15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

FRANCOUZSKÝ GENERÁL: Do kdy potrvá opotřebovací válka

Od roku 1990 se Evropa a anglosaské země domnívaly, tváří v tvář katastrofálnímu stavu ruské ekonomiky a bídě jejího obyvatelstva, , že hrozba přicházející z východu již neexistuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Vacek 8.11.2023 16:36

Západ se prostě opět přepočítal. Další zbrojení znamená pro západ enormní výdaje na import potřebných surovin a polotovarů, zatímco v Rusku jako surovinové velmoci jsou externí náklady nízké.

R. Pavlik 8.11.2023 15:23

Já bych to tak nedramatizoval. Jako na začátku každého století jsme to zase zkusili, jestli jsou Rusové připraveni. Je vidět že jsou a Rusko se dělit nebude. Na rozdíl od jiných století to stálo pouze 500 t. Ukrajinců. Tak vo co go?? Rusové si ještě vezmou Oděsu a Podněstří a zbytek zplanýrují, aby na nás viděli, až zase pojedeme s deokracií. ;-D

K. Krumlovský 8.11.2023 16:18

;-D

P. Diviš 8.11.2023 17:01

Jestli se Rusko bude nebo nebude dělit, to je těžké říci. Je moc velké na to, aby to udělal někdo zvenčí, na druhé straně je celkem osvědčené, že to občas udělají Rusáci zevnitř.

J. Ptáček 8.11.2023 15:12

Konflikt Rusko ani Ukrajinu jistěže neposilnil. Nebo snad příšerné výdaje, které jdou do zbraní a nakonec vniveč, stát posílí? Německý národ byl taky semknut kolem Vůdce a jak to nakonec dopadlo. Konflikt extrémně posilnil pouze zbrojní průmysl, z čehož obyčejný mužik nebo báryšňa nemají vůbec nic Oligarchové včetně Putina si na své přijdou. Tvrdit blbosti, že válka posílí válčící na jedné nebo druhé straně, je primitivizmus nejhrubšího zrna.

A. Teply 8.11.2023 16:20

Válka určitě posiluje armády.

Na konci II. světové měl wehrmacht 9 700 000 vojáků - a přesto Německo kapitulovalo. Na začátku války neměl ani polovinu tohoto stavu.

A zbrojní průmysl běžící na plné obrátky taky něco znamená.

Jen jestli Západ nevytváří situaci, kdy po kapitulaci Ukrajiny bude na hranicích NATO stát výrazně silnější ruská armáda (toho času nezaměstnaná), s bojovými zkušenostmi a nastartovaným válečným průmyslem.

M. Pivoda 8.11.2023 17:35

Nepodstatná připomínka pro válku ve 21. století.

Válku ve 21. století rozhodnou aplikace technologie.

J. Kostelanský 8.11.2023 12:11

Západ v jistém smyslu dosáhl na Ukrajině přesný opak toho, co zamýšlel. Konflikt Rusko nejen že neoslabil, ale posilnil ho ve všech směrech: výroba zbraní stoupá, rovněž mezinárodní renomé a vliv Ruska. Semknutost Rusů a nedůvěra vůči Západu od druhé světové války nebyla větší. Naopak vliv Západu v těch samých regionech světa kde Rusko sílí, upadá: Afrika, arabské země, Asie, Latinská Amerika. Vztahy Ruska a Číny nikdy nebyly lepší.

Nezanedbatelný fakt jsou pro Rusko válečné zkušenosti. Ty jsou jaksi nepřenosné. Za pochodu vylepšují stávající technologie a vyvíjejí nové. Na druhé straně se ukazuje, jak jsou ty super západní technologie snadno zranitelné relativně jednoduchými a levnými prostředky jako jsou drony.

Kdyby tato válka byla jen debaklem Ukrajiny, to by bylo ještě dobré. Bohužel je ale i debaklem Západu.

