1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

EVROPA: Periferie chudnou, centra bohatnou

Není to poprvé, co byly někomu zabaveny peníze. Prostě jen tak… Dal si je do nesprávné banky nebo v nesprávné zemi. Že o tom nevěděl? Jeho vina, do takové banky nemá peníze dávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vass 5.4.2013 11:33

Re: Podívejme se na to obráceně!

Přesně...

V. Venc 5.4.2013 10:52

Re: Údaje průzkumu Eurobarometru - samozřejmě záleží na zemi a formulaci otázky, nicméně pocit příslušnosti je vždy jasný:

Ad Kanioková

Obvykle s Vámi souhlasím, ale DOTACE jsou základním nástrojem řízení a ovládání EU. Bez nich EU nic neřídí a je zcela bezzubá. Proto dotační politika je pilířem eurounijní politiky, stejně jako je přerozdělování v socialismu. Od toho se všechno odvíjí.

V. Venc 5.4.2013 10:42

Re: Nedomnívám se ad Schwarz

Výborný a zásadní komentář! Taková je skutečnost.

R. Langer 5.4.2013 10:31

Re: To, co rikate,

Bohužel, praxe v jiných státech (Španělsko, a nakonec i USA, mě napadá jako první) spíš ukazuje, že počet těch literárních učenců, historiků umění, filosofů, environmentalistů, gendristů a podobných potřebných "povolání" se nijak nesnižuje, pouze se ihned po škole stávají nezaměstnanými a svoje školní dluhy prostě nesplácí. Tak vám nevím, jestli to nakonec nevyjde nastejno, nebo dokonce hůř... :-(

S. Netzer 5.4.2013 10:28

Re: Novináří nepíší

Máte pravdu.

Jeden úředník na 30 až 40 Pařížanů dělá celkem při 2M obyvatel 50 až 55 000 úředníků.

EU má ca 45 000 úředníků při 500 M obyvatel, takže nejenom v poměru obyvatel / úředník, ale i v absolutních číslech je na tom EU daleko lépe.

R. Langer 5.4.2013 10:20

Re: Novináří nepíší

A z toho si jako máme vzít příklad?

T. Petřek 5.4.2013 10:16

Re: Podívejme se na to obráceně!

Co to je prosím, nezaviněná ztráta? Ztráty bank jsou výsostně zaviněné jejich bankéři. Mohou zcela beztrestně riskovat, když bude zisk, jsou to borci. Když bude ztráta, zatáhne to daňový poplatník a teď už se to přenáší na vkladatele (kyperské řešení se má stát vzorem). Kdyby byl bankéř zodpovědný akcionářům (a ne státu), nedovolil by si riskatní investice a chránilo by to dostatečně i vkladatele.

J. Friedlaender 5.4.2013 10:11

Koncentrace nepravd....

opravdu přesahuje únosnou míru. Že prý si dotace platíme? Ano, 15 procent. Že nám diktují stavět zbytečnosti? Vždyť si je navrhujeme sami. Nebo snad vadí to, že hlídají, aby se tu dotace nerozkradly? A že skončila v Evropě solidarita? To autor neví, že si Kypr zaplatí jen polovičku dluhů, jejichž je hlavním viníkem? A že za problémy s evropskou identitou mohou především právě šiřitelé těchto nepravd? Pak ovšem není divu, že veškeré publikum vyvěšování evropské vlajky tvořila asi stovka suverenistických křiklounů a asi dvě stovky tupě přihlížejících postav.

P. Scheck 5.4.2013 10:01

Re: Proc porad mluvime o dalsim sjednocovani? Co vlastne ...

Vaše úvahy mi, pane Panský, připadají trochu podivné.

Asi jako když si dva manželé řeknou, že budou mít společné finance, budou společně vychovávat děti, budou se navenek ukazovat jako spořádaná dvojice, ale jinak si budou každý dělat, co budou chtít. Třeba by to tak mohlo výjimečně i fungovat, ale já bych tomu moc nevěřil.

P. Scheck 5.4.2013 9:54

Novináří nepíší

Novináři neradi píší o věcech, které se nenosí. V mnoha příspěvcích se zde ozývají narážky na přebujelou byrokracii v EU. Nabízím malé porovnání.

