6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Sprosťárna

Podepište, nebo vás odstřihneme od energetického trhu v okolních členských zemích! Právě tohle vzkázali eurokomisaři švýcarské vládě do Bernu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 15.7.2021 10:16

Prostě nesouhlasím. Já tvrdím, že ten Brusel má našlápnuto do zatraceně větších s.aček, než dnešní Rusko. Inspirace Třetí říší je nepřehlédnutelná, abychom v tom rozmachu nezapomněli také na historii našich západních sousedů. Poslední dobou mám pocit, jako by snad ani neexistovala. Je pravdou, že už nezbylo tolik pamětníků, což by ledacos vysvětlovalo. :-P

I. Schlägel 15.7.2021 10:40

Dokud z EU může, byť s komplikacemi, země vystoupit, dokud v těch zemích existují svobodné volby a konkurence mezi politickými stranami i oligarchy, dokud existuje solidní vymahatelnost práva, slušná životní úroveň, solidní lékařská péče a kvalitní životní prostředí, pořád jsme na tom lépe než Rusko, kde se tyto atributy slušného žití vytrácejí nebo stagnují. Zeptejte se Ruské střední třídy, proč z Ruska prchá, a ruských horních deseti tisíc, proč investují na západě, děti posílají do západních škol a sami se tam stěhují. Ano, západ se může změnit v černou můru pro své občany během jedné generace. Stačí omezit svobodu na minimum. Mnozí evropští politici o to usilují. V Rusku to trvale mají.

R. Langer 15.7.2021 11:58

Tak v Rusku tyto atributy demokracie stagnují, ale v EU prosperují? Aha. No jste prostě nenapravitelný optimista. Já vám říkám, že za pár let (a pár jsou v tomto případě cca ty dva) se nebudete stačit divit, jak skvělá demogracie v EU zavládne. Ta bude JAKO ŘEMEN. ;-D

Aby nakonec ta střední třída z EU neprchala do toho Ruska. Ovšem - pokud zasáhneme včas, mohla by prchat K NÁM! A tyhle imigranty bych tady uvítal. ;-)

I. Schlägel 15.7.2021 13:21

Nevím, co bude za pár let. V současnosti je na tom Rusko z hlediska civilizačních atributů určitě hůře než kterákoliv moderní západní země. A evidentní nedostatky v západních zemích těžko můžete léčit ruskými metodami. Kdyby ruské metody fungovaly, musely by se projevit zejména v samotném Rusku. Potom by možná řada Rusů neutíkala na západ, neposílala tam své děti do škol a neulévala tam majetek. Neměli by důvod. Momentálně ten důvod mají. A tím důvodem není SOUČASNÁ zaostalost západu. Jinak se asi shodneme na tom, že euroatlantická civilizace degeneruje. Důvodem ovšem není nedostatek ruského now-how.

J. Jurax 15.7.2021 11:52

Ano.

A proto odstavíme uhelky na vlastní uhlí a pojedeme na plyn z Ruska. Případně, aby byl ideologicky přijatelnější, filtrovaný přes Německo.

Kdežto jaderka od Rosatomu se přes Německo filtrovat nedá, takže tu si zakážeme.

R. Langer 15.7.2021 12:04

Přesně! ;-€

R. Langer 15.7.2021 8:24

No, tohle já říkám od samého začátku. Užitečný idiot ale bohužel musí skončit v zimě se svíčkou, aby mu došlo, že je něco špatně. Ale i tak to bude stejně svádět na všechny ostatní. :-(

T. Hraj 15.7.2021 8:36

Podceňujete skromnost těchto lidí. Na rozdíl od vás jsou schopni a ochotni se v zájmu planety zásadním způsobem uskrovnit: "Elektřinu ke svému životu nepotřebuji, na televizi se klidně budu dívat při svíčkách." (Lubica Trubíniová, mluvčí Greenpeace SK);-D;-D

M. Šejna 15.7.2021 9:34

Takže Švýcaři jsou užitečnými idioty?

Ale může za to Brusel.

;-D

R. Langer 15.7.2021 9:50

Myslel jsem si, že ne. Ale po tom, co jsem si přečetl ten článek Zeleného bolševika o předčasném odstavení jejich JE, a následné reakce EU, tak zřejmě ano. Ano, Švýcaři JSOU užitečnými idioty. A Brusel jim to právě IHNED POTVRDILA.

