26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Post-carbon society

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
xxx 18.10.2007 14:30

To sou bolsevicky kecy

Neprisnejsi limity pro auta maji v Kalifornii  :-P... auta jsou lehci, bezpecnejsi, ekologictejsi ackoli pitomci jako Ludva strasili a strasi, ze prisnejsi limity budou katastrofa ... k zadne nedoslo ;-D;-D;-D

Honza42 18.10.2007 14:50

Re: To sou bolsevicky kecy

Podle příspěvku někoho ze států (probíralo se to ti asi tak před půl rokem), spousta američanů jezdí v dodávkách, na které se to nevztahuje. Takže mají ještě větší spotřebu, než před těmi nařízeními. Konečně se tím vysvětlilo, proč se po amerických městech pohybuje tolik pickapů s prázdnou korbičkou.

Jura Jurax 18.10.2007 18:54

Re: Re: To sou bolsevicky kecy

No, on se holt musí prosadit krásný zákon, aby politikové vypadali ušlechtile, a pak se musí lidem nechat zadní vrátka, aby na tu ušlechtilost nedojeli (zde doslova) a nevyházeli politiky z oken na hroty vidlí - toť příklad pikapů  ... :-D:-(

Honza42 18.10.2007 19:04

Re: Re: Re: To sou bolsevicky kecy

A já to udělám stejně. Až mne začnou buzerovat za moje MPV, koupím si na živnost Traffica a bude po ptákách.

Ludva 18.10.2007 15:50

Re: To sou bolsevicky kecy

Zase jiní pitomci by nejraději platili a platili... a příště se podepiš.

JanS 18.10.2007 21:47

Re: To sou bolsevicky kecy

Proč bolševický? Já jsem bolševický kecy jsem zažil a vypadaly spíše jako Váš příspěvek, jenom za tu Kalifornii si dosaďte třeba CCCP.

quax 18.10.2007 12:30

emise 120g CO2 na kilometr?Ne sto km tedy 12kg?

Z paliva na sto kilometrů, tedy nějakých 5-7 l vznikne 12 kg CO2?Může mi někdo vysvětlit co mi zde uniká?Nějak tomu nerozumím a zdá se mi to enormní - navíc auto s vyšším objemem a hmotností spálí na 1km určitě víc paliva a kyslíku než malolitrážní bobeček typu Panda.Ví někdo jak to je?

Honza42 18.10.2007 12:46

Re: emise 120g CO2 na kilometr?Ne sto km tedy 12kg?

Spalin je skutečně tolik. Mnohem více než paliva. Na jeden atom uhlíku z paliva se navážou dva atomy kyslíku ze vzduchu a vznikne CO2. Stejně tak s vodíkem a vznikne voda.

1 litr benzínu po spálení odpovídá 2400 g CO2

1 litr nafty po spálení odpovídá 2700 g CO2

Lhostejno jaký vůz atd.... Přímo úměrné spotřebě vozu.

Antonín Hrbek 18.10.2007 12:52

Re: emise 120g CO2 na kilometr?Ne sto km tedy 12kg?

Z 12 g uhlíku vznikne při dokonalém spalování 12g + 32g = 44 g CO2. Čili 130 g CO2 vznikne spálením cca 35 g uhlíku. Hodnoty 130 g CO2/km se prakticky dosahuje při spotřebě paliva okolo cca 4,5 l/100 km. Prvořadá cesta ke snížení emisí je snižování spotřeby.

V současné době se hodnoty emise CO2 udávají u všech prodejců nových automobilů.

Lišák 18.10.2007 20:14

Re: Re: emise 120g CO2 na kilometr?Ne sto km tedy 12kg?

No a 4,5l/100km přeci není technicky nemožný...co to ten Zahradil mele?

Ludva 18.10.2007 12:56

Re: emise 120g CO2 na kilometr?Ne sto km tedy 12kg?

Pokud si to propočítám, tak emise 120 gCO2/km znamenají spotřebu pod 4 kg benzínu na 100 km. Taky mi uniká, jak budou hodnocena auta vyšších tříd, třeba terénní. Osobně jezdím autem se spotřebou 4,6 litru, tedy jsem blízko, ale kromě mahželky a psa se už nikdo nevejde. Jinak celé je to dost velká ptákovina, protože o emisích nerozhoduje jen spotřeba, ale také počet najetých kilometrů. Uspořím na spotřebě = budu více jezdit. Emise není třeba plánovat, cena pohonných hmot sama donutí vyrábět úsporná auta - to se děje už dávno.

Honza42 18.10.2007 13:16

Re: Re: emise 120g CO2 na kilometr?Ne sto km tedy 12kg?

