8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

EVROPA: Věci se nevyvíjejí dobrým směrem

Tento manifest vznikl z textu, který jsem na téma liberální demokracie před několika měsíci napsal a poslal VK. On na něj reagoval SMS zprávou, že to není článek, ale definiční text, jakási deklarace našeho pohledu na dnešní svět. Přemýšleli jsme, co s ním udělat, a nakonec ho přetvořili v text, který máte před sebou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Moravcová 6.7.2018 13:42

Re:

Vám se to bojuje s Klausem z fotelu, co? Zkuste bojovat s jeho myšlenkami. Na to nemáte.

I. Širůček 6.7.2018 13:37

Re:

...vyhrožovali mu kriminálem a on jim uvěřil ... Tak tím je řečeno vše!

I. Širůček 6.7.2018 13:36

Re:

A podepsal by i rozsudek smerti pro Mistra Jana Husa, kdyby ho obvinili z vlastizrady...

I. Mertl 6.7.2018 13:08

Re: IVK by si měl vzít za vlastní nejznámější citát Boethia :

Na IVK/Klause to platí nejpozději od roku 2012.

M. Prokop 6.7.2018 11:59

Re: Mám jednoduchý dotaz:

Jak už jsem psal, souhlasím s tím, co Klaus napsal o obsahu pojmu. Dohadovat se o pojmu samém mne nebaví, to je zbytečné.

V. Klepetko 6.7.2018 11:55

Re: Tak že stručně -

Tak nevím.

Kalijuga začala v létě 2015, a od té doby se žádné nové pojmy nezaváděly! :-))

Jen u nás v Čechách se o té "liberální demomracii" píše i v prostředí laické veřejnosti již více než 15 let, a nikdy jsem nezaznamenal, ze by se VK jakkoliv proti "liberální demokracii" vymezoval.

On vždy byl přítelem "standardní demokracie". Což je ale podle všech platných definic (nikoliv politických žvástů) - právě ta reálně v tuto chvíli jsoucí u nás demokracie - "liberální demokracie":-))))

P. Grigar 6.7.2018 11:55

Re: Byvaly komunista Weigl..

..nono, čumáčku uslintaný, nedělejte ze sebe svatou či ukřivděnou, "ad hominem" vám také není cizí. Kontrolní otázka: co mají společného a v čem se odlišují běhna a dáma? Obě znají sprostá slova, ale dáma je nepoužívá!!

P. Grigar 6.7.2018 11:48

Re: Zajímavé.

..někdy někdo Argumentum ad hominem, jindy zase Argumentum ad rem. Tak už to na světě chodí. Kdo chce, ten si vybere. Bohužel i bohudík.

V. Klepetko 6.7.2018 11:44

Re: Tak že stručně -

To, že se ten pokus o ořezávání demokracie skutečně děje pod praporem "liberální demokracie" svědčí jen o nadprůměrné inteligenci (zlé) (zlých) bojovníků za (zlou) věc.

Není to náhoda - mezitím co my se lopotíme a na svou skývu chleba si vyděláváme v potu tváře a platíme nekřesťanské daně, oni se intenzivně vzdělávají s cílem umlátil nás svým intelektem a místo daní produkují sofistikované argumenty ve prospěch třeba "nepodmíněného minimálního příjmu" pro sebe a "klidu na práci" pro nás! :-))))

Ale vážne - jakmile přistoupíme na kritiku toho velmi dobře zvoleného praporu, vmanévrujeme sami sebe do velmi těžko hájitelné pozice. A přijdeme o velké zástupy potenciálních spojenců. Na které třeba v konzervativním katolickém Polsku nemusí brát ohledy - my ale ano!

Pokus stylizovat se do pozice českého Kaczyńského vidím jako strategickou chybu VK!