J. Nevrkla 15.7.2021 8:17

To se zvrhlému Bruselu nevyplatí.

T. Hraj 15.7.2021 8:37

Taky bych si to přál, ale vlnu odporu nevidím. Naopak. V Německu asi vyhrají Zelení, u nás Pirátistán...

R. Langer 15.7.2021 9:51

Právě naopak, jak je vidět, velice se mu to vyplácí.

J. Nevrkla 15.7.2021 10:26

Až lidi začnou živořit, tak to shodí. Tomu pořád věřím. Už to přestává být k vydržení.

I. Schlägel 15.7.2021 10:53

Jsou země či regiony, kde to je k nevydržení mnohem více než v naší stále ještě blahobytné západní společnosti, a zatím to tam drží. Tak že si myslím, že jste přílišný optimista. I když hnutí Žlutých vest svědčí o opaku. Uvidíme.

J. Vorlický 15.7.2021 7:44

Článek postrádá jakoukoliv logiku a jeho obsah lze pouze chápat jako nechuť autora vůči eurokomisařům. 1) ano, odstřižení Švýcarska by nebylo snadné. Eurokomisaři žádnou elektřinu nedodávají a aby Š. přestalo dostávat od okolních států, někdo by to okolním státům musel zakázat 2) okolní státy, které jsou teď schopné elektřinu dodat, by ji neměly kam dodat (co by s ní dělaly?), a navíc by přišly o peníze od Š. 3) suverén? Je-li Š. suverén, proč, aby mohlo ,,svítit", se musí spoléhat na zimní dodávky cizí elektřiny?, co je to suverén? 4) a vůbec, kdo je dnes v Evropě suverén? Na nějakou krátkou dobu to možná byli Napoleon, pak i ten Ital (co ho později pověsili ostatní Italové na lampu), Hitler. Má Česko ambice být suverénem?

Jen se zcela určitě jedná o snahu dohodnout podmínky spolupráce na nějakou další dobu. A jít do debaty s ,řekni nám co chceš a my ti to hned dáme ́ by nebylo ono. Asi jako při fotbale: ukaž nám, kam nám chceš dát góla a my ti to místo uvolníme ́. Buď je autor naivní (což se domácím v ČR na mezinárodním fóru stává nezřídka), no, a nebo prostě neměl co jiného napsat, tak šťouchá do eurokomisařů pro potěšení místních. Humbuk.

T. Zlesa 15.7.2021 8:14

Pan Souček připomíná válečníky z historie, kteří i před svým zcela jistým koncem neustále vyzývali své spolubojovníky k nesmyslnému sebeobětování. Snažili se odvrátit neodvratné, jako zde p. Souček. Jako např. ti němečtí v Berlíně. Dnes překvapivě odbočil od uhlí k zahraniční politice. Ovšem s průhledným pozadím - zájmy uhlobaronů. Měl by mít pan Souček pod každým článkem popisek Placená reklama.

R. Langer 15.7.2021 8:25

;-D ;-D ;-D

Ještě uvidíme, kdo skončí jako první, Zelení bolševici. :-P

I. Schlägel 15.7.2021 8:29

Tou snahou je prachsprosté vydírání. Asi máte jiná měřítka pro způsob vyjednávání. Možná to pochopíte, až někdo podobným způsobem vydrbe s Vámi osobně. To bude řevu.

J. Vorlický 15.7.2021 8:39

Pane, to už jsem dávno pochopil. A na moje řvaní nikdo nebral ohled.

I. Schlägel 15.7.2021 8:48

V tom případě nechápu Vaše pochopení pro některé evropské politické elity.

J. Vorlický 15.7.2021 9:24

Nejde o pochopní elit, pane. Jde o to, že okolnostmi můžete být nucen k vyjednávání, a nechcete už přitom se sebou nechat vydrbávat.

R. Langer 15.7.2021 12:09

Jo, to je přece principem vydírání... ;-D

I. Schlägel 15.7.2021 13:38

Definice sedí. EU vydrbává se Švýcarskem. V zájmu spásy před CO2 a v rámci spásy nebohých migrantů vše dovoleno. Máme se na co těšit. Vydrbávání na pokračování.

