26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Nenechme si ukrást brexit

První osoba množného čísla v nadpisu není překlepem. Mluvíme skutečně o nás, o těch z nás, kteří hluboce nesouhlasíme se současnou formou evropské integrace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Polanský 6.4.2019 9:42

Dnes je fundamentální jediná věc

zda EU je ochotna hájit svoji existenci jako celek před stamilionovou migraci. Pokud ne, nepomůže nám, že nás neutiskuje, že můžeme volně cestovat apod. Domnělé výhody jsou jenom dočasné, jelikož migrace je schopna je zničit během třech, čtyřech let. Ale klídek, dejte si k obědu pivečko, vše bude v pohodě. Armády Evropy bdí ve dne v noci. Nebo nebdí?

J. Lambert 6.4.2019 11:13

Armady Evropy bdi

Myslite tim Angeliny Melody Boys (drive Bundeswehr)?

D. Stirský 6.4.2019 9:26

A jlavně: v čem nàs jako Čechy a Česko EU tak utiskuje? Prosil bych alespoň 10 zcela konkrétních příkladů. Nemůžeme snad cestovat? Nařízení a směrnice platí jen pro nás? Nemáme v Bruselu své září zàstupce? Nutí nás někdo mluvit u nás anglicky nebo francouzsky? 10 příkladů útisku českého, morsvského a slezského národa z Bruselu, prosím.

K. Janyška 6.4.2019 9:26

V. Klaus je světovou společenskovědní třídou, o tom není

pochyb. Velmi se však mýlí, myslí-li si, že instalace nebo provoz EU je věcí demokracie. Demokracie sama od sebe je totiž totalitou většin, tedy cestou k totalitě vůči jednotlivcům, ale i národním státům v případě velkých celků, například SSSR a EU. Přivedla k moci Hitlera a komunisty v roce 1948 a teď je jejím prostřednictvím stavěna IV.říše německá, tedy právě EU.

Instalace EU na LS je napadením podstaty existence lidského světa v Evropě, jeho spontánního řádu. Kdo nezná tuto teorii, jakoby nebyl. To je jádro lidské situace.

EU na LS nemůže být tedy z daleko podstatnějšího důvodu, než absence jakési pofidérní a vždy zločinné demokracie. EU, má-li být, musí stát na negativní, tedy zákazové, smlouvě stejně, jako lidský svět v Evropě... Dzp.

J. Veselý 6.4.2019 9:10

Zase lžeš

Kremelská filcko. To Britové se sami neumějí dohodnout co vlastně chtějí. Podmínky si vyjednali a pak v parlamentu nepřijali.

K. Janyška 6.4.2019 9:26

Re: Zase lžeš

Troubo... Dzp.

J. Elias 6.4.2019 9:04

Souhlas

D. Stirský 6.4.2019 8:52

Ostatně kdybycho z EU vystoupili,

jak si mnozí přejí, tak titíž, co za vystoupení horují, by se najednou začali divit. Třeba už jen na hranicích: že by nestačila jen občanka či mávnutí pasem.

M. Moravcová 6.4.2019 13:25

Re: Ostatně kdybycho z EU vystoupili,

kdyby byly v prdeli ryby - jak s malýma fakanama

J. Pražák 6.4.2019 8:50

Není co dodat. 100% souhlas

I. Mertl 6.4.2019 8:47

Co ten plural majesticus?

Vím, je to Vaše oblíbená řečnická figura, ale dávno již nemluvíte jménem národa, pane Klausi, ale jen jménem rozbíječů sjednocené Evropy, kteří se o tu britskou politickou tragikomedii za spokojeného mlaskání Moskvy zasloužili. My, co Unii i s jejími zřejmými nedostatky a chybami považujeme za to nejlepší, co si Evropané v posledních desetiletích vymysleli, si ten Brexit ukrást klidně necháme. Ostatně je to starost Britů samotných a jejich komického politického vedení.

D. Stirský 6.4.2019 8:50

Re: Co ten plural majesticus?

Ano, asi tak bych to napsal. Jen bych byl ke K. shovívavější: Je to starý pán a některé věci již zcela logicky nikdy nepochopí. JE příliš srostlý s 20. a možná i s druhou půlí 19. století. Tehdy byly národní státy v kurzu.

E. Derat 6.4.2019 9:35

Re: Co ten plural majesticus?

Po tisíce let si různé civilizační kultury vážily názory starých lidí, ba i starců. Tito lidé měli dlouhé životní zkušenosti, a varovali před opakováním starých chyb. Dnes ovšem máme internet a chytrý mobil, a tak mladí lidé věří tomu co někde nalapali od někoho mnohdy anonymního. Výsledkem je pak pokus Pirátů šmírovat majitele prázdných bytů v Praze, a skrývat to pod pláštíkem nějáké analýzi či statistiky. Ovšem prvotním záměrem bylo tyto majitelé sankcionovat. Něco podobného už tady bylo za komunistů, v padesátých a šedesátých letech. A národní státy jsou stále v kurzu, proto chce část lidí svůj stát v Katalánsku, Skotsku atd.

V. Pavelka 6.4.2019 18:44

Re: Co ten plural majesticus?

Už vidim jak si Němci a Francouzi zruší národní stát.

J. Pražák 6.4.2019 8:52

Re: Co ten plural majesticus?

