1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EVROPA: Socialistický experiment s lidmi

Řešit migrační vlnu přes kvóty jsem vždy odmítal a vždy hlasoval proti. Dokázal jsem si totiž představit, jak to bude v praxi probíhat a proč tento projekt nemá šanci vyjít. Současnou žalobu Komise proto považuji za absurdní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Morava 6.1.2018 13:54

Re: Podstatné

Rozhodně. A protože nejlepší obrana je útok, mělo by být Řecko, Itálie a další souzeni za nechránění naší hranice, kterou jsme jim delegovali. A pokud tohle žádný soud a soudce nezajímá, máme jednoznačně morální právo považovat všechny smlouvy o Schengenu, ale především Lisabonskou smlouvu za neplatné!

R. Morava 6.1.2018 13:49

Re: Upřesnění pro Zdechovského

Probuď se dokud je čas! Vždyť socialistický, multi-kulti experiment, není jen minulost, je to co teď probíhá v EU (možná pod zavádějícím názvem levicový či moderní liberalismus). Pokud jsi to nezažil, píšeš pravděpodobně z Marzu, Jupitera či Singapuru.

Z. Lapil 6.1.2018 13:45

Poznámka jazykově právnická

Pan autor píše, že je žalováno neplnění ZÁVAZKU ČR. Vzhledem k tomu, že bylo hlasováno a ČR hlasovala proti, nejedná se o závazek, ale o povinnost.

Samozřejmě ano: neplnění povinnosti musí mít VELMI vážné důvody.

Z. Lapil 6.1.2018 13:38

Re: Omyl autore

Říkám si, co by se asi stalo, kdyby ČR podala žalobu na neplnění povinnosti ochrany vnější hranice. Už v r. 2015, samozřejmě.

M. Pivoda 6.1.2018 12:43

Upřesnění pro Zdechovského

Zdechovský: "Postup Komise proto v žádném případě nijak nebudu obhajovat, jako to dělá většina mých českých kolegů."

Já také ne. Existuje totiž alternativa, totiž, peněžně přispět na problematiku utečenců jiným státům, pokud je nechci přijmout do své země. Také finančním způsobem lze vyjádřit solidaritu.

Nadpis: "Socialistický experiment s lidmi". Hm. To je matoucí název od člověka, který toho reálného českého socialismu asi mnoho neužil. Takže z obsahového hledisky bych ty stanovené kóty uprchlíků nazval spíše direktivní způsob řízení, nikoliv socialistický. --- Ne, určitě jsem nebyl komunista, který dnes touží po zlatých starých časech (socialismu), ale chybné nálepkování jevů zbytečně lidi mate.

J. Kombercová 6.1.2018 12:25

Re: Je to tak

Při posledních volbách do EU byla u nás účast něco přes 20 % oprávněných voličů. Horší už byla jen účast na Slovensku, dávaného nám za vzor v prounijním myšlení.

Š. Hašek 6.1.2018 11:53

Pane poslanče,

nejste Vy náhodou lidovec???

Pozdě!

M. Prokop 6.1.2018 11:47

Re: Pan Zdechovský stále nechápe,

O tom globalismu mát ponětí co příslovečné prase o parketách.

Továrny se přesouvají pro větší konkurenceschopnost a nižší ceny, zemědělství likviduje EUnijní dotační systém a ochota lidí kupovat šunt.

M. Prokop 6.1.2018 11:45

Re: Je to tak

Jen levičáci a levičáci vydávající se za liberály.

Liberálové co takoví v Evropě skoro nejsou.

O. Zuckerová 6.1.2018 11:27

Re: Dost bylo!

