26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Překrucování migrační krize

V souvislosti s evropskou migrační krizí si můžeme v poslední době všimnout dvou velmi nebezpečných interpretačních, respektive dezinterpretačních tendencí, které přicházejí zejména od liberálně progresivních levicových politiků a komentátorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Břízová 27.10.2018 19:40

Re: Motivace migrantů

Tak nám prosím reprodukujte co jste se dozvěděl od migrantů. s kterými jste mluvil.

M. Prokop 27.10.2018 20:22

Re: Motivace migrantů

Nejspíš od Slovenek za kasou v Tescu. :-P

I. Koreň 27.10.2018 22:04

Re: Motivace migrantů

Bavil jsem se s jedním Vietnamcem, který u nás pracoval jako operátor na automatu. Patřil mezi boat people - lidi, kteří na lodičkách vyjížděli na moře a doufali, že je někdo zachrání. Říkal, že se všem nepovedlo, aby je nějaká loď našla, ale bylo mu to jedno, i nějaká naděje byla lepší než život ve válce. Vzala je německá loď a Německo je pak přijalo, umožnilo jim naučit se německy, vyučit se a pracovat.

Taky jsem se bavil ve vlaku s jedním mladým Syřanem. Byl v Německu asi půl roku, říkal, že mají několik hodin němčiny denně, že je těžká a že by se chtěl vyučit automechanikem.

Jinak jsem našel článek, který zní dost realisticky http://blog.aktualne.cz/blogy/jana-valdrova.php?itemid=31897, třeba Vás osloví.

J. Vintr 27.10.2018 22:43

Re: Motivace migrantů

Máte to trochu popletené. Ti Vietnamci neprchali před válkou, ale před komunisty ze severu, kteří obsadili Jižní Vietnam po té, co podepsali mírovou dohodu s Američany. To, že vám nějaký "Syřan" řekne, že se chce vyučit automechanikem, může být sice pravda, ale taky to může být naučená pohádka, kterou vyprávějí úřadům, novinářům a každému, kdo se s nimi baví. Přece nebudou říkat, že přišli do Německa žít celý život na štědrých sociálních dávkách, nebo za účelem dobýt Evropu a zavést v ní Islám.

M. Prokop 28.10.2018 0:40

Re: Motivace migrantů

Obě verze jsou možné. Z pudu sebezáchovy západní civilizace je nutno prověřovat a ani to neřeší problém druhé a dalších generací tam, kde je přišedších prostě moc.

I. Koreň 28.10.2018 1:46

Re: Motivace migrantů

Mäte pravdu, nezkoumal jsem do detailu, jestli všechno, co říkali, je pravda. Nejsem vyšetřovatel BAMF, takže jsem ani nemusel. To, co říkali, mi dávalo smysl, tak tomu prostě vèřím víc než tomu, co píše pan Skopeček. Ale samozřejmě můžete věřit, komu a čemu chcete.

J. Vintr 28.10.2018 11:05

Re: Motivace migrantů

Smysl to moc nedávalo. Proč by se člověk vzdával pohodlného života zadarmo a se štědrým kapesným a šel pracovat, možná za nižší mzdu, než je to kapesné. Taky si myslím, že potřeba automechaniků v Německu není ani zlomkem toho, kolik Syřanů by se chtělo vyučit automechaniky ...

M. Prokop 28.10.2018 0:38

Re: Motivace migrantů

Na moře se zásadně vyplouvá. Jezdící vozidla brzy tonou.

Jistěže jsou pracovití lidé, kteří se zde chtějí přizpůsobit. Bohužel ne všichni, kterým bylo otevřeno.

Valdrovou raději nekomentuji. Řešení není vpustit všechny do volného prostoru a čekat, co to s kým udělá. Na to jich je moc a přehnané sociálno přivolává další.

V. Petr 28.10.2018 10:41

Motivace migrantů JE DRUHOŘADÁ

NENÍ MIGRANT, NENÍ PROBLÉM! Vyhnali (či dokonce povraždili) zločinné bělochy, svrhli koloniální zlo, tak ať si užívají svobodu a sem NELEZOU!

To, co je v jejich zemích je důsledkem jejich duševních kvalit! Oni totiž tu svou nekulturu přinášejí sebou!

I. Hendrych 27.10.2018 12:42

No comment...

To si autor vážně myslí, že Merkelovou potažmo Německo, zajímá nějaký doslova bezvýznamný Orbán ?

Migraci utlumila především dohoda s Tureckem za tučný peníz EU a to šlo zcela mimo Orbána nebo nějakého Salviniho.

V. Kain 27.10.2018 13:04

Re: No comment...

Sice Hendrychu nemáte pravdu,ale to je vaše věc.Farský je naprosto stejný lepák jako profesor Igor Lukeš.S takovými se dialog vést nedá.Takoví by potřebovali dostat místo dialogu pořádné bodlo do řiti.

J. Kanioková 27.10.2018 13:59

Přesně..!

M. Prokop 27.10.2018 15:31

Re: No comment...

Ano.

Protože se ani Řecko, ani Itálie nechovaly a nechovají jako Maďarsko, musí EU platit a spoléhat na Turecko.

Ovšem nadávat Maďarům za to, že se chovali jak bylo třeba, to bylo zcela mimořádné svinstvo.

