21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

EVROPA: Politici chtějí mazat Facebook

Dne 11. září 1940 pronesl Joseph Goebbels projev o „spolupráci v Nové Evropě“. Stalo se tak při poznávací cestě 34 vybraných aktivistických českých novinářů a kulturních pracovníků v Berlíně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 7.12.2015 10:04

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Pravda. To je pak výsledkem demokratického procesu. Lidíé velmi často tyto dva pojmy zaměňují, ale svoboda slova bohužel dostává často od demokracie na frak.

J. Anděl 7.12.2015 10:08

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Ano, je nutné připustit, že demokracie není zárukou, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.

Ale to je holt život ;-)))

R. Brzák 7.12.2015 10:30

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Musím se smutkem konstatovat, že kdo řekne "pravda", v podstatě již omezuje ono pokračování "láska". A k vítězství lásky lze říci jen jediné - láska nevítězí, ona miluje.

J. Anděl 7.12.2015 10:38

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Použil jsem frázi, abych vyjádřil souhlas s tím, že demokracie sama o sobě není garancí čehokoliv, co kdokoliv považuje za dobré.

R. Brzák 7.12.2015 10:47

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Demokracie je jen nástroj. Svoboda je idea - která je založena na lásce k životu svému (a potažmo k životu jako takovému, včetně života mého bližního).

J. Anděl 7.12.2015 10:50

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Domnívám se v tomto případě, že jsou obě věci v zásadě shodné. I idea je "jen" nástroj k uchopení reality.

R. Brzák 7.12.2015 10:59

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Nástroj je používaný k "opracovávání" reálného pod vedením idejí a k jejich udržování. Kde demokracie omezí ideje, ztrácí hodnotu.

Z. Lapil 7.12.2015 17:55

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Naopak, nesmíme. Ale zákon na to není to pravé. Osobní slušnost/statečnost/inteligenci zákonem nenahradíte.

V tom je, řekl bych, jeden ze zásadních problémů s muslimy (a muslimů s námi): my se neshodneme ani na tom, co je to slušnost. Protiklad zákona šaría a (řekněme) občanského zákoníku je právě v tom, že - zobrazujíce představy svých tvůrců o slušnosti - se neshodnou ani na takových základních věcech, zda bít či nebít. Manželku tedy, aby mi bylo rozuměno.

S. Donát 7.12.2015 9:00

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

A co navrhujete Vy? Netolerovat intoleranci? :-)

M. Prokop 7.12.2015 9:13

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Ano, je to menší škoda, než když fašista, komunista, islamista, rasista, nacionalista, obecně intolerantní, europeista, socialista dostane možnost rozhodovat, co si smíte či nesmíte přečíst.

Představte si, že o tom rozhoduje třeba Dienstbier nebo Šabatice! :-P

J. Anděl 7.12.2015 10:00

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Já vím, že jsme po socialistické totalitě na tuto svobodu obzvlášť citliví. Osobně si ale myslím, že absolutní a ničím neohraničená svoboda slova nefunguje.

Všechny kultury měly nějaké nepřekročitelné tabu. Stav bez jakékoliv hranice je podle mě neudržitelný a zákonitě skončí tím, že se nějaké hranice vytvoří. Pokud si je nevytvoříme vědomě v konsensu rozumného rámce, vytvoří je nějaký komunista, islamista, rasista či nacionalista sám bez této shody (a rozumu).

R. Brzák 7.12.2015 10:34

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Tabu je jen reakcí ve strachu. To neznamená, že konkrétní věc nepodléhá kritice - naopak. Přestože přijímám (s láskou k životu), že život přináší i strašné jevy, je to právě diskuze o nich, co jejich dopadům, co hrůzným činům, v budoucnu může bránit. Ne zákazem, ale rozšířeným pochopením jejich podstaty. A k tomu vede svoboda slova.

J. Anděl 7.12.2015 10:40

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Ano.

Ve všech kulturách existoval strach.

P. Švejnoch 7.12.2015 10:50

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Nemáte pravdu. Ani zde, ani ve svém příspěvku v hlavním "kmeni". Svoboda slova (vyjádření názoru) skutečně buďto je, nebo není.

