nemám). Jediné, co zákon dokáže, že mi sebere něco peněz a dá je někomu cizímu na kompletní zateplení, zatímco mně by víc pomohlo, kdyby mi ty peníze nechal a já si pořídil řekněme lepší okna. Nebo třeba méně smrduté auto.

Ad 3: Na rozdíl od dětí dospělí vědí, že poroučet větru dešti se nemusí vyplatit. V 70. letech se ve velkém prováděla meliorace polí, předtím regulace řek. Dnes máme problém, že nám z krajiny odtéká voda. Poněkud magořina, řekl bych.

Z. Lapil 27.8.2019 16:46

Re: Kamínek? Přímo balvan!

Myslím tím: nesprávnou informací je stará fotka údajně dokumentující současný stav.

Což je prkotina, ale zároveň to snižuje důvěryhodnost ostatních tvrzení toho člověka/těch novin. Takže nakonec - i my dva teď a tady - diskutujeme o správnosti použití nějakých obrázků místo abychom si vytvářeli nějaký aspoň trochu seriózní názor na hořící prales a co s ním. Ne že bych měl v poště tisíce zoufalých dotazů z Brazílie.

J. Ticháček 27.8.2019 15:53

Re: Strach či vlastizrádnost?

Jo. Jen z té borovice neuděláte střechu. Maximálně palubky na obložení předsíně. Kytaru z ní taky neuplácate, na topení to taky není žádný zázrak, a s dubem je to dost podobné. Snad, kdyby se ještě ve velkém stavěly flotily námořních plachetnic.

To že se tady pěstuje užitkový smrk má podobné důvody, z jakých se na jiné půdě pěstuje pšenice, i když takový bez by možná byl z vašeho pohledu vhodnější. Snad až na to, že z něho horko těžko uděláte housku.

K. Zelený 27.8.2019 15:21

Re: Možná byste se měl nejdřív informovat, jak to s tím

Nedrobtě sa sprostým na sposob Švejka! Samozřejmě Bolsonara, protože nechává hořet přírodní bohatství své země a ještě odmítá pomoc při hašení.

P. Manda 27.8.2019 14:46

Re: Strach či vlastizrádnost?

Ale Bursíka jste volil, že ?

R. Franc 27.8.2019 14:35

Re: Strach či vlastizrádnost?

To jste na špatném omylu, i když jste si vyzobl jen FV a JE. FV byla dotována z toho důvodu, že energeticky byly panely záporné - tedy že energie potřebná k výrobě byla větší, než energie jimi vyrobená za dobu jejich životnosti (a to se neuvažovalo o jejich následné likvidaci). A to, že v Německu mamá Merkel zakázala JE taky nevíte? Vaše argumentace je tedy velice pochybná a je zbytečné s vámi diskutovat, protože jste buďto neznalý, nebo fanatický (a to vám nechci nikterak lichotit).

M. Prokop 27.8.2019 14:29

Re: Co chce lidstvo?

V Amazonii nehoří prales, ale různé savany, i kdyby se zelení soudruzi ukouzlili s různými starými fotografiemi.

O. Uživatel 27.8.2019 13:54

Uživatel požádal o vymazání
P. Rada 27.8.2019 13:43

Re: Co chce lidstvo?

https://www.youtube.com/watch?v=eb_6MdUZyw0

P. Harabaska 27.8.2019 13:41

Re: Kamínek? Přímo balvan!

Velmi dobře.

P. Harabaska 27.8.2019 13:40

Re: Možná byste se měl nejdřív informovat, jak to s tím

Tím sebestředným buranem, který pro svoje zduřelé ego bezohledně poškodí vlastní i okolní země a jejich obyvatele, myslíte Macrona nebo toho Brazilce?.

P. Rada 27.8.2019 13:38

Re: Co chce lidstvo?

Donedávna mlčky akceptovalo odpuštění pronájmu od přírody v hodnotě ekosystémových služeb které přitom NÁSOBNĚ překračují celosvětové HDP.

https://www.databazeknih.cz/knihy/priroda-nebo-clovek-365282

Pokud se Vám to zdá přehnané, zkuste si vyčíslit co by asi tak stálo zbudování kosmické lodi zajištující tisíceletou stabilitu a obživu třeba jen miliardě lidí. V menším se o to snažili výzkumníci projektu "Biosféra". (http://biosfera2.sweb.cz/#1).

