1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

FRANCIE: Colleville sur Mer

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jezinka 28.9.2008 9:44

Re: Pro Lucii Petránkovou a Milana Hulíka

 Kéž byste co nejdříve prozřeli a uvědomili si, kdože to vede války a proč... a kdo posílá za sebe, pro své ubohé touhy a potřeby, bojovat mladé a často nic netušící lidi. Probudit v mladých víru, že jdou bojovat ve jménu ušlechtilých hodnot, jde mistrům PR víc než dobře.

 K tomu, aby mladí (a často i staří) prozřeli potřebují používat to, čemu se říká mozek. Řídit se starým osvědčeným heslem "důvěřuj, ale prověřuj", získat životní zkušenosti..... Zbytečně se neříká, že myšlení bolí. Já jen doufám, že myšlení se nebude bát stále více lidí.

Honza 29.9.2008 20:29

Re: Pro Lucii Petránkovou a Milana Hulíka

Osobně se moc těším na radar i na reakce ruského bratra na jeho instalaci. Mile rád se přimknu k USA. Se sověty jsme si už svoje užili. Rus se nemění, neexistuje na světě země s větší imperiální ambicí.... Bude hůř! 

Honza 26.9.2008 20:01

kříže

Teprve před těmi kříži pocítí člověk absurditu argumentů některých odpůrců radaru

Měřit kvalitu nějaké země počtem křížů na té správné straně je značně ošidné. Třeba takové Finsko nám ve 2. světové válce vyloženě škodilo, příspěvek v počtu křížů je dokonce záporný, a přitom v tom byli, chudáci, prakticky nevině, jen se prostě bránili před lotrama. Nebo naopak SSSR - zločinci zcela srovnatelní s Hitlerem. Pár desítek tisíc amerických křížů z Normandie bledne závistí před všemi těmi milióny a snad i desítkami miliónů křížů ze všech těch hrozných obklíčení v roce 41, pokusů o vyproštění Leningradu, 2. bitev o Charkov, Stalingradů, Kursků, Dněprů... Desítky miliónů křížů na naší straně, Normandie je proti tomu v počtu spojeneckých obětí prd! Takže bacha, to že někdo proléval krev na té správné straně vůbec nic neříká o tom, jak se s ním dnes máme kamarádit.

Xxxx 26.9.2008 20:14

Re: kříže

Ci vinou prolevali rusaci svou krev?

Honza 26.9.2008 20:24

Re: Re: kříže

Vinou Hitlera (že je napadnul), Stalina (že před 2. světovou vyvraždil velkou část schopnějších důstojníků a podle toho pak vypadala sovětská taktika hlavně v počátku války), vinou neschopných důstojníků a komisařů v armádě SSSR (opět zejména z počátku), vinou tradičního nevážení si vlastních vojáků, vinou ruského pohrdání zajatci obou stran, vinou agresivní Stalinovi politiky, kterou zahnal např. Finsko a Rumunsko do boje proti sobě. Čili vinou obou, Stalina i Hitlera.

emersonskej 27.9.2008 11:46

Re: Re: Re: kříže

R^

Ludva 27.9.2008 14:06

Re: Re: Re: kříže

Škoda, že jste v čele Ruska nestál Vy, asi by jste s těmi většinou línými alkoholiky dokázal po dobrém více než Stalin tvrdou rukou ?

ps 27.9.2008 15:26

Re: Re: Re: Re: kříže

Nejde o to, že stalin vládl v sssr po dobrém nebo zlém ale že vládl naprosto úchylně. Jde  o to, že obětoval desítky miliónů lidských životů naprosto zbytečně, stejných výsledků se dalo dosáhnout z podstatně menšími ztrátami, stačilo aby v čele sssr nestál paranoidní šílenec (což je oficiální diagnóza kterou jeden  ruský psychyatr stanovil ještě před 2SV a vzápětí zmizel) ale někdo s alespoň kapkou zdravého rozumu. I takový Beria by byl mnohem přijatelnější než Stalin. Stačí srovnat fakt, že američané osvobodili celý pacifik, podstatnou část jv asie, sahary a itálie a západní Evropu a měli asi 400 000 mrtvých, rusové osvobodili východní a střední evropu a měli 20 miliónů mrtvých.

pje 27.9.2008 23:58

Re: Re: Re: Re: Re: kříže

Takový malý generálek po bitvě, že? i Alex Werth jako britský válečný dopisovatel uznával, že Stalin na ruské vojáky působil jediným možným účinným způsobem. Víte, Rusko a Česko bylo a je trochu něco jiného stejně jako Česko a USA...