V. Povolný 15.7.2021 8:39

Pane Vorlický, vaše body 1 a 2 prozrazují, že jste nepochopil smysl článku. Článek především kritizuje, že se EU začíná chovat jako diktátor a vládce totalitního systému. Praktické problémy v bodech 1 a 2 řeší totalitní systém jednoduše - příkazem bez ohledu na důsledky. V bodě 3 pak pletete dva pojmy - suverenita a energetická soběstačnost. Nikde není psáno, že nákup elektřiny omezuje suverenitu státu. Samozřejmě dlužno dodat, že tohle platí v demokratickém prostředí, kde platí normální vztahy volného trhu. Pokud máte mocného souseda u kterého vládne totalitní systém, pak samozřejmě můžete na suverenitu zapomenout a musíte poslouchat příkazy, i když jste "jen" soused, jako v případě Švýcarska. A samozřejmě se to nebude týkat jen energetiky.

J. Vorlický 15.7.2021 9:54

Pane, není co chápat. Obsah článku, mám-li jej brát vážně, je naivní. Stejně jako je naivní a dětinská česká společnost. Pro ni tu byl vždy nějaký diktátor, a hádám, že i pro Vás. Namísto, aby se sama účastnila akce, tak brečela, že jí je ubližováno. Takže EU je jen pokračování tradice. Suverenita? žádné pojmy si nepletu. Nákup elektřiny žádnou suverenitu neomezuje, pakliže - jak pan autor naznačuje - nebudu moci v zimě svítit žárovkou.

V. Povolný 15.7.2021 10:23

Což o to, já bych i docela souhlasil. Většina české společnosti dává přednost tomu, že to nějaký pantáta nahoře zařídí a oni se pak nemusí starat. Že taková varianta není zadarmo, ale platí se za ni svobodou a volností rozhodování, to lidem až tak nevadí. Co taky se svobodou, když se musím pořád o něco starat? Pro mě je to velké zklamání, měl jsem o české společnosti lepší mínění. Ano, v tomto smyslu vzato je naše členství v EU pokračováním tradice, ale nikoliv EU jako taková. Ta je spíš pokračováním německé tradice ve snaze o ovládnutí Evropy. A pokud se týče suverenity, tak tam se ve výkladu tohoto pojmu evidentně neshodneme.

T. Hraj 15.7.2021 9:04

Eurokomisaři elektřinu nedodávají?!? Takže když dodávkami podmiňují mezinárodní smlouvy tak jen blafují?

Kdo je suverén? No, suverén je dnes v posledku ten, kdo má největší jaderné tlačítko. To je klasický zákon džungle. V zahraniční politice je nutno s ním vždy počítat. Ale má tento extrémní pohled na zahraniční politiku tvořit základ jednání mezi civilizovanými zeměmi západu? A pokud ho některé bezskrupulózně používají, co nám to o nich říká?

EU stále častěji vyjadřuje svůj záměr využívat tvrdých ekonomických opatření k protlačení progresivistické ideologické linie v jednotlivých zemích.

J. Vorlický 15.7.2021 10:10

Neblafují. Vyjednávají za státy EU, včetně ČR.

Suverén a zákon džungle: Máte to pomatené a naivní názory, pane, V džungli silnější žere slabšího, ne silný silného Jestliže existuje nějaké silné jaderné tlačítko, tak jich je několik. V tom případě ani jedno není normálně použitelné. Jde pak jen o to, aby se k nějakému nedostal blázen. Dle zákonu džungle si to hlídají ti s tlačítkem. Skrupule? Už vidím toho krokodýla, co má skrupule, když má hlad. On ho totiž nikdo nekrmí - jako někdo krmí ty, co si na skrupulích, pane potrpí. Capito?

T. Hraj 15.7.2021 11:04

Aha, takže elektřinu nedodávají, ale vyjednávají (o jejích dodávkách);-D

Suverenita: pouze jste znovu zopakoval tezi o zákonu džungle, jako jediné platformě (tj. všichni jsou dle vás krokodýli). Na to jsem ale už reagoval.