Západ teď už jen potřebuje najít obětního beránka, který je za to odpovědný. A už se rýsuje, kto to s největší pravděpodobností bude - malý zelený mužíček s příznačným příjmením Zelenskij. Skutečnost, že zrušil na Ukrajině volby, mu na oblibě na Západě určitě nepřidá. Spíš se to použije jako jeden z argumentů proti němu.

M. Pivoda 8.11.2023 11:16

"... Na Západě se generální štáby rozhodly opustit saturační efekt dělostřelectva a přejít k výrobě inteligentní munice, které je kvůli jejich ceně málo. ..."

Komentář degradovaného svobodníka-absolventa

Směr technologického vývoje je určitě správný (tj. směrem k AI), ale tempo technologického vývoje zatím bylo asi pomalé.

Jak "za málo peněz udělat hodně muziky"?

M. Pivoda 8.11.2023 13:37

Degradovaný svobodník-absolvent sloužil 1 rok u protiletadlového dělostřelectva. A pak studoval i kybernetiku matematika Norberta Wienera.

N. Wiener, matematik, byl dotázán na praktické aplikace, tedy mimo jeho expertní obor. N. Wiener tehdy podlehl svodu být expertem na cokoliv (typické i dnes), a učinil svou chybnou předpověď: "Plně automatizované továrny měly (pod tlakem války) být zavedeny do cca čtyř let", analogicky čtyř letům trvání, které byly potřebné pro projekt Manhattan (výrobu atomové bomby v USA).

Kybernetika (nauka o řízení ve strojích a živých organismech) totiž vznikla analogií mezi matematickým zápisem pro střelbu protiletadlového kanonu a matematickým zápisem pro funkci lidského srdce. Princip zpětné vazby byl v kybernetice dominantní.

M. Pivoda 8.11.2023 13:41

Naštěstí zde na Neviditelném psovi působí i docent českých ekonomických věd, Karel Šebesta, který vám vše ochotně podrobněji vysvětlí.

Nelekejte se ale blesku a hromu. Demokrat Šebesta se zde totiž podepisuje jako Prokop Diviš.

J. Vágner 8.11.2023 9:25

Naštěstí typický francouzský generál se skoro vždycky mýlí. Na víc tento je zjevně nazlobený, protože mu zrušili armádu. Ukrajinci nad Rusy stále mohou vyhrát, jsou v právu. Jen musí chtít a ne masově utíkat před narukováním do ciziny.

R. Langer 8.11.2023 11:46

Všechno jde, chce to jen chtít! Poručíme větru, dešti! Kupředu, levá! Hurá! ;-D

F. De Winter 8.11.2023 11:47

Ukrajinci vyhrát již nemohou (nemohli od začátku, jen jim někdo nakukal, že můžou, ale to je jiná debata). Ani kdyby dostali další zbraně. Nejsou lidi.

Staří zkušení vojáci jsou mrtví nebo zmrzačení.

Ti kteří chtěli bojovat jsou mrtví nebo zmrzačení.

Teď odvádějí starší ročníky, nemocné a ty, kteří bojovat nechtějí a nestačili utéct do zahraničí. Průměrný věk současného ukrajinského vojáka je 40 let.

Mezitím se navýšily stavy Ruské armády z 900 tisíc na 1,5 milionu vojáků. Válečná výroba se úspěšně rozjela a ruská ekonomika se adaptovala na sankce a válku.

To vypadá, že Rusové s Ukrajinci ještě neskončili.

J. Kostelanský 8.11.2023 11:50

Vy si to představujete jak Hurvínek válku. ;-D

Rád bych viděl vás, jak ochotně by jste šel bojovat s vědomím, že vaše šance na přežití v delším časovém horizontu se blíží nule... A že bojujete za nejzkorumpovanější zemí v Evropě. A že umírat za Ukrajinu musí jen ti chudí a bezvýznamní. A že poměrně velká skupina Ukrajinců na válce a smrti jiných Ukrajinců vydělá nechutně obrovské peníze.