Podívejte, celé je humbuk a snaha jak si za zase nahrabat na studiích atd....

Realita je taková, že s dvoulitrem 100kW může rozumný řidič jet za 6,5 litru a blb s litrovým 40kW motorem jet za 9 litrů. Role řidiče dělá nejmíň 30%. A protože emise CO2 jsou chemicky dané přímo spotřebou paliva je řešení naprosto jednoduché a triviální. Nikomu nic nenařizovat a zvýšit spotřební daň z nafty a benzínu. Každý si tak zaplatí (a dnes už platí) svoji produkci CO2. Výrobci se přizpůsobí sami, konckonců dělají to tak už desetiletí. Pokud cena paliva roste, roste zájem o úsporná auta a úspornou jízdu. Na to nepotřebujeme žádné úředníky.

Zkrátka limity spotřeby pro výrobce aut je úřednická zhovadilost. Navíc tzv. papírově úsporná auta jsou v běžném provozu nejvíce nad limit. Vůbec nejhorší je lidem vnutit maloobjemová "úsporná" auta a pak je provozovat třeba v dálničním provozu. Výsledkem je totiž pravý opak = nárust spotřeby. Naopak trh funguje v tomto smyslu dobře. Lidé už dávno přišli na to, že do města je vhodný litrový auto a na přesuny po dálnicích alespoň 1,6 -2,0 litru, a to právě i z hlediska spotřeby.

Antonín Hrbek 18.10.2007 14:31

Re: Re: Re: emise 120g CO2 na kilometr?Ne sto km tedy 12kg?

Určitě se shodneme, že je rozumné usilovat za rozumnou cenu o snížení spotřeby paliv u automobilů, a to nejen z hlediska CO2. Bohužel společnost i výrobci si zatím zvykli, že paliva byla relativně laciná ale budou se muset přizpůsobit tomu, že s lacinou ropou je utrum.

Takže ceny pohonných látek dlouhodobě porostou. Máte pravdu v tom, že pokud není ekonomický tlak, tak spotřeba nikoho příliš nezajímá. Vyvozovat ekonomický tlak prostřednictvím dalšího zdražení pohonných látek postihne jen soukromníky a to některé. Podnikatelé si to dají do nákladů a zvýší ceny. Teprve pak snad začnou uvažovat nad tím, jak něco ušetřit. Takže efekt - kromě toho, že si stát namastí kapsu, nebude zas tak velký. A spoléhat na něco tak pochybného jako je společenská morálka nebo uvědomění nelze.

Silná auta se pro jednotlivce stala znakem moci a jsou ochotni za to dát jakékoliv prostředky. Zakázat je nelze, diskriminovat také ne. Takže jsme ve slepé uličce, ze které není východisko. A rozhodně východiskem nejsou jakékoliv zákazy a příkazy ani "ekonomické" nástroje. Musíme projít dalším vývojem, než se situace ustálí na nové rovnováze. Bojužel v ČR dosud nezavládla weberovská protestantská morálka, jejímž cílem je spořit za učelem koncentrace kapitálu na investice. Preferuje se okamžitá spotřeba, okamžité užívání. A lákavé nabídky půjček tomu jen napomáhají. Však to přece nějak dopadne.

Honza42 18.10.2007 14:46

Re: Re: Re: Re: emise 120g CO2 na kilometr?Ne sto km tedy 12kg?

Nemáte tak úplně pravdu. Jsem soukromník a naftu do nákladů dávám. Ale to znamená, že na ni musím vydělat. "Dát do nákladů" znamená, že tyto náklady pouze nedaním a ne že je nevynaložím. Takže min 60-70% ceny (podle toho kdo jaké platí daně) jde přímo z mé kapsy. A ceny nemohu zvýšit, ty určuje trh. I když samozřejmě rostoucí cena paliva je inflačním tlakem.

A ještě znovu: Silné auto se nerovná vysoká spotřeba. Naopak podnikatelé jezdící hodně a daleko (dálniční režim) potřebují silné auto, aby měli nízkou spotřebu.

Stredocech 18.10.2007 15:22

Ta morálka u nás nefunguje a v sociálním státě dokonce ani fungovat NEMŮŽE

Vy jste schopen někomu třeba poradit, jak investovat milion, vyhraný ve sportce???

Radek J. 18.10.2007 21:24

Re: Re: Re: Re: emise 120g CO2 na kilometr?Ne sto km tedy 12kg?

Paliva uz draha jsou. Dokud byla ropa za 30USD/barel, stal benzin 25Kc. Ted mate ropu za 88USD/barel a benzin za 30. Nas mily stat nas vybavil takovymi danemi na paliva, ze nekolika-nasobne zvyseni ceny suroviny se projevi minimalne. V Emeeerice to samozrejme pociti vic.

