20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

EVROPA: Poprask kolem jedné ´básně´

Nu, básně … spíš suché prózy, počinu nikterak literárně valného (česky zde), pohříchu i v originále rýmu či alespoň rytmu prostého: "Proč mlčím, zamlčuji příliš dlouho to, co je zjevné?" ptá se zasloužilý německý literát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 10.4.2012 10:34

Že by Semín?

Podle titulku by to vypadalo, číst to nebudu...

I. Schlägel 10.4.2012 7:58

Re: Pan Grass

Souhlas.

H. Lukešová 9.4.2012 22:33

Re: Paní Kanioková,

A ty komentáře pod článkem, Bože můj, Bože můj, jak někdo může vyznávat tak démonickou a nesmiřitelnou nenávist. V Repektu psali a to není pravicový deník, ale středový, kde psali, že antisemitismus vyznávají především levičáci a muslimové a protižidovské útoky jsou zapřičiněny divokou nenávistí ze strany muslimů a levice, je mi to líto, levice, nedílná a legitimní součást politického spektra a ponořila se do takové divoké a nesmiřitelné nenávisti...

H. Lukešová 9.4.2012 22:28

Re: Paní Kanioková,

Pročtěte, jak o Izraeli smýšlí levičáci

http://www.outsidermedia.cz/Strucny-navod-jak-se-stat-antisemitou-1.aspx

Outsidermedia se k levici hlásí, není to má nálepka...

S. Netzer 9.4.2012 22:00

Paní Kanioková,

 co je, prosím Vás, "pravicovost"?

To má být nějaká politická kategorie, nebo co?

J. Kanioková 9.4.2012 21:26

Aha, takže jen studia politologie člověka opravňují k tomu mít správný názor...

no.... Pehe je toho důkazem...

M. Mařák 9.4.2012 20:21

Re: Odvolávat se na PRAVICOVOST nacismu k diplomce z Masaryčky je naivita, takže tvrdit, že tahle práce to dokazuje - http://is.muni.cz/th/119477/fss_m/Autonomni_nacionalismus-diplomka.txt

Nebo-li přesněji řečeno, jedná se o klasickou snahu přejmenovat něco, co v lidech vyvolává negativní asociace (národní socialismus), na něco, co zní jinak a tudíž se jedná o "něco jiného".  O něčem podobném pěkně píše feministka Judith Butler ve své nejznámější knize "Excitable Speech A politics of the performative".

M. Mařák 9.4.2012 20:02

Re: Odvolávat se na PRAVICOVOST nacismu k diplomce z Masaryčky je naivita, takže tvrdit, že tahle práce to dokazuje - http://is.muni.cz/th/119477/fss_m/Autonomni_nacionalismus-diplomka.txt

Paní Netzerová, se zájmem jsem se podíval na Vámi propagovanou práci Petry Vejvodové. Již v úvodu se opírá o naprosto nepřesnou premisu, tudíž i celá práce, jež z ní vychází, je podle mne stejně nepřesná a poplatná  dodnes trvajícím omylům podílejících se na všeobecném zmatení pojmů.

Za prvé. Tzv autonomní nacionalismus není žádným novým a výjimečným jevem. I v Hitlerově národním socialismu se setkával levicový a pravicový extrémismus. Ideu pluralismu odmítali jak národní socialisté, tak fašisté a stejně tak i komunisté.

Za druhé. pravicový extremismus je vypjatě individualistický stejně jako levicový (anarchista Max Stirner), tudíž nemůže být postaven na nějakém komunitarismu ve stylu národ, rasa, třída a podobně.

Za třetí. levicové extremistické doktríny naprosto nesouhlasí s demokraticky ústavním státem, neboť jsou pro zničení státu.

Jeden omyl za druhým, mohl bych pokračovat dále a dále..... Prostě klasické zmatení pojmů poplatné tomu, co se má všeobecně tvrdit.

V. Stejskal 9.4.2012 19:51

internetove stenice

To je poctenicko. Jeste rano si aktiviste "Sobacki" prali k Velikonocum, aby o neco pozdeji odstartovali zavody v blbosti. Cim hloupejsi argument, tim lepe. My mu to ukazeme, tomu SSakovi s Nobelevkou. My, penziste, o ktere uz se davno nikdo nezajima, my internetove stenice.

J. Schwarz 9.4.2012 18:24

Re: "To je inteligentně myslícímu člověku jasné"?

Nacismus není pravicový, ani když se tak domnívá nějaká Petra Vejvodová. Oč je Vejvodová "hodnotnější" než "nějaký Polanecký"? Není, Frau Netzer, rasově kvalitnější, takže její názory jsou ve vašich očích automaticky hodnotnější než názor "nějakého Polaneckého" ?

