3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

EVROPA: Tři poučení z katalánské krize

Situace v Katalánsku a reakce Madridu na jeho snahy o separaci přímo vybízí k zamyšlení. V následujícím textu uvádím tři dojmy, tři poučení, které si z ní odnáším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kotas 4.10.2017 6:26

Mě stačí jedno poučení a to,

že se v EU měří dvojím metrem. A o takovou EU nestojím.

P. Zinga 4.10.2017 6:53

Re: Mě stačí jedno poučení a to,

Pane Kotasi, nejen v EU!

E. Erat 4.10.2017 8:09

Re: Mě stačí jedno poučení a to,

To mi ovšem vůbec nezajímá. My jsme členy toho obskurního spolku EU, to se nás týká.

J. Nový 4.10.2017 6:21

Hrdinové

Jsem rád, že mezi Čechy je mnoho hrdinů. Zvláště mezi akademiky. Jistě pamatujete na jejich petici, kterou jasně vyjádřili svůj nesouhlas vůči nenávisti a násilí muslimských teroristů a jejich teroristických činů v Evropě!

Nebo to bylo jinak? Ale možná když to v diskuzích 100x zopakuji, tak.... :-)

P. Rajman 4.10.2017 6:10

Česko je homogenní stát dehomogenizovaný tak maximálně východními Slováky s to po celém území. K této homogenigaci došlo velmi brutálním způsobem, proti kterému jsou španělsko-katalanske půtky jen nevinným kočkováním. Článek je velmi naivní až infantilní.

O. Uživatel 4.10.2017 6:32

Uživatel požádal o vymazání
V. Kotas 4.10.2017 8:00

Re:

Když všichni pracují, tak nemůže být problém.

J. Schwarz 4.10.2017 6:51

Re:

Abychom byli "nehomogenizovaní" podle vašeho úsudku tu chybí černoši a muslimové, že. Pak máme i chudou a nepestrou přírodu - chybí nám tu moskyt rodu anopheles a malárie.

P. Rudolf 4.10.2017 7:00

Re:

Nikoliv naivní, pouze infantilní. A to že hodně.

P. Sulc 4.10.2017 1:14

Cesi a Spanele.

Spanele byli dobyvacny, bojovny narod, ktery objevil a kolonisoval znacnou cast sveta. A zrejme mu aloespon cast te bojovnosti zustala, viz obrovske demonstrace v minulych par letech. K tem se Cesi , poslusni, ohybajici zada, kteri delaji revoluce az kdyz je skoro po vsem, nemohou vubec prorovnavat. Takze vyzdvihovat je jako kulturnejsi je absurdni. Spise jako bazlivejsi, jak lze videt snadno na historii. A rozhodne nevynikali v poslednich letech obrovskymi demonstracemi, jako velka spanelska mesta.

M. Krátký 4.10.2017 2:17

Re: Cesi a Spanele.

Pane Šulci, asi jste to nedočetl celé - ten poslední odstavec byl o Vás, při vší úctě i skromnosti - dobré ráno a hezký den.

J. Brunner 4.10.2017 2:18

Re: Cesi a Spanele.

V článku se netvrdí, že jsou Češi stejní jako bojovní Španělé. Nejspíše, poslední bojovný "Čech" jste Vy, ale jen proti Čechům, na víc si netroufnete. Jděte do háje.

J. Vozábalová 4.10.2017 2:19

Re: Cesi a Spanele.

Nevím, nevím, pane Šulci, podle Vás by tedy bylo lepší, aby se Československo rozdělilo v bojích, v krveprolití - to jako aby se ukázalo, že jsme bojovný národ?

Máte pravdu, že příslušníci našeho národa neobjevili daleké světy, nebyli slavní mořeplavci - to by šlo u vnitrozemského státu dost těžko. Ono by to celé bylo na "větší historický rozbor", ale opravdu se Vám zdá, že například v britských RAF nebo ve Svobodově armádě či na frontách Velké války (na obou stranách) bojovalo a prokázalo své hrdinství málo Čechů?

A absence demonstrací v minulých pár letech - a proč jako? - dokud není ohrožena demokracie a "máme, co jsme si zvolili", není důvod. Je samozřejmě otázka, jak bude po volbách - to se opravdu zatím nejeví jako příliš nadějný vývoj - no, uvidíme.

