6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Nenechme se už strašit koncem EU!

Nevím, jak ostatní, ale já už se minimálně půl roku při jakémkoli setkání, ať už pracovním, přátelském nebo zcela náhodném, setkávám s lidmi, kteří mají strach ze své budoucnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Boleslav 3.1.2012 12:19

Re: Jo, to sedí jak Jandák na hrnec!

Přesně tak, velmi výstižné. Toto ale levičáci typu p. Heusingera zřejmě nikdy nepochopí nebo spíš pochopit nechtějí. Třeba Vám p. Heusinger něco "vtipného" odpoví. Nebo že by mu konečně došla inspirace?

Levičáci totiž stále žijí v bludu, že se o ně stát, tj. ti pracovitější, šikovnější a úspěšnější mají povinnost vždy postarat, že na to mají nárok (tzv. sociální jistoty). Tím je různí jejich věrozvěsti živí s úspěchem  už hodně dlouho a nechtějí pochopit, že legrace je u konce, že tato doba musí skončit, jinak se budeme mít stejně špatně všichni, jako jsme se už ostatně 40 let za bolševika měli. Ale asi je to jejich cíl.

J. Kanioková 3.1.2012 12:18

Jej, tak to patří k příspěvku p. Prokopa..

J. Kanioková 3.1.2012 12:17

Chi chi chi... to je surovost, takhle zblbnout :)))

J. Kanioková 3.1.2012 12:15

;

M. Košťál 3.1.2012 12:14

hm, bez ohledu na to, jak EU funguje

nebo nefunguje a co si o ní kdo myslí, je tady jeden fakt, kterej autorka dost kavalírsky opomíjí: v dnešním světě mají evropské země jedinou šanci prosadit se jako blok, a to blok definovaný nejenom ekonomicky. stávající "úřad" ministryně zahraničí EU je sice komická záležitost, ale faktem zůstává, že NĚJAKOU formu koordinace (nejenom) zahraniční politiky Evropa potřebuje a taky potřebuje člověka, který bude "tváří" takto koordinované politiky - a bude mít to telefonní číslo, na které se kdysi vyptával Henry Kissinger. Ať už bude vnitřní uspořádání Unie jakékoliv, je životně důležité pro všechny členské země, aby EU navenek vystupovala jako silný, jednotný celek, zastupující půl miliardy lidí. země jako  francie, itálie, německo, ani británie samy o sobě v soutěži s USA a se zeměmi bricku dlouhodobě nemůžou uspět. a omezit součinnost evropských zemí jen na ekonomické otázky nestačí. bez jasně formulované společné zahraničně politické, bezpečnostní a obranné doktríny zůstane politická "váha" EU v mezinárodním společenstvím nulová. o "významu" jednotlivých členských zemí, pokud by se Unie rozpadla, v této souvislosti nemá cenu vůbec mluvit.

M. Prokop 3.1.2012 11:26

Re: Naopak, já se na konec EU těším.

Tak to si asi auta lépe vybírám. Radost při pořízení a musí sloužit mně, ne já jemu.

Tím se to také od EU liší.

M. Prokop 3.1.2012 11:25

"v těch 27 státech s měnou Euro generují GDP větší jak lidé v USA."

Proč si tedy stanovili Lisabonskou strategii, "dohnat a předehnat", dnes už spíš "neztratit stopu"?

M. Prokop 3.1.2012 11:23

Ještě větší trotl

než Hejl:

P. Fiala 3.1.2012 11:11

Rozlišujme ekonomiky politických vlád a ekonomiky soukromé

""Ta svírající se atmosféra a mediální demonstrace černých mračen nad Evropou je proto především zdatným public relations evropských bafuňářů. Protože kdyby jim skutečně záleželo na našem osudu, budou méně utrácet, odstoupí od bezobsažných hesel a začnou něco dělat. A teď nemyslím zvyšovat daně, ale šetřit - v tom je totiž podstatný rozdíl.""

Rozlišujme také co je Evropa a co EU, neopisujme chyby.

Stále není rozlišováno hospodaření lídrů politických stran, které řídí nedobře některé státy (a státní firmy) a dělají dluhy, patrně s úmyslem rozložit EU. K tomu přispívají úplatná média, takové jednotné mediální kampaně prováděli sovětští komunisté, pak fašisté, a pak i čeští komunisté, než byly jejich totalitní režimy upozaděny.

Soukromé firmy, jejich majitelé, manažeři, výkonní pracovníci v těch 27 státech s měnou Euro generují GDP větší jak lidé v USA. Objemy státního hospodaření jsou méně významná a v podstatě regulovatelná z měsíce na měsíc.