S. Sidlichovsky 6.7.2018 11:30

Zrada demokracie konaná dnes

Další zrada demokracie se koná právě v těchto hodinách v Chequers - venkovském sídle britských premiérů. Theresa May zde seznamuje ministry své vlády se svojí parodií na Brexit (když už před seznámením ministrů s dokumentem to byla konzultovat s pí Merkel)

Ještě bych jakž takž chápal, že před vstupem musí ministři odložit mobily, "chytré" hodinky, zajímavostí ale je, že ti, kteří po jednání podají demisi (cca 7 potencionálnch kandidátů) už nebudou moci na zpáteční cestu do Londýna použít ministerská auta. Naštěstí vlaky jezdí velmi často.

Liam Halligan dnes v Daily Telegraphu to říká přesně:

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/07/06/anything-clean-brexit-would-economically-disastrous-betrayal/

V. Klepetko 6.7.2018 11:28

Re: Mám jednoduchý dotaz:

A v tom s ním vřele souhlasím.

Potíž je v tom, že aktuálně se nacházíme právě v té "liberální demokracii" kterou, jak říkáš, chce Klaus chránit.

Dokaž opak - vyhledej někde zde v Evropě definici "liberální demokracie", která by odpovídala tomu, na co Klaus a jeho institut útočí!

Já zatím vidím jen záměrnou záměnu pojmů na úrovni "strawman".

To, že kdejaký blb typu Žirinovského nebo té krávy Anne Applebaumové sám sebe označuje za "liberálního demokrata" ještě nic neznamená!

M. Prokop 6.7.2018 11:26

Re: Tak že stručně -

Tradičně ne. Pojem je dost nový a konec konců, NEJDE ani tak o pojem, ale o obsah, který nám mnozí, spíše neliberální demokraté, vnucují.

V. Klepetko 6.7.2018 11:21

Re: Tak že stručně -

Ústava - to je jenom hodnotově neutrální rámec, uvnitř kterého probíhá politický zápas! Třeba ten za svobodu slova... Velmi široká komunita liberálních, konzervativních i jinak zaměřených lidí říká tomuto rámci tradičně "liberální demokracie". To má být útok na celé toto široké spektrum?

Václav Klaus z 99% útočí na zcela konkrétní levičacké politiky, a v tom má mé velké sympatie. Jenže to, že se skupina amerických fandů bláznivé Hillary (kteří si říkají tu "demokraté" tu "liberálové") ohání pojmem "liberální demokracie" ještě neznamená, že být o bylo něco zlého!

I Vladimír Žirinovskij si říká "liberální demokrat". No s co? :-))))

M. Prokop 6.7.2018 11:01

Re: Sídlo českého žvástu

Jste pilná, echt EUgenossin (či snad Autor: S. Netzer Datum: 28.6.2017 17:27 Huso?).

M. Moravcová 6.7.2018 11:01

Re: Tak že stručně -

a co lhaní, vykrádání smyslu pojmů, překrucování historie, zamlčování, vytváření virtuální reality, nerespektování výsledků voleb, nedodržování smluv a dohod, umlčování názorů - co na to říká ústava? A co Farma zvířat?

M. Prokop 6.7.2018 10:59

Re: Tak že stručně -

Obvykle je náš systém popisován jako parlamentní demokracie, což celkem sedí.

Jiné jméno nehledám a problém není ve jménech, problém je v ořezávání té demokracie. Že se to ořezávání děje pod pojmem liberální demokracie, to už je jen pomůcka, usnadňující popisy dějů.

M. Prokop 6.7.2018 10:57

Re: IVK by si měl vzít za vlastní nejznámější citát Boethia :

Možná ano, ale ne kvůli tomuhle článku. Ten celkem sedí.

M. Prokop 6.7.2018 10:56

Re: Mám jednoduchý dotaz:

V článku se dost jasně píše o tom, že VK i IVK reagují na snahy demokracii pozměnit (IMHO k horšímu).

V. Klepetko 6.7.2018 10:41

Re: Takže stručně -

A proč to původní označení "liberální demokracie" po desítky let nikomu nevadilo, až teď, když se to snaží někdo ukrást?