Š. Hašek 27.10.2018 20:20

Re: No comment...

Aha, tak bezvýznamný Orbán?

J. Sedlář 28.10.2018 8:41

Re: No comment...

I kdyby jste mel pravdu, je to podle Vas ok. Nechteli strilet ted, tak platíme a o to vic se bude strilet později. Dějiny uci , ze tribut platí porobene narody.

V. Podracký 27.10.2018 11:37

Bohužel, vládne pojmový zmatek

Výraz "liberální" je v Americe zcela zmatečně používán pro levici. kdo čerpá z té oblasti, nebo chce, aby se mu v této oblasti rozumělo, obvykle se tomuto zmatku přizpůsobuje.

M. Prokop 27.10.2018 15:33

Re: Bohužel, vládne pojmový zmatek

Ano.

Jenže nejsme v USA a v Evropě liberálové chtěli svobodu a s ní spojenou zodpovědnost, což zaručeně není levicové.

Kradou-li jim nyní název levičáci, je to mimořádně sprosté a matoucí.

Š. Hašek 27.10.2018 20:22

Re: Bohužel, vládne pojmový zmatek

Ale nechtěli. A nechtějí tu kombinaci.

M. Prokop 27.10.2018 20:23

Re: Bohužel, vládne pojmový zmatek

Liberálové chtěli a chtějí. Socani, za liberály se vyhlašující, ovšem ne.

V. Církva 28.10.2018 10:39

Re: Bohužel, vládne pojmový zmatek

Chápu Vaše rozčilení. Samozřejmě už překlad La liberté = svoboda i demokracie je pro pragmatického člověka naprosto jasný. Co je to fóbie je zase jasné všem medikům.

Prostě berme jako fakt že levičáci někdy VĚDOMÉ, jindy nepochopením otáčí význam pojmů. Přeci nemůžou američtí "Demokraté" říct že prosazují modifikovaný komunismus přetažený přes frankfurtské školy, kterýžto jako všechny ideologie se zvrhly především k vykrádání daní spoluobčanů. Prostě nám tvrdí že liberální demokracie = ta jejich je jediný vědecky správný způsob vedení společnosti, který je třeba bránit jakýmikoliv totalitními praktikami, včetně kriminálu a vyhazování z práce.

K. Janyška 27.10.2018 9:08

Proboha, proč socialistům říkáte levicoví liberálové ?

Vždyť pomáháte termín liberalismus znehodnotit. On je totiž výsledkem neosobního vývoje lidského světa a spočívá v posledku v neustále se rozšiřující a zkvalitňující právní foméně svobody jednotlivce, která ho chrání a zároveň mu brání troit zlo, ne politickou doktrínou... Dzp

M. Drašner 27.10.2018 9:24

Re: Proboha, proč socialistům říkáte levicoví liberálové ?

A někteří američtí konzervativci používají místo termínu "progresivisté" výraz "regresivisté". Vzhledem k jejich metodologickým vazbám na socialistické experimenty kol poloviny 20.stol. mi to připadá správnější.

K. Janyška 27.10.2018 9:34

Re: Proboha, proč socialistům říkáte levicoví liberálové ?

V USA vládnou levicoví neokonzervativci tam mi tam. Trump se jim jasně vymyká. Bůhví, jestli dožije konce svého mandátu... Dzp.

J. Novák 27.10.2018 8:39

Doufám, že pokud existuje nějaké peklo, tak se v něm krvavá Anděla bude smažit.

H. Gene 28.10.2018 9:37

Re:

Protože jsi hlupák.

V. Braun 27.10.2018 0:19

Překrucování migrační krize panem Skopečekem

Pan Skopeček má v jednom pravdu, je neuvěřitelné kolik lidí překrucuje migrační krizi jen a jen ke svým účelům. Pan Skopeček, jenž je dle popisku místopředsedou poslaneckého klubu ODS, evidentně honí nějaké body k popularitě mezi jednodušeji uvažujícími občany. Sází na to, že buď nikdy nevěděli, nebo si již nepamatují, že migrační krize 2015 souvisela zejména se situací v Turecku, které migraci do Řecka umožňovalo a přestalo s tím až po dohodě s EU, vyjednané zejména díky Německu.

Že je ODS schopná populismu to je známé, ale nečekal jsem, že bude i takto uboze provedený.

M. Prokop 27.10.2018 0:21

Re: Překrucování migrační krize panem Skopečekem

Pan Skopeček má pravdu.

Vy buďto nechápete, nebo přímo lžete.

V. Braun 27.10.2018 0:33

Re: Překrucování migrační krize panem Skopečekem

Hm, tak já lžu? Takže masová migrace, která byla celkem časově ohraničená a rozhodně začala dříve než ono prohlášení Merkelové, byla tak masová a ostře časově ohraničená protože byla způsobena "politickým nástupem generace liberálních progresivistů"?

Myslím, že to nejsem já, kdo nechápe nebo postě lže, aby bylo jasno myslím tím pana Skopečka.

P. Kremla 27.10.2018 7:20

Ano, jste lhář. A kdo lže, ten krade.

P. Lenc 27.10.2018 9:22

Re:

Chtít po soudruhovi Braunovi pravdu? To by byla opravdu legrační úvaha...