17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EVROPA: Polské šlápnutí na brzdu

Naše hlučná a denně slyšitelná a viditelná média se zaobírají žalobou EU podanou proti Polsku, když proces byl zahájen. Jak jinak, slovo dostávají především ti naši domácí mudrlanti, pro které je tento správný krok konečně tady, když je třeba Polsko srovnat do latě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 23.12.2017 2:17

Re: tak tohle i pobavilo

Jasně. Kdo se nepatlá v tom, co je a jestli to ještě je nebo to už z poloviny není třeba neoliberalismus, jeho řeč nemůže být nic než břečka.

Ovšem kdybyste nás na dvou, třech stránkách poučil, jistě byl by každý nás z křemene a byl by národ z kvádrů.

V. Lunák 23.12.2017 13:25

Re: tak tohle i pobavilo

Poučte se sám. Pojem neoliberalismus je dostatečně diskutovaný na to, aby vám to nezabralo více než pár minut.

S. Rehulka 23.12.2017 8:30

Re: tak tohle i pobavilo

Pane Lunáku, Vám ještě nepřidělili služební číslo za příjmení ?

M. Prokop 23.12.2017 12:18

Re: tak tohle i pobavilo

A co to je, čistě pro zajímavost, ten neoliberalismus? IMHO poněkud prázdný pojem, pokud ne přímo obrácený oproti klasickému liberalismu.

V. Lunák 23.12.2017 13:24

Re: tak tohle i pobavilo

Neoliberalismus je oživení ekonomických doktrín klasického liberalismu. S širšími společenskými otázkami nemá nic společného. Autor zjevně mluví o tom, co vy a vám podobní nazývají neomarxismus.

P. Dvořák 23.12.2017 16:00

Re: tak tohle i pobavilo

Jak jsem psal. Jste produkt na nějaké veskrze užitečné a celospolečensky přínosné školy humanitního typu. Však on už vás někdo, kdo pracuje, uživí.

J. Sinnreich 23.12.2017 0:37

Bruselska armada

Ceska ministrine obrany, ktera se se svym resortem seznamila 14dennim samostudiem na internetu. Na otazku, zda to staci, odpovedela "mam prece svou hlavu". Pred tak vedenou armadou bude nepritel prchat v desu....

I. Hendrych 23.12.2017 0:21

No comment.

Jste zcela mimo mísu...to, co děje v Polsku není žádnou vinou členství Polska v EU. Nebo si snad myslíte, že rakušané nejsou stejně věřící katolíci ? O víře nebo nevíře to není. Jest to o dědictví totality. Tečka.

M. Prokop 23.12.2017 0:25

Re: No comment.

Vtutochvílijetootom. :-P

P. Rudolf 23.12.2017 8:53

Re: No comment.

Asi tak.

P. Han 23.12.2017 8:54

Re: No comment.

Dědictví totality jsme předali do Brusele. My máme pouze tu historickou paměť.

- No, není to tak zcela, ale snad se snažíme ty pozůstatky totality vymýtit. V Bruseli je naopak kreativně rozvíjejí.

R. Brzák 23.12.2017 9:31

Re: No comment.

Nic jsme do Brusele předávat nemuseli - totalita vždy souvisí s nezodpovědností, tedy i s předáváním mé odpovědnosti někomu jinému...a v systému, který je založen na strachu (o sebe, nebo druhé), který tedy zohledňuje více rovnost a bezpečí, než svobodu a odpovědnost (a proto buduje organizační strukturu, tedy moc, aby rovnost a bezpečí "zajistil"),tento náš přístup vždy vede k totalitě. Jediné, co tento proces zpomaluje, je silná zpětná vazba mezi těmi, kdo jsou zdrojem moci a těmi, kterým je moc odevzdávána. Což je tím nemožnější, čím je vzdálenost od voliče (ať už fyzická, tak i strukturální) větší...

R. Brzák 23.12.2017 9:25

Re: No comment.

Dědictví totality je také zvýšená ostražitost jedinců, kteří ji zažili, vůči nesvobodě, ať už se maskuje za jakékoliv ideje. Totalita vždy pramení z nezodpovědnosti. Právě se svobodou je spojena odpovědnost - a v té skutečně nejsme v postkomunistickém světě přeborníky. Ale je přirozené, že odpovědnosti se učíme svobodnými činy, jejichž dopad na naše vlastní bedra (budou-li nezodpovědné) nás poučí. Avšak stát a zejména nadstát, ten produkuje a povzbuzuje nezodpovědnost na všech úrovních. A tak je vzepření Polska nadstátu v rámci EUnije první vlaštovkou změněného přístupu - nabírání směru ke svobodě a odpovědnosti.

J. Kulheim 23.12.2017 10:12

Poláci jsou hrdý národ,

který má pevné základy stojící na tradicích vyrůstajících z náboženství. Mají špatné zkušenosti s Německem i s Ruskem. V průlběhu druhé světové války padlo víc jak 5 milionů Poláků. Materiální škody byly nedozírné. Užili si nesvobody pod nadvládou komunistů. Oni ví, že svobodu jim nikdo zdarma nevrátí. Věřím, že neuhnou.

Věřím, že Polsko svobodu za dotace nevymění. Horší je to s námi. Je u nás dost lidí, pro kteří vymění individuání svobodu za bílou klobásu.

S. Netzer 23.12.2017 10:16

Re: No comment.

Přesně.

Z. Koutecký 23.12.2017 14:29

Re: No comment.

Ale jděte. Sledujete vůbec, co se teď děje v Rakousku?

Z. Koutecký 23.12.2017 14:32

Re: No comment.

Ale jděte, pane Hendrychu. Sledujete vůbec, co se teď děje v Rakousku?