Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Hanba britské justice
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T. Bubeníček 16.12.2021 19:33Hlavně, že každý stát musí mít zákony pro ochranu whistleblowerů. Takže, udávat soukromé firmy, to je jako super, ale zveřejnit nepravosti státu to ne, to je špatné. |
J. Jurax 16.12.2021 16:25V článku je jeden pohled. Opomenut je tam ovšem druhý pohled - totiž že Assange je zrádce své země a národa. A z tohoto pohledu není jeho vydání do země, kterou zradil, hanbou. Měl zdrhnout do Ruska. Tam by si ho hýčkali. Možná. |
P. Diviš 16.12.2021 17:06Viz Snowden. |
M. Malovec 16.12.2021 14:42Komunista bude vždy hájit jakýkoliv zloči, jakéhokoliv gaunera ve chvíli, kdz poslouží proti kapitalismu. |
P. Adámek 16.12.2021 13:34To je zase jednou problém pro toho rebbeho, který vždy obě strany sporu vyslechl a každému dal zapravdu. Ano, Assange odhalil různá svinstva na vysokých místech. A ano, Assange zveřejnil tajné dokumenty, což je čin na úrovni špionáže pro cizí mosnost(i) a to si i ty nejdemokratičtější země pečlivě hlídají a přísně trestají. |
T. Bubeníček 16.12.2021 19:32Jenže on nešpionil pro cizí stát, ale odhalovat zločiny státu. |
R. Brzák 16.12.2021 12:00zcela výjimečně souhlasím s autorem - jen bych poopravil - nejde o hanbu justice britské, ale obecně justice státní, centralizované, moci státu (států i nadstátu) poplatné. Ale takových případů je v justici obecně a celosvětově drtivá většina. A bude tomu tak do té doby, dokud budeme jeden ze druhého mít tak velký strach, že budeme raději třetímu odevzdávat nad sebe třetímu do rukou tak velkou moc a to do té míry trvale, že ať už tento proces zakódujeme do jakkoliv komplikované "smlouvy", nakonec vždy bude tento "třetí" postupovat stejně, jako bychom mu dali na svůj život a jeho podmínky bianco šek... |
P. Diviš 16.12.2021 17:09Alternativou by bylo vlastnoruční vyřizování nastalých problémů a průserů. A ačkoliv s Vámi obvykle souhlasím, v tomhle ne. To má problematických bodů mnohem více. |
R. Brzák 16.12.2021 18:37alternativ je samozřejmě více - a některé již byli i v minulosti na této planetě uskutečněny. Jen nepřežili kontakt s mocí státu, který území s protoanarchokapitalistickým společenstvím zabral a nastolil tak centralizované právo. Doporučuji ankap.urza, případně na youtube kanál svobodného přístavu, konkrétněji některé z besed a přednášek na téma decentralizovaného práva a jeho vymáhání... |
K. Křivan 16.12.2021 11:50I kdyby tomu zrádci v USA hrozilo elektrické křeslo, ........ dobře mu tak. |
V. Hodorka 16.12.2021 17:35Presne tak. Diky jemu zemreli statecnych stovky lidi hajici a bojujici za demokraticke hodnoty zapadniho sveta. Hodil je do chratu nepratelskych agentu. |
T. Bubeníček 16.12.2021 19:31Křivák promluvil :D |
V. Wagenknecht 16.12.2021 10:07Assange navedl toho vojáčka, co pak tvrdil, že je ženská, aby porušil přísahu, ukradl informace a předal mu je, aby na tom Assange vydělal. Vojáčka potom kopl do zadku a nechal ho v tom. Typický hrdina levičáků. |
V. Wagenknecht 16.12.2021 10:04Assange samozřejmě simuluje. To známe. |
V. 3 16.12.2021 9:21Vážím si pana Svobody jako dobrého režiséra. Nicméně, vyjadřuje-li se o USA, GB atd, větou "psát do Ústav tzv. demokratických států“ , nezapře v sobě komunistu, respektive generálního tajemníka UVKSČ; přijde mi to chucpe. Ápropos, GB žádnou ústavu nemá... |
D. Nebeský 16.12.2021 10:52Británie samozřejmě ústavu má. Sice je to nepsaná ústava, ale pořád to je ústava. |
P. Dvořák 16.12.2021 9:21Řekl bych, že se nevydávají pouze vlastní agenti, kteří cíleně pracovali na území cizí mocnosti škodě této cizí mocnosti a včas se jim podařilo utéct. Např. prosovětský Kim Philby, pracující v MI6. Assange je senzacechtivý pisálek, který si chtěl hrát na "spravedlivého" a ukousl si příliš velký krajíc, který se mu šprajcl v krku. |
Z. Lapil 16.12.2021 10:22OT: dyk sou ty přechodníky tak jednoduchý: -e; -íc; -íce. Neboli jeden agent škodě, je-li jich víc libovolného pohlaví, tak škodíce. Agentka škodíc. Já vím, napsal jste to srozumitelně, ale když mě to rozčiluje . |
L. Beneš 16.12.2021 11:07Někteří lidé to nikdy nepochopí. A že navíc také existují přechodníky minulé. Ostatně archaismem (a zdá se že i anachronismem) se stává i leccos jiného. Já osobně, čta článek z pera věhlasného profesora medicíny, jsem si kladl otázku, zda pro mne nepozorovaně nezrušili odlišný tvar příčestí minulého činného pro podmět v plurálu vyjádřený koncovkou -li a -ly (např. dělali a dělaly). |
Z. Lapil 16.12.2021 11:40Nezvládané -i/-y v minulém čase přisuzuju chybné školní výuce. Ona to totiž není jen shoda přísudku s podmětem, ale všeho se vším. "Krásné ženy tančili" moc intuitivní není, ale "Krásní ženy tančili" je blbina zcela evidentní. |
P. Han 16.12.2021 11:57Krásní ženové tančili. A vlastně v době LGBT+ je to fuk. |
J. Jurax 16.12.2021 16:33Ano. Krásné ženo 22. pohlaví tančilo. |
T. Diblík 16.12.2021 17:01Vejda vejda, Vejdová vejdouc. Vejdová má přechodník, Vejda ne. Pamatuju si to dobře? |
J. Jurax 16.12.2021 16:28Máte recht. Ale taky tam mohlo vypadnout "ke" - tedy "ke škodě". |
P. Dvořák 16.12.2021 19:13jj. Díky, teď to čtu. Nejprve jsme odpovídal na komentář Z. Lapil 16.12.2021 10:22. |
P. Dvořák 16.12.2021 19:11Nechtěl jsem napsat "škodě", protože přechodníky neumím a nepoužívám. Chtěl jsem napsat "ke škodě". Po odeslání a opětovném přečtení jsem si chyby všiml. Neopravoval jsem, nepočítal jsem s tím, že zrovna touto ptákovinou, jakých jsou tady v různých podobách desítky denně, se bude někdo zabývat. |
Z. Lapil 17.12.2021 10:01Bodejť |
I. Schlägel 16.12.2021 9:21Ryzí levičák podporuje ryzího levičáka. Žádné překvapení. Nic proti komukoliv, kdo upozorňuje na vážná pochybení kdekoliv. Ovšem zveřejnit spolu s nepravostmi i značné množství tajných strategických informací je těžký zločin. Udělat to Rus, je dávno po něm. |
Ś. Svobodová 16.12.2021 9:30No, FBI také měla plán na jeho likvidaci. |
I. Schlägel 16.12.2021 9:34Nedivím se. Akorát by to byla spíše CIA. |