Možná to nevíte, ale ti nejzkušenější a nejodvážnější ukrajinští vojáci jsou již po smrti nebo mrzáci bez rukou a nohou, hluší a slepí... Ukrajinské hřbitovy se prý dají identifikovat i z vesmíru. Ta množství ukrajinských vlajek na hřbitovech prý nejdou přehlédnout...

M. Valenta 8.11.2023 9:15

Západ se probudil ze sladkého sna do tvrdé reality neboť se naivně domnívál, že Říše zla se proměnila v neškodného zoufalce. To samé v bledě modrém se mu přihodilo s migrací. Jestli k procitnutí došlo za 5 min 12 nebo už je pozdě se brzy uvidí.

P. Kubáč 8.11.2023 8:45

Už opřed okupací Francie muslimy se říkal vtip, že francouzské tanky mají jednu rychlost dopředu a šest rychlostí dozadu.

V dnešní době - je nezanedbatelným problémem jakékoliv Francouzské vojenské akce ochránit armádu před výše zmíněnými musliny, takže si myslím že z hlediska zahraničí je jedno kolik má divizí a kolik má kanonů Caesar.

P. Kubáč 8.11.2023 8:49

Dneska jsme v situaci jako z Gibbona "římští senátoři tiše sedí a čekají až se vůdce barbarů prohlásí králem"

Problémeček je v tom, že díky imbecilním mediálním poradcům - naši politici tiše nesedí, ale oblažují nás výplody ducha zmíněných "poradců" - konečný výsledek však bude stejný.

M. Hoblík 8.11.2023 8:12

Katastrofální stav ruské ekonomiky a bída jejího obyvatelstva? Byli jste někdo v posledních letech v Rusku?

Z. Linda 8.11.2023 8:44

Ne, ale dle expertů obnovil Ruzz výrobu polní lopatky vz. 1895 M. M je modernizovaná varianta z plastovou rukojetí. !!

F. De Winter 8.11.2023 9:20

...z plastovou jistě. ;-)

R. Langer 8.11.2023 11:48

No, z toho je ale vidět ten úpadek, protože přece - PLASTY JSOU ŠPATNÉ, ÁÁÁNO! Z toho je vidět, jak je Russák pozadu, protože EU přechází na ekologické DŘEVĚNÉ RUKOJETI! ;-D

O. Vašíček 8.11.2023 13:49

Vy to berete jako žert, ale naši mají ve výzbroji velkou lopatku s dřevěnou rukojetí. Je to těžké a neskladné. :-/

Ale asi eko (i když to s tím asi nesouvisí).:-)

F. Navrátil 8.11.2023 7:54

Na Ukrajině probíhá válka USA s Ruskem. Takže záleží pouze na těchto mocnostech, jak se domluví a kdy a jak válka skončí. Zelenskyj dále hraje úlohu seriálového prezidenta v zelené mikině a řadí s k operetním mediální postavám jako je např. klimatická Gréta.

R. Tichý 8.11.2023 7:57

Ne, rusaci zkusili vojensky obsadit Ukrajinu. Kradez Krymu jim jim prosla kvuli zbabelosti cele Evropy. U Kyjeva dostali vyprask a zase jen kvuli zbabelosti zapadoevropskych politiku nebyli zahnani za Ural, kam ostatne patri, jako vsichni Asiate.

F. Navrátil 8.11.2023 8:12

Nesmíte věřit všemu, co říká Česká televize.

M. Kanda 8.11.2023 8:21

No tak rozhodně jsou tam věrohodnější informace než jaké nám tu přináší nějaký Navrátil.

M. Valenta 8.11.2023 8:31

To je zbytečné. Je to profláklý pro-ruský kolaborant.

M. Kanda 8.11.2023 8:49

To já samozřejmě vím. Každý den okolo osmé sem vloží texty připravené někým, kdo nemá problém formulovat větu. Jeho diskusní příspěvky pak jsou autentické a jejich inteligenční úroveň je viditelně nižší, než původní příspěvek. Absence myšlenky z nich čiší na míle daleko.

R. Langer 8.11.2023 8:52

A kdopak připravuje ty texty vám, soudruzi? Putinovi poskoci z Brusele? ;-D