30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
68 31.8.2008 3:01

Re: Re: Putin nemusel zbourat moskevské paneláky, aby měl záminku pro vyslání armády do Čečenska

Ano, ano, Jiří. Je to tipické pro britské důstojnictvo. Ale máte pravdu, mezi nimi se možná také našlo pár slušných lidí. To máte jako se Sovětským svazem, taky by se tam našel slušný člověk, počítám. Je to zkrátka všechno jen různé. Nic není lepší, nic horší, jak by si to jeden mohl dovolit posuzovat, vidte. Holt relativita.

Jiří Heincl 31.8.2008 11:22

Re: Re: Re: Putin nemusel zbourat moskevské paneláky, aby měl záminku pro vyslání armády do Čečenska

O ruské vládě si nedělám žádné iluze. O gruzínské vládě a obzvláště o Saakašvilim si myslím, že je ještě horší než ruská. Ve svém příspěvku jsem chtěl naznačit, že není automaticky každý Rus bolševik, alkoholik a zločinec a že není každý Američan nebo Gruzínec ryzí demokrat a lidumil. Mějme proto výhrady, eventuálně nadávejme konkrétním politikům a vládám a ne celým národům.

JH 30.8.2008 13:22

Ruščák neopomněl využít Gruzie k tomu

aby si zase kopl do Čechů. Vůbec bych se nedivil, kdyby si někdo kopl do něho. A možná by se přidali i Francouzi. Hledání pararel je jenom záminka pro novinářskou grafománii. Je trapné srovnávat dnešní situaci s rokem 1938 a zneužívat Churchillova slova. Ruščák zapomněl, že od té doby jsou tady jaderné zbraně ... 

Barry Goldwater 30.8.2008 13:47

Re: Ruščák neopomněl využít Gruzie k tomu

Kdyby mu tuto příležitost Rusové nenabídli, nemohl by j využít.

Zkuste schválně odpovědět na tuto otázku: Když mohli Češi oloupit a vyhnat 3 miliony starousedlíků, žijících zde mnoho staletí, proč by nemohli Gruzínci vyhodit ze země 60 000 proruských přistěhovalců?

Nebo: Václav Klaus tvrdí, že Rusové nám nic neprovedli, to že komunisté (zřejmě jenom ti ruští, ti naši jsou hodní a proto se mohou zůčastňovat voleb - nacisté nesmějí). Dá se z toho vyvodit, že ani Němci nám nic neprovedli, to všechno nacisté. Pokud ano, co teda provedli ti sudetští Němci, že museli odejít? Dokážete odpovědět?

Schumacher 30.8.2008 13:13

Proč srovnání s Francií kulhá ?

Protože s Ruskem nesousedíme. Války jsou vedeny z pramatických důvodů, ne kvůli uražené ješitnosti. Třeba odlišovat záminku od důvodu. Skutečným důvodem německé rozpínavosti byly ekonomické důvody.Ideologie byla v jejich šlužbách ne obráceně. Pokud Holocaust, byl by zajímavý jeho ekonomický audit. Sovětský svaz se snažil vytvořit si nárazníkový koridor. V případě Československa šlo navíc o uran. Nynější Česko není nic, kvůli čemu by se vyplatilo vést válku, natož ho dobývat přes sousedy. V případě plánů o dobytí západní Evropy šlo o získání vyspělého průmyslu a technologií.

historik amatér 30.8.2008 16:53

Re: Proč srovnání s Francií kulhá ? Hitler a Poláci, následně SSSR - pakty o neútočení

Hitlerovým druhým tahem byl pakt o neútočení s Polskem z ledna 1934.

Antimarxistická kampaň, která byla základem nacistické volební propagandy, se přeměnila v antiboševické křižácké tažení.

Možnost, že by se Polsko file://posko/ mohlo stát partnrem v takovém tažení, zůstala otevřená až do roku 1939 (Hitler záměrně nechal tuto otázku otevřenou).

Otevřená otázka - zda se má Posko stát partnerem v antibolševickém tažení, nebo zda by mělo být zničeno třeby i s dělením s Rusy  -  jako předkrm před invazí do Sovětského svazu. 

PS  Mnichovská dohoda  -  zločin proti Evropě. Hitler získal v roce 1938 bez komplikací zbraně a munici z ČSR( tehdy  to bylo 25 % světového obchodu

R.J. 30.8.2008 23:14

Re: Re: Proč srovnání s Francií kulhá ? Hitler a Poláci, následně SSSR - pakty o neútočení

Přečti si něco o roce 38 a 39, potom "řečni". nemyslím to zle, ale fakt se vys... na čítanky.Tam jsou kraviny.

h a 31.8.2008 17:57

Re: Re: Re: Proč srovnání s Francií kulhá ? Hitler a Poláci, následně SSSR - pakty o neútočení

čítanky nevlastním , mám podklady od historiků

Kodl 30.8.2008 10:28

Putin pravděpodobně zapálil paneláky

študentíku nejen ty paneláky, Putin zapálil 11.9.i  ta WTC, to ještě nevíš?

humorista 30.8.2008 22:10

Re: Putin pravděpodobně zapálil paneláky

WTC ve stejné analogii výroby záminek zlikvidovala Bushova militantní klika. To ale už dnes není nic nového... Jen připomínám.

