5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EXODUS: Loď, na které se zrodil Stát Izrael

Loď, která se měla stát Exodem 1947, se stále jmenovala President Warfield a opustila francouzské Sète někdy mezi druhou a čtvrtou hodinou ranní 11. července 1947.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 1.11.2022 16:51

Před Peelovou komisi v roce 1937 prohlásil vedoucí představitel Arabů Auni Bey Abdul-Hadi: "Nic takového jako Palestina neexistuje. Tento pojem vynalezli sionisté! V Bibli není žádná Palestina. Naše země byla po staletí částí Sýrie (Jerusalem Post, 2.11.1991). H. Allen Tupper junior v New York Times pak napsal: "Setkal jsem se jedině s obchodníky na velbloudech a s divokými kmeny beduínů, kteří zůstali na jednom místě nejdéle dva měsíce."

V květnu 1947 řekl poslanec Nejvyšší arabské rady v OSN: "Palestina je syrskou provincií." O několik let později řekl Ahmed Shuqeiri, pozdější předseda OOP, před Radou bezpečnosti: "Každý ví, že Palestina nebyla nic jiného než jižní Sýrie." Vedoucí britského oddělení pro rozvoj Palestiny Lewis French napsal : "Narazili jste tam jen na drobné zemědělce v hliněných chýších, těžce postižené malárií... Pokud nebyli sami zloději dobytka, ochotně poskytovali úkryt jiným pachatelům... Rozsáhlá území byla neobdělána... Jednotlivé parcely měnily každý rok svého majitele. Veřejná ochrana neexistovala a drobní zemědělci se sami stávali obětí útisku a plundrování ze strany jejich beduínských sousedů.

J. Černý 1.11.2022 16:50

A koho je historicky území Čech ? A pokud se týče Krymu, tak před Rusy tam byli Osmané, Řekové a kdo ví kdo ještě. Ukrajinci jsou také okupanti Ukrajiny. Slované byli historický dál na východ.

A Amíci okupují Severní Ameriku poměrně krátce.

H. Lukešová 1.11.2022 16:50

Ano, to všechno tvrdím, protože je to pravda. Nakopíruji svědectví, co říkají cestovatelé z 19. století, kteří tehdejší Palestinu navštívili.

Americký spisovatel Mark Twain napsal roku 1867 cestopisnou knížku "The Innocents Abroad" o svých zážitcích v Evropě a Palestině. S ním cestovalo několik dalších amerických svědků. O stavu tehdejší Palestiny napsal: "V údolí Jeezrel a Galileji není jediná vesnička. V okruhu 30km oběma směry jsme nepotkali živou bytost. Nazaret je pustý, Jericho je zřícenina, Betlém i Betania liduprázdné, všude jen pustota a plevel. Strom nebo keř jen tu a tam, dokonce ani odolný olivovník nebo kaktus není k vidění. Palestina je v dezolátním stavu".

Kvůli pravdivému popisu země obviňovali arabští vůdcové Marka Twaina z rasismu. Twainovo svědectví potvrdili i jiní svědkové. "Palestina je v desolátním stavu", napsal v 18. století francouzský historik Francois Volney.

"Země je opuštěná, neviděli jsme žádné zvíře, jen pár ptáčků" napsal roku 1844 William Thackeray v cestopise "From Jaffa To Jerusalem". Britský konzul James Finn napsal v roce 1857: "Země je bez obyvatel je zapotřebí ji obydlit". V roce 1896 projel Palestinou na koni H. Allen Tupper junior. V New York Times pak napsal: „Setkal jsem se jedině s obchodníky na velbloudech a s divokými kmeny beduínů, kteří zůstali na jednom místě nejdéle dva měsíce.“ Velkou důležitost má zpráva Britské královské komise z roku 1913: "Země je poloprázdná, ekonomika stagnovala až do příjezdu prvních sionistů roku 1880. Silnice z Gazy na sever byla sjízdná pro přepravu jen v létě. Domky byly z bláta, bez oken, pluhy ze dřeva, hygienické podmínky hrozné, školy žádné, vesničky řídce obydleny, všude samé ruiny“.