Chápu, že autorům uveřejňujícím "krize" a "rozpady" Eurozony a dokonce EU je dáván tak velký prostor v médiích. Je jim dáván těmi, kteří "bojují" za zničení tohoto uskupení, jsou jim velkými konkurenty. Které státy to mohou být? Dle mne Rusko (stále s nejvyšším zbrojním potenciálem v "jádru") a kupodivu i USA, které je EU i Euro velkou mezinárodní konkurencí vůči Číně, Indii, Africké Unii, Lize Arabských Států. A navíc je vzorem společenského řádu s malým objemem militarizace, což je jasným signálem o "vyšší kultuře" pro výše uvedená uskupení.

T. Pejpek 3.1.2012 10:57

Re: Trochu úzký podhled autorky

víceméně souhlasím.. i když bych řek že jde spíš o slabost danou balancování mezi ''více evropy'' a zájmy národních států, demokratickým deficitem a podléháním tlakům lobistických skupin než o program. nesouhlasím ale s Vaším závěrem.. na stole není návrh něčeho lepšího, ale destrukce. ...nemyslím že život v době rozpadu římské říše byl zrovna med

J. Schwarz 3.1.2012 10:42

Re: Jo, to sedí jak Jandák na hrnec!

Takové žvanily mám nejraděj. Co berou "bohatí" chudým? Jediný způsob jak to mohou udělat je prostřednictvím státu. Ten má monopol na použití násilí. Levičáci pořád obviňují podnikatele a "bohaté" z okrádání "chudých", z nezaměstnanosti... Jenže zaměstnat někoho tak, aby to mělo smysl je obtížná věc, těžká práce nebo šťastný nápad.  Pokud by  nezaměstnanost byla jen důsledkem zlé vůle nebo ignorance "kapitalistů" bylo by řešení snadné. Levičáci by se "zaměstnali" sami a sami by spotřebovávali výsledky svého úsilí. Vyřadili by "vykořisťovatele" ze svého řetězu solidarity a byli by za vodou. Ale levičáci žádnou "nedotovanou" práci pro své soudruhy najít nedokážou. Dotace musejí brát od "kapitalistů", od těch, co dotace nepotřebují, naopak na ně musejí jiným vydělávat. A EU svými dotačními politikami vytváří dojem, že dotace jsou základem prosperity a jednotlivec, firma, organizace či úřad je tím lepší, čím víc dotací si dokáží zajistit. To by bylo pravda, pokud by dotace byly manou sesílanou shůry. Ale to bohužel nejsou.

J. Schwarz 3.1.2012 10:32

Re: Trochu úzký podhled autorky

Oslabena Evropa? No a? Ona přece slabá být chce, programově! A pokud snad chce být někde silná, tlačí na pilu v divných směrech /podpora Palestinců, kjótský protokol, "boj" s počasím, imigrační politika a "lidskoprávní" agenda/. Ať klidně zkrachuje, alespoň nebude mít prostředky ani čas na sebevražené pitomosti.

J. Schwarz 3.1.2012 10:29

Re: už zase?

Pane Tejkle, EU bude nepoživatelná ať grilovaná, vařená nebo jen tak, na syrovo. Je sice pravdou, že naše domácí poměry nezpůsobil na 100% Brusel, ale na určitá "řešení" dost tlačí. Odkud vzali pan Špidla inspiraci k výroku o "zdrojích, co jsou" a pan Paroubek  o "dluzích, které se neplatí" když ne v praxi "vyspělých demokracií" ke které přece chceme směřovat? EU má na naše poměry minimálně podobný vliv, jako v šedesátých letech kouřící filmoví hrdinové na kuřáctví.

R. Tichý 3.1.2012 10:09

Re: Trochu úzký podhled autorky

Nesouhlas. Vedoucí činitelé EU nás těmto jmenovaným rádi prodají, jen aby si zachránili vlastní utopické představy. Viz prohlášení Číny o připravených 300mld euro na "pomoc" EU.

R. Tichý 3.1.2012 10:07

Re: Jo, to sedí jak Jandák na hrnec!

Prosím, konkrétně. A bez frází typu tuneláři.

P. Lenc 3.1.2012 9:26

Re: už zase?

Vážený pane Tejkle a co tak jisté kontrolní mechanizmy které EU při těch desítkách komisí měla  mít?Ovšem v situaci,kdy dvě největší ekonomiky sami nedodržovaly základní pravidla,tak jakpak by se dodržovaly v jiných zemích.Autorka má naprosto pravdu.

M. Hoblík 3.1.2012 9:26

Naopak, já se na konec EU těším.

Jako u auta. Radost při jeho pořízení, dvojnásobná radost, když se ho zbavíš. Čert vem peníze, které mne to stálo, hlavně že už je pryč!

J. Tejkl 3.1.2012 9:15

už zase?

