6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Nežít se lží

Kdysi se samizdatem šířila brožurka Alexandra Solženicyna Nežít se lží. Apeloval na občany v komunistických režimech, aby se nepodíleli na propagandistických lžích. A pokud mají strach, tak aby alespoň mlčeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 9.4.2014 22:55

Re: Inu,

Naši zemědělci?

V. Venc 9.4.2014 13:31

Re: ??? ad Hák

Podle Vás, trh všechno nevyřeší, ale nakonec mu podlehnou všechny inženýrsko-ekonomické regulace a regulativy. Trh funguje vždy a všude. Bohužel (pro Vaše poznání).

V. Hák 9.4.2014 13:54

Re: ??? ad Hák

vážený ,to co tady vládne(a nejenom tady) není trh ale peníze, a to je rozdíl.Ti co mají peníze ovlivní přes politiku i trh a to jsou ti kteří dovolí kvůli penězům třeba Rusku chovat se tak jak se chová.Protože prachy jsou víc než svoboda Ukrajiny(nebo kohokoliv jiného třeba vaše nebo moje).

K. Frauknecht 9.4.2014 14:01

No, a už jsme doma :-)

Můžou za to ty bohatý a nejvíc ty s kontem v daňovým ráji!

Jenom jak ty svině ovlivňujou penězma ten trh mi nejni trochu jasný, ale prostě je to tak!

M. Prokop 9.4.2014 15:55

Re: ??? ad Hák

Peníze jsou součástí trhu všude.

I v socíku, ať v tom bývalém ze CCCP, tak v tom dnešním z Brusele.

Nejmenší vliv mají tam, kde je trh nejméně omezován.

P. Vítek 9.4.2014 15:26

Re: ???

Hak ma jen strach o duchod-jinak je o 30 let pozadu.

V. Hák 9.4.2014 19:58

Re: ???

já o důchod strach nemám protože jsem OSVČ, a důchod budu mít takový jaký jsem si naspořil.A v čem jsem o třicet let pozadu nevím,ale vím třeba dobře jaká svinstva se dějí při přidělování státních(městských)zakázek třeba v dopravě.Proto říkám,žádný trh ale prachy.

V. Vaclavik 9.4.2014 13:53

Re: Společný obchod - společná pravidla

"společný obchod vyžaduje společná pravidla."

To hlavne znamena vyrovnani danovych a regulacnich zatezi - kdy tyto jsou dorovnane smerem nahoru, nikoli smerem dolu. Takze otevreni obchodu se zememi unie znamena dorovnani regulaci a danovych zatezi na nejvyssi spolecny jmenovatel, nebo se ty danove a regulacni hladiny handluji za nejake zvyseni v jine oblasti, coz byva beznejsi. Zeme EU se nechteji vzdat svych rozdilnych ochranarskych politik a to sjednocovani hlavne znamena sjednocovani tech danovych a regulacnich hladin na to smerem navyseni v tech zemich, kde doposud ta hladina byla nizsi.

Kdyby se vzaly v te ktere oblasti ty nejsvobodnejsi podminky v te ktere zemi EU a vsichni ostatni by byli povinni se na tuto uroven dorovnat, pak by EU byla prinosem pro uvolnovani pomeru a dal bych tomu svuj hlas. Bohuzel se temer vzdy sjednocuje spis prave smerem k vyssi danove zatezi a vice regulaci pro vsechno, co se hybe.

M. Prokop 9.4.2014 15:51

Re: Společný obchod - společná pravidla

Ano, společná pravidla, ale v přiměřené míře.

Bohužel soudruzi v Bruseli ji překročili už sakra dávno.

V. Hák 9.4.2014 11:56

Dle mého názoru.

lidé jako je autor článku pokud by EU neměli museli by si ho spolu s panem Klausem vymyslet aby měli s kým nebo s čím bojovat.

M. Vondráček 9.4.2014 12:00

Re: Dle mého názoru.

Pane Háku , nejste z dvojčat ??

V. Hák 9.4.2014 12:39

Re: Dle mého názoru.

ne a vy ano?

P. Vítek 9.4.2014 15:21

Re: Dle mého názoru.

Psi stekaji....uz se vam ten socialismus hrouti,tak zacinate panikarit.Kapitalismus funguje i vam navzdory.Davam vam MAXIMALNE pul roku!

P. Brodský 9.4.2014 11:19

Ať žije Aston a jeho oblíbení autoři

Ať žije Aston, nejstatečnější, nejrafinovanější a nejvytrvalejší bojovník proti bruselským a washingtonským imperialistům a levičáckým vrahům z volstrýtu.