Harwey 18.10.2007 12:13

..

Dobrá Orwelovina.

Stredocech 18.10.2007 11:29

Není třeba vymýšlet nesmysly, problém emisí CO2 lze levně a účině vyřešit

přechodem na jadernou energii.

Zatím se vymýšlí biolíh a bionafta, což může vést v chudých zemích k hladu a následným válkám kdoví kde, včetně Evropy, která do nich může být rovněž zatažena.

xxx 18.10.2007 11:24

Pane Zahradile, jste tak neinforomavany nebo tak zaslepeny?

Pane Zahradile, jste tak neinformavany nebo tak zaslepeny?;-D

jenicek 18.10.2007 11:42

Re: Pane Zahradile, jste tak neinforomavany nebo tak zaslepeny?

Zahradil je absolvent VŠCHT, taže mu post-carbon society přijde oprávněně jako dost komická vize...

Honza42 18.10.2007 11:58

Re: Re: Pane Zahradile, jste tak neinforomavany nebo tak zaslepeny?

Taky to tak nějak vidím. Chtěl jsem si na kolo koupit karbonovou vidlici a zase jsem to propásl. Už je pozdě, už je post carbon.

honzak 18.10.2007 12:07

Re: Re: Re: Pane Zahradile, jste tak neinforomavany nebo tak zaslepeny?

neplač! Až se vrátíme do lůna Sovětského Svazu, seženeš si titanovou. Ta je lepší, je odolná proti UV záření.

Honza42 18.10.2007 12:12

Re: Re: Re: Re: Pane Zahradile, jste tak neinforomavany nebo tak zaslepeny?

Až se budeme vracet do lůna SSSR, tak sy vykašlu na to jakou mám vidlici. Nasednu a bude šlapat směrem na západ až do totálního vyčerpání. A proto trénuju, abych alespoň těch 250 km za den byl schopen udělat.

honzak 18.10.2007 13:42

Re: Re: Re: Re: Re: Pane Zahradile, jste tak neinforomavany nebo tak zaslepeny?

když se dostaneš přes pohraniční hory, tak je Německo celkem placaté. Ale ten západní vítr!

250 denně je pěkná pálka. Já dělám 1x za sezonu 220 a mám toho plný kecky.

Honza42 18.10.2007 13:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Zahradile, jste tak neinforomavany nebo tak zaslepeny?

Já letos nejvíc 90km avg kolem 27km/h u nás po horách a tři dny jsem se léčil. Doufám, že se bolševik tak brzo nevrátí a že ještě natrénuju.

honzak 18.10.2007 14:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Zahradile, jste tak neinforomavany nebo tak zaslepeny?

Dobrej!

Průměr 27 zvládám v rovinatých částech SČ kraje. Těch 90 tak za 23.

oteplovač 18.10.2007 20:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane Zahradile, jste tak neinforomavany nebo tak zaslepeny?

ovšem, chlapci, uvědomte si, kolik přitom emitujete a to, doufám, jste neměli fazolky...

No... 18.10.2007 15:16

Ty tři křížky jako jméno a podpis...no...signifikantní

Takhle se dřív podepisovali negramotní lidé, Vaše názory tomu odpovídají.Přeji dobrý den

Aleš 18.10.2007 11:12

je nepochybné, že

pokud se dostanou vyjádření  jako vaše

Vždy jsem tvrdil, že naše letošní kandidatura do Rady bezpečnosti OSN byla hloupost a že vláda zbytečně podlehla ambicím části úředníků z ministerstva zahraničí. Proto mi náš takzvaný neúspěch vůbec nevadí. Pokud je ale pravda, že nám to křeslo uniklo kvůli Klausovu kritickému "anti-oteplovacímu" projevu v OSN (čemuž osobně nevěřím), tak to za tu cenu stálo. Za cenu toho, že alespoň od jednoho představitele jednoho státu zazněl uvnitř vybičované hysterie hlas nabádající ke zdravému rozumu a střízlivosti.

do jiných mediií než do Psa.

Tak nám toho unikne mnohem více a závažnějšího, ale to pan poslanec ve své nadřazenosti a rozhledu stejně nepochopí.

A co takhle vzdát se té špatně púlacené práce, kde vás nikdo nechápe a vám nerozumí / dle tiskových informací  , jste v EP stejně neviditelný/ a věnovat se něčemu prospěšnějšímu pro to, abby "Zahradilova pravda" zvítězila?

Ivan Nový 18.10.2007 10:45

To je přesné!

R^R^R^