Ano, je to veliký moloch, konečně společenství tolika států asi nemůže zvládnout jen pár kanceláří. Nicméně nabízí se zde jedno výmluvné srovnání.

Jenom pařížská radnice má zhruba o třetinu víc (čtete dobře) úředníků než EU!

V. Kain 5.4.2013 9:53

Re: Údaje průzkumu Eurobarometru - samozřejmě záleží na zemi a formulaci otázky, nicméně pocit příslušnosti je vždy jasný:

Ona ta portugalská skrčenina byla vždycky všude tam kde se vyvěšovala ta modrá fangle?Myslím si,že ne.Tady bych to viděl tak, jako takový jízlivý naschvál vůči panu Klausovi.Barosso velmi dobře ví,že pan Klaus má naprosto shodné názory jako pan Farage.Tento brit jim tam dává pěkně do těla a i když se tváří jakoby nic,tak přesto si myslím,že by ho nejraději viděli metr pod zemí.

J. Schwarz 5.4.2013 9:37

Nedomnívám se

že máte úplnou pravdu pane Podracký. Vámi popisovanou cestu "zvyšování životní úrovně" zvolily třeba Řecko a Kypr,  ne tak Slovensko. Vámi popisovaný způsob "vyrovnávání"  by rozložil i jednotný etnicky homogenní stát. Já si spíš myslím, že EU či obecně "bohatá centra" zdražují pomocí svých ochranářských norem a "sociálních práv" život všem. Bohatých se to tak moc nedotýká, ti by si stejně postavili "pasivní dům", instalovali tepelné čerpadlo a pořídili elektromobil. Ale lidi  v chudších oblastech to zlikviduje. Žádné takové výmysly ani "práva" nepotřebují. Daleko lépe by se jim žilo, kdyby se jim cizí boháči a salonní intelektuálové i se svým "huánismem" nemontovali do života. Oni ti "dobrodinci" zase až tak dobrotiví nejsou - žvaní sice o "rozvoji periferie" ale jde jim o to, aby, pokud tam zavítají na letní byt, měli veškeren komfort jako doma. Proto všechna ta "zelenost", "bio" a "ochrana zdraví". Pro chudší je výsledkem čím dál větší mizérie a podvody, kdy je na etiketách všechno v pořádku ale skutečnost je po čertech jiná. Navrch huj, uvnitř fuj. Tohle je celá pravda o EU a její "jednotě".

I. Schlägel 5.4.2013 9:32

Re: Podívejme se na to obráceně!

Zásadně by se nikomu bezplatně pomáhat nemělo. Na konkrétním příkladu Kypru je navíc názorně vidět nevypočitatelnost vládnoucích elit a návazně sílící nedůvěra investorů v transparentní rozhodování a stabilní ekonomické prostředí. To je tak, když se nepočítá s tak vysmívanou neviditelnou rukou trhu, která potrestá každý prohřešek proti ekonomickým zákonům.

R. Tichý 5.4.2013 9:17

Re: kde existovala v USA jednotná identita? Až několik desítek let po sjednocení a vydání ústavy se vytvořila

99,9% lidí přišla do Ameriky dobrovolně, za lepším. Přišli tam ti aktivní, kteří se o sebe chtěli a dokázali postarat. "Právo" byla puška a nedotknutelnost osobního majetku.

EU se formuje násilně, vyhrožováním (co jiného jsou opakovaná/nekonaná referenda?). Evropa ve svém systému dotací podporuje neschopné/líné/zloděje (čest výjimkám). Chycenému zloději nesmíte zkřivit ani vlásek.

EU popírá lidskou přirozenost. EU řídí socialističtí zabedněnci. EU se stává obrovským vězením.

S. Netzer 5.4.2013 9:08

Re: Než

:-)))

P. Vass 5.4.2013 8:40

Re: Podívejme se na to obráceně!