Podobná svědectví dokládají cestovatelé Alphonse de Lamartine, Sir George Gawler, Sir George Adam Smith, Siebald Rieter, priest Michael Nuad, Martin Kabátník, Arnold Van Harff, Johann Tucker, Felix Fabri, Edward Robinson a jiní.

H. Lukešová 1.11.2022 16:45

Eliminaci islámských teroristů schvaluji, to nevíte, jaký je šílený režim íránských ajatoláhů, otřepaná fráze je, kterou zajisté znáte je, že vražda na tyranu není zločinem. Američané také likvidují teroristy kdekoliv na světě, stejně tak činí Rusové a další. Každý stát odstraňuje teroristy a vrahy, kteří pro ně představují hrozbu.

J. Černý 1.11.2022 16:44

A před Židy tam byl kdo ? Židé jsou tu statisíce let ?

J. Černý 1.11.2022 16:42

Pane Bože, co to je za pohádku. Co tedy Římané společně s Židy hledali v pustině a nakonec muslimové a z čeho tam žili ? Proč si muslimové na Chrámové hoře postavili také hezký kostelíček, když neměli co k jídlu v té prokleté zemi. A vy tvrdite, že Arabové se tam objevili až v 19. století a díky tomu, že Židé tam vytvořili ráj, tak se jim tam Arabáci nacpali. Tak jo.;-D

M. Vaněk 1.11.2022 16:39

Zase lžete - nic takového z mých příspěvků nevyplývá; opět jen předvádíte svůj fanatismus a manipulaci. Jinak si asi pletete i význam slova adorace. Cudně jste se také vyhnula odpovědi na otázku, proč schvalujete terorismus? Nejspíše to bude vaším fanatismem, který vám zatemnil mozek, a selektivně schvaluje zlo, které v jiném situaci podporuje.

H. Lukešová 1.11.2022 16:35

Teď jste si naběhl na vidle, kdyby existovala nějaká mýtická židovská lobby, která existuje jen ve vaši hlavě, tak by terorista a krvavý vrah Arafat nemohl dostat Nobelovu cenu. Kdyby existovala židovská lobby, Stát Izrael by nebyl denně na pranýři mainstreamu a OSN.

H. Lukešová 1.11.2022 16:31

Nedělali. Izrael a Judea a Samaří jsou historická židovská území. Jestli je Izrael "okupant" Judeje a Samaří, Izrael nemůže okupovat sám sebe a mimo jiné poznámka pro vás, jestli jsou Židé okupanti Judeje a Samaří, tak jsou Rusové okupanti Krymu a Donbasu. *

M. Vaněk 1.11.2022 16:29

A nebude to tím, že židé ovládají veškeré dění, včetně vydávání Nobelovách cen? Zajímavé je i zjištění, že ceny za "mír" dostávají i vrazi jako byl Obama nebo teroristé jako byl Arafat... ;-)

Jinak máte pravdu, židovská lobby pracuje velmi efektivně... ;-D

H. Lukešová 1.11.2022 16:27

Z vašich příspěvků to vyplývá, Židy démonizujete, píšete i nich jenom velmi špatně, zatímco muslimy adorujete, popíráte právo Izraele na existenci, avšak na vás bezpečnost Izraele nezávisí, takže si můžete schvalovat a popírat naprosto co chcete, vůbec mi to nevadí.

J. Černý 1.11.2022 16:25

Důvodů mohli mít hodně, ale právo ne. Pan Šejna uvedl naprosto jasné příklady.

EU je špatný příklad, trvá jen pár let a tváří se jako unitární stát. Němci díky své ekonomické síle zde mohou skupovat nemovitostí a vám říci ať táhnete. To se vám líbí ? Podobné to dělali Židé v Palestině, před vyhlášením Izraele.

Co dnes vyvádí Izrael? Okupuje další území, zakládá izraelské osady na palestinské území. A jakoukoliv svou kritiku demagogicky považuje za schvalování holocaustu.

M. Vaněk 1.11.2022 16:25

Lžete.

H. Lukešová 1.11.2022 16:23

Nakopíruji vám ten stejný komentář ještě jednou sem, aby nezapadl.

