29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Zelený a náš úděl

Jan Macháček ve svém komentáři „Zelený úděl plný otazníků“ (LN, 16.12.2019) velmi přesně popisuje propagandistický nátěr, kterým ozdobila své vyhlášení docílení uhlíkové neutrality EU do roku 2050 (European Green Deal) předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová. Ve stejném vydání LN je obsáhlý rozhovor s předsedou české vlády Andrejem Babišem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 27.12.2019 21:10

Tak je to jasné, trolla L.Nováka reakcemi nekrmit. Toto je moje poslední.

S. Donát 27.12.2019 14:56

V první řadě je nutné, aby ta "vyspělá západní civilizace" přestala krmit a léčit hladovějící chudáčky někde v Africe. A to co nejdřív.

P. Rada 27.12.2019 16:00

Bohužel zatím západní civilizace "vyspěla" jen tak málo, že ji roste závislost na surovinách i s té Afriky, Číny....

Sama může zanedlouho začít hladovět -protože na svém území už nemá žádná ložiska klíčových prvků jeko fosforu nezbytného pro intenzifikaci zemědělství nebo mědi a vzácných zemin pro průmysl a alektroniku. I když to zatím jde tak za zboží klesající kvality si doveze survin stále méně.

Např. hlavní ložiska ovládla právě v Africkém Maroku zas Čína a v Česku průběžně kesá bonita půdy už několik desetiletí a to také podceněním dopadů klimatických změn. Na půdě se u nás přes všechnu privatizaci dál hospodaří především nájemě systémem vytěž co můžeš - a po nás potopa.

https://finmag.penize.cz/ekonomika/264007-den-kdy-dosel-fosfor

https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/fosfaty-nam-zacinaji-dochazet-a-bez-nich-nebude-zadne-ani-zelene-zemedelstvi

J. Lukavsky 27.12.2019 10:25

"morální povinnost Evropy jako první a nejvíce snižovat emise a stát se vzorem pro ostatní svět" nu nepracoval jsem v Prognostickém ústavu, ale troufám si odhadnout jak tyto ušlechtilé ideje dopadnou (jako vždy): Evropa produkuje cca 10 % emisí CO2. Pokud je sníží na 1% pak zničí svůj průmysl i zemědělství a stane se tzv. rozvojovým státem a její obyvatelé se propadnou do životní úrovně Afriky. Indie, Čína... se na boj s CO2 zvysoka vykvajznou a prostě Evropu technicky a ekonomicky převálcují, čímž se ani netají. A bude vymalováno - a splněno. Jediná naděje je, že i Číňanovi přestane vyhovovat makat a dusit se ve smogu a začně remcat, zda úspěšně to nevím. J.L. end

P. Rada 27.12.2019 12:20

Ano momentální celková produkce Evropy je nízká oproti zbytku světa.

Zároven ale platí, že momentální produkce nemá prakticky žádný fyzikální dopad.

Zásadní důsledky vzhledem a akumulačním schopnostem systému má až dlouhodobé kumulvané působení. Přepočtemeli navíc vše na obyvatele - pak se ukazuje, že Eropa má na dnešní situaci zázasdní podíl a nese tedy zásadní odovědnost. Ostatní svět tento fyzikální jev zná také ... a dohodnout se musí všichni. Svět se globalizací zmenšil až scvrknul.

https://ourworldindata.org/grapher/cumulative-co2-emissions-region

L. Novák 27.12.2019 15:10

U tebe, "Rado", hrozí hlavně akumulace blbosti do takové míry, že ti z toho praskne hlava a my budeme mít konečně klid od choromyslného zeleného magora ... :-P

J. Jurax 27.12.2019 15:53

Ano. EU se propadne na úroveň rozvojových zemí.

Bude to mít jeden klad - nejenže sem nepotáhnou invazní hordy imigrantů, ale i ti, co už v EU jsou, budou zdrhat. Protože rozvojová země s bídou uživí domorodce, ale na přišelce už nebude zbývat.

A bílí Evropané, pokud včas nerozvěsí po lucernách zelené nejen bruselské magory, budou emigrovat za lepším taky. Pokud bude kam.

F. Navrátil 27.12.2019 9:44

Zelený úděl je obrovský kšeft za peníze daňových poplatníků Není divu, že kolem tohoto kšeftu krouží smečky predátorů a hyen.