100proc. souhlas!! Jako se vždycky možno prozradit v detailu, stalo se i zde: autor se zmiňuje, že v případě migrantů je "nutná následná dlouhodobá péče"!! Když to domyslíme, jsou to vlastně jediní migranti, vyžadující "nutnou následnou..." atd. (nemluvě o nutnosti zesílení policejních hlídek, vytváření zátarasů, což se snad k "následné péči" nepočítá, mlčky však deklaruje agresivitu příchozích). Naši emigranti před r. 89, zdejší ukrajinští pracovníci, vietnamští dnes plně integrovaní spoluobčané žádnou "nutnou dlouhodobou péči" nepotřebovali. Kdo akceptuje extrabuřty pro jedinou skupinu, akceptuje i velkou a zatěžující státní podporu pro ni. Bylo by jeho povinností vzdát se větší části pobíraného platu a nabídnout jej státu jako kompenzaci za to, že "nutnou dlouhodobou péči" bere jako samozřejmost a tím ji podporuje.

J. Schwarz 6.1.2018 11:06

Re: absurdni

Nepřepsal jste se? Nejmenujete se náhodou Kundes? Jistě že kvóty nebudou fungovat, ale o co by bylo pro němce, řeky, italy snazší vracet migranty do ČR než do Iráku, Afghanistanu Bangladéže nebo Súdánu? A mimochodem, Česko sice podepsalo lisabonskou smlouvu, ale po tak brutálním nátlaku "proevropských sil" na prezidenta Klause jakému nečelil ani Hácha v Berlíně při jednání s Hitlerem!

L. Severa 6.1.2018 11:01

Re: Je to tak

Paradox vládců EU. Teď mají tendenci EU dělit, když ji donedávna překotně rozšiřovali. Pokud se nemýlím mluvilo se i o Ukrajině. Vypadá to, že chtěli tu svoji říši co největší, stejně jako je to patrné u většiny mocnářů. Jako by Němci zapomněli jak těžce vyrovnávali ekonomiku NDR. Což je možné uplatňovat stejná pravidla např. v Bulharsku a v Německu ? Vnucovat stejné zákony ! V USA nejsou tak velké rozdíly mezi jednotlivými státy, ale každý stát si řídí zákony podle svého. Vnucuje se myšlenka, zda nejde o megalomany, kteří chtěli slavně vejít do dějin zbudováním velké říše a teď jim začíná téci do bot.

P. Hlosta 6.1.2018 10:51

Dost bylo!

Je pro mně překvapující, že existují názory na členství v EU, kde se preferuje moc EU nad státy, tedy diktát státům EU. Nic takového nebylo v počátku našeho vstupu do EU, ačkoliv byly jistě varování, že k tomu časem může dojít ve formě požadavku superstátu. Jenže superstát tu nemáme a co vím, tak není žádaný většinou společnosti ani náhodou. Proto je pro mně překvapující, že mnozí mají touhu po tom, aby úředníci z EU srovnali náš stát nalopatu, tj. aby nás trestali za neuposlechnutí JEJICH příkazu. Z článku vyplývá, že kvóty ani nebyly odsouhlaseny v EU parlamentu, že se to tak nějak dohodlo mezi některými zástupci států EU.

Byli jsme možná přehlasováni, ale ona demokracie s hlasováním patří do rukou občanům a ne státům mezi sebou. Zástupci států musí zohlednit zájem svých občanů, případně se na to zeptat referendem a nemohou hlasovat jinak, než je zájem společnosti jejich státu! Ve výsledku to znamená, že ani výsledek hlasování států není pro společnost v těch státech rozhodující pro přijetí. Nepochopí to někteří?! Nemohu za tupost myšlení pohrobků socialismu! Možná to mají z toho, že stále touží po socialistických ideách o kolektivní odpovědnosti s alibi, že odpovědnost má kolektiv a ne jedinec. Má-li EU převažující touhu po socialistickém zřízení, centrálním dirigismu, pak by neměla naše republika se toho vůbec účastnit, protože už jsme tam byli a víme co centrální dirigismus umí. Dost bylo socialismu s komunistickými praktikami!!!