Nemáte pravdu. Palestina ještě v 19. století byla pustá, liduprázdná, nic v ní nebylo, nerostlo, byla pustou, zaostalou a prokletou zemí, to Židé vysušili bažiny, zúrodnili pole, vysadili lesy, vytvořili moderní průmysl a zemědělství. Imigrace Arabů do Země izraelské začala s novodobou židovskou alíjou. Země izraelská nikdy nebyla arabskou zemí. Zkrátka země bez obyvatel pro lid bez země. Tak to bylo a ne jinak.

H. Lukešová 1.11.2022 16:21

Nemáte pravdu. Palestina ještě v 19. století byla pustá, liduprázdná, nic v ní nebylo, nerostlo, byla pustou, zaostalou a prokletou zemí, to Židé vysušili bažiny, zúrodnili pole, vysadili lesy, vytvořili moderní průmysl a zemědělství. Imigrace Arabů do Země izraelské začala s novodobou židovskou alíjou. Země izraelská nikdy nebyla arabskou zemí.

J. Cervenka 1.11.2022 16:19

Izrael ma 8.5 milinu obyvatel z toho milion Arabu. Za svoji kratkou existenci jako stat obdrželi 14 Nobelových cen. Neexistuje na světě širokém etnická skupina tak neuveritelne produktvni a inteligentní jako izraelští zide. (celkové na světě zide dostali 120 Nobelových cen)

F. Navrátil 1.11.2022 16:18

Britové a Francouzi vyhrožovali prostřednictvím svých pražských velvyslanců, že v případě nepřijetí mnichovské dohody nejenže nepomohou Československu, ale podpoří Německo. Velká Británie sice garantovala pomnichovské hranice Česko-Slovenska, ale po obsazení 15, března 1939 se zmohla jen na bezmocné zakvákání. Navíc V. Británie vydala Hitlerovi v zahraničí uložené československé zlato. V té době se V. Británie chovala jako nepřítel Československa a Hitlerův spojenec.

J. Černý 1.11.2022 16:16

Židé se snad neřídí Biblí. Ale fakt je blbé, vybrat si osídlené místo a říci to je naše, my jsme tu dřív bydleli. To máte jako v domě, do bytu vám někdo přijde a řekne vypadněte, já jsem tu dříve před 20 roky bydlel. 8-o

J. Černý 1.11.2022 16:12

Vydělávalo ???

J. Černý 1.11.2022 16:11

Vždy mají emigranti těžký život. Ale nebyl to šťastný tah, jít do nějaké země a tam prohlásit, že to je jejich území už tisíce let. To se místním obyvatelům nikde nelíbí.

J. Brei 1.11.2022 16:09

Židé měli, pane Šejno, mnoho důvodů stěhovat se zpět do své vlasti. Ten biblický platil jen pro část z nich. Mnoho jiných se tam stěhovalo po téměř dvoutisícileté zkušenosti svého národa s pogromy a po čerstvé zkušenosti šoa. Je mnoho archeologických důkazů o tom, že Židé v Izraeli sídlili po dlouhé období. Když vás někdo vyžene z Vašeho domu a nastěhuje se tam někdo jiný, tak ten dům přestane být vaším domem?

V ČR se může usadit každý, kdo splňuje zákonné podmínky. Tak např. Němci se tady mohou usazovat jako občané EU bez dalšího, ani k tomu nepotřebují nějakou „pomatenou knihu“. Proč by se tedy nemohli Židé nastěhovat do svého domu? Ostatně Palestinců žije v Izraeli také dost.

F. Navrátil 1.11.2022 16:06

Mnichov nedojednával s Hitlerem žádný Frantík, ale britský premiér Chamberlain. Francie byla ve vleku událostí.

M. Vaněk 1.11.2022 16:06

Vidíte, právě jste se sama usvědčila z manipulace a ze lži - kde jsem psal, že muslimové jsou těmi "správnými lidmi", zatímco židé ztělesněné zlo?