P. Sulc 4.10.2017 2:56

Re: Cesi a Spanele.

Jisteze se naslo a najde par statecnych Cechu. A;le myslite ze to valecne usili Cechu a treba Polaku lze srovnavat? Varsavske povstani a prazske povstani? A massove demonstrace, statisicove , v polskych mestech v r. 87, 88, 89 a temer zadne v CSSR. Obrovska "Solidarita" a par podpisu v ''Charte" ? Veru udatni Cesi/

V. Novák 4.10.2017 10:02

Re: Cesi a Spanele.

Varšavské povstání byla pitomost - velmi nebezpečná pitomost, která měla za následek zbytečnou smrt desítek tisíc civilistů. Projev pro Poláky dost typického sebepřeceňování, velkých gest - a žebrání o pomoc.

P. Sulc 4.10.2017 15:43

Re: Cesi a Spanele.

S zasne povstani u Cechu zase naopak u0kazuje jejich statecnost a odhodlani 0drzet hrbet 0ohnuty a hubu zavrenou, takze dnes Cecvy svet obdivuje pro jejich uzasne hrdinstbvi/ Kratce se da rici, ze co Cech v pokornem predklonu a s hubou zavrenou , to uctivany hrdins.

\

Z. Lapil 4.10.2017 10:12

Re: Cesi a Spanele.

Já mám dojem, že pan Šulc píše, jako by měl představu, že jsme si měli svobodu od Slováků vybojovat, ale to se mu jen nepovedlo, nevěřím, že by so poctivě myslel.

Ale k tomu, že Češi neobjevili daleké světy: Emil Holub byl cestovatel nikoliv nepodstatný. Jeden Čech (po dědovi) velel Apollu 13 (takže nejspíš jemu patří slavná věta "Houstone, máme problém"), jeden dokonce Čechoslovák (Čech po jedněch prarodičích, Slovák po druhých) byl (zatím, doufám) posledním člověkem na Měsíci a československá vlajka, co měl s sebou, slouží jako exponát na ondřejovské hvězdárně. Třetí americký Čech (po dědovi) nese dokonce jednoznačné jméno Blaha a létal na raketoplánu už jako "dělník vesmíru" a čtvrtým Čechem, tentokrát kompletním, byl jistý Vladimír Remek - první non-USA a non-SSSR kosmonaut (s námitkami netřeba se unavovat, mám je taky). A jistý Feustel s sebou vzal na poslední misi raketoplánu Krtečka, ale ten je s Čechy spřízněn hodně volně. Přes tchýni .

Za čestného kosmonauta bych si dovolil jmenovat Jana Nerudu. V Písních kosmických mimochodem moc neblábolil, psal v souladu s aktuální vědou.

Nevím, mají-li se statečností něco společného necestovatelské disciplíny, ale jistý Antonín Rejcha byl profesorem na konzervatoři v Paříži, jiný Antonín, tuším Dvořák :-), učil muzicírovat Američany a Komenský, ten je profláknutý naprosto a úplně. Mám v kapse i třetího Antonína, pro změnu Čermáka, který coby starosta Chicaga potíral Al Capona a spol. Zemřel na následky zranění při atentátu na Rooswelta a bylo spekulováno a nebylo potvrzeno , že opravdovým cílem byl on právě proto, že ho neměli rádi chicagští gangsteři.

K vojákům si dovolím připojit Radeckého. A věta "Toho bohdá nebude, aby český král z boje utíkal" je z těch ikonických; je pravda, že český král tou dobou nebyl Čech, ale co chcete v kusu světa, kde se rakouský premiér může jmenovat Vranitzky a český ministr Dienstbier.

M. Drašner 4.10.2017 15:29

Re: Cesi a Spanele.

Zrovna Radeckého si ale příliš nevážíme, že? Nepamatuji se, že bych někde viděl pomník drihého nejlepšího vojevůdce všech dob po Valdštejnovi.

P. Dvořák 4.10.2017 2:24

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Jestli to nebude tím, že největší hrdinové nám samou statečností zdrhli ještě dřív, než tady něco pořádného udělali, div že se u toho nepo***li. Zato teď jsou na***ní sami na sebe a nejvíc stříkají ***čky na ty, kteří se nepo***li.

Kdežto Španělé objevovali a dobývali kontinenty, kam ti, o kterých píšu výše, mohli zdrhnout.

