4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Porodnost klesá – nevídáno…

"Můžete s tím nesouhlasit, můžete se dokonce i rozčilovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat," praví známý český klasik. Jeho nesmrtelný výrok dobře sedí i na výsledky nejnovějšího demografického průzkumu Institutu Maxe Plancka z Rostocku ve 28 evropských zemích, jež se nyní dočkaly četných komentářů v německých médiích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 12.7.2013 19:52

Ví se to už nejméně 30 let.

Nejméně 30 let je známo, že průměrný počet dětí připadající na jednu ženu klesl téměř v celé "postprůmyslové" civilizaci pod hodnotu 2.1 a že tedy dochází k jejímu vymírání přibližně podle vzorců pro geometrickou posloupnost.

Netýká se to tedy pouze bílého muže, je to stejně naléhavé např. v Japonsku. Neschopnost zastavit toto bezkonkurenčně největší nebezpečí této civilizace je hlavním důkazem těžkého "chorobného" stavu této civilizace (obávám se, že na francouzském demografickém "úspěchu" se podílí především muslimští imigranti).

Obecnou příčinou je hédonistická ztráta morálky (zodpovědnosti, loajality ke společnosti i státu - morální relativismis), která se "utopila" v neokoloniálním, téměř bezpracném bohatství, podobně jako kdysi v antických demokraciích.

Konkrétnějším důvodem je "státní paternalismus", který m.j. zbavil občany starosti o zabezpečení ve stáří, které si dříve zajišťovali pomocí dobře vychovaných dětí. Zavedení důchodového (a daňového) systému, který by dostatečně zvýhodňoval občany, kteří za sebe vychovávali náhradu je nezbytným předpokladem zastavení vymírání.

K tomu, aby "vyspělé" státy zůstaly konkurenceschopné by ovšem bylo nutno přinejmenším odstranit všechny formy sociálního, byrokratického a "zeleného" parazitismu, což by bez návratu k morálce asi nešlo.

H. Lukešová 12.7.2013 18:09

Je moc hezké plakat nad nízkou porodností, ale co nám brání přiložit ruku k dílu?

Autor by měl jít příkladem a zplodit alespoň 3 nebo 4 děti. Děti se nenarodí tím, že budeme celý den krafat u klábosnice. Ti, co nejvíce nadávají na nízkou porodnost, tak pro růst populace dělají nejméně. Mohamedánům lze vyčítat lecos, ale to že my bílí Evropané máme tak nízkou porodnost, vinou mohamedánů není. Mohamedáni nám nezakazují rodit děti, to je svobodná vůle bílých Evropanů. Když chce bílý Evropan vymizet, zemřít, tak je to jeho vůle, je na bílých Evropanech, aby přispěli k dílu.

P. Vaňura 12.7.2013 13:43

Autor je defétista, Evropa MŮŽE přežít, ale musí se

DOSLOVA ZA KAŽDOU CENU zbavit rudozelené ideologie, spolu s jejími nositeli.

Imigraci je možno ZASTAVIT, ilegální imigrnty deportovat, pokud se jim nebude chtít, pozavírat je do koncentráků, kde budou tak dlouho, dokud si je jejich velvyslanec nepřijde vyzvednout atd.

Přežití národa má dokonce vetší prioritu, než demokracie, neřku li náboženská tolerance. Tato priorita je totiž ABSOLUTNÍ!

Š. Citterberg 12.7.2013 16:01

Re: Autor je defétista, Evropa MŮŽE přežít, ale musí se

Ano, založme hnutí. Zbavme se páté kolony naší civilizace, dejme naději dalším generacím, že snad jednou spatří obydlený vesmír, rozluští jeho vznik a konec a lidstvo bude moct přežít zánik naší Země.

E. Sevrát 12.7.2013 16:33

Re: Autor je defétista, Evropa MŮŽE přežít, ale musí se

Jsem pro,nazveme ho Bratrstvo internetové pracky,tj. těch co sedí neustále u internetu a mlátí prázdnou slámu u kafíčka a pivečka a pak vyjdou na ulici,do hospody a drží krok a hubu.

