10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

FRANCIE: V tichosti se zavádí trestný čin rouhání

Sotva si Francie připomněla 5. výročí masakru v redakci satirického časopisu Charlie Hebdo, tak propukla podobná kauza. 18. ledna 2020 vyslovila šestnáctiletá francouzská dívka Mila O. v živém streamu na Instagramu urážlivé poznámky o islámu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mařák 18.7.2020 23:10

Ale jo, nicméně jak neustále opakuji, principiálně nevidím žádný velký rozdíl mezi křesťany a mohamedány. No a náboženství nemá nic společného s demokracií. Ani nemůže. Leda tak s teokracií.

J. Zima 19.7.2020 0:24

To nemyslíte vážně. Opravdu nevidíte rozdíl mezi dnešním křesťanstvím a dnešní islámskou ideologií? Žádají snad křesťané nadřazenost kanonického práva nad civilním právem stejně jako většina muslimů nadřazenost práva šaría? Hlásá dnešní křesťanství rasismus jako muslimové proti Židům? Pokládají křesťané ženy za méněcenné oproti mužům, tak jak to vyplývá z práva šaría? Má některý stát, kde jsou křesťané za oficiální cíl vyhladit jiný stát jako např. Írán chce "zahnat Židy do moře"? Pokládají křesťané muslimy, budhisty, židy apod. za méněcenné, uvalují na ně zvláštní daně a usilují o jejich konverzi ke křesťanství? Trestají křesťané ty, kdo vystoupí z církve tak jako to dělají muslimové? A hlavně nutí křesťané nekřesťany, aby se přizpůsobovali jejich normám a osobují si právo žádat na konto jejich tzv. náboženství výjimky a privilegia oproti jiným občanům?

R. Langer 19.7.2020 6:23

Ne, já mezi tím také nevidím žádný rozdíl, jedině v tom, že "dnešní křesťanství" se díky obrozenectví naštěstí přežilo tolik, že nebránilo rozvoji moderní civilizace, na rozdíl od Islámu. Kdyby se tak nestalo, byli bychom dnes tam, kde jsou ti muslimové. :-P

J. Zima 19.7.2020 11:19

Jenže to je právě ten problém, že žádné obrozenectví v islámských zemích neproběhlo. Srovnávat dnešní islámskou ideologii s křesťanstvím v dávné minulosti je mírně řečeno demagogické. Nás zajímá dnešní stav, který nás bezprostředně ohrožuje.

R. Langer 19.7.2020 21:38

Ano, s tím souhlasím.

J. Fridrich 19.7.2020 6:40

Souhlas pane Zima. Jen dodám - stěhují se křesťané ILEGÁLNĚ po statisících-milionech do islámských zemí ? Měl islám v minulých stoletích tisíce misionářů kteří vzdělávali a pomáhali se pozdvihnout z jejich naprosté zaostalosti prostým lidem v Africe, Jižní Americe, Asii ? Tuto činnost bez POVŠIMNUTÍ západními sdělovacími médii vykonávají i dnes...

S. Sidlichovsky 19.7.2020 7:54

Děkuji pane Zima, říkáte to naprosto přesně

O. Uživatel 19.7.2020 8:26

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 19.7.2020 6:19

Každé náboženství je v podstatě organizovaná totalita, záleží jenom na míře rigidity. Není dobré si dělat iluze o jakýchkoliv náboženstvích. Já v ně počítám i nacismus, komunismus a ekologismus, protože ona je to v principu jedna a ta samá levičácká pakáž...

J. Zima 19.7.2020 11:31

Vy nerozlišujete mezi náboženství a ideologií. Náboženství je dobrovolná záležitost veskrze osobní. Pokud věřící té které víry potřebují něco jako církev a jsou ochotni ji dobrovolně živit je to také jejich věc. U určitých lidí má náboženství pozitivní vliv na jejich psychiku. V okamžiku však, kdy se začnou náboženští představitelé obracet vně své církve (společenství, sdružení), nutit jiné lidi aby se jim přizpůsobovali, aktivně zasahovat do politiky s odůvodněním, že mají boží či jiné pověření a jsou tudíž nějak povoláni, tam končí náboženství a začíná ideologie.

J. Kadeřábek 19.7.2020 13:13

Islám není náboženství, ale životní styl. Sekulární státy v islámských zemích jsou raritní záležitostí díky některým osvíceným panovníkům.

O. Uživatel 18.7.2020 15:19

Uživatel požádal o vymazání
M. Mařák 18.7.2020 15:44

Zdroj přesné informace je tady, když už:

http://www.senat.fr/rap/r19-595-1/r19-595-1.html

P. Han 18.7.2020 16:30

A váš postoj je "není to pravda", nebo "vím, ale nedbám"?