J. Skála 9.4.2014 11:45

Sancta simplicitas!

P. Papež 9.4.2014 13:07

Re: Ať žije Aston a jeho oblíbení autoři

Jinak normální?  Co má Aston společného s článkem autora Payna?

K. Loucký 9.4.2014 11:10

Když už jsme u těch polopravd

Věta, že "Británie chystá referendum o vystoupení" je natolik zjednodušující, že je to typická polopravda. Podrobněji například zde:

 http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/9820230/David-Camerons-EU-speech-in-full.html

Jinak s 99 % článku souhlas.

J. Kuka 9.4.2014 13:42

Re: Když už jsme u těch polopravd

No az dostane farage v eurovolbach 35% a naslednych komunalnich podobne cislo , tak cameron bude muset neco delat , nebo poleti ... :) Ale je jasne , ze jeho proklamace o referendu bylo jen neuprimne chlacholeni .

J. Vyhnalík 9.4.2014 19:36

Re: Když už jsme u těch polopravd

Takhle funguje politika. Když politici dlouhodobě ignorují názory voličů v nějaké oblasti, vznikne strana, která tyto názory reprezentuje. Pokud se velké strany ani poté problému nezačnou věnovat, přestanou být velké. Podmínkou je ovšem fungující demokracie.

To, jak demokracie "funguje" v EU, názorně ukazuje to, jak média, která denně vysílají hodiny propagandy stávajícího vedení EU, označují jakékoliv strany kritické vůči současnému směřování EU za extrémně nacionalistické, extrémně pravicové, nebo jednoduše za extremistické.

Neobjektivní defamační kampaně ovšem fungují a média postupně likvidují jednoho kritika EU za druhým. Nejde o likvidaci fyzickou, ale politickou pro EU nepohodlných osob.

J. Berger 9.4.2014 10:57

Je to v podstatě OK,

akorát za ten dost příšernej rozpad Jugoslavie ta EU moc nemůže (jakože si o ní nemyslím nic dobrého), protože když jsem tam v r. 81 točil film, viděl jsem tu skrytou, ale hroznou nenávist, zejména mezi Srby a Chorvaty (Albánce nenáviděli všichni, zatímco Slovince měli rádi, Bosánci opovrhovali...), že jsem řekl ženě: až to tady jednou praskne, tak to bude dost hustý. A taky jo.

J. Boleslav 9.4.2014 15:34

Re: Je to v podstatě OK,

Zvláštní. Nic podobného jsem tam v 80. letech nepozoroval. Ale asi jsem se díval málo důkladně.

J. Berger 9.4.2014 10:47

Je to v podstatě OK,

K. Janyška 9.4.2014 10:06

Payne, ser te na budování a koukejte se doučit

teorii spontánních řádů, zejména spontánního řádu lidské interakce... Dzp.

V. Vaclavik 9.4.2014 10:05

čtyři svobody

"základními pilíři evropské integrace jsou čtyři svobody - volný pohyb kapitálu, pracovních sil, zboží a služeb."

Argumentovani, ze vetsina obcanu kapital, ktery by presouvala mezi zememi Unie nema, je sice pravdiva, ale miji skutecny duvod, proc je ta svoboda pohybu kapitalu falesna. Za prve je tim minen kapital investoru, kteri jej na rozdil od bezneho obcana maji, ale hlavne je falesna svoboda vskutku Orwellovskeho razeni - jde totiz o vysoce regulovanou svobodu pohybu kapitalu a navic kapitalu jiz i tak hrube omezeneho nescetnymi regulacemi. Ten pohyb kapitalu, pracovnich sil, zbozi a sluzeb je jako kdyby nekdo nazval osvobozenim otroku americkeho jihu nejakou reformu, diky ktere by otroci mohli svobodne menit sveho pana, a to navic za predem stanovenych unifikovanych podminek.

Tak totiz vypadaji ty svobody udelene nam tou nasi Unii. Jenze svobody se neudeluji, ty nejsou neco co se udeluje na povoleni, protoze pak nemluvime o svobode, ale povoleni pana, spolecnosti... a Unie, ci jine spolecenstvi je muze leda omezovat, vice ci mene. 

Reseni situace ovsem musi zacit u kazdeho clena Unie doma, v jeho domovskem statu. Kdo je ovci vuci sve vlade doma, nestane se nikdy beranem v nejakem sirsim spolecenstvi, jako tady v tom Unijnim. Tady plati to odveke lidove moudro, ze poradek je treba zacit delat doma u sebe.

