20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

FRANCIE: V tichosti se zavádí trestný čin rouhání

Sotva si Francie připomněla 5. výročí masakru v redakci satirického časopisu Charlie Hebdo, tak propukla podobná kauza. 18. ledna 2020 vyslovila šestnáctiletá francouzská dívka Mila O. v živém streamu na Instagramu urážlivé poznámky o islámu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Wodkin 20.7.2020 17:58

... aneb ... zničí muslimové nejdřív křesťanství nebo sekulární stát .... !?

R. Langer 19.7.2020 21:38

Ano, s tím souhlasím.

D. Bystriansky 19.7.2020 20:51

S nickname "Církva" nemám problém, zato vaše výlevy nestojí za komentář...;-D

J. Minarčík 19.7.2020 20:37

Víra v boha ateistovi nevadí,pokud mi toho boha nevnucují,neb ateismus nikomu nevnucuji,urážet věřicí a jejich modly je přes čáru-jako veškeré zesměšňování-zavání to šikanou a rasizmem,ale vraždit?-to už vůbec ne,multikulti je šílenství-nemůže nikdy fungovat,už vůbec nucené,zelené ,lgbt a neomarxistické náboženství je též vnucené-skončí jako komunismus,islamismus ap.-občanskou válkou,bohužel to někomu setsakra vyhovuje-a na tyto individua by se měly zaměřit kontrarozvědky,jenže ty to hodí na Čínu,Rusko,v krajní nouzi na kocoura!

J. Kanioková 19.7.2020 18:01

To je děs !

M. Mařák 19.7.2020 16:40

Varhaník, které mu shořely varhany, farář, jemuž pomáhal při mších dobrovolník z Rwandy, no a konečně ten dobrovolník, jenž měl dokonce na starost i otevření a zavření katedrály.

Aby v tom nebyla nějaká zhrzená láska a tak. Ach, ti katolíci...

P. Aron 19.7.2020 16:22

Výborně ! Takže když někomu bude drahé kanibalství tak ho nesmíte urážet ! Jste normální ?

P. Aron 19.7.2020 16:20

A k tomu ještě tohle z Německa :

Němec rušil volání muezzina z mešity tlučením lžící na kuchyňský hrnec. Už ho vyšetřuje policie

https://ceskavec.com/2020/07/nemec-rusil-volani-muezzina-z-mesity-uz-ho-vysetruje-policie?fbclid=IwAR13h3fMo611Gxr9EAGLFKGx9b--PJAuV5QjOOnRCRG9TkP6v-o8fOlfPKE

V. Církva 19.7.2020 13:39

Tak jistě, protože si myslím, že jsem Křestan, musím potvrdit, že C. Hedbo kreslilo hodně urážlivě. No ale že bych je za to chtěl likvidovat, či mrzačit?

Problém je, že Islám je příliš militantní. Můžou mít pravdu v tom, že slušná vdaná žena se nemá příliš odhalovat, že by lidé nemělai brát slovo Boží nadarmo do pusy a že by se věřící měli i občas ohradit.

Jenže jednak by člověk měl začít u vlastních chyb, jednak je třeba přiměřenost protože jinak se forma boje stává horším Zlem než původní Zlo. Takže si dovedu představit že bych redaktorům z Hedbo jednu fláknul aby měli šanci se nad sebou zamyslet, protože to mne mrzí i za ně, že Boha a křestanství vykreslují tak nechutně. Náprava člověka ale není jeho vražda.

J. Kadeřábek 19.7.2020 13:13

Islám není náboženství, ale životní styl. Sekulární státy v islámských zemích jsou raritní záležitostí díky některým osvíceným panovníkům.

A. Poláková 19.7.2020 12:13

V rámci ideologie,již tu tělem bráníte jsem já "nevěřící pes". Je to svévoe?

J. Zima 19.7.2020 11:31

Vy nerozlišujete mezi náboženství a ideologií. Náboženství je dobrovolná záležitost veskrze osobní. Pokud věřící té které víry potřebují něco jako církev a jsou ochotni ji dobrovolně živit je to také jejich věc. U určitých lidí má náboženství pozitivní vliv na jejich psychiku. V okamžiku však, kdy se začnou náboženští představitelé obracet vně své církve (společenství, sdružení), nutit jiné lidi aby se jim přizpůsobovali, aktivně zasahovat do politiky s odůvodněním, že mají boží či jiné pověření a jsou tudíž nějak povoláni, tam končí náboženství a začíná ideologie.

