19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pametnik starejch dob 14.5.2008 9:52

Němci by tady zůstali, nebýt Hitlera a WW2

Jedině tak mohlo k něčemu takovému, jako repatriace Němců ze středo a východoevropských států do územně okleštěného Německa vůbec dojít. Němci byli vyhnáni dokonce z Východního Pruska, které bylo připojeno k SSSR, ačkoliv se NIKDY nejednalo o ruské území. I po WW1 něco takového nikoho nenapadlo, neb válečné zločiny a zločiny proti lidskosti byly v této válce vyjímkou (kromě genocidy Arménů v Turecku). Velká diskuse o tom tady byla zcela nedávno.

Připomněl bych ovšem jeden detail, po znovupřipojení Alsaska a Lotrinska k Francii si tamní Němci museli nuceně pofrancouzštit svá křesní jména (např. Hans na Jean).

Jinak bych připomněl muslimské divize SS Handžar, Kama s Skanderbeg, vybudované za pomoci Velkého jeruzalémského muftího Hussainího. Nebýt těchto divizí, nebylo by možná ani válek, souvisejících s rozpadem Jugoslávie v 90 letech 20 století. Velice totiž vyhrotily vztahy mezi muslimy a Srby.

libero 14.5.2008 12:02

Re: Němci by tady zůstali, nebýt Hitlera a WW2

Ty divize nebyly příčina, ale následek. Příčina je kdesi v hloubi, když se Slované nastěhovali na území Ilyrů, nebo ještě dávněji.

www racek 14.5.2008 13:01

Re: Němci by tady zůstali, nebýt Hitlera a WW2

no, ve východním prusku žil původně slovanský kmen prusů ... nejprve je pokořil a podmanil přemysl otakar a poté vyřezali germáni. ale už je to skoro 1000 let. patří tedy východní prusko potomkům prusů?

Dan 14.5.2008 10:21

Re: Re: Trochu povrchní článek

Kontinuální? Jistě, ale v počtech cca několika tisíc jedinců....... to těch Germánů v české kotlině bylo víc..... o keltech v Británii nemluvě.

kopretina 14.5.2008 10:36

Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Ano, Židé žili kontinuálně v Zemi Izrael 2000 let.

www racek 14.5.2008 12:59

Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

jo, v menšině. znamená to že jim patří vše, kde jich pár žilo?

kopretina 14.5.2008 13:40

Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Na Židech bylo Římany spácháno bezpráví, Římané mnoho Židů vyhnali. To nedelegitimizuje nároky Židů na stát. Země Izrael měla hodně vlastníků. Hlavní je, že většina palestinských Arabů jsou potomci přistěhovalých Arabů ze Sýrie, Jordánska, Libanonu, Libye, Egypta z 19. století. Zatímco Židé žili v Zemi Izrael 2000 let.Nikdy nebyl žádný "palestinský" stát v Zemi Izrael, židovský ano-království Izraelské a království Judské. Židé vlastnili 9% půdy, Arabové 3% půdy, 17% půdy byla opuštěná, 71% půdy bylo státní svěřené území britské koruny. Arabové mají 22 států s rozlohou přes 3 000 000 km2, Židé mají 1 stát s rozlohou 20 000 km2. Proč Vám vadí fakt, že Židé mají svou zemi, proč chcete arabizaci celého světa?

Šnek 14.5.2008 13:15

Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

V kolika exemplářích, prosím?

www racek 14.5.2008 13:28

Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

no, někde jsem četl, že kolem roku 1900 jich bylo něco přes 9 tisíc.

kopretina 14.5.2008 13:45

Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Na Židech bylo Římany spácháno bezpráví, Římané mnoho Židů vyhnali. To

nedelegitimizuje nároky Židů na stát. Země Izrael měla hodně vlastníků.

Hlavní je, že většina palestinských Arabů jsou potomci přistěhovalých

Arabů ze Sýrie, Jordánska, Libanonu, Libye, Egypta z 19. století.

Zatímco Židé žili v Zemi Izrael 2000 let.Jak ke svému území přišli Arabové? Krví a mečem. Arabové mají 22 států s rozlohou přes 3 000 000 km2, Židé mají 1 stát s rozlohou 20 000 km2. Proč chcete arabizaci celého světa? Nikdy neexistoval žádný "palestinský" stát v Zemi Izrael, židovský ano-království Izraelské a království Judské. Židé vlastnili 9% půdy, Arabové 3% půdy, 17% byla opuštěná země, 71% půdy bylo státní svěřené území britské koruny. Toto území přešlo do vlastnictví Izraele, takže Izraelci vlastnili později 80 % půdy. Takže i z právního hlediska mají na Zemi Izrael nárok Židé, nikoliv Arabové.