Š. Citterberg 12.7.2013 20:20

Re: Autor je defétista, Evropa MŮŽE přežít, ale musí se

A paní Netzer nás bude obsluhovat! :)))

L. Křivan 12.7.2013 16:57

Re: Autor je defétista, Evropa MŮŽE přežít, ale musí se

Tolerance vůči nepříteli je nepřátelství vůči vlastním lidem. Islám je nepřítel. Nejhorší nepřítel je pátá kolona nepřítele. Pseudohumanisti a multikultifanatici. Zdegenerovaní levicoví běloši.

M. Šejna 12.7.2013 12:12

pane autore

Řím padl po útocích barabarů. Ale zapomněl jste dodat, že potomci těch barbarů jsme my současní bílí Evropané. A nepřipadá nám to vůbec divné. Mimochodem původní Římané byli vesměs více barevní, než barbarské kmeny severní Evropy, které zpustošily Římské impérium. To platí i o Slovanech, jejichž barva pleti byla světlejší.

Není ani tajemstvím, že Římané uznávali více bohů a byli nábožensky velmi tolerantní. Tahle tolerance skončila s příchodem křesťanů, jejichž tolerance k vyznavačům jiných bohů byla stejně vysoká, jako je tolerance současných muslimů. 

Evropa zůstane Evropou, ať tu žijí snědí, bílí, žlutí nebo černí. Problémem není barva pleti, ale bigotní netolerantní náboženství. Nakonec Arabové jsou bílá rasa a máme s jejich náboženstvím problémy. Číňan nebo Vietnamec jsou rasa úplně jiná, ale problémy s nimi v Evropě nejsou.

S. Netzer 12.7.2013 12:18

Re: pane autore

Jsou. V Německu zatkli nedávno bandu Vietnamců, kteří ukradli 4000 koček, a prodávali jejich maso. Žrát kočky, či psy nepatří zrovna k evropským obyčejům.

J. Vyhnalík 12.7.2013 12:58

Re: pane autore

Dneska nepatří. Před 100 lety to i v Evropě lidé viděli jinak.

S. Netzer 12.7.2013 13:10

Re: pane autore

I za druhé světové války. Ale dnes nemusí nikdo hladovět. Píšeme rok 2013.

E. Sevrát 12.7.2013 13:19

Re: pane autore

Ono, dnes nejde tolik o hlad, jako spíše o tradici a gurmánství či gurmetství aspoň v našem prostoru.Mě taky připadá odpudivé jíst šneky,žabí stehýnka atd..A jistě je nikdo nebaští z hladu.

V. Novák 12.7.2013 14:31

Mně šneci nevadí. Žabí stehýnka taky ne.

Kočky by vadily - jenže vím, že je to jen kulturní zvyklost. V Anglii nejedí koně. Francouzi koňské stejky milují. A mají proč. Angličané převzali germánskou představu o posvátných koních, kůň byl bůh a bůh se nežere (tedy nejste-li křesťan). Keltští Galové si nikdy tenhle problém nedělali. To je všechno.

Kočky mám doma, takže by vadily. Psy nemám - pes by vadil míň. Máma chovala králíka. Jednoho. Měl jméno, patřil do rodiny, zmínka o smetaně a bobkovém listu byla tabu. Před 50 lety měli králíků plnou králíkárnu - a babička je brala za ušima, jak bylo potřeba. Pravda, to byli králíci - ne Pepové...

Spousta lidí by údajně nesnědla krysu - a přitom je to takový malý králík. Houby nesnědla - když je hlad, sežere se i poslední myš...

H. Lukešová 12.7.2013 18:56

Re: Tak já bych nejedla nic z toho, ale přesto je mi sníst šneka méně proti mysli, než-li sníst kočku nebo psa.

Sníst kočku nebo psa, ústa by mi upadla, takovou zhovadilost, takový zločin bych nemohla spáchat.

J. Vyhnalík 12.7.2013 13:21

Re: pane autore

Když to dobře dopadne, Vietnamci se našim zvyklostem rádi přizpůsobí. Pokud to dopadne špatně, a dnešní vedení EU pro to dělá, co jen může, budou ti co přežijí rádi i za hmyz a mravence.