P. Rada 27.12.2019 12:34

Předně jsou už jen sami peníze "kšeft" který ale nemá dnes žádné makroekonomické krytí.

Pokud jde o přírodní ekonomiku (smeček predátorů...) tak ta je neoblomně o rovnováze mezi producenty a destruenty.

Pokud jde jen o CO2 tak toho lidstvo rodukuje už 100X více jak sopečná činnost která donedávna vyvažovala systém ke stabilitě. Celá biosféra sestává s 550GtC a antropogenně do toho lidé uvolnují 10GtC/ročně.

Zelená fotosyntéza a akumulační schopnosti oceánů na takovýto nárůst v žádném případě nestačí. Gradient změny koncetrace i teploty přízemní vrstvy je proto dnes nějvětší za celé desetimiliony let od doby KT rozhraní.

Proto dokonce hrozí podobně masivní vymírání druhlů - hlavně zas těch nejhmotnějších. Pyšný druh konzumě zahleděných, o neonovitelné suroviny zatím opřených ale toto fatální riziko zdá se nevnímá.

J. Zima 27.12.2019 13:23

Opět polopravdy a záměrně falešné interpretace dat. Především vliv CO2 jako skleníkového plynu je druhotný proti působení vodní páry. Skleníkový efekt otepluje Zemi asi o 33 stupňů, z toho přes 31 stupňů je vliv vodní páry. Zbytek jsou ostatní plyny z nichž je CO2 sice nejvýznamnější, ale zdaleka ne jediný. Člověkem produkované CO2 a další plyny mají vliv na celkovém efektu cca 0.3 stupně. Z toho vyplývá, že uhlíkové fantasmagorie zelených bolševiků, kteří jsou ovšem jen užitečnými idioty pro nadnárodní firmy tušící ohromný zelený dotační kšeft, jsou naprostým nesmyslem. Nezpochybnitelným důkazem je naprosto iracionální odpor proti jaderné energii. V souvislostech ovšem dává smysl, protože to je potenciální ohrožení právě toho zeleného kšeftu.

P. Rada 27.12.2019 16:11

"Opět polopravdy a záměrně falešné interpretace dat" pane Zimo.

Především CO2 za běžných teplot v troposféře nekondensuje ani nevymrzá jako vodní pára - má tedy schopnost radiačně působit celá tisíciletí a proto je klíčovým pvzhledem k vývoji klimatu. Vodní pára se proto vesměs chová jako výrazný zesilovač.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%A9_plyny

Kde vy jste vzal ta čísla 31C (oproti 33c) vliv vodní páry?

Racionalita odporu vůči JE je opodstatnělá především ekonomicky!!!

https://www.diw.de/documents/publikationen/73/diw_01.c.670581.de/dwr-19-30-1.pdf

L. Novák 27.12.2019 16:18

Lžeš, lžeš, lžeš ;-O stále dokola, blbe "Rado". O energetice a cenách energií i o všem ostatním. Rv !!

P. Rada 27.12.2019 18:51

Lež lze vyvátit sdělením nezávisle ověřitelné pravdy - nikoli afektivní reakcí. Ta bývá leda tak o tom že "kámen husu potrefil".

L. Novák 27.12.2019 19:51

Blbovi jako ty vyvracet lži opakované stále dokola? V osobním kontaktu bys za takové lhaní dostal přes hubu a vykopli by tě ze společnosti, do které se vnucuješ.

J. Zima 28.12.2019 1:24

CO2 má schopnost působit celá tisíciletí. To jako vážně? Fotosyntéza rostlin, tedy především mořských řas vám nic neříká? Čísla, která jsem uvedl snadno na Internetu najdete. Já tu nejsem od toho abych vás vodil za ručičku.

Odpor proti JE není odůvodnitelný ani ekonomicky. To jen naprosto nesmyslné byrokratické překážky prezentované ze strany zelených ideologů jako "bezpečnostní" normy výstavbu značně prodražují. Když bylo ekonomické stavět jaderky v 60. a 70. letech tak při mezitím dosaženém technickém pokroku to musí být za normálních poměrů ekonomické i dnes. Ostatně jen za těch 40 mld. ročně, které stojí podpora tzv. alternativních zdrojů energie u nás by se daly postavit 2 nové Temelíny i při těch dnešních uměle nafouknutých cenách. A za ty peníze, vyhozené bez účelu na bezuhlíkatost by mohla EU kompletně financovat výstavbu jaderek v celé Evropě a ještě by se ušetřilo.