68 31.8.2008 2:46

Re: Re: Putin pravděpodobně zapálil paneláky

Díky za připomínku, už bych býval zapomněl. Ach ta hlava.

norik 30.8.2008 9:50

pravda, ruščák (snad poprvé) nemá zcestné uvažování

rusko skutečně bylo pokořeno, skutečně došlo na územní ztráty (snad si nemusíme hrát na to, že dnešní rusové berou sovětský svaz jako cizí stát) a nyní se restauruje. je otázka, kam až to dojde.

z historie víme, že takový expandující stát nemá pro své sféry vlivu přirozené hranice, pokud mu je někdo zvenčí násilím nevnutí, čímž jeho expanzi zastaví. lze si ale jen těžko představit, že to někdo udělá s jaderným ruskem. otázka tedy stojí tak, jestli evropané spadnou do ruské sféry vlivu dobrovolně, nebo bude válka...

ps: situaci s gruzií bych přirovnal k jinému historickému okamžiku - rok 1936 a remilitarizace porýní. vše tomu nasvědčuje, včetně reakce západu.

68 31.8.2008 2:40

Re: pravda, ruščák (snad poprvé) nemá zcestné uvažování

Spadnou tam zajisté dobrovolně. Zásadně dobrovolně. Jinak by to nešlo zvládnout administrativně.

Baubo 30.8.2008 9:24

Není to úplně zcestný názor

i jiní už našli podobnost pokořeného Ruska s poraženým Německem po roce 1918 a srovnatelnou živnou půdu pro podporu autoritářského režimu s nacionalistickou ideologií. Obávám se, že EU ani nenapadne stavět jaderné a energetické mocnosti do cesty mříže, omezí se maximálně na bezzubé proklamace .  EU je zatraceně choulostivá a neschopná čelit  vojensky čemukoli. I Balkán nakonec museli řešit Američané. EU připomíná  mou matku, která na dotaz, jak reagovala na  sprostotu kádrováka, odvětlia: "Neřekla jsem mu nic, ale podívala jsem se na něj s takovým despektem, že musel pochopit, jak jím pohrdám!"

vi 30.8.2008 8:13

U Tbilisi za Prahu

"jak srazíme na kolena jadernou velmoc tak, jako jsme to kdysi udělali s nacistickým Německem" Milý Felagunde,z těch malých bojovali Holanďané, Belgičané, Norové, ale Češi zbaběle odevzdali zbraně německému wermachtu a odešli do plzeňské zbrojovky vyrábět zbraně pro rychlé vítězství Velkoněmecké říše. Jsi mladý a odvážný Čech oblékni si maskáče a kráčej do Gruzie bojovat (uděláš radost K.H.Borovskému dokážeš, "že se ti to vlastenčení z huby do rukou vraziti ráčilo") .

pbla4024 30.8.2008 8:47

Re: U Tbilisi za Prahu

Vám připadá, že Čechoslováci bojovali méně než zmíněné malé národy? Co třeba 310, 311, 312, 313 a 68 peruť RAF?

Jakub S. 30.8.2008 11:13

Re: Re: U Tbilisi za Prahu

Ale samozřejmě: před jmenovanými národy/státy se jednoznačně nemáme zač stydět. Z Ameriky k nám přicházející úzus, aby se uvědomělý příslušník moderního euroamerického národa/státu v rámci dobrého tónu hluboce za něco (před sto - pětisty - tisíci lety), však ono se něco najde,  s t y d ě l  - je zkázonosný. - Mrskačství, masochistické. Flagelantství - podívejte se někam, co to je či bylo. - Historik

68 31.8.2008 2:32

Re: Re: Re: U Tbilisi za Prahu

A   p ř e k l a d a t e l .

GG JR 30.8.2008 17:49

Re: U Tbilisi za Prahu / naopak Waffen-SS ?

G. Grass:

cestovní rozkaz říkal jasně, že rekrut mého jména má být vycvičen ve výcvikovémm prostoru Waffen--SS, kdesi daleko v Čechách.Wafen-SS, ztělesnění svobody a osvobození, také představovala něco evropského:

Francouzi, Valoni, Vlámové a Holanďané, mnoho Norů, Dánů, dokonce i neutrální Švéfové bojovali, zformováni do divizí na východní obranné frontě, která, jak se říkalo,

zachrání Západ před bolševickou záplavou. G. Grass, spolu s Josephem Ratzingerem se báli

Stalinových varhan.