J. Schwarz 6.1.2018 10:48

Tak to shrňme

ještě jednou. Ty "hraniční země", co mají "jinak, mírněji nastavené podmínky přijímání imigrantů" se teď přes Ek a radu ministrů / zvlášť aktivní je řecký eurokomisař / k nám snaží své, lehkomyslně pozvané "hosty " odlifrovat. A ty "sluníčkůvé neziskovky" před kterými si tolik musíme dávat pozor a jejichž aktivity nás stojí tolik peněz si navíc platíme taky - přes státní rozpočty, granty a dotace. Zarazit přísun veřejných peněz politickým neziskovkám a přinutit je deklarovat kdo je platí je minimum co musíme udělat, abychom se destruktivním snahám Bruselu ubránili. ˇPěstovat si tu pátou kolonu opravdu nepotřebujeme.

P. Hlosta 6.1.2018 10:34

Re: Omyl autore

Fakta o fungování EU jsou zvrácená! Je donebevolající ta arogance, kdy není sice jednotný souhlas všech států a přikročí se k diktátu těm, co nesouhlasí. Nač potom byl vstup do EU, když může poškozovat pár sprostých úředníků celé státy?! To jsme skutečně mohli zůstat v tom socíku a nechat se komunistickými papaláši buzerovat. On je totiž ten EU systém obdobný tomu komunistickému.

Jestliže u nás pracuje přes půl milionu cizinců a jsou prakticky trvale v republice, případně jim stát uděluje občanství po požadovaných procedurách, pak lze náš stát brát jako vstřícný k multikulturní společnosti. Integrace je však ošidné slovo. Jestliže dodržuje zákony státu imigrant, není problém pro společnost, ač může mít imigrant s tím problémy. To je ovšem jeho věc a ne společnosti! Z tohoto pohledu je integrace vpořádku. Z pohledu imigranta být jistě nemusí. V tom případě má on svobodu jít tam, kde mu to vyhovuje lépe.

Jsem, jako demokraticky založený a svobodný občan, toho názoru, že žádná instituce EU a hlavně ne byrokratická, nemá právo a to ani morální, státu EU cosi nařizovat. Jedině souhlas společnosti v každém státě je rozhodující pro kroky vlád a EU se prostě musí přizpůsobovat. Že to v EU vymysleli jinak?! Po tom nám nic není a jsme v převaze ve společnosti. Takže EU ať laskavě vynechá invektivy svých byrokratů, stejně jako neparlamentních postupů, jinak bude brzy naše Česká společnost zralá pro exit z EU! A o tom nebude jen diskuze, ale i diktát unii!

J. Kulheim 6.1.2018 10:28

Re: Omyl autore

Pokud by byly dodržovány zákony o ochraně hranic EU, tak by takový problém nenastal. To, že se dostali do střední Evropy je důkazem neschopnosti lidí, kteří jsou ve vedení EU. Pokud by byla v EU nějaká demokracie, tak by museli lidé, ketří jsou za to odpovědní odstoupit. Za stávajícího stavu nemá ČR žádný vliv na svůj osud. Je v rukou paní Merkel atd.

M. Malovec 6.1.2018 10:22

Re: Omyl autore

O jaké demokracii s EU to žvaníte?

J. Kulheim 6.1.2018 10:15

Re: Je to tak

Je otázkou, jestli je EU reformovatelná. Já si myslím, že není. Je potřebné udělat systémové změny, které by umožnily i malým státům ovlivňovat další směřování. Je potřebné změnit celý systém. V současnosti směřuje k vytvoření superstátu ve kterém menší státy nebudou mít sílu prosadit své zájmy.

Myslím, že současná imigrace je řízená a je součástí kampaně, která má zdůvodnit další směřování k federativního státu. V Evropě vládnou nikým nevolení, nedohledatelní, nikomu neodpovědní úředníci. Ti chrlí řadu zákonů a nařízení, které snižují individulní svobodu i svobodu národní. Už v současnosti 90% zákonů, které schvalují naši poslanci, pochází z dílny bruselských úředníků. Jejich neschválení je mnohdy vynucováním pomocí finančních sankcí nebo pomocí soudních žalob.

P. Rudolf 6.1.2018 9:55

Omyl autore

O principu povinného přerozdělování imigrantů lze diskutovat, jestliže však členové EU tento systém demokratickou volbou odsouhlasí, tak by se měl plnit. Problémem není, jestli jich někdo převzal 12 nebo 500, nýbrž to, že se tři země rozhodly, že závazky plnit apriori nebudou, když dokonce Poláci ani při hlasování nebyli proti. Komise v takovém případě žałobu podat musí, ne, že měla možnost to zvážit.