emersonskej 28.9.2008 0:20

Re: Re: Re: Re: Re: kříže

No s tím Stalinem souhlas, ale tím porovnáváním ztrát je to krapet srovnávání hrušek s jablkama. Jistě - Rusové vždy při vedení svých bojových operací přistupovali ke svým vojákům a jejich ztrátám z pohledu onoho okřídleného "nas mnógo". Ovšem nesmíme zapomínat na fakt, že jejich země byla napadena masivním pozemním útokem, čemuž se západní spojenci vyjma Francie vyhnuli. A jak známo pozemní operace přinášejí vždy mnohem vážnější ztráty ( tedy alespoň přinášely - do příchodu nukleárních zbraní...)

tom 29.9.2008 10:03

Re: kříže

zajímavej argument a řada pravdivejch faktů. Ale stejně se míjí účinkem proti zásadní ideji toho článku: že amíci dvakrát bojovali dvakrát za evropu, i když nemuseli, dvakrát to pomohli rozhodnout a že mezi nima dokonce byli dobrovolníci.. 

"to že někdo proléval krev na té správné straně vůbec nic neříká o tom, jak se s ním dnes máme kamarádit." no, to je otazka nazoru.., mohli bychom si to aspoň pamatovat - případně být trochu vděční. Zaroven nevim, proc bychom se s US nemeli "kamaradit", i kdyz je treba muzeme kritizovat za Irak. A radar proti Iranu by sice nebylo proc odmitat, je ovsem otazka, jestli neprispeje k vybzikani - a naslednym agresivnim reakcim paranoidnich a nostalgickejch Rusu.. A tim naopak k ohrozeni bezpecnosti - nebo by Putin delal uplne stejny ramena i bez zaminky s radarem.

Jan Holý 26.9.2008 19:00

Celou tíhu 2.WW nesl Sovětský svaz,

USA provedly invazi amatérským způsobem a až tehdy, kdy dostaly strach, že SSSR postoupím až k Atlantiku. Do té doby pozorovaly jak Německo a SSSR vzájemně krvácejí a hlavně a především na válce vydělávaly. USA a dalším západním státům nemůže žádný soudný člověk věřit už jen pro to, že nás prodaly v Teheránu, na Jaltě a Postupimi. A že někdo vykládá, že USA "nesměly" postoupit za Plzeň? Samozřejmě: vždyť si to Stalin na Jaltě domluvil s Rooseveltem - tak čemu se divíte, naivkové?

Pavel 26.9.2008 19:16

Re: Celou tíhu 2.WW nesl Sovětský svaz,

Omlouvam se moc za to podezreni, ze se vyjadrujete k necemu, co si maximalne pamatujete z vyuky v dejepise pred rokem 1989... prilis Vas to neslechti, protoze i tenkrat bylo k dispozici dost informaci specialne ohledne 2.svetove valky...

Jinak koukam, ze presne vite, co mel kdo v dejinach udelat jinak, skoda, ze jste nezarizoval vsechno vy, to by tu byl raj na zemi, ze?

Jan Holý 26.9.2008 20:05

Re: Re: Celou tíhu 2.WW nesl Sovětský svaz,

Můžete vysvětlit, co - kromě hloupých invektiv - jste měl na mysli? Vy pochybujete, že Roosevelt si se Stalinem na Jaltě rozdělili sféry vlivu a toto se táhlo i přes rok 1968? Nebo máte pro to jiné vysvětlení? Já nechci nikomu vykládat co měl dělat - to ať si každý srovná se svým svědomím a rozumem. Odmítám být ale vděčným idiotem typu: za hrst bídné rýže poníženě důtky líže... A Vy si dělejte co chcete, je to Váš a jen Váš problém...

hans 26.9.2008 23:12

Re: Celou tíhu 2.WW nesl Sovětský svaz,

Váš příspěvek nasvědčuje tomu že jste asi moc odborné válečné literatury nepřečetl jinak by jste nenapsal takový blábol.8-o

pje 28.9.2008 0:04

Re: Re: Celou tíhu 2.WW nesl Sovětský svaz,

Vy jste zapomněl, co říkal Clausewitz (víte-li vůbec, kdo to byl)? Politika je to, co bylo nad vojenstvím, bylo to vždy a všude a i takoví rebelové jako Patton museli sklonit před politikou hlavu. Kdyby nebylo politiků Patton by osvobodil Prahu. Howgh!

emersonskej 28.9.2008 0:53

Re: Re: Re: Celou tíhu 2.WW nesl Sovětský svaz,

No mezi námi - nebýt politiků, tak nejspíš ani žádná válka nemusela být...