J. Zima 19.7.2020 11:19

Jenže to je právě ten problém, že žádné obrozenectví v islámských zemích neproběhlo. Srovnávat dnešní islámskou ideologii s křesťanstvím v dávné minulosti je mírně řečeno demagogické. Nás zajímá dnešní stav, který nás bezprostředně ohrožuje.

T. Hraj 19.7.2020 10:13

Jaký je rozdíl mezi muslimem a islamistou?

Nejde o odpověď na tuto otázku (ta je na nekonečné, většinou nic neřešící debaty). Jde o to, že v některých zemích si ji (zatím) není třeba klást, kdežto jinde je otázkou života a smrti. My máme ještě na výběr.

J. Fridrich 19.7.2020 9:11

Že se jedná o žhářství je jasné, když se Frantíci zmužili ke konstatování - " vyšetřovatelé našli tři různá ohniska požáru." Teď jen chytit ty žháře - myslím, že tušíme a téměř s jistotou víme o koho se jedná a kdo katedrály a kostely ve Francii a v jiných zemích Evropy zapaluje.. Nějaký muslimský obohacovač je ve stresu z malých sociálních dávek a ze špatné stravy v hotelu podobně jak jeho souvěrci v Itálii - tříhvězdičkový hotel u moře s plnou penzí jim nevyhovuje a nedá se to vydržet...

K. Salajka 19.7.2020 9:00

Poslední islámský stát, kde viditelně proběhla sekularizace bylo Kemalovo Turecko. Více než dvacet let probíhá ve všech muslimských zemích opačný proces. Tento proces se přenáší do Evropy, zde ovšem je pronásledování lidí pro jejich vyznání, nebo proto, že jsou bez vyzvání, v rozporu s Ústavou, zejména například ve Francii. Možná jste byl ale na rozdíl ode mne svědkem mohutných protestů imámů proti žhářství v křesťanských kostelech. O vás zpíval Vodňanský : "Dům hoří, dům plápolá, dědeček se češe."

K. Salajka 19.7.2020 8:44

V právních řádech všech zemí Evropy platí určitá pravidla pro ukládání trestů a pro jejich výkon. Základní pravidlo je, že obvinění vznáší ten, kdo k tomu má kompetenci od státu stanovenou v zákoně /může to být na základě podnětu civilní osoby/. Kvalifikovaným způsobem obviní předpokládaného pachatele a stát mu zajistí obhajobu a to i bezplatně, je-li třeba. Pověřený orgán vydá rozhodnutí o tom, co bylo spácháno a stanoví trest. Jediný fyzický trest, který donedávna připouštěly právní řády některých evropských zemí byla poprava, žádný jiný fyzický trest nebyl povolený (například baštonáda). Vykonavatelem žádného trestu nemohl být nikdo, kdo touto kompetencí nebyl pověřen zákonem. Je naprosto nepřijatelné, aby o vině a trestu rozhodovaly osoby, které k tomu nemají zákonné oprávnění , naprosto nepřijatelný je výkon trestu metodou soudce Lynche. Pokud jde o rouhání, nemůže být trestným činem v zemích, které ústavně zaručují svým občanům svobodu vyznání nebo být bez vyznání. Naopak je nezbytné postihovat výzvy k likvidaci osob pro jejich názory a naše trestní právo to umožňuje.

O. Uživatel 19.7.2020 8:26

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 19.7.2020 8:11

Uživatel požádal o vymazání
S. Sidlichovsky 19.7.2020 7:54

Děkuji pane Zima, říkáte to naprosto přesně

J. Fridrich 19.7.2020 6:40

Souhlas pane Zima. Jen dodám - stěhují se křesťané ILEGÁLNĚ po statisících-milionech do islámských zemí ? Měl islám v minulých stoletích tisíce misionářů kteří vzdělávali a pomáhali se pozdvihnout z jejich naprosté zaostalosti prostým lidem v Africe, Jižní Americe, Asii ? Tuto činnost bez POVŠIMNUTÍ západními sdělovacími médii vykonávají i dnes...