M. Mařák 18.7.2020 17:49

Zatím se mne to nijak netýká.

Navíc, co já s tím? Vždyť ani nemám francouzské občanství a nevolím.

J. Nový 18.7.2020 17:29

Jo "když už". Kurňa to je setsakra silný argument ;-D

M. Mařák 18.7.2020 17:48

To je relevantní zdroj přesné informace a nikoliv několikrát přežvýkaná tam-tam zpráva.

J. Kanioková 18.7.2020 15:15

BRILANTNÍ článek, děsivá budoucnost.. Nechápu Francouzskou vrchnost !

L. Novák 18.7.2020 14:32

Zajímavý článek. Díky za zveřejnění!

V. Církva 18.7.2020 14:09

Pro silně nechápavé. Oni Francouzi zákon trestný čin rouhání oficiálně nemají.

Oni tam mají le bordel. V reálu to znamená že je tam tak "bezpečno", jako by ten zákon měli. Hlavně ve Francii už není svoboda, musí se tam bát Muslimů i neomarxistů.

M. Mařák 18.7.2020 14:34

Dokud trvá model sekulárního státu ve stávající podobě, nic skutečně vážného se neděje. Je však jasné, že svět se mění a možné je ledacos.

Podobný myšlenkový kvas byl i na začátku minulého století a je skutečně zvláštní, jak mnohé tehdejší ekonomicko-ideologické problémy a návrhy na jejich řešení trvají až dodnes.

P. Han 18.7.2020 16:28

Ten váš model je bohužel jen model. Každý vývojář vám řekne, že od modelu do praxe je hodně daleko. Jen klimatologové a vy to nechápete.

M. Mařák 18.7.2020 17:51

Opět se vyjadřujete k něčemu, o čem toho moc nevíte. Sekulární stát je prostě již historickou součástí zdejšího platného právního řádu.

P. Han 18.7.2020 18:20

Takže protižidovské pogromy jsou jakou součástí právního řádu, který je netrestá?

M. Mařák 18.7.2020 18:31

Které přesně máte na mysli? Doufám, že uvedete solidní zdroj informace a ne protiproud, nebo euportál a podobně.

P. Han 18.7.2020 22:25

Nebudu se s tím hledat. Náš tisk to většinou ignoruje a francouzsky neumím. Obvykle to nacházím v anglických zdrojích, Protiproud ani Euportál nečtu. Resp. někdy jo, pokud je tady v diskusi odkaz, ale pak si hledám původní zdroj, jinak se to jako solidní odkaz brát nedá. Nemluvě o tom, že grafika Protiproudu mě vyloženě odpuzuje. Stejně jako třeba Cibulkova. Těžko se pak soustředit na text, když je podáván tak dryáčnickým způsobem. Takže nabídnu pouze jeden starší článek z archivu, který se toho poněkud týká.

https://www.fzo.cz/2744/zabij-zida-posilis-mir-jan-fingerland/

K. Salajka 19.7.2020 9:00

Poslední islámský stát, kde viditelně proběhla sekularizace bylo Kemalovo Turecko. Více než dvacet let probíhá ve všech muslimských zemích opačný proces. Tento proces se přenáší do Evropy, zde ovšem je pronásledování lidí pro jejich vyznání, nebo proto, že jsou bez vyzvání, v rozporu s Ústavou, zejména například ve Francii. Možná jste byl ale na rozdíl ode mne svědkem mohutných protestů imámů proti žhářství v křesťanských kostelech. O vás zpíval Vodňanský : "Dům hoří, dům plápolá, dědeček se češe."

J. Zima 18.7.2020 17:55

Opravdu se nic neděje? Ona dívka se musí skrývat, aby ji nepodřezali. Už to něco vypovídá o stavu "sekulárního" státu a společnosti. A když jste tak informovaný přímo na místě, mohl byste nám zprostředkovat nějakou zprávu o tom, že alespoň jediný z těch, kdo jí vyhrožovali, byl brán k zodpovědnosti, případně stíhán za vyhrožování smrtí?

I. Spálený 18.7.2020 18:23

Sekulární stát je iluze. Musíte dělat zákony, co dávají smysl jako celek. Náboženství mají za sebou staletí vývoje a tak se od nich zákony prostě opsaly. Snaha udělat místo pro více ideí ten systém rozbíjí. Původně by evropská země za vyhrožování dítěti smrtí takového člověka zavřela a byl by konec diskuze.

M. Mařák 18.7.2020 18:33

Za tím vyhrožováním jsou také nezletilí a tři již policie našla a je proti nim vznesena obžaloba a vedeno soudní řízení, jak jsem před chvílí zjistil.