H. Lukešová 9.4.2012 18:14

Re: Pan Grass

O tom je článek zde:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/svet-ke-korenum-jedne-nevrazivosti-d6k-/p_zahranici.asp?c=A120227_212932_p_zahranici_wag

J. Schwarz 9.4.2012 17:56

Pan Grass

používá divnou logiku. Pokud Izrael , stejně jako Rusko, USA a třeba Francie  jadernou zbraň má už nějakou desítku let a dosud ji nepoužil /přes hysterická označení, kterými je titulován ze strany "světového Pokroku" / dalo by sez tohoto faktu dovodit že jeho politika je velice rozumná a vypočitatelná a že Izrael atomovou zbraní nejspíš nikoho neohrožuje - pokud mu nebude hrozit zničení vlivem vnější agrese. Tato agrese hrozí většinou ze strany "světových mírových sil" takže není divu, že se tyto síly cítí ohroženy. Jaderné zbraně v rukou íránských šílenců jsou úplně jiná káva.

Stejně  je možné z faktu, že soused, náruživý lovec vlastnící snad deset nejrůznějších zbraní nikoho neohrožuje, když je doposud užíval k lovu a nikdy  si je nepřinesl do hospody aby se tak posílil v konfliktu s ostatními štamgasty. Proti jeho zbraním tak budou nejspíš protestovat místní pobudové, co pušky nemají, zato jsou chlapi jako hory a dělají si laskominy na sousedovy slepice a jablka.  Úvaha, že místním pušky toho myslivce nevadí, zatímco nespravedlivě znemožňují získání zbrojního pasu místními bláznu a rváči, který na potkání druhým vyhrožuje vypálením stavení a podřezáním rodinných příslušníků je chucpe hodné pana Grasse  i jiných nositelů "nobelovy ceny míru". Mimochodem - kdyby se izrael přiklonil k SSSR a ne k USA, miloval by "celý pokrokový svět" Izrael a nemohl by přijít na jméno palestincům, zvlášť kdyby ti získali podporu USA. Howgh.

M. Kosejk 9.4.2012 17:11

Re: Odvolávat se na PRAVICOVOST nacismu k diplomce z Masaryčky je naivita, takže tvrdit, že tahle práce to dokazuje - http://is.muni.cz/th/119477/fss_m/Autonomni_nacionalismus-diplomka.txt

Tak jsem si od vás níže přečetl, že prý kdo tvrdí, že nacisté mají původ v socialismu, tak je blbec. A já se tedy hlásím do řady blbců, kteří vidí jasné kořeny nacismu v socialismu A už jste někdy přemýšlela nad původem slova "der Nazi"? To slovo totiž vzniklo jako zkomolenina zkratky "Der Nationalsozialismus".  A zkratka Hitlerovy strany NSDAP zase znamená Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei.

A pokud jde o obecnou politologickou teorii, tak zastánce krajní pravice je zastáncem minimálního státu. A zastánce krajní levice zase chce maximálně silný stát. A podívejte se na hitlerovské Německo - i výchovu dětí si chtěl stát zmonopolizovat.

S. Netzer 9.4.2012 15:55

Re: Odvolávat se na PRAVICOVOST nacismu k diplomce z Masaryčky je naivita, takže tvrdit, že tahle práce to dokazuje - http://is.muni.cz/th/119477/fss_m/Autonomni_nacionalismus-diplomka.txt

Paní Kanioková, já nevím, jaké máte vzdělání, ale podle Vašich příspěvků to rozhodně politologie nebude. Proto Vám radím, abyste se raději držela Vašich kopyt, jako onen příslovečný švec.

Vy jste především ideoložka a agitátorka, a jako taková, jste na hony vzdálená schopnosti objektivního posouzení.

Pokud máte zájem tak Vám mohu dát odkazy v angličtině, němčině, nebo francouzštině, které netvrdí nic jiného o podkovovém, nebo lineárním schématu. Obávám se ale, že byste dopadla jako Vaše soukmenovkyně Hájková s její Allgemeine Zeitung.

J. Kanioková 9.4.2012 15:38

Odvolávat se na PRAVICOVOST nacismu k diplomce z Masaryčky je naivita, takže tvrdit, že tahle práce to dokazuje - http://is.muni.cz/th/119477/fss_m/Autonomni_nacionalismus-diplomka.txt

Jestliže mohou být důvodem k udělení titulu VŠ absolventa i tyto práce, tak jsou pro mne tam udělené diplomy naprostou fraškou. Včetně pana doc. JUDr. PhDr. Miroslava Mareše, Ph.D., na jeho vyjádření jsem už občas leckde narazila a...škoda mluvit..

http://is.muni.cz/th/79563/pedf_m/Diplomka_1teorie.pdf

http://is.muni.cz/th/213869/fsps_m/DIPLOMOVA_PRACE.pdf

http://is.muni.cz/th/152930/pedf_b/Indie_-_bakalarska_prace.pdf - tohle patří nejvýš tak do cestopisného časopisu, včetně oponentury - : Mgr.

petr Kamenický, odb. as. - http://is.muni.cz/th/152930/pedf_b/posudek_oponenta.PDF

J. Kanioková 9.4.2012 15:28

Tak zrovna tahle škola - tamní VŠ studium v určitých oblastech považuji za absolutně mimoňské !