Zkuste si dohledat nákladovost a porovnat to s tím co každoročně i letos hoří v Amazonii ...

Budeli lidstvo prozíravé, zachová se tak aby o faktickou ekonomickou podstatu své existence nepřišlo. Zatím se lidstvo dominantně chová stupidně.

P. Brich 27.8.2019 13:34

Re: Je to trochu jinak

Aby tak Putin!

P. Rada 27.8.2019 13:16

Re: Strach či vlastizrádnost?

Odstavec 1. Ano jde o čas. Právě čas byl ale pomarněn diskusemi zda se vůbec otepluje a to bylo minimálně na desetiletí stvrzeno i s presidenského pastu v publikaci "Modrá nikoli zelená".

ad od. 2. O efektivnost vyhození jednoho a budování jiného rozhodují věcná kritéria. Včetně tedy toho jaké novostavby povoluje zákon. jsem přesvědčen, že značná část starých staveb se vyplatí renovovat. Zahraniční tedy dlouhodobější zkušenosti to potvrzují. rozhodující pro to co se "vyplatí" renovovat jsou ale zase okolnosti zákonné. Např absence uhlíkové deně. Dopady ale přes neexistenci uhlíkové legislativy existují a hlavně budou ještě eskalovat. Jde tedy o dlouhodobost souhrného a důsledného ekonomického pohledu kde měřítkem by neměli být peníze ale jouly a kilogramy. V úhrnu pak pokles entropie.

ad 3. Na trhu to bylo doposud ponecháno. počátky výsledků jsou už patrné. Zásadní omyl tkví v tom, že dnes tržiště převálcovává jakýsi válečný stav ve kterém půjde civilizaci o přežití. Úspěch v boji o přežití nejlépe zajištují osvědčené strategie. V klimaticky ojedinělé situaci prakticky nikdo žádnou ověřenou nezná. Nezbývá než se začít řídit tím nejnovějším co věda k problému sděluje. I dnešní děti to už občas začínají chápat. Dospělci jsou častěji podstatně konzervativnější. Změnám se i popuulisticky ladění politici brání. Právě proto dominaci emotivity nad racionalitou a pro poruchy zpětných vazeb v lidském jednání přeneseném na politiky hrozí v anomální klimatické situaci kolaps civilizace.

D. Šimáček 27.8.2019 13:10

chce G7

zabránit ničení amazonských pralesů??? pokud ano ať se netváří jako spasitel světa, že někomu pomůže, a tím si ho neurčitě zaváže, Stačí se pozeptat kolik by stálo si tyto lesy pronajmout pro produkci kyslíku, a budeli G7 prozíravá stanoví si hodně dlouhodobý pronájem...

K. Zelený 27.8.2019 13:02

Re: Abych citoval z klasika něco vás se týkajícího,

Houžňák, máte psa?

F. Houžňák 27.8.2019 12:57

Proč by měl být hořící prales problém? Hořel vždy

a zhasnul, a bude hořet i v budoucnosti a zase zhasne. Jenom musíte koukat, abyste nestál uprostřed požáru. Domácí, co potřebují pole, aby se uživili a nežijí v blahobytu jako vy, jehož předkové svůj domácí les dávno vypálili a přeměnili v pole, to vidí zjevně jinak. A oni jsou tam doma, ne vy.

P. Rada 27.8.2019 12:57

Re: Strach či vlastizrádnost?

Fuj! Pomlouváte a jestli znáte pravdu tak dokonce LŽETE!

Fotovoltaika u nás a ve světě je něco docela jiného. Český FV tunel dnes evidentně zastřešuje ČEZ se svými nedohledatelnými akcionáři. JE se přestali stavět celosvětově s ekonomických důvodů - nikdo je tedy nezakázal.

F. Houžňák 27.8.2019 12:54

Abych citoval z klasika něco vás se týkajícího,

"to teda musel bejt pěknej zdělanec", v originále nejspíš "toff". Zkuste si to výrokovat do logiky.