Svatopluk 30.8.2008 5:19

Vaše články mají dnes kvalitu průměrných příspěvků

Pamatuji, když jste začínal s postřehy typu - proč si každý vyskakuje na středoevropany -(ví, že jsou civilizovaní, takže od nich nehrozí pomsta jako od muslimů) . V poslední době máte značně ujeté úvahy, které mají společné jedno: vyhraněný názor na něco, co tak jednoduché určitě není.

68 30.8.2008 4:35

Už zase Felagunde místo učení píšete do novin!

68 31.8.2008 2:22

Re: Už zase Felagunde místo učení píšete do novin!

Tentokrát to ale ujde, dával jste pozor, nelelkoval a dělal si poznámky. (2+)

Borek@exil 30.8.2008 1:25

Ne antisemitismus, ne nějaký vypjatý nacionalismus, ale právě touha pomstít to plivnutí do tváře z Versailles byla hnacím motorem Hitlerova nástupu k moci i všeho, co se stalo poté.

O tom, ze se deji provokace, ma autor pravdu (mrtvoly v polskych uniformach prepadli vysikas  Gliwice). Ale veta, mnou okopirovana do nadpisu meho prispevku je dosti sporna.taci si precist mein Kampf. Hitler tam sve motivy vysvetluje dost podrobne. Antisemitismus tam hraje velmi podstatnou roli ve spojeni s marxismem.

Borek@exil 30.8.2008 1:26

Re: Ne antisemitismus, ne nějaký vypjatý nacionalismus, ale právě touha pomstít to plivnutí do tváře z Versailles byla hnacím motorem Hitlerova nástupu k moci i všeho, co se stalo poté.

Oprava : mrtvoly...prepadly vysilac..

Jarda 30.8.2008 4:38

Re: Ne antisemitismus, ne nějaký vypjatý nacionalismus, ale právě touha pomstít to plivnutí do tváře z Versailles byla hnacím motorem Hitlerova nástupu k moci i všeho, co se stalo poté.

V tom Mein Kamf soudruh Hitler taky pise: "Povazuji se za nemecky mluviciho Rakusana" Situaci v Rakousku popisuje jako by nastavala prevaha slovanskych narodu v monarchii. Ze slovanskych narodu se zminuje jmenem jen o Cesich, dochazelo pry k cechyzaci mocnarstvi. To ale spis napovida o zivotnosti Cechu, o nejake nerytirskosti nebo dokonce zbabelosti ani zminka nebo jen narazka. Psano v roce 1923 a tehdy jeste pravdepodobne pocital se zanikem novych zemi obnovou c a k mocnarstvi.

Fleischer 30.8.2008 7:55

Re: Re: Ne antisemitismus, ne nějaký vypjatý nacionalismus, ale právě touha pomstít to plivnutí do tváře z Versailles byla hnacím motorem Hitlerova nástupu k moci i všeho, co se stalo poté.

Slované skutečně měli v Rakousku-Uhersku, co se počtu obyvatel týče, mírnou převahu.

Jakub S. 30.8.2008 11:09

Převaha Slovanů v RU

Ano - jako celek, potvrzuju.  J e n ž e  nikdy netáhli za jeden provaz (taky neměli zcela tytéž zájmy a byli v různém stupni národního uvědomění). Takže je třeba je brát jako jednotlivé entity. Statistická převaha jejich souhrnu nad německy mluvícími Rakušany (jedině tak je to přesné) neměla a ani dnes, při bádání, nemá valného významu...

Jarda 30.8.2008 20:13

Re: Převaha Slovanů v RU

Precti si ten Hitleruv vyplod, on nemel na mysli prevahu ciselnou, slo mu o prevahu politickou, obaval se slovanske prevahy v ve videnske risske rade. Pravdepodobne po odhlasovani zakona o vseobecnych volbach by meli slovansti poslanci prevahu. Mistopredsedou risske rady byl tehdy dr. Karel Kramar. Otazkou je jestli by sli jednotenepospolu Slovane a Germani, osobne v to neverim. Ani Cesi mezi sebou nebyli jednotni.

Jakub S. 30.8.2008 20:51

Re: Re: Převaha Slovanů v RU

Jasně, o to šlo, v tom  měl Parteigenosse Hitler pravdu.

JH 30.8.2008 13:00

Ruščák moc historii nezná nebo

z ní vybírá jen to, co se mu hodí a tak hravě dojde k závěrům, co se mu hodí a odpovídají jeho nenávisti k Čechům