Jestliže mohou být důvodem k udělení titulu VŠ absolventa tyto práce, tak jsou pro mne tam udělené diplomy naprostou fraškou. Včetně pana doc. JUDr. PhDr. Miroslava Mareše, Ph.D., na jeho vyjádření jsem už občas leckde narazila a...škoda mluvit..

http://is.muni.cz/th/79563/pedf_m/Diplomka_1teorie.pdf

http://is.muni.cz/th/213869/fsps_m/DIPLOMOVA_PRACE.pdf

http://is.muni.cz/th/152930/pedf_b/Indie_-_bakalarska_prace.pdf - tohle patří nejvýš tak do cestopisného časopisu, včetně oponentury - : Mgr.

petr Kamenický, odb. as. - http://is.muni.cz/th/152930/pedf_b/posudek_oponenta.PDF

J. Kanioková 9.4.2012 15:03

Jezuskote....!

J. Kanioková 9.4.2012 15:00

Ano, krasoduchové žijící v slonovinové věži jsou problémem v různých tématech...

J. Kanioková 9.4.2012 14:55

Taky si to myslím, pro určitou skupinu se stane "mučedníkem"...

M. Stuchlik 9.4.2012 14:44

komunisti zůstanou komunistama a esesáci esesákama

kdyby trakače padaly. A můžou být držiteli nobelovy ceny míru, můžou být papeži, furt jsou to svými názory esesáci.

P. Bures 9.4.2012 12:45

Re: "To je inteligentně myslícímu člověku jasné"?

Plus revoluční nástup na troskách císařství, snaha o vybudování jakéhosi nového světa.. Je to spíš konzervativní pravicový, nebo levicový přístup?

P. Bures 9.4.2012 12:42

Re: "To je inteligentně myslícímu člověku jasné"?

Nacionální socialismus, vláda jedné strany ("dělnické"), silný stát, snaha zlikvidovat kapitalismus (Hitlerova proklamace).

Teď se mi rozsvítilo, ono to opravdu vypadá dost pravicově :-D

S. Netzer 9.4.2012 12:25

"jen jsem si dovolil podotknout ..."

a také "jste si dovolil" mi podsunout, že "záměrně odvádím pozornost od svého spoluobčana", což je sprostá insinuace.

I já Vám přeji dobrou chuť.

J. Wagner 9.4.2012 11:59

Re: Obávám se, paní Netzer,

Nevím, proč bych se měl stydět, paní Netzer, jen jsem si dovolil podotknout, že Grass je v naprosto jiiné váhové kategorii než Žáček, jehož sprostota nezajímá nikoho. Ostatně nebýt pana Doležala, nikdo by o tom Žáčkově odporném výlevu v bulváru ani nevěděl, zato Grasse zná celý západní svět, takže ten pán by se měl setsakra dobře rozmýšlet, než napíše nějakou antisemitskou hovadinu.

S. Netzer 9.4.2012 11:37

Re: Obávám se, paní Netzer,

Že se za takovou reakci nestydíte, pane redaktore.

S. Netzer 9.4.2012 11:34

Re: Ve srovnání

Taky dobré. Fuj tajbl.

J. Wagner 9.4.2012 11:33

Obávám se, paní Netzer,

že jakýsi Jan Žáček je drtivé většině Evropanů a celého světa naprosto neznámou figurou, takže srovnáváte nesrovnatelné a jen záměrně odvádíte pozornost od svého spoluobčana.

S. Netzer 9.4.2012 11:32

Re: "To je inteligentně myslícímu člověku jasné"?

Po druhé: nacismus NENÍ levicový. I když si to nějaký Polanecký myslí.

J. Tejkl 9.4.2012 11:31

Re: Izrael vrací úder

Nejde o to, že by Grasse měl někdo přesvědčovat, v 84 letech už sotva názory změní, jde o to, že takovými gesty zbytečně prodlužují život celé kauzy místo toho, aby se na ni co nejdříve zapomnělo...Izraelci mu sami zbytečně pomáhají dál tou židlí šoupat...Kdyby raději k celé kauze mlčeli nebo to odbyli nějakým zlehčujícím prohlášením udělali by podle mého názoru lépe než tak silným gestem, jako je označení světoznámého spisovatele za nežádoucí osobu. Takhle jen Grassovým výrokům pomáhají udržet se v zorném poli médií, o což podle mě šlo Grassovi především, a zbytečně mu tím dodávají vážnosti, kterou si za svoje zmatečné blábolení vůbec nezaslouží...

H. Lukešová 9.4.2012 11:31

Re: Ve srovnání

Ano, je to hnusné, četla jsem to.

Ještě je "dobré počteníčko" od katolíka (příznivce Kněžského bratrstva Pia X.)

http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Articles/1563-stat-izrael-pohledem-katolika.aspx

Vyloženě pronikli nacisté do katolické církve...