"Svobodní" v Rakousku... NENÍ TO ÚPLNĚ STEJNÝ PŘÍKLAD PODVRŽENÍ JMÉNA? Začneš teď kvůli rakouským "Svobodným" brojit proti slovu "svobodní"? :-))))))

J. Lepka 6.7.2018 10:37

IVK by si měl vzít za vlastní nejznámější citát Boethia :

Si tacuisses, philosophus mansisses.

V. Klepetko 6.7.2018 10:35

Tak že stručně -

Milane zdravím, řekni mi prosím, náš ústavní režim v ČR - co to je? "Demokracie"? "Liberální demokracie"? Nebo pro to máš jiné jméno?

V. Klepetko 6.7.2018 10:31

Mám jednoduchý dotaz:

Když si přečteme Ústavu ČR, třeba zde: https://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html

tak je jasné, že ta ústava popisuje nějaký režim: ten, ve kterém teď právě žijeme, a nejen popisuje - také "určuje pravidla hry". A když se po přečtení odpoutáme od svých politických názorů - levicových, pravicových, liberálních, konzervativních atd. - a soustředíme se jen na ty "pravidla hry", na podstatu stávajícího režimu, tak CO VIDÍME?

1) "Liberální demokracii?" 2)"Demokracii bes přívlastků"? 3) "Parlamentní demokracii"? Já v tom vidím "liberální demokracii". Vy "TO" můžete pojmenovat jiným jménem. Podstata "TOHO" se ale nezmění - a já si docela konzervativně myslím, že "TO" bychom měli ve své podstatě zachovat a předat dalším generacím.

A teď ještě jedna jednoduchá navazující tázka. Myslíte si že Václav Klause chce "TO" nějak zásadním způsobem modifikovat, nebo zachovat? Až donedávna jsem si myslel, že platí ta druhá možnost, "zachovat"... Ale... pokud by to byla pravda, tak proč hledá pro "TO" nějaké nové jméno? Když to staré on sám PO VELMI DLOUHOU DOBU TO STARÉ JMÉNO BEZ PROBLÉMŮ AKCEPTOVAL"? Jen protože si to jméno snaží prisvojit banda podivných levičáckých exotů?!

Vždyť slova se dnes kradou běžně... "Demokracie"... Demokratická republika Kongo, "liberální demokrat" Žirinovskij...Vždyť dnes pomalu každý druhý lidožrout sám sebe označuje za "demokrata", tu "liberálního" tu "přímého"!:-))))) Necháme si opravdu ta slova ukradnout tak lehce - a vyhlásíme jim boj? Je to opravdu dobrý plán? Co když nás ti lidožrouti sežerou, mezitím co se mezí sebou budeme hádat o JMÉNA?

S. Netzer 6.7.2018 10:31

Re: Sídlo českého žvástu

Uděluji vám pochvalu, "echt liberále", že průběžně aktualizujete váš seznam.

M. Prokop 6.7.2018 10:19

Re:

O rozum asi přišel jinak, než okradením kuponovkou.

M. Prokop 6.7.2018 10:17

Re: Sídlo českého žvástu

"Autor: S. Netzer Datum: 5.7.2018 15:57 Typická reakce maločeské nepřežvýkavé sudokopytnice." - nebo snad německé?

M. Prokop 6.7.2018 10:15

Souhlas.

Dost přesně popsáno.

S. Netzer 6.7.2018 10:01

Re: Sídlo českého žvástu

Nezlobím se. Naopak. :-))))

Byla bych zděšená, kdybyste se mnou souhlasil.

M. Moravcová 6.7.2018 10:00

Re: Byvaly komunista Weigl..

co? Vám už doopravdy šiblo. Takhle se nechovají ani děti z 3.B.

M. Moravcová 6.7.2018 9:58

Re:

Ježek?

Š. Hašek 6.7.2018 9:58

Re: Sídlo českého žvástu

Jste hloupá, nezlobte se.

A také trapně drzá.