25.6.2024 | Svátek má Ivan


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AndyO 26.2.2007 6:50

Re: Radar že nás ochrání ?

ovšem proti takovému ruskému výsadku máme dnes přeci Gripeny, ne ?  :-D

Václav 26.2.2007 8:20

Re: Radar že nás ochrání ?

No, tak zaprvé si přečtěte něco o kolektivní obraně členksých zemí NATO. Putin rozhodně není hlupák a moc dobře ví, že začít válku s členskou zemí znamená začít válku s celou aliancí. A za druhé, pokud jde o tu ochranu před minulou válku, tak v té se rozhodně nepoužívaly rakety středního nebo dalekého doletu.

jirka.s. 26.2.2007 10:42

Re: Re: Radar že nás ochrání ?

Ale Václave! Nesnažte se přeargumentovat třetího co se týče taktiky boje. Ten to má přece v malíčku od té doby, co jeho 99 kámošů pragováků milicionářů napsalo zvací dopis pro ruský výsadek!

jirka.s. 26.2.2007 10:53

Re: Radar že nás ochrání ?

Ano, poškození protivníka zevnitř se nejlépe realizuje pomocí quislingů milicionářů, třeba Lamberta a třetího!

Thyronx 26.2.2007 4:39

Cesko ma sanci se postarat o SVOJI bezpecnost

Cesku se konecne dostalo cti postarat se o svoji bezpecnost , zarucit si nezavislost na Rusku, a dokoce v pripade potreby na nem nebyt zavisle ani surovinove. Cesko konecne dostalo sanci byt dulezitou zemi v obrannem systemu EVROPY i USA. Kazdy debil vi, ze radary budou sledovat drahu utocne rakety v poslednich minutach jejiho letu. Kazdy vi ze USA bude tento system stavet pro bezpecnost svych SPOJENCU. Britanie by takove zakladny brala s velkou ochotou. Tak jako US zakladny ma Nemecko a v nich desetitisice civilnich zamestnancu (Nemcu), o ktere zrejme brzy ovsem prijdou v italske Vicenze. Pokud nedojde k dohode o rozsireni zakladny, pak zanikne a odsune se jinam. (Tech ochotnych je opet vic). Kazdy vi co se pripravuje na letni mesice v Evrope za teroristicke utoky, a kazzdy z tech s mensim IQ si mysli ze budou dostatecne daleko od maticky Prahy. Budiz, mozna ted ano. Kazdopadne jednou vase vnoucata, budou silne pochybovat o vasem dusevnim zdravi - Vy kteri zakladny odmitate. V te dobe ale uz bude EU v takove situaci kdy ani TESNE SPOJENI S USA, ji prilis nepomuze. Do hry prijdou uplne jine velmoci a jine zeme s jadernym potencialem. (I diky tomu jak EU buduje leninuv a Marxuv sen: Socialni unii a jak peclive bojuje ekonomicky i politicky proti USA. Jednou se budete mozna stydet sami za sebe mlada pokrokova ceska mladezi.

Bunny 26.2.2007 8:18

Re: Cesko ma sanci se postarat o SVOJI bezpecnost

Jak pomůže základna odvrátit dopad rakety, mířící na naše území? Čím jiným jsou americké základny na území poražených států II.sv. války, než zdviženým prstem americké vojenské moci pro hostitelskou zemi? Jak zabrání základna pravidelné armády lokálním terorostickým útokům kdekoliv. Británie by základny brala; a má obavy o to požádat, aby nepadla vláda při protiválečných demonstracích.

Lze brát vážně argument člověka, který vykřikuje "Každý ví" a jedním dechem dodává teze o debilitě a duševním zdraví případného oponenta? Poradím sám za sebe existenci skrývající se pod nickem Thyronx, aby se co nejtěsněji přimkla k svému dubisku, a neotravovala vzduch svou agitkou a zápachem chorobného strachu.

Václav 26.2.2007 8:24

Re: Re: Cesko ma sanci se postarat o SVOJI bezpecnost

Docela jednoduše. Obranná raketa letí té střele naproti, takže k nám po zásahu sice dopadnou díky zákonům balistiky trosky rozbité střely, nicméně ty určitě nadělají méně škody, nežli exploze fungující hlavice.