M. Prokop 27.8.2019 12:39

Re: pokrytectví

Zrušila povinnost přidávat, ovšem nezrušila jiné zelené cíle, využití OZE. Takže se přidává dále, abychom cíle plnili a že z toho bohatne Bureš, to je ovšem také důvod.

K. Zelený 27.8.2019 12:38

Re: Kamínek? Přímo balvan!

Správně, není tu od toho aby se zastával, ale aby se neslušných nezastával. S tou pravdou - znáte to, má jí každý stejně jako díru do .... Slušný novinář má hledat fakta, v případě komentáře přidat názor.

Trochu si protiřečíte nebo vám nerozumím. Pokud je hořící prales problém, co nevěříte tomu, kdo říká to samé a ilustruje to nepatřičnými fotkami?

K. Zelený 27.8.2019 12:32

Re: No, vždyť to říkám,

Nj, žádná logika, natožpak výroková, co už s vámi.

R. Langer 27.8.2019 12:28

Re: Jak nám onehdy vyprávěl profesor Buchholz z Erlangenu,

Ano, přesně tak funguje "ekologie" Zelených bolševiků.

Z. Lapil 27.8.2019 12:09

Re: Kamínek? Přímo balvan!

Slušný novinář není od toho, aby se zastával, slušný novinář je od toho, aby hledal a psal pravdu.

Ten, kdo místo aktuálních fotek předvede fotky staré, umožní svému oponentovi svést debatu od problému (hořící prales JE problém) k nepodstatné pitomosti (ano, JE jedno, jak je fotka stará, ale kdo lže, ten krade a kdo mi dává nesprávné informace, tomu nevěřím).

Z. Lapil 27.8.2019 12:01

Re: Strach či vlastizrádnost?

Tady jde hodně o ten čas. U smrkové plantáže platí, že se kácí a vysazuje zhruba jednou za 100 let. Současné smrky napadené suchem a kůrovcem jsou od pohledu starší než 30 let a zároveň mladší než 100 let, jinak by byly pokáceny a znovu vysazeny. Myslíte, že před těmi třiceti lety byl dobrý nápad polovzrostlé lesy vykácet, dřevo víceméně zahodit (i do štěpkovače potřebujete nějaké minimálně tlusté větve) a začít pěstovat stromy jiné, na které notabene není tak úplně nastavený zpracovatelský průmysl?

Podobnou námitku mám proti vašim oblíbeným rekuperačním a tepelně čerpadlovým systémům: opravdu vám přijde jednoznačně úsporné zahodit fungující otopný systém a vybudovat nový? Když rekuperace vyžaduje prakticky nový barák (teplo unikající stěnami a okny moc nezrekuperujete) a tepelné čerpadlo produkuje vodu o nižší teplotě než klasický kotel, takže kvůli němu potřebujete předělat komplet topení včetně trubek a radiátorů).

Jinými slovy: nebylo by opravdu lepší nechat to na trhu? Energie není levná a nikdo nemá zájem zbytečně utrácet peníze. A už vůbec není vhodné panikařit. Jak jste tu nejednou zmiňoval - klima je ne zcela předvídatelný komplexní systém a přinejmenším mně předběžná opatrnost velí nešťourat do věcí, když tak úplně nevím, co dělám. Natož postavit barák ve kterém bydlím, na hlavu (metafora pro bezuhlíkovou EU) jen proto, abych o pár procent omezil emise CO2, o kterém nevěřím, že může za všechno.

Z. Lapil 27.8.2019 11:18

Re: pokrytectví

Nenechávejte se unést. Obsah řepky v "naší" naftě má na palmové plantáže v Indonésii vliv mizivý až žádný. Vlastně má vliv dokonce kladný (byť mizivý) - kam naleju řepku, tam nenaleju palmu.

Ne aby někdo z tohoto mého tvrzení usuzoval na cokoliv o mém názoru o povinném(!) přidávání čehokoliv kamkoliv.

F. Houžňák 27.8.2019 11:08

No, vždyť to říkám,

MBA jako vyšitý.