7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kalamajka Mike 15.12.2009 14:24

Re: A proč je zdejší občan vzdělaný ?

Naopak, ta kultura pochází z nedávných dob, kdy se vymanila z moci chrámů. Její vývoj byl bržděn a usměrňován právě chrámovým osazenstvem a dosud to tak je, byť v podstatně menší míře.

Jakub S. 15.12.2009 14:31

Katedrály i průmyslová revoluce jsou výtvorem n a š í kultury!

Ale oboje je přece pravda, to není dnes proti sobě, lidi. Tehdy, potom, dnes - pořád jsme to  m y , E v r o p a n i . - Historik

Schumacher 15.12.2009 14:53

Re: Katedrály i průmyslová revoluce jsou výtvorem n a š í kultury!

Ano. Helénsko-římské, židovské, křesťanské plus to co se nasbíralo cestou. Já to mám poněkud složité jak s vírou v její barvotiskové podobě, tak s jejími politruky, ale vidím v ní, bráno s umírněností, použitelný civilizační koncept.

Kalamajka Mike 15.12.2009 14:56

Re: Katedrály i průmyslová revoluce jsou výtvorem n a š í kultury!

Použitelný civilizační koncept je i v islámu, judaismu, hinduismu ..., ale upřímně, kdo by v tom chtěl žít? Sekulární stát je mnohem lepší variantou.

Schumacher 15.12.2009 15:12

Re: Katedrály i průmyslová revoluce jsou výtvorem n a š í kultury!

Jen¨že sekulární stát je výsledkem té kultury. A zapomněl jste na tolerantní buddhismus.

Kalamajka Mike 15.12.2009 15:22

Re: Katedrály i průmyslová revoluce jsou výtvorem n a š í kultury!

Sekulární stát vznikl navzdory náboženské kultuře. To je jako byste tvrdil, že věznice vznikla díky zločincům. Měl byste z určitého pohledu pravdu, ale normálně je to vnímáno jinak.

Budhismus není náboženství. Možná ho dnes někdo takto vnímá, ale bez Boha či bohů tento filosofický směr těžko lze řadit k náboženstvím.

Schumacher 15.12.2009 15:57

Re: Katedrály i průmyslová revoluce jsou výtvorem n a š í kultury!

Náboženská kultura je součástí obecné kultury. Sekulární stát vznikl na jejích základech. neexistuje sekulární stát bez těchto kořenů. Lidská civilizace je přirozeně náboženská (založená na knějakém konceptu víry). Odvrhnutí víry znamená její konec. Buddhismus je také použitelným konceptem, ale nestal se (ze systémových dlvodů ani nemohl) základem naší technologické civilizace skýtající nám dosud , přes veškeré naše stěžování, nebývalý blahobyt.

Kalamajka Mike 15.12.2009 16:19

Re: Katedrály i průmyslová revoluce jsou výtvorem n a š í kultury!

Kdybychom Váš koncept naroubovali na ČR, tak je jasné, že přirozenost je nenáboženská. Náboženství bylo lidem vnucováno od nepaměti právě jako mocenský koncept. Necháte-li člověka žít bez strachu o existenci, vymizí i potřeba božstev. Základy sekulárního státu jsou postaveny na zelené louce, náboženství se tu louku jen snažilo zaplevelit.

Fafa 15.12.2009 16:41

Re: Katedrály i průmyslová revoluce jsou výtvorem n a š í kultury!

Kupodivu koncept oddeleni nabozenstvi od statu nevynalezli ateiste, to je +- krestansky vynalez.

Kalamajka Mike 15.12.2009 14:54

Re: Katedrály i průmyslová revoluce jsou výtvorem n a š í kultury!

O tom není sporu. Spor tu vedeme o tom, co dělá naší kulturu kulturou a jestli dnes představují opuštěné chrámy problém.

Schumacher 15.12.2009 16:04

Ano, opuštěné chrámy jsou problém.

Protože jsme je nenahradili něčím jiný, ani nevíme čím bychom je měli nahradit ani jestli jsou vůbec nahraditelné. Vlastně nejde o chrámy, stavby  jako takové, ale o úpadek jejich služebníků, neschopných nám přinášet moudro a  vzbuzovat v nás dobro, naději, radost, a lásku. Místo toho se věnují okázalým a o to více vyprázdněným rituálům.

Kalamajka Mike 15.12.2009 16:23

Re: Ano, opuštěné chrámy jsou problém.

Osobně se bez chrámů a chrámových služebníků obejdu a nepociťuji jejich nepřítomnost jako jakýkoli problém.

jm0 15.12.2009 18:22

Re: Ano, opuštěné chrámy jsou problém.

No, vzhledem k tomu, že původcem diskuse je článek o islámu, jeví se mi přesně toto místo být dobrou příležitostí připomenout pasáž z mojí zamilované knížky, kde Ford Prefect mluví s Arthurem a Slartibartfastem o surmovkách čeřitých.

“A to je rozhodující faktor. Proti posedlosti nemůžeme vyhrát. Jim na tom záleží, nám ne. Oni zvítězí.”

Naše pohodlí proti Božímu imperativu. Ještě se nám zanícená víra, pěkně podle středověku, bude hodit. Jako prostý nástroj k přežití.

Schumacher 15.12.2009 18:44

Re: Ano, opuštěné chrámy jsou problém.

Amen.

brok 15.12.2009 13:46

pozor na hosty

Muslimští Albánci žádali Srby v Kosovu o asyl. Slibovali loajalitu, slibovali dodržovat zákony a zvyky země. Tři generace jejich populace rostla. Až přišla ta chvíle, kdy měli většinu a Srby, domácí pány, vyhnali. A zblblí "intelektuálové" jim to Kosovo přiklepli. A proto