Souhlasím s Vámi, ale já mluvím o něčem trošku jiném. Moje otázka zní: proč jednomu ne (Kypr), když druhým ano (Řecko, Irsko, Španělsko... výhledově další...)? A nebo jinak: proč vůbec někomu pomáhat bezplatně? No a radovat se z toho, že někdo, ať občan či investor, přijde o něco díky kretéské politice velkých kormidelníků Evropy, tak toho jsem dalek.

J. Barto 5.4.2013 8:27

Re: Než

Reagujte prosím přiměřeně.

Nikde jsem v příspěvku nepsal, že někomu něco vnucujete. To jsou vaše slova.

O tom, že jsem Vám ukradený, svědčí Vaše pohotová reakce.

A proč bych Vám vlastně měl být ukradený, když jsem Vám nikdy nepatřil ?

V. Hajková 5.4.2013 8:23

Re: Než

Vážený  diskuteré-  nedělejte  ze  sebe  kašpárka!  Nikdy  jsem  nikomu   nevnucovala  co  má  číst  !  Docela  mě  překvapilo,  že   mě  musíte  mít   hned  po  ránu  v  puse!  Naopak  patříte  k  těm,  kteří  jsou  mně   zcela  ukradený-  čtěte  si  třeba  " Halo  noviny"  - JE  TO  vAŠE  VĚC!

J. Barto 5.4.2013 8:17

Než

přispěchá paní Hájková, doporučuji celostránkový článek v MF. Jak vznikají fámy, co všechno nám EU nařizuje.

Velmi poučné.

Zpravidla to přichází přes zahraniční bulvár, okamžitě to přechází do výzbroje Antihujerů.

P. Pavlovský 5.4.2013 8:05

Re: Podívejme se na to obráceně!

Do kolika bank jste rozdělil své peníze?

Já, ačkoli jsem jen řadový důchodce, do čtyřech.

S majiteli v různých státech.

Víc se asi dělat nedá!

P. Pavlovský 5.4.2013 8:02

Re: podobnými debatami se vinou

Ovšemže neexistuje, jistý je pouze  Bůh!

Jsou pouze různé míry nejistot.

Vkladatel posuzuje tu MÍRU!

Ta je v životě vůbec dost důležitá. Staří Řekové ji nazývali "metrón".

P. Pavlovský 5.4.2013 7:57

Re: Podívejme se na to obráceně!

Čechů, kteří mají peníze i v zahraničních bankách je hodně.

Těch, kteří je mají, resp. měli, v bankách Kyperských, je málo.

Tak se zkuste některých z té většiny zeptat, jak to poznali, že na Kypr ne.

Třeba vám to prozradí, když si to nedovedete domyslet.

M. Bezouška 5.4.2013 7:49

podobnými debatami se vinou

jako červená nit (celý svazek červených nití) základní omyly a nepochopení. Autor článku se mýlí například v tom, že nějaká "pomoc" může zachránit od "chudoby" určité části států, nebo, a to je případ EU, svazku států. Ekonomická  (nejen ekonomická, ale i sociologická a další) teorie i praxe dokázaly nade vší pochybnost, že něco takového prostě není možné a příklad východního Německa to jen potvrzuje. Teorie objasňuje dostatečně jasně proč tomu tak je - velmi stručně a zjednodušeně řečeno jde zde o demotivující účinky takových pomocí. EU k tomu ještě přidává chybu doslova katastrofální, chce totiž naoktrojovat všem stejné podmínky a stejná pravidla chování. To je fakticky něco neuvěřitelného, asi jako kdyby si někdo usmyslel, že budeme všichni nosit stejné boty, stejný vzor pro muže, ženy a možná i děti, jedna velikost a pokud možno univerzální fazóna na obě nohy, pravou i levou.