Šnek 14.5.2008 18:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Zase lež. Římané nikdy nikoho nevyháněli. Jen si podrobovali a vybírali daně. Co by také měli z toho, vyhazovat někoho z vyprahlé země na konci světa?

Židé spáchali kolektivní sebevraždu, tedy napřed zamordovali své děti a své ženy a pak sebe. Ti co na Masadě nebyli, odtáhli do Španělska.

Že by     tohle naše Talibánka - fanatická, zato ale málo vzdělaná - nevěděla?

kopretina 14.5.2008 22:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Vy lžete. Římané Židy vyhnali ze Země Izrael a přejmenovali oblast Judee na "Palestinu". Nic nemělo připomínat Židy. Sám jsi talibanec omílající muslimskou propagandu.

xtl 14.5.2008 13:33

Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Židé žili kontinuálně 2000 let také v jiných zemích, dokonce i déle, například v Egyptě, Babylónu a jinde - rozšíření uživatelů semitských jazyků ukazuje na severoafrický původ Semitů, odkud se stěhovali na východ s postupným vysušováním Sahary. Z takového údaje tedy nijak neplyne současný nárok přistěhovalců na území Palestiny, tak jako z toho neplyne nárok na přeměnu Egypta nebo Libye v další židovský stát. V průběhu staletí se národy stěhovaly, někde se asimilovaly s místními či naopak. Takový proces bude jistě v nějaké podobě pokračovat i do budoucna, přáním zůstane, aby se tak dělo již jen nenásilnými prostředky, což desítky let trvající izraelská politika nezajišťuje.

kopretina 14.5.2008 13:54

Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Židé mají nárok na Zemi Izrael, žili kontinuálně 2000 let v Zemi Izrael, zde vytvořili svou kulturu i svůj jazyk. V Zemi Izrael existovalo království Izraelské i království Judské. Nikdy žádný "palestinský" stát v Zemi Izrael neexistoval. Židé žili v Zemi Izrael v době, když žádní Arabové nebyli. Většina dnešních palestinských Arabů jsou potomci přistěhovalých Arabů ze Sýrie, Jordánska, Libanonu, Libye...Zatímco Židé žijí v Zemi Izrael neustále.Židé vlastnili 9% půdy, Arabové 3% půdy,17% půdy byla opuštěná země, 71% půdy bylo státní svěřené území britské koruny, tato půda přešla do vlastnictví Izraele.

Erich 14.5.2008 10:30

Re: Re: Trochu povrchní článek

Jasne. Tak to kontinuelno vypada tak, ze nekdy k roku 1780 tam sidlilo na 300 000 palosu nebo jak chcete a asi 5000 Zidu a v 1880 470 000 palosu a 24 000 Zidu. Ale to jiste vite, ze.

kopretina 14.5.2008 10:40

Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Většina palestinských Arabů jsou potomci přistěhovalých Arabů ze Sýrie, Jordánska, Libanonu, Egypta z 19. století, zatímco Židé žili v Zemi Izrael 2000 let. Židé měli v Zemi Izrael stát-království Izraelské a království Judské, zatímco Arabové nikdy žádný stát v Zemi Izrael neměli.

Židé vlastnili 9% půdy, Arabové 3% půdy, 17% půdy byla opuštěná země, 71% půdy bylo státní svěřené území britské koruny. Toto území přešlo do vlastnictví Izraele, takže Izraelci vlastnili 80% půdy. Takže i z právního hlediska mají Židé nárok na Zemi Izrael. Arabové nárok nemají.  Arabové mají 22 států s rozlohou 3000 000 km2, Židé mají 1 stát s rozlohou 20 000 km2, proč Vám vadí fakt, že mají Židé svou zemi? Proč chcete arabizovat celý svět, Erichu?

Erich 14.5.2008 11:06

Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Ale no tak Kopretinko. Proc ta podrazdena reakce a vlastne na co? Ja jen slusne uvedl, ze v jiste dobe bylo na uzemi dnesniho Izrale arabske obyvatelstvo silne vetsinove. A to jeste pred vznikem sionistickeho hnuti. Z toho celkem logicky vyplyva, ze sionisticti Zide v techto koncinach byli proste mensinou. V roce 1880 jen 5%. Takze neprisli do prazdna.  Ale to Vy samozrejmne vite. Jen bych Vas prosil, aby jste na tuto realii upozornovala ostatni debatery, kteri o ni nemaji ani poneti a pak delaji zajimave zavery.  A jeste. Reknete mi prosim. Tech 71% mandatniho uzemi patrilo pred I svetovou komu??  Nejakemu evropskemu etniku, nebo zidovskemu nebo komu vlastne. Kdo tuto pudu spravoval a obhospodaroval? To si myslim, bude velmi dulezita informace. A jeste douska. Pokud jste mne prave Vy upozornila na dilo Bennyho Morrise tak vrele diky. Potvrzuje mi nektere, zatim jen tusene souvislosti. Zdravim Vas a preji pekny den.

kopretina 14.5.2008 11:11

Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Také Vám přeji pěkný den Erichu. 71% půdy patřilo nejprve Osmanské říši, později Britům.