Jediné omezení svobody slova je to, které platí i pro všechny ostatní svobody: Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného. Takhle jednoduché to celé je.

Tabu není omezení dané psaným zákonem a nenese sebou žádné tresty postihující jeho porušení - nepočítáme-li za trest opovržení či ignoraci vůči porušovateli ze strany té "slušné" části té které kultury.

Konsensem (na základě voleb) jsme dospěli k tomu, že aktuálně se nám svobodu slova snaží omezit sociálista/kryptoislamista Pelikán.

J. Anděl 7.12.2015 11:01

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Chápu, že to vnímáte jinak.

Já to vnímám tak, že svoboda slova vždycky zároveň je a zároveň není, bez ohledu na všechny socialisty a kryptoislamisty světa.

Zároveň si vždycky můžete říkat, co chcete, a zároveň vždycky ponesete následky, které ta vaše slova vyvolají.

V čase se různě proměňují podmínky. Ale výše uvedený princip je z mého pohledu věčný - a jediný, na který se dá dlouhodobě spolehnout.

Z. Švrček 7.12.2015 9:32

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

neveřím, že by se svobodní občané, svobodně se informující a rozhodující, nedokázali s těmi zrůdnostmi vypořádat. Pokud o tom pochybujete, začala na vás stále se šířící nesvoboda už silně manipulovat a vy jste již podlehl.

J. Šimek 7.12.2015 10:36

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Mýlíte se, to jak zabraly "informace" na třicetikorunáče a kobliháře to jasně dokazuje.

R. Langer 7.12.2015 12:43

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Aha, takže tyhle skupiny pokládáte za potenciální fašisty, nacisty ,islamisty a komunisty a jiné -isty? No, zkuste jim to říct do očí, hrdino!

Jako vždycky hovadina. :-P

R. Langer 7.12.2015 12:41

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Tak samozřejmě, pokud necháváme volně propagovat komunismus a Islám, musí mít prostor i ostatní zrůdné ideologie, aby se ukázalo v praxi, jak jsou vlastně hloupé. Když to tedy u některých ideologií nevadí. Buď všechno, nebo nic!

J. Fridrich 7.12.2015 14:35

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Tato diskuze pod mým příspěvkem v 8.22 potvrzuje, že bezbřehá demokracie vede k rozmělňování, chaosu a zániku společností, která ji umožní. V historii světa máme o tom dosti příkladů. Tak jak v exaktních vědách jsou stanoveny ZÁKLADY-AXIOMY o kterých se nediskutuje a akceptují se jednou pro vždy, tak je třeba nahoře vyjmenované chorobné ideologie dát na index....

Z. Lapil 7.12.2015 18:16

Re: Tedy necháme volně hlásat a propagovat i zrůdné

Zajímavá myšlenka. Snad jen, že za tvrzení 1+1=3 vás (zatím?)nikdo nezavře. V případě všelijakých komunismů a fašismů abyste přinejmenším rozlišoval mezi "akademickou svobodou" vysloveného názoru a propagací zločinné ideologie.

Otázka: co je to "bezbřehá" demokracie? Nebo naopak: kde jsou (kde si myslíte, že by měly být) břehy demokracie?

S. Donát 7.12.2015 8:07

Podepisuju,

do kamene tesat. Svoboda slova je nedělitelná. Jakmile někdo začne rozhodovat o tom, co ještě se říkat může a co už ne, řítíme se tam, kde záda ztrácejí své slušné jméno...

P. Lenc 7.12.2015 8:47

Re: Podepisuju,

Přesné!

A. Alda 7.12.2015 8:06

Svoboda slova u nás není.

Jsou lidé, kteří jsou ve vězení za vyslovení svých názorů.

Není-li svoboda slova, není žádná svoboda, protože není svoboda hájit slovem ostatní svobody.

M. Prokop 7.12.2015 9:14

Re: Svoboda slova u nás není.

Pak je nutno se starat, aby jí bylo více a ne méně.

J. Myslivec 7.12.2015 7:45

Facebook

Přesně!!!

R. Gramblička 7.12.2015 7:37

Souhlas