K. Janyška 9.4.2014 10:07

Re: čtyři svobody

Svoboda je jen jedna. A i ta má smyl jen je-li garantována zákonem... Dzp.

V. Vaclavik 9.4.2014 12:52

Re: čtyři svobody

Ano, anarchie neni svoboda.

V. Venc 9.4.2014 10:26

Re: čtyři svobody

Ad Vaclavik

Dobrý komentář. Důležité: Svoboda se neuděluje, tak buď je nebo není!

B. Hejda 9.4.2014 12:45

Re: čtyři svobody

V čistě filozofickém smyslu máte možná pravdu. V reálném světě máte svobodu, jenom pokud jste schopen ji uhájit. A pokud nechcete stát s puškou na svém vykolíkovaném claimu ve světě, kde vládně akorát právo silnějšího, budou tuto svobodu hájit nějaké dostatečně silné instituce. A aby tyto instituce byly nástrojem svobody, nesmí jednat svévolně, ale musí mít jasně a striktně daná pravidla svého fungování.

V. Vaclavik 9.4.2014 13:39

Re: čtyři svobody

Diky za souhlas, oba mate pravdu, jen z jineho uhlu pohledu.

Jeste par slov k tem 'čtyřem svobodám - volný pohyb kapitálu, pracovních sil, zboží a služeb.'

Krome toho 'pohybu' pracovnich sil, pohyb kapitalu a zbozi jsme meli uz pred timto uvolnenim, v prakticky podobnem rozsahu. A spis nez jasat nad nejakym jejich uvolnenim by se obcane evropskych zemi meli svych vlad ptat, proc v prve rade tu svobodu pohybu pred timto uvolnenim omezovaly. Zrejme tu ale funguje ten 'stockholmsky syndrom obeti', kdy jsme vdecni, nebo mame byt vdecni za nejake uvolneni pomeru, kdyz predtim tyto byly znevolneny. Znamena to pristoupeni na Machiavelisticky model vladnuti - nejdriv utuzit pomery na temer neunosnou miru a pak je castecne uvolnit a sklidit za to diky, byt proto svym vladcum zavazany, citit k nim vdecnost, jak dobre se o nas staraji...

P. Maleček 9.4.2014 9:39

Problém EU je v jejích poslancích

Autor má v principu pravdu hlavně v tom, že centrála EU, stejně jako každé byrokratické centrum propadá čím dál víc přesvědčením, že ona je pupkem světa, kvůli kterému existuje to okolo co řídí a kontroluje.

Ale nebyl by to Klausův poskok aby textu nezneužil k vypjatému útoku a přehánění ve snaze EU co nejvíc pošpinit. Viz ....Nesmyslné regulace dusí evropskou ekonomiku.Regulace škrtí sprchy, cukrovary, žárovky, záchody, pisoáry a vlastně i občany. Pokřivený systém energetických daní vytváří naprosto odlišné investiční prostředí, než jaké má celosvětová ekonomika. Podobné je to i s volným cestováním. Platíme za něj ztrátou soukromí a svobody. Bylo-li ve svobodných zemích po válce nemyslitelné, aby stát porušoval listovní tajemství, nyní se veškerá naše komunikace po dobu několika let uchovává a veřejná moc ji má nekontrolovatelně k dispozici.....

Evropskou ekonomiku dusí to, že její "podnikatelské elity" v touze po maximalizaci zisku využitím asijských otrockých podmínek a ničení životního prostředí, přesunuly miliony evropských pracovních míst do Asie. A "politické elity" si do Evropy natahaly miliony neproduktivních imigrantů u kterých si za sociální dávky kupují volební hlasy.

A v principu obdobné regulace má i Amerika i další obří země. A nechápu jak platím ztrátu svobody volným cestováním, to zamotané do toho, že údajně EU otvírá a archivuje mé dopisy. To už je hodně primitivní strašení užívané tam, kde dojdou argumenty.

Ano centrála EU má problémy s přílišnou byrokratizací, vysokými náklady, zneužíváním poslaneckých náhrad a korupcí. Ale že by zrovna proti tomu nějak extra bojovali naši europoslanci? Spíš naopak, v zájmu vlastní narvané kapsy ten systém, který ve volební kampani pomlouvají začnou hned po zvolení sami zneužívat. A v tom nejsou sami, takhle skončí většina europoslanců ze všech zemí EU. Takže největším problémem EU je nenažranost a lenost zvolených poslanců a neplnění jejich volebních slibů. Kdyby to nebyla, vypadá EU úplně jinak.