J. Fridrich 19.7.2020 6:25

Hodí se i sem :

Hoří to samo, no přece Samo... Francie v plamenech. Ještě pořád věříte v nešťastnou náhodu? Bohovská náhoda !! Za posledních 10 měsíců shořelo ve Francii 11 křesťanských staveb (kostely, katedrály...), ale o tom se u nás vůbec nemluví, nebo nesmí? Náhoda?

1. Notre Grace v Eyguières (21. duben 2019) 2. Notre Dame v Paříži (15. duben 2019) 3. Saint Sulpice v Paříži (březen 2019) 4. Katedrála Saint Alain v Lavauru (únor 2019) 5. Saint Jacques v Grenoblu (leden 2019) 6. Kostel svatého srdce v Angouleme (leden 2019) 7. Saint Jean v Bruelu (říjen 2018) 8. Kostel Villeneuve d'Amont (srpen 2018) 9. St. Therese v Rennes (červenec 2018) 10. Saint Paul Church v Bas Caraquet (červen 2018 11. Notre Dame de Grace v Revelu (červen 2018)

R. Langer 19.7.2020 6:25

Jasně, a přesně tak to potom vypadá, když hovada mluví o Slušnosti.

R. Langer 19.7.2020 6:23

Ne, já mezi tím také nevidím žádný rozdíl, jedině v tom, že "dnešní křesťanství" se díky obrozenectví naštěstí přežilo tolik, že nebránilo rozvoji moderní civilizace, na rozdíl od Islámu. Kdyby se tak nestalo, byli bychom dnes tam, kde jsou ti muslimové. :-P

R. Langer 19.7.2020 6:19

Každé náboženství je v podstatě organizovaná totalita, záleží jenom na míře rigidity. Není dobré si dělat iluze o jakýchkoliv náboženstvích. Já v ně počítám i nacismus, komunismus a ekologismus, protože ona je to v principu jedna a ta samá levičácká pakáž...

R. Langer 19.7.2020 6:15

Jo, ale jim u zadku nejsi, muslimský patolízale, oni se ti odmění, nic se neboj... ;-D

R. Langer 19.7.2020 6:14

Taková hovada jako vy svými řečmi úmyslně uráží můj smysl pro Spravedlnost a Osobní Svobodu, které jsou mi neobyčejně drahé, takže mám podle vás dobrý důvod pro to vám vyhrožovat nebo rozbít vám držku. Jistě se mnou souhlasíte a doufám, že po potrestání přestanete a budete s trestem spokojen, když si o to tak říkáte. ;-€ ;-€ ;-€

J. Zima 19.7.2020 0:24

To nemyslíte vážně. Opravdu nevidíte rozdíl mezi dnešním křesťanstvím a dnešní islámskou ideologií? Žádají snad křesťané nadřazenost kanonického práva nad civilním právem stejně jako většina muslimů nadřazenost práva šaría? Hlásá dnešní křesťanství rasismus jako muslimové proti Židům? Pokládají křesťané ženy za méněcenné oproti mužům, tak jak to vyplývá z práva šaría? Má některý stát, kde jsou křesťané za oficiální cíl vyhladit jiný stát jako např. Írán chce "zahnat Židy do moře"? Pokládají křesťané muslimy, budhisty, židy apod. za méněcenné, uvalují na ně zvláštní daně a usilují o jejich konverzi ke křesťanství? Trestají křesťané ty, kdo vystoupí z církve tak jako to dělají muslimové? A hlavně nutí křesťané nekřesťany, aby se přizpůsobovali jejich normám a osobují si právo žádat na konto jejich tzv. náboženství výjimky a privilegia oproti jiným občanům?

J. Jurax 19.7.2020 0:20

Cituji - "Rouhání? Představuji si to jako Urážku něčeho, co je druhému drahé." - konec citátu.

Takže to Rouhání si strčte třeba do zadku - volně citováno z téhož zdroje ... ;-D

M. Mařák 18.7.2020 23:10

Ale jo, nicméně jak neustále opakuji, principiálně nevidím žádný velký rozdíl mezi křesťany a mohamedány. No a náboženství nemá nic společného s demokracií. Ani nemůže. Leda tak s teokracií.