Vám se to líbí asi více v tomto duchu:

„V žádném případě si nesmíte myslet, že my, pokud zavádíme v Evropě jistý proces pořádku, to děláme proto, abychom jednotlivým národům zkrátili život. Podle mého názoru se musí pojem svobody nějakého národa uvést do souladu se skutečnostmi, před kterými dnes stojíme, a s jednoduchými otázkami účelnosti. Tak jako v rodině nemůže mít jeden její člen právo rušit trvale svou sobeckostí její vnitřní mír, tak nemůže ani jednotlivý národ v Evropě mít natrvalo možnost stavět se proti všeobecnému procesu pořádku.“ (J.J. Duffack, Goebbels, Praha 2002, s. 52-60; Projev říšského ministra dr. Goebbelse k českým kulturním pracovníkům, České slovo 13. září 1940)

S. Netzer 6.4.2019 8:59

Re: Co ten plural majesticus?

Až na ten "plural majesticus" souhlas.

E. Derat 6.4.2019 9:13

Re: Co ten plural majesticus?

Klaus jistě nemluví jménem celého národa, a kdo jím dnes mluví ? Jeho názory jsou zcela legitimní, je řada lidí kteří si nepřejí být v EU, při referendu o vstupu jich bylo fyzicky cca 1,00 mil, oproti 3,5 mil. kteří byli pro vstup. Účast při referendu byla cca 55 %, což sice stačilo, ale není to žádná sláva. Tedy pro vstup rozhodlo cca 43 % fyzických voličů z počtu oprávněných voličů.

G. Kovář 6.4.2019 12:49

Re: Co ten plural majesticus?

Referendum bylo ovšem o vstupu do jiné Evropské unie. A to ještě bylo ovlivněno euforií po uvolnění z ruského područí. Pamatujete, jak na všech sloupech bylo heslo "Zpátky do Evropy". I já jsem se tím nechal zblbnout a hlasoval pro.

A mimochodem: Kdo nechce číst, co se mu nehodí, Tak v tom plurálu první osoby vidí Plural majesticus. Kdo číst se nezdráhá, tak si přečetl, jak to předvídavě VK na začátku vysvětluje.

Já se počítám do těch My.

M. Moravcová 6.4.2019 8:40

Vedení EU celou dobu

chce dát Velké Británii za vyučenou, že si Britové troufli Evropské unii postavit a říct, že se jim takové vedení nelíbí a raději budou své věci řešit po svém. EU je nedemokratická, příkaznická a totálně odtržená od občanů.

M. Prokop 6.4.2019 8:42

Re: Vedení EU celou dobu

Jo, dost to tak vypadá.

J. Pražák 6.4.2019 8:54

Re: Vedení EU celou dobu

Pohár trpělivosti poprvé přetekl v Británii. EUrovůdci se nepoučili a stále více tlačí na pilu, takže budou následovat další Exity.

S. Netzer 6.4.2019 8:40

Ballyhoo!

Nesouhlaste ("hluboce nesouhlasíme"), nepřijímejte ("Nemůžeme přijmout") a nadále hlásejte že "evropští vyjednávači chtěli Velkou Británii ponížit a potrestat".

Vašim loutkovodičům se tím zavděčíte, ale každému soudnému jedinci je jasné přesně to, co vy popíráte - "Velká Británie se unáhlila a neumí se rozhodnout".

M. Prokop 6.4.2019 8:38

Doplněk

https://www.novinky.cz/komentare/501745-komentar-brexit-mate-hlavu-alexander-tomsky.html

D. Stirský 6.4.2019 8:33

Znovu se mně potvrdilo, co si myslím

dlouho. V. K. je - zcela logicky - člověk 20. století. Já s mnohým, co říká o EU, souhlasím. Jenže! Nejsme velký stát, ani rozlohou ani počtem obyvatel ani silou ekonomiky. A tak v nějakém spolku být musíme a ten evropský je nejméně špatný. Národní státy se díky rychle postupující globalizaci stávají pomalu leč jistě věcí minulosti. Pro mne je budoucnost ve Spojených SE. Jen se bojím, že EU si to vše svojí neprůhlednou a zašmodrchanou politikou poss..e.

M. Prokop 6.4.2019 8:38

Re: Znovu se mně potvrdilo, co si myslím

Neposere.

Už posrala.

B. Lukáš 6.4.2019 8:46

Re: Znovu se mně potvrdilo, co si myslím

Mám stejný názor.

P. Lenc 6.4.2019 8:55

Re: Znovu se mně potvrdilo, co si myslím

Já také...

M. Moravcová 6.4.2019 8:48

Re: Znovu se mně potvrdilo, co si myslím

VK je člověkem 20.století. No a co? Zatím je jeho hlas slyšet a mladí politici jsou eurokariéristi, praktickým životem a zkušenostmi dosud nepolíbení.

D. Stirský 6.4.2019 8:55

Re: Znovu se mně potvrdilo, co si myslím

Jenže 20. století mizí v dějinném propadle. Je st stejné, jako když v r. 1819 někdo tančil menuet, chodil v bílé paruce a bažil po absolutismu. Chvíli to ještě šlo, ale pak se stal ten člověk směšným a musel se smířit s ústavou a tím, že před zákonem jsou si všichni rovni.

M. Moravcová 6.4.2019 13:19

Re: Znovu se mně potvrdilo, co si myslím

Píšete blbosti. Klidně můžu tančit menuet v džínách s mobilem v ruce v 21. století. Nemusím si u toho ale nechat srát na hlavu.