Zaráží mne, že vy, jako europoslanec, tato fakta fungování EU vůbec neznáte. Nebo znáte, ale zrovna se vám nehodí? Že byste byl fakt autentický Čech?!

P. Lenc 6.1.2018 9:45

Podstatné

je, že nebyla dodržena povinnost chránit vnější hranice a Dublin nebyl nejen dodržen, ale byl doslova pošlapán.Takže byly porušeny základní články o fungování EU a tím by měla jakákoliv argumentace začít a také skončit. A v případě tzv.odsouzení nejen neplatit, ale vyvolat referendum o setrvání ČR v EU.A spoléhat se na V4 je silně krátkozraké.Je zajímavé, že si autor nevzpomene na svůj přístup k uprchlické vlně v r.2015.

P. Smatlak 6.1.2018 8:48

Nasmysli

Nezlobte se ale ty kvoty mi připadají jako demagogie nepodobn é té z 50 let u nás.,kdy když měl někdo velký dům nebo i byt tam musel vzíti nájemníka nebom podnájemníka.Ty kvoty mi připadají to,ž se také může stýt,že vám přídělí utečence,vetřelce do bytu.Je to stejné ,jako,že musí náš stát vyít ty utečence.Eveopa je snnad společenství svobodných a nezáváslých států ale ne jak to bylo deklariováno v SSSR kdy to nebyla pravda.Takže kde je ta svoboda,když nám někdo jako za totality nařizuje co máme dělat.Ano nejsem proti tomu,že k nám přijdou lidé z bezvýchodné situace,ale ono je to trochu a ne trochu jinal,Většinou jsem proudí ti,co tu pomoc nepotřebují a kašlou na vlastní stát a jeho budování,,a navíc se jim ještě nechce makaqt a chtěli by jen podpory,a píšuí to proto,že tu některý mamlas napsal,že jsme také odcházeli jinam,ale zapoměl na to,že se kařdý snažil pracovat a přizpůsobitprostředí ,a .,že to nebylo vždy nic lehkého.Ale ta banda co do Evropy utíká ,tak to jsou ve většině případů jen vyčůránkové a agresivní zmetkové,zatámco ti slušní zůstávají doma.A bylo by to na román ale většina normálně myslících to vše chápe a to myslí i v evropě,jen ti politci to stále ještě nepochopili nebo nechtějí a dělají mtrtvého brouka.

A. Reček 6.1.2018 8:42

Je to tak

No a k reformě EU dojde po příštích volbách europarlamentu. Dosud a hlavně v komisi v Bruselu mají hlavní slovo levičáci s liberály. Příští rok věřím, že volby dopadnou jinak. Ale jinak nemáme důvod ustupovat choutkám komise ohledně migrantů a i té žaloby. Včera o tom dobře mluvili ve večerních zprávách televizních z Varšavy. Nesmíme ustupovat.

D. Polanský 6.1.2018 8:26

Tohle je již čistý alibismus,

tenhle pán měl v roce 2015 zcela jiný názor na migranty. EU není schopna dostát tomu základnímu: chránit křesťanskou Evropu! Jelikož to nezvládá a nechce bojovat, převlékla se pod záminkou ekonomismu do hávu kosmopolitismu a globalismu. Pane Zdechovský, přečtěte si knihu Ch. Darwina Původ člověka, což by měla být ve vašich kruzích povinná literatura. Když ani pak nepochopíte, už vám nepomůže nic.

P. Kolar 6.1.2018 8:26

Kritizuje, ale podporuje a podporovat bude.

Ale kritizuje velice opatrně. S čepicí v ruce.

Kapr přece nemůže vypustit svůj rybník. Tam ho platěj, odtud přijde tučná penze. Živě vidím to zákulisní jednání: "Vy nám budete jakoby odporovat, my vás přehlasujeme a vy doma potom vysvětlíte jak se s tím nedalo nic dělat. A když budete šikovnej, tak vám ještě budou tleskat, jak za ně bojujete."