O kousek níže pan Pavlovský zase perlí ve svém spravedlivém a úplně mylném i zmateném horlení proti možnosti uložení peněz mimo území státu, ve kterém dotyčný žije. Když pominu myšlenkový přemet pana Pavlovského - on totiž jednou pusou horuje pro úplné "sjednocení" a současně chce ty, kteří takové sjednocení vzali doslova, trestat - je tu další zásadní omyl. Pan Pavlovský totiž nečiní rozdílu mezi majiteli bank (dnes povětšinou akcionáři), investory a vkladateli. Vkladatel nepotřebuje "daňový ráj", neboť vklady nejsou, tedy zatím, zdaňovány, ani na Kypru, ani v Německu, zajímají ho výnosy (úroky) a bezpečí vkladu. Také pomíjí skutečnost, že Kypr je precedens a že něco podobného se nyní může stát kdykoliv a kdekoliv. A ten řemen může chytnout stejně pana Pavlovského jako jím nenáviděné "spekulanty". Drobný dotaz - pane Pavlovský, existuje někdo nebo něco, tedy kromě Vaší velebnosti, co by nebylo alespoň potenciálně podezřelé?

P. Götze 5.4.2013 7:49

Re: Podívejme se na to obráceně!

A jak poznate podezrelou banku, podezrely stat? Je klidne mozny, ze zrovna ,moje banka zkrachuje a protoze Cesko je v EU male prd v mori tak to brusel skrouhne jako na Kypru. Apropo slavne zatezove testy. Kde jsou vysledky?? Neslysel jsme ze by kyperske banky dopadly spatne. EU tady tvori dojem, ze je vse v poradku a pritom musi dobre vedet, ze spousta bank je vpodstate v technickem bankrotu. To mne na tom desi nejvic.

I. Schlägel 5.4.2013 7:46

Re: Podívejme se na to obráceně!

Souhlasím.

I. Schlägel 5.4.2013 7:44

Re: Podívejme se na to obráceně!

Myslíte, že šlo odhadnout, jak dopadnou kyperské banky, když se dalo minimálně odhadovat, že jsou spojeny pupeční šňůrou se svými řeckými sestrami? Já myslím, že ano, a docela s předstihem. Že na tuto eventualitu nepomysleli ovčané, to mne nepřekvapuje. Pokud na ni nepomysleli investoři, vědoucí, že pojištění vkladů, funguje-li vůbec, nezachrání z jejich majetku téměř nic, dobře jim tak, že o své peníze přišly. O část peněz měli přijít i obyčejní ovčané, aby věděli, že se mají taky trochu starat o věci veřejné nejenom jednou za 4 roky u voleb a na základě vylhaných reklamních kampaní.

P. Pavlovský 5.4.2013 7:40

Re: Podívejme se na to obráceně!

SOUHLAS, nikomu!

Dovedu si si ošem představit pojištění bank - velice drahé - proti nezaviněným ztrátám.

Taková pojišťovna, jistěže soukromá, by ovšem musela průběžně smluvně vyhodnocovat chování (podnikání) pojištěnců a riskérům pojištění vypovídat!

P. Vass 5.4.2013 7:24

Re: Podívejme se na to obráceně!

No, tak nějak se povídá, že kyperské banky dojely na řecké dluhopisy. Pokud pamatuju dobře, tak na odpisy jejich hodnoty tlačila EU v čele s Merkelovou. Nebyla to neviditělná ruka. Souhlasím s Vámi v jednom. proč by se měla někomu hradit jeho ztráta. Chtělo by to zavést osobní odpovědnost managementu bank (skvěle to funguje např v Brazílii) a neplatit nikomu nic. Ani našim vkladetelů do kampeliček blahé paměti, ani Řecku, ani Irsku.... Ale někomu jo a někomu ne? Myslíte, že je to politicky průchodné?

P. Pavlovský 5.4.2013 7:20

Re: Podívejme se na to obráceně!

Chytří lidé, jako třeba vy, vědí, že " dnesni EU je zvrhlost, ktera uz nema obdoby a az si to cele sedne na huby, bude to poradna rana".

A tak do bank podezřelých států neukládají.

A ti hloupější, jako třeba já, jsou prostě jenom opatrní a tak do bank podezřelých států také neukládají.

A pak jsou tu ještě mazaní riskéři a ti do bank podezřelých států ukládají. Následky si ovšem musejí přičíst sami.

P. Pavlovský 5.4.2013 7:10

Re: Proc porad mluvime o dalsim sjednocovani? Co vlastne ...

Každý stát je v EU suverénně , svobodně a dobrovolně a může kdykoli vystoupit.

To není jako RVHP, ze které se vytoupit nedalo!