Roy Boehm 26.2.2007 11:26

Re: Re: Re: Cesko ma sanci se postarat o SVOJI bezpecnost

Elementary, dear Watson. V čem máte pravdu, je, že antiraketa letí střele naproti. Nicméně, ty co mají být v Polsku, jsou určeny k ničení raket (resp. hlavic) ve střední fázi letu (mimo atmosféru). Z toho plynou dva důsledky: 1) Antirakety nemohou zasáhnout cíl v blízkém okolí svého stanoviště, protože musí vystoupat mimo atmosféru a nabrat rychlost. Proto nebudou schopné sestřelit hlavice mířící na střední Evropu, pokud bude balistická raketa odpálena z blízkovýchodních zemí. Z Iránu, pokud bude pálit z lokalit od nás vzdálenějších, by střely zachytit snad šlo (teoreticky, protože při zkouškách nebyly úspěchy nijak velké). 2) Protože ke střetu dochází mimo atmosféru, měla by větší část zasažené hlavice shořet v horních vrstvách atmosféry. I když i menší množství 239Pu, rozptýlené nad našimi hlavami, by nám mohlo zkazit náladu. O tom, jaké by to způsobilo škody se můžeme jen dohadovat. O čem se ale taktně mlčí je fakt, že antirakety jsou třístupňové. A první a druhý stupeň musí někam spadnout. Když si namalujete čáru ze severozápadního Polska, kdy mají být antirakety, někam do Iránu, uvidíte, kdo se může těšit na "dar z nebe". Celá věc je o to pochybnější, že i americké zdroje přiznávají, že zásah je možný jen na plusmínus vstřícném kurzu (při rychlostech v řádu několika km/s, to asi ani jinak nejde). Takže teoreticky by antiraketových základen mělo být víc, rozprostřených po celé Evropě.

Frank 26.2.2007 8:56

Re: Cesko ma sanci se postarat o SVOJI bezpecnost

Pařez zůstane pařezem a vůl volem, i kdyby psal ještě tučnějšími písmeny. Pane, vy by jste se měl starat raději o své duševní zdraví, než o zdravíé vnoučat. Takže ještě jednou i pro blbce:americká radarová a raketová základna v Evropě nemá s obranou Evropy nic společného. A jestli se za něco stydím, tak mimo jiné určitě za to, co za duševní mrzáci tady tady blijí za nesmysly. A jestli víte o nějakých blížících se teroristických útocích, tak to prosím oznamte. I když Langer teď používá mnohem vědečtější metody /skleněnou kouli a virguli/. Zajímalo by mně vaše IQ. Typuji to tak na úroveň IQ amerického presidenta.

Vlad 26.2.2007 9:35

Re: Re: Cesko ma sanci se postarat o SVOJI bezpecnost

Franku, kdyby bývali byli Američané znali váš IQ, určitě by si byli místo Bushe Jr. zvolili za prezidenta vás.;-D

Thyronx 26.2.2007 4:26

A do toho vleze idiot Zaoralek

A hodla vyhlasit USA socialne-demokratickou valku. Vite ze si nekdy myslim ze nejvetsi hovada ktera ceska republika kdy stvorila uz davno obsadila levicove politicke strany v ceske kotline? Vesnicanum,starym i mladym invalidnim duchodcum, nevzdelancum se nedivim. Ti automaticky k levici patri a inklinuji.

Pokud vzdelany mlady podnikavy clovek ktery chce neco v zivote dokazat voli levici, pak se zjevne v jeho pripade jedna o absolutni dezorientaci a mel by byt pod kontrolou lekaru.

Ivan 26.2.2007 16:13

Re: A do toho vleze idiot Zaoralek

Pokud je někdo mladý a vzdělaný, tak nečte propagandistické pindy modrých ptáků na psu.

saša 26.2.2007 3:23

potřebujeme ho

je to v podstatě kuriózní deštník, chránící před nějakou přilétající raketou. Ti, co ho odmítají, většinou papouškují nějaké mediální tlachy, které neposkytrují věcné informace. Doporučuji např.akruálně.cz,

Petr Holubec 26.2.2007 2:19

radar

Kdyby jsme my cesi nebyli tak bezmezne tupi idioti,tak by jsme u nas meli nejen radar,ale i ty rakety.Tim padem by jsme byli pochopitelne v jine vahove kategorii. No,ale kdyz uz jsme tim narodem lokaju a to skutecne jsme a chceme jim byti i nadale,tak si pak nestezujme.Neni komu. Rusaci a nemci nam radi zatleskaji.

ZW 26.2.2007 2:26

Re: radar

V jiné "váhové kategorii" vůči komu? Vůči Rusku? Chtít vyjednávat s Ruskem z pozice síly je velmi naivní. Velmi nebezpečně naivní.

Mimochodem, ten radar (a případnou raketovou základnu) bude mít na povel Parkanová? Pokud ne, získáváme tím "váhovou kategorii" leda tak nějaké banánové republiky.

Olda 26.2.2007 2:43

Re: Re: radar

Zřejmě ti neuškodí si článek znovu a pomalu přečíst.

68 26.2.2007 4:16

Re: Re: radar

Asi tak. S Ruskem vyjednávat je možné jedině a výhradně z pozice slabosti. Bezmocnosti. To je tak prostě dané počtem mužiků.

Fafa 26.2.2007 4:18

To 68

Muziku ubyva, velmi podstatne a velmi rychle. To jenom technicka.