Omlouvám se, ale jakákoliv jiná slova než s vyhvězdičkovaným "sra", by mi připadla po***ně korektní.

P. Sulc 4.10.2017 3:05

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Rozumim, ti opravdu statecni neutekli do neznama, ale zustali doma, udatne cestpracovali a soudruhovali, v nedeli chodili na brigady, kyvat hlavou na schuze ROH, a shaneli mavatka , aby meli cim mavat v pruvodu na 1 maje. Ststecni to lide, srabove naopak sli mezi lidi, jejichz rec neznali, kde nemeli zajistenou praci , jidlo ani byt a zbabele se starali, aby nejak prezili. Jse znacne hloupy clovek, pane Dvoraku. Ale ja vim, Cesi se za zadnou cenu nesmi kritisovat. nikdy ! Vsak je cely svet obdivuje.

P. Dvořák 4.10.2017 3:31

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Vy jste zdrhnul ze stejných důvodů, jako se jiní nechali najmout do cizinecké legie. Mladí pitomci kteří netušili, o co ve skutečnosti jde. Jenže oni aspoň věděli, že jim půjde o kejhák, kdežto vám o peněženku.

Dnes jste duševně nemocný dementní oikofobik, tak už jenom stříkáte kolem sebe hnůj.

Vy mávátko . . . :-))

P. Sulc 4.10.2017 3:47

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Jen nepukinete vzteky, udatny a statecny cesky vlastence. Nebojte se nic, ten bajecny rezim, kde jste se dobre uplatnoval, bude jiste zpet, trochu jiny, ale podobny.

P. Dvořák 4.10.2017 4:07

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Proč si myslíte, že jsem vzteklý? Na vás? Ale ne, vy přece za svoje duševní pochody nemůžete, prostě vás to dostalo. Nic neznamenat, nikam nepatřit, na nic nemít vliv, nemít se kam vrátit.

Proč jste nezůstal a nebojoval vy zahraniční mudrlante, ale přesto nepochybně "statecny cesky vlastence"? Proč se nevrátíte a nebojujete dnes proti tomu, co "bude jiste zpet,"? Nejspíš to bude vaší specifickou formou hrdinství, nikdy nebýt tam, kde se něco děje.

P. Sulc 4.10.2017 4:16

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Proc se nevratim? Protoze uz pres padesat let ziji mezi slusnymi a normalnimi lidmi. A tak me vsichni ti cesti Dvorakove a podobna zouzel muze byt ukradena.

P. Dvořák 4.10.2017 4:45

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Tak přestaňte žgryndat. Když vám můžeme být ukradení, tak tu svoji hubu nevymáchanou věnujte těm "slušným a normálním lidem", mezi které jste před padesáti lety hrdinně zdrhnul. Navíc v době, kdy ani to nebyl žádný problém.

O. Uživatel 4.10.2017 6:21

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 4.10.2017 12:37

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Jasně, pane Sulci, jsme vám ukradení a dobří jsme leda na to, abyste nám z tepla vašeho "domova" nadával. Víte co, tak s tím běžte do pr*ele, když neumíte nic jiného! V hospodě se takovejm týpkům říkalo kibic, a čas od času dostali do držky. Zaslouženě. Jste stejná nula.

Z. Lapil 4.10.2017 9:17

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Opravte mě, jestli se mýlím, ale prokazovat statečnost útěkem - není to nějaký nesmysl?

P. Sulc 4.10.2017 15:31

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Ja jsem zadnym troubum nepotrebovsl prokazpovst statecnodt, ale spise sobe, jestli mam kuraz jit do neznama, naucit se jsxyk a prezit tam. Ti, co se bali, drepeli duma a zehlili mavatka do pruvodu/

Z. Lapil 4.10.2017 16:21

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Ale jo, s první větou souhlas a vlastně máte i můj obdiv. Druhá věta je zapšklá, nepravdivá (ještě hůř: je pravdivá jen zčásti), a proto nespravedlivá. Takže se nemůžete divit, že dostáváte vynadáno, když půlku lidí prostě a jednoduše urážíte a druhé půlce šlapete na kuří oko. Už jsme to spolu probírali, a když jste připustil, že Češi mají i jiné vlastnosti, než jen zbabělost, tak jsme si docela rozuměli.

Jestli se moc nepletu, tak za hodinku za dvě vás čeká oběd. Přeju dobrou chuť :-).