M. Vaněk 1.11.2022 16:04

Fanatismus, který se vyznačuje adorováním čehokoliv bez známky korekce a sebereflexe, je znakem buďto idiotismu, nebo cíleného působení za nějakým účelem. Účel jak známo světí prostředky, a pokud věříte, že se něco může dít jen tak, tzn."náhodně", uvěříte i v "aktivismus", což je nová forma nátlaku opět za nějakým účelem, který ovšem někdo řídí. Souhlasím s vámi, že angažovaní lidé nemusí být nutně agenty - jak jsem psal: nejlépe slouží ti, co netuší že slouží - k tomu stačí jediný, který danou skupinu ovládá, či směřuje, popř. jen "má nápady" (krásně to demonstrovala ona fraška u soudu s "prvními českými teroristy", kteří se údajně připravovali vyhodit do povětří vojenský vlak, aby se ukázalo, že ve skutečnosti šlo o amatérskou práci tajné služby ve spojení s PČR). Ale k meritu: žijeme ve státě, který je čistou iluzí - v naší iniustici se předstírá spravedlnost, lékaří předstírají léčení, politici předstírají, že jim jde o Českou republiku a blaho občanů, ziskovky - to je samostatné téma na dlouhé lokte, a "aktivisté" nejrůznějšího zaměření často vytvářejí virtuální realitu, kterou nás nutí vnímat jako bezespornou a bez diskuzí ( v tomto smětu je naše zdevastované školství naprostým unikátem). A protože se to děje zcela záměrně, jsou tyto skupinky rozptýleny všemi směry, takže celek není schopen vnímat nebezpečí, které představují. Jedním z nich jsou i články, které upravují historii, a někdy ji i přepisují, amnipulujís faktym, a podsouvají nám často lži. Nesouhlasím s vvámi v jedné věci: "angažovanost" je znakem manipulace - a to jak řízené, tak i dobrovolné; je totiž její součástí a požadavkem zároveň. Vytvořením tlaku na společnost v žádoucím směru se následně generují oni "aktivisté" kteří se už snadněji ovládají, a to jak prostřednictvím "školení, studiem" nebo jen podsouváním fakenews, jaké třeba vysílá ČT. Vaše teze o aktivismu by tak platila v případě starosti o obecní náves, potok, či pomník obětem válek, ale nikoliv v případě prosazování názorů na událost

A. Šír 1.11.2022 15:51

Bylo to hodně zamotané. https://web.archive.org/web/20121201055809/http://archiv.eretz.cz/?p=4866

H. Lukešová 1.11.2022 15:50

Já vím, pravidla českého pravopisu se musí dodržovat a nebyla vydána pro nic za nic.

A. Šír 1.11.2022 15:50

Ono je zpětně snadné soudit. Jedna věc se určitě dá pochopit - Francouzi a Britové měli před očima miliony padlých za 1. války... Dnešní mírotvůrci se ovšem po zkušenostech z 2. války, poté se SSSR, a poté s Putinem pochopit nedají.

H. Lukešová 1.11.2022 15:47

Po britském zátahu proti Židům v mandátní Palestině roku 1946, kdy zadrželi Židy, zavřeli do klece, zabavili jim zbraně, při zatýkání na Židy křičeli antisemitské urážky a hajlovali, pak teprve Židé z organizace Irgunu a Lehi, které považuji za hrdiny, jasně prohlásili památná slova "a nyní jsme s Velkou Británií ve válce". Tuto událost nazvali Židé "černým šabatem" a začali proti Britům skutečně bojovat.

Britové se chovali příšerně, nacisticky, nadržovali Arabům, Židé měli právo bojovat za svou zemi a své sebeurčení. Britové byli mrzcí okupanti Země izraelské, co prodali svou čest Arabům. Boj Židů byl naprosto oprávněný a spravedlivý. Zbabělé a kruté chování Britů nemůže nic ospravedlnit.

A. Šír 1.11.2022 15:44

;-) Tu větu jsem četl několikrát - co to bylo za prezidenta, jak se dostal do Francie, proč odtamtud odplouval...

A. Šír 1.11.2022 15:41

To je docela zajímavá poznámka, pro mě nová. Pokud to tak bylo, tak není možno se Britům divit, vždyť i Stalin se těšil, že Izrael bude komunistický stát (není divu, tehdejší kibucy na první pohled tak vypadaly...). Konečně proto nám byla tolerována vojenská podpora vznikajícího Izraele.