Václav 26.2.2007 8:11

Re: Re: radar

Uplynulá desetiletí jste zřejmě strávil na Marsu a nebo v hibernaci. Jinak byste totiž věděl, že jediné vyjednávání kterému Moskva rozumí, je to, které je vedené z pozice síly. Jsem jen zvědavý co budete Vy a Vám podobní hlásat, až Putin usoudí, že komedie pro domácí obyvatelstvo bylo dost a radar akceptuje. Putin rozhodně není hlupák a dobře ví, že proti stovkám jejich raket, které navíc nutně nemusí letět všechny přes Evropu, není tenhle typ obrany vůbec určený. Jejich jaderný arzenál blokuje protiváha v podobě amerických mezikontinantálních raket a raket na palubách amerických ponorek.

ZW 26.2.2007 9:47

Re: Re: Re: radar

Štastnou shodu okolností, díky níž Rusko bylo ochotné akceptovat své sesazení z pozice supervelmoci na pozici pouhé "velmoci II. kategorie", můžeme považovat za zázrak. Buďme za to rádi a nechtějme víc. Takový zázrak se v nejbližších 50 letech už nebude opakovat.

AKIBUA 26.2.2007 12:12

Re: Re: Re: radar

Doufejme, že Putin není hlupák. Pokud by věřil, že antirakety mají odvrátit první úder hlupákem by byl. Proč by nemohl např. věřit tomu, že systém zabraňuje odvetnému úderu. Preventivní údery jadernými zbraněmi Rusko ve svých doktrínách nemá, ani Čína ji nemá. Smlouvu  o nebudování protiraketovové obrany vypověděli USA Rusům a důvodem nemohou být teroristé. Pokud někdo vypoví vypocenou smlouvu tak ten, kterému vypovezena byla musí přemýšlet jak nastolit rovnováhu v jiných podmínkách. Mám velké problémy s tím uvěřit, že za největšího mírotvorce mám pokládat zemi, která vypovídá smlouvy snižující napětí, staví desítky vojenských základen, prosazuje preventivní války. H. Kisinger sám ozřejmil, že v Iraku musí být vojske kvůli ropě, je to americký zájem. Proč by nemohli rusové mít také své zájmy. O teroristech s balistickou raktou je hloupost mluvit. Darebácké státy jsou nepřáteli Ruska i USA. Obě země jsou zužovány jejich terorizmem a ohroženi stejně. Ale cením si toho, že ubývá argumentace, že je to naše ochrana a to je pozitivní.

Josef 26.2.2007 13:18

Re: Re: Re: Re: radar

Mate pravdu, smlouvu o proti balisticke obrane vypovedel uz president Reagan. Do te doby platilo zarucene vzajemne zniceni, coz bylo uznavano jako obrana nejlepsi. Plati to ale vlastne stale, protoze americane zatim jeste fungujici protiraketovou obranu nemaji a dlouho mit nebudou. Patriot je k nicemu. Sestrelil jen jednu raketu a to ji museli vypalit primo na nej. Jinak to jeste nefunguje a uz se na tom pracuje hodne dlouho! 

Ladislav 26.2.2007 8:25

Re: radar

Lokajem je ten ktery se nechce stara o svoje vlatsni zajmy a spojeha se na ukryt v riti nejake velmoci. Po zkusenostech s Nemci a Sovety se divim kolik takovych lidi jeste je. Kolikrat se jeste musime spalit abychom konecne prestali hledat "dobrodeje" ktery o nas bude milostive pecovat a drzet za rucicku?

RL 26.2.2007 8:49

Re: Re: radar

Ty vado, a myslíte si, že nás jako soudruzi z Kremlu budou budou brát vážně??? To je myslím dost najivní představa. Samotný nikdy nemáme šanci.

Kryštof 26.2.2007 10:30

v jiné váhové kategorii jako např....

...silnější, větší spojenci USA.

Alfnos 26.2.2007 2:10

Připravme vhodné životní podmínky

pro příští generace. To si myslí současní přechytralí blábolící starci. Ať si to rozhodnou mladí, ti ponesou následky svých rozhodnutí. 

sam 26.2.2007 1:51

a není to proto

Rusku se to nelíbí, je to logické. Rusku se to nelíbí, to je reakce. Stavění radaru je akce. Autor zaměňuje akci s reakcí.

Josef 26.2.2007 1:32

AMERIKA se ubrani, MY zarveme !!

USA jiz vedlo desitky valek kolem sveta, jeste nikdy vsak nevacilo na svem uzemi! Vsichni je obdivuji, jak si to dokazi zorganisovat. I v tomto pripade mysleli na sebe. Tento radar neni pro obranu CR. Uvedomte si to jiz konecne !!

, 26.2.2007 1:57

Re: AMERIKA se ubrani, MY zarveme !!

MILA 26.2.2007 1:58

Re: AMERIKA se ubrani, MY zarveme !!

Jen diky americe Evropa jeste nezarvala!!!! Pokud se uchrani Amerika, Evropa ma sanci na preziti, kdyby zalezelo jen na nas, uz by jsme byli pod kytickama