Poděkování panu Švrčkovi za výstižný popis (dole).

Chce to Czexit!

J. Kulheim 6.1.2018 8:20

Re: absurdni

Absurdní je hlasovat o tom, že někdo musí i když to nechce. Když něco nechci, tak nikomu nemusím zdůvodňovat, proč to nechci. Souhlasím s tím, že ardument o nefunkčnosti není dobrý. V tomto případě mělo zaznít jasné NE.

Proč? 1/ Protože to není řešení situace. 2/ Protože lidí, kteří mají jiné tradice, jiný žebříček lidských hodnot, jiné zvyklosti, není v dememokatické společnosti možné. ATD.

P. Dvořák 6.1.2018 8:20

Absurdni?

Že to nebude fungovat podle výplodů think-tanku "myslitelů", resp. že to nebude fungovat hromadně, ještě neznamená, že nám sem nenacpou desetitisíce afrických darmožroutů i s příbuznými.

Kdyby jich tady zůstala tisícovka, je to pořád o tisíc víc, než je přípustné.

Hlasování, tedy pokud trošku rozumím životu, nikdy není o funkčnosti čehokoliv, ale pouze o tom, kdo má do ruky vzít opratě a více či méně uskutečnit svoje více či méně nafantazírované vize. Když jsou tři blbí a jeden chytrý, je to po hlasování funkční?

J. Kunes 6.1.2018 7:53

absurdni

Dokola opakovany cesky argument o nefunkcnosti je dokonale absurdni. Proc se Cesko tak zoufale brani necemu, co podle se podle nej v praxi neuskutecni, protoze to nefunguje? Argumentovat nefukcnosti melo Cesko v debate pred hlasovanim. Zjevne ostatni cleny nepresvedcilo a bylo prehlasovano.

J. Pražák 6.1.2018 7:33

Re: Pan Zdechovský stále nechápe,

Tito zdechovští chápou moc dobře. Proto se i tady snaží vymlouvat. Musí být hodně dobře "motivován", aby dělal to, co dělá. Že je to vlastizrada je evidentní.

J. Pražák 6.1.2018 7:32

Alibistický Zdechovský

Opět zapomněl sdělit to podstatné. Schengenské dohody byly hraničními státy hrubě pošlapány. Itálie, Řecko i další státy neplnily své povinnosti při ochraně společných hranic, pouze vydělali na prvních kontaktech s "uprchlíky"= ilegály, např. na "recyklaci" lodních motorů a "příspěvků" od pašeráků a poslali ilegály dál.

Dublinské dohody také nebyly dodrženy. Proč nebylo vyžadováno, aby podali žádost o azyl v první zemi EU a proč sousední státy ilegály pustily dál?

Na Zeměkouli je 5 obyvatelných světadílů. Je tedy logické, že azylová turistika na jiný světadíl není o azylu, ale o ekonomické migraci.

Aby byla kontrola příchozích, která má zabránit šíření exotických chorob, terorismu a nekompatibilních pseudokultur (např. lidožroutství nebo islámu), tak byly vynalezeny cestovní pasy, víza a kontrola hranic .

Je evidentní, že EUrovůdci i zaměstnanci EU, poslanci Evropského parlamentu, národních parlamentů, EK, Rady Evropy,... museli být řádně "motivováni" k tomu, aby zradili zájmy svých voličů a zaměstnavatelů. Výmluvy jako v tomto článku jim nepomohou. Věřím, že Boží mlýny a především lidská spravedlnost všechny tyto vlastizrádce již brzy kvalitně semelou. Tlak v EUrokotli stoupá a je jen otázkou času, kdy to exploduje.

Z. Švrček 6.1.2018 7:32

paradoxní panáček

kritizuje, ale podporuje, podporuje a stále podporuje.Jak EU reformovat neví a protože není reformovatelná ani nemůže vědět.

Prostě takový typický bohatší bezdomovec vyjící s vlky s kterými žije.