E. Sevrát 12.7.2013 13:16

Re: pane autore

Máte pravdu,před několika lety jsem si koupil v Jilemnici reprint Krkonošké kuchařky z roku 1936,skvělá jídla,ale i čtyři strany receptů jak chutně připravit pejska (kočky tam nejsou) a tak jsem musel na přání ženy tyto stránky zalepit i mě to při listování nedělalo dobře.Můj kamarád ze Šumavy nám vyprávěl, jak ještě v šedesátých letech chytali ptactvo(tenkrát jich bylo dost) na lep a pak z nich babička udělala chutný oběd.

P. Vaňura 12.7.2013 13:55

Korejci Vám na to namítnou, že my zase jíme koně,

kteří se u nich pohřbívají. Pes má prostě v naší kultuře statut, který jinde není.

E. Sevrát 12.7.2013 14:16

Re: Korejci Vám na to namítnou, že my zase jíme koně,

Já mám pejsky hodně rád (ne jako poživatinu,ale jako přítele člověka) a souhlasím v tom s vámi.Problém je,že neexistuje pouze naše kultura a zvyklosti či tradice, jsou různorodé,v podstatě je to dobře,jinak by byl svět hodně plochý.Pro mě jíst koně je stejně hnusné jako jíst psa a taky proto si již nikdy nic nedám v nášupárnách fy IKEA.Opravdu nechci konzumovat tak ušlechtilé zvíře jako je kůň.Ovšem můj názor je takový,že samozřejmě asiaté kteří mají v tradici baštit pejsky si je mohou doma baštit,v ČR a EU kde není psisko bráno jako jatečné zvíře je třeba je za to trestat,bohužel tresty jsou směšně nízké.Já sám mám problém s vepřovým,nedovedu si bez něj život představit,ale prasátka jsou velmi inteligentní a milý tvorové a tak mi je jich taky líto,ovšem vítězí žravost.Ten problém je opravdu složitý.

P. Vaňura 12.7.2013 13:49

Řím padl proto, že vymizeli ŘÍMANÉ

Ti Římané samozřejmě barevní nebyli a byli to čistokrevní Indoevropané. Ta směska, co tam byla v době úpadku říše žákonitě dopadla špatně. Vandalů, kteří dobyli římský sever Afriky bylo směšně málo a přesto následně vyplenili samotný Řím. O nějakých 150 let později na ně stačilo několik tisíc jezdců byzantského vojevůdce Belisara, jehož pěchota do boje ani nezasáhla.

B. Rybák 12.7.2013 14:14

Re: pane autore

Řím padl, když jeho morální rozklad (proti němuž marně bojoval např. slavný Cato mladší) zcela rozložil loajalitu (odpovědnost) vůči státu.

Ten nastal, když se Římské impérium stalo závislé na otrocké práci a na bohatství z dobitých území. Heslo "chléb a hry" je dokladem tohoto mravního pádu, v jehož důsledku občané nepracovali, (a přesto nakonec měli nárok na příděl i olivového oleje!!), lavinovitě rostly gladiátorské arény, bohatství některých na koloniích vydělávajících patriciů, jejich "Lukulské hody" a samozřejmě i daně.

Na státu závislí občané samozřejmě nebránili demokracii a tak moc pod záminkou potlačení pirátství, zločinnosti a především získání dalšího bohatství z kolonií získali mocní jednotlivci, kteří se o ni pak servali.

Po té co mnozí císaři klesli tak hluboko, že se vyhlásili za Bohy, aby směli provádět své nákladné "prasárny". Po té co zlenivělí Římané za sebe nechávali "barbary" i bojovat (a tím je bojovat naučili) byl pád zadluženého a hospodářsky rozvráceného Říma neodvratný. Byl nevyhnutelně spojen s morální katarzí, kterou úspěšně realizovalo křesťanství, které si jako poučení z jeho zaslouženého pádu zvolilo rozdělení moci církve a státu, zákaz zbožštění "hmotného" Boha a navíc mnohou moudrost z antických knihoven, což se nakonec zúročilo vznikem nejskvělejší civilizace dosavadních dějin, která se úplným zničením křesťanství očividně vydala cestou "pádu Říma".