Erich 14.5.2008 11:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Kopretinko mne by zajimal prave ten prevod vlastnictvi pudy z Osmanske rise na Brity. Tedy jaky je pravni zaklad prevodu tech 71% pudy. A jeste on lezel ladem nebo na nem nekdo hospodaril a jak?

Zvědavec 14.5.2008 12:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Netrapte ji, ona je hluboce věřící a dosti jednoduchá. Pozemkové vlastnictví se v britském mandátním území řídilo tureckým (osmanským) právem (zbytky tohoto práva se udržely v Izraeli dodnes). Používat pojem majetek koruny pro mandátní území SN a OSN je samozřejmě nesmysl, Anglie Wales a kolonie, tam je to něco jiného. Pokud Osmanský majetek existoval, Kopretina tvrdí, že ano, tak přešel do správy SN a vykonávali ji instituce mandátu (nikoli ale dispoziční právo). Sukcesí přešlo právo na OSN a tedy správcem 71% půdy exmandátu Palestina je stále OSN. Židé svůj stát vyhlásili jednostranně, aniž by se ovolávali na dělení Palestiny a fakticky se ujali výkonu moci. Podle této právní spekulace by mohla vzniknout otázka, kdo komu co ukradl.

kopretina 14.5.2008 12:33

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Lžete. 71% půdy přešlo do vlastnictví Izraele. Židé vyhlásili svůj stát na základě rozhodnutí OSN. Arabové tak také mohli učinit, nicméně tak neučinili. Arabové chtěli jen jedno jediné zahubit Židy, zahnat je do moře, proto začali proti Izraeli vyhlazovací válku. Izraelité se ubránili.

www racek 14.5.2008 13:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

no, někomu se tenkrát nelíbilo, že jim zem zabíraj přistěhovalci ... proč hned vyhlazovací válka? p

kopretina 14.5.2008 13:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Mufti Husseini a jeho banda chtěli všechny Židy vyhubit.

Zvědavec 14.5.2008 13:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Hlasování z 29.11.47 pokládala sice Jewish Agency za významný den, ale k vyklášení nezávislosti došlo jeden den před ukončením Britského mandátu. Nevím ale, která resoluce OS z 29.11.47 se připomíná, já znám jen tu o dělení britského mandátu na Arabský a Židovský stát v Palestině (a autonomní Jeruzalém), ale v deklaraci nezávislosti se při citování resoluce místo existujícího právního pojmu Palestina píše o jákési Eretz-Israel(sic!).

A k té půdě, to jako Britové těch 71% půdy, která jim nepatřila, darovali nebo prodali Židům? A to asi před vypršením mandátu protože potom by to přece nešlo? Podle vás to ale byl majetek Britské koruny.

kopretina 14.5.2008 13:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek

Ano byl. 71% půdy v Zemi Izrael (Eretz Jisrael) patřilo Britům, později Izraelcům. Jak píšete OSN 29.11.1947 rozdělilo Svatou zemi na stát Židovský a Arabský. Židé přijali, Arabové odmítli a začali vyhlazovací válku proti Izraeli.

Šnek 14.5.2008 13:20

Re: Re: Re: Trochu povrchní článek Pamatujte Erichu.

Jakmile uvedete nějaká fakta, jste antisemita, levičák a komunistická zrůda. Tak si tady moc nedovolujte, nebo na vás kopretina pošle Mosad.

kopretina 14.5.2008 13:58

Re: Re: Re: Re: Trochu povrchní článek Pamatujte Erichu.

Vy žádná fakta nepíšete. Vy píšete jen muslimskou propagandu.

selidka 14.5.2008 12:12

Re: Re: Trochu povrchní článek

a také jste zapoměl, že Palestinci jako národ existují od té doby, co je vymyslel Arafat.

Pametnik starejch dob 14.5.2008 9:12

Re: Trochu povrchní článek

Pokud by ten arabský myslitel mohl prokázat, že se tady cca 1000 let nacházel Araby obydlený stát měla by Vaše analogie smysl. Jinak je to blábol.

Pokud jde o potomky Keltů, těmi jsme z části i MY ČEŠI takže i tady jste mimo.

čtenář zdrojů 14.5.2008 9:53

Re: Re: Trochu povrchní článek

Geneticky možná potomky Keltů jsme, ale jazykově anináhodou. Žida od Araba geneticky také nerozeznáte. Oba jsou Semité. Teprve jazyk a náboženství je rozdělily.