Vladimír 30.9.2008 13:59

Re: Celou tíhu 2.WW nesl Sovětský svaz,

Na jednu stranu evidentně straníš SSSR a na druhou trvrdíš, že "nás USA prodaly". Ale asi to používáš jen jako "hůl jak psa-USA bít", protože kdybys byl konzistentní, tak máš být naopak rád, že jsme spadli do sféry vlivu SSSR.

Co je "2.WW"? to nedává smysl, kdyžtak už WWII!

historicka-chyba 26.9.2008 18:15

Bic na vas cesti psi.

Jak známo a jak nás každý antiamerikanista a levičák poučí, Američané bojují za své imperialistické zájmy a ropu

Pokud nekdo zacne clanek takovou vetou, takovym primitivnim zjednodusenim, tak neni treba dal cist. Pokud jeste nekdo napise clanek do cehosi co se nazyva "neviditelny pes", je s podivem, proc se sem ctenar vubec dostal. Kdyby nevedel, ze se sem proklikl z lidovych novin, myslel by ze je jednim z tech primitivu, co tu denne placaji a ve svete se jim ricka svejci.

pje 28.9.2008 0:08

Re: Bic na vas cesti psi.

Plný souhlas, já se jen těm zideologizovaným polovzdělancům divím, že slinají jak pavlovovi psi na každou kost budící vášně, i kdyby byla z gipsu. Pes opravdu není ke čtení, ale snad stojí za to těm zoufalcům trochu nastavovat zrcadlo, třeba časem pochopí...

Jan 26.9.2008 18:11

Bravo

Skvělý článek. Díky

navstevak 26.9.2008 17:55

Vyborny clanek.

R^

PLzenak puvodem z Blovic 26.9.2008 17:06

fakta

vazeni, kdyz ctu nektere prispevky, tak nevim, zda nejsem v roce 1953.... kdy se pry ve skole ucilo, ze PLzen osvobodila ruda armada, na cez moji rodice rikali, ze oni o tom nic nevi, ale na "chlapceů z USA si pamatuji dobre,,,,fakta jsou nasledujici

1( Cast Evropy, kterou osvodbodili zapadni spojenci pod vedenim USA mela po valce prosperitu a asvobodu 2) Cast Evropy, kterou osvobodila Ruda armada, mela po valce bidu a totalitni rezimy.... Co Vam pripada lepsi? Me ta svoboda a prosperita 

P.S.  Diky AMerice ziji od roku 1989 ve svobodne zemi a jsem jim za to vdecny

PLzenak puvodem z Blovic 26.9.2008 17:08

Re: fakta

Jo a radar mi vubec nevadi, stejne jako spouste lidi v Blovicich, Spalenem porici, Horehledech atd...tedy nepocitam mistni bolseviky, jako starosta Trokavce a tu partu placenou rusaky zvanou Ne zakladnam a Greenpeace...

Jiri 26.9.2008 17:55

Re: Re: fakta

Souhlas.Jen je škoda,že se u nás nevybuduje krom radaru také raketová základna.

R^

jenda 26.9.2008 15:21

to byl ale krasny clanek!!

slzu jsem zamacknul dojetim, ted se snad uz jen obejmout se vsemi hodnymi milymi lidmi na svete a spolecne se nad tim plytkym clankem pozvracet  ;-)

vikomt 26.9.2008 15:40

Re: to byl ale krasny clanek!!

Takze hura zpatky k Halo novinam. Uz se prosim nevracejte a hlavne nevyjadrujte.

karel.kuba 27.9.2008 12:31

Re: to byl ale krasny clanek!!

Autor se může jít vyplakat třeba i do Michalovců, leží tam 17 000 Rusů.

kudlanka 21.10.2008 6:32

Re: to byl ale krasny clanek!!

Doufám, Jendo, že jste poblil sám sebe.

Rambo 26.9.2008 15:13

medvědí služba USA

Článek na mě působí jako tendenční a neobjektivní. Nemůžu si pomoct, ale kdyby se za USA dosadilo SSSR, tak mám pocit, že čtu nějakou oslavnou ódu na Rudoarmějce z dob nedávno minulých. Takovéhle jednostranné nahlížení  na svět mi opravdu vadí. Proč si to někteří lidé nemohou odpustit, je mi záhadou. Proč vždycky všude musí mít ty 100% zloduchy a 100%hrdiny?

Nemohu jinak, ale opravdu mi to zavání lacinou propagandou. Ale k čemu je tohle dobré? A je to vůbec nutné? Vždyť je to kontraproduktivní až hrůza. Takovýchhle adorací velkého bratra už máme z minulosti plné zubyRv