Na tom, že polyteismus byl mohutným imperiálním nástrojem (Bohy silných podrobených národů "adoptoval", Bohy těch slabých degradoval na místní bůžky) ani na tom, že se "světovládný Řím stával vnějškově multikulturním ovšem nevidím nic povznášejícího. Problémem je dnes stejně jako tehdy morální rozklad!!!

M. Martinovská 12.7.2013 23:01

díky,

to je zajímavé. Snad jen: barbaři určitě bojovat uměli i sami od sebe - to jediné líp než římani...

Š. Citterberg 12.7.2013 12:03

autor

A tady je hned další problém. Pan Dřevojánek ví o nebezpečí, dokonce nastínil řešení, ale udělá něco víc pro to, aby toto nebezpečí odvrátil? krom informativního článku?.

L. Křivan 12.7.2013 11:37

Růst je dvojí.

Kvantitativní a kvalitativní. Kvantitativní růst má hranice, které jsou už na dosah. Lidstvo je mnohonásobně přemnožené a zdroje omezené. Takže jedinný trvale udržitelný růst je růst kvality. To znamená především redukci ze 7 miliard na desetinu. Pozitivní výsledek by byl, že suroviny vydrží desetkrát déle, a při správném výběru se zvýší i kvalita lidstva. 

To ale zůstane asi jenom sci-fi, a lidstvo špatně skončí.

Š. Citterberg 12.7.2013 12:08

Re: Růst je dvojí.

Dalším problémem je zdravotnictví. Čím více nemocných lidí přežívá, tím víc jich předává své geny další generaci a takhle to pokračuje+delší doba života aktivně neproduktivních lidí. Za pár generací tady budou 100 letí lidé s astmatem, srdečními vadami atd...

P. Vaňura 12.7.2013 14:01

Tady pozor

Jestli někdo zemře v 55 nebo v 85 je většinou z hlediska kvality potomstva JEDNO. Pokud jde o dětskou úmrtnost, tam sice hrají jistou roli vrozené vady, ale v minulosti děti většinou umíraly na infekční choroby a "kvalita populace" s tím příliš nesouvisela. Pravda je, že Indiáni v Amazónii, kde se 5 let dožívalo jedno dítě z pěti se vyznačovali velikou vitalitou.

V. Novák 12.7.2013 14:36

Úžasně vitáln jsou taky sirotci žijící na káhirských smetištích.

Údajně se jim veškeré rány, které by měly být v tu ránu zanícené, gangrenózní  a zabít je, hojí až zázračně rychle. Možná za to může přírodní výběr (kdo není dostatečně vitální, stane se brzy sám součástí skládky) a nebo tréning imunitního systému.

Ovšem kolika let se dožijí a v jakém stavu - těžko říct.

Š. Citterberg 12.7.2013 15:46

Re: Tady pozor

Já měl na mysli ohledně stáří, že tu bude plno staříků, jenž nebudou produktivní-fyzicky (jako učitelé mohou být výborní) a tudíž budou dalšími "náklady". A jinak se v populaci zvýší počet chorob, dědičných onemocnění atd.

V minulosti kdo měl vrozenou např. srdeční vadu, obyčejně zemřel. Nyní se však tato vada předává. Je tu možnost nápravy v genetice, ale otázka je jestli to není pandořina skříňka.

E. Sevrát 12.7.2013 16:02

Re: Tady pozor

Lidoopové se dožívají maximálně 50 let.Protože člověk je jejich blízký příbuzný 96% shody tak je na tom podobně.Proto po padesátce ztrácíme zuby,zrak atd.Náš život byl již přírodou ukončen,umělé prodloužení je sice hezké,ale nijak přínosné pro kvalitu lidstva.Ještě v roce 1885 podle jedné z prvních statistik bylo v Evropě pouze 8 % obyvatel nad šedesát let.

P. Vaňura 12.7.2013 13:57

Re: Růst je dvojí.

Máte sice pravdu, ale JAK to chcete realizovat.

L. Křivan 12.7.2013 17:11

Re: Růst je dvojí.

Ano,  to je problém. Jak. Neživit je, nedodávat žádnou pomoc, žádné potraviny, žádné léky. Nechat je ať se perou a zabíjí sami. Příští válka civilizací bude nejspíš bakteriologická. Jiné zbraně to totiž nezvládnou.