Po přečtení dalšího díla  z pera autorky Kakosové, jsem došel k názoru, že jejím skutečným posláním není psaní  politických komentářů, ale něco mnohem závažnějšího. Ve skutečnosti by totiž  autorka měla psát  monotematické kuchařky, jako: "Luštěniny na stokrát jinak", nebo "vaříme s houbami", anebo "1000 x překvapení  s kuřecím masem". Bohužel se jí do toho z nějakého důvodu stále plete ta politika. Škoda. Zalistoval jsem archivem NP, a po zevrubném pročtení názvů článků, můžu poradit jediné: Až autorce někdo knižně vydá články uveřejněné na NP, mám pro ní skvělý název: "Grilování EU stokrát jinak." Tuto radu poskytuji bez nároku na případná autorská práva...

Ale k dnešnímu článku: možná  by paní autorka mohla upřesnit, jaké  "sociální výdobytky", které se mimochodem v EU  liší stát od státu,  zavedla "evropská byrokracie", a jaké národní vlády. Patnácté platy řeckých železničářů nařídila EU? To EU nutila vlády jednotlivých zemí, aby si půjčovali na budoucnost do té míry, že dluh dosáhl dvou až tříceferných procent HDP? Také se mi nelíbí "socialistický způsob" sanace dluhů, to je téma k diskuzi. Ale věty typu  "Naše ekonomiky vydělávají míň, než utrácíme za evropské sociální

"výdobytky", jsou, dle mého názoru hodně zkreslující a predikují, že za naší vlastní rozežranost může Brusel. A to  podle mého názoru není pravda. Článek je tak další ubohou agitkou proti "falešné a prázdné" EU. 

T. Pejpek 3.1.2012 9:13

Trochu úzký podhled autorky

Každý si cení dobrého místa, ale co je v sázce přece není vliv jedné motivované skupiny (takových je mimochodem řada). Podstatné přece je že demontáží mocenského subjektu EU bude oslabena evropa. Mocenské vakuum vyplní někdo jiný - lokálně Německo, později si můžeme vybrat mezi Ruskem, Čínou, nebo arabským světem..

J. Tachovský 3.1.2012 9:07

Re: Jo, jo...takhle nějak to také vidím....

Nezavede, protoze bychom jim pak zavedli takovy clo na nasi energii, ze by se z toho - no vite co

J. Tachovský 3.1.2012 9:04

Re: Jak by si autorka moc prala rozpad EU a konec Eura..

Tradice zavislosti na prosperite nemecka se da zmenit. Po prvni svetove se nam vcelku hospodarsky darilo i kdyz bylo nemecko v troskach

P. Lenc 3.1.2012 8:54

Re: Jo, to sedí jak Jandák na hrnec!

A co tak peníze sebrané pod vedením komunistů "chudými"?Kam to vedlo ví právě ta přemýšlející polovina.Vy ovšem ne.A to je ta tragédie.

E. Heusinger 3.1.2012 8:44

Re: Jo, to sedí jak Jandák na hrnec!

A co peníze bohatými sebrané chudým?

E. Heusinger 3.1.2012 8:37

Paní autorko,

nestahujte kalhotky, brod je ještě daleko.

P. Lenc 3.1.2012 8:23

Re: Jo, to sedí jak Jandák na hrnec!

Pane Tichý,bohužel,naprosto přesný postřeh.To je ta tragédie.

R. Tichý 3.1.2012 8:12

Re: Jo, to sedí jak Jandák na hrnec!

V článku, se kterým jinak souhlasím, je jeden chybný předpoklad - že všichni občané chápou nemožnost negativního hospodaření. Bohužel, podle zastoupení politických sil, 1/2 populace to stále nechápe. A tak vesele volí socialisty nejrůznějšího zbarvení, kteří plnými hrstmi rozdávají cizí peníze. Ať už půjčené nebo sebrané "bohatším".

M. Prokop 3.1.2012 8:00

Re: Jak by si autorka moc prala rozpad EU a konec Eura..

Jenže ani ta německá ekonomika neutáhne jižní příživnickou část EU.

Hlavně němečtí voliči. Také holandsští, dánští, finští ........

M. Prokop 3.1.2012 7:58

Re: Já mám nápad jak dočasně ušetřit miliardy peněz!

Vyhází z okna ......

a dole to do nůší chytají spřátelené osoby.

M. Prokop 3.1.2012 7:57

Jo, to sedí jak Jandák na hrnec!

Dávám za jedna.

Nařízení EU jsou stejnou brzdou prosperity jako blbnutí národních států.

Z. Rychlý 3.1.2012 7:45

Re: Jak by si autorka moc prala rozpad EU a konec Eura..

Pane Humle, to by si jako státy Evropy po případném rozpadu zakázaly mezi sebou obchodovat ? Jakože spolupráce bez EU je vyloučena ? Podivné uvažování. EHS fungovalo docela dobře, než nastoupila zběsilá integrace do čehosi neznámého.