J. Jurax 27.12.2019 18:23

Zelený tunel, proti němuž jsou všichni naši tuneláři jen břídilové a troškaři.

L. Novák 27.12.2019 9:16

Lidská blbost měla rudou barvu za komunistické totality, a teď se přebarvila na zeleno, aby ta rudá v pozadí nebyla tak nápadná...

Greenpeace a Evropská komise i s celou EU nedemokratickou mašinérií EU se staly baštou nadcházející zelené a klimahysterické totality...

P. Lenc 27.12.2019 9:52

Ano a když tu zelenou smícháte s rudou, tak vám vznikne opravdu ošklivá hnědá...;-€

F. Svoboda 27.12.2019 10:27

...napadá mne "exkrement" !!!:-P

S. Donát 27.12.2019 14:57

Přesně tak, leyno. Velké Leyno.

R. Tichý 27.12.2019 10:15

Ano

J. Jurax 27.12.2019 15:54

Souhlas!

J. Schwarz 27.12.2019 8:51

Pokud Evropa zlikviduje svůj průmysl "Planetě" to nepomůže, ale ne tak jak píše autor. Dovážet nebudeme ani auta, ani počítače, leda by nám to někdo posílal jako humanitární pomoc. To se ale nejspíš čekat nedá a tak "Planetu" spíš poškodí to, že Evropu obsadí jiná etnika, která se na "zelený úděl" zvysoka...

J. Fridrich 27.12.2019 7:47

Nová šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová - a po ní to papouškovala naše i Věra Jourová - stanovila nové " vysoké a nejdůležitější cíle " na příštích 5 roků Evropské unie - dle ní je to OCHRANA KLIMATU a DIGITALIZACE... Ty přívaly statisíců nelegálních a nepřátelských imigrantů z Asie a Afriky kteří svým chováním a ZLOČINY znemožňují domácím obyvatelům ve stovkách jejich měst normálně bez obav žít a vyjít na ulici - TO NENÍ JAKO HLAVNÍ ÚKOL ?

To mně připomnělo ten vtip, jak padá člověk z mrakodrapu a když letí kolem 60tého patra, tak říká - ještě je to dobrý...

V. Kain 27.12.2019 9:51

Čekal jste snad,že Jourová přijde s nějakou vlastní myšlenkou?Ta to hraje tak,aby Von Leyen nezdvihla obočí.Práce (pokud se to dá nazvat touto bohulibou čiností)celého Bruselu je zbytečná a většinou škodlivá.

L. Novák 27.12.2019 11:04

Jourovou EU vyhodili do EU pro neschopnost a jí samotné jde jenom o to, aby tam vydržela co nejdéle, vydělala hodně peněz a získala mimořádně vysoký důchod...

J. Jurax 27.12.2019 15:57

Ano.

Za cenu vědomého poškozování své vlasti. Typická eurohujerka a eurokomisařka.

J. Skála 27.12.2019 6:43

Spaste duši! Medvěd se utrh'!

Ja ja nejsem memedvěd, jaja jsem Rada!

R. Vacek 27.12.2019 6:42

Princip trvalé udržitelnosti je umělým konstruktem. Pokud by ho uplatňovali naši předkové, nevypálili by si lesy, nevyužívali by uhlí, naftu. A v konečném důsledku by neproběhla ani průmyslová revoluce a zůstali bychom na stromech.

A pokud by tedy princip trvalé udržitelnosti škodil v minulosti, je téměř jisté, že bude škodit i nyní.

A proč je vadný už ze své podstaty? Protože nepočítá s rozvojem - třeba dřevo už na topení nepotřebujeme a tak ho máme nadbytek. :-)

Š. Hašek 27.12.2019 10:50

Souhlas.

Já jenom za svůj život slyšel tolik "předpovědí", nevyplnila se ani jediná. Případně se některé vyplnily jaksi "votočeně"!

Předpokládám optimisticky, že Leyenová narazí. Předpokládám, že součástí "nárazu" budou i problémy s přivandrovalci ...... těžko "uhlíkovat" a plnit závěry sjezdů štrasbrusele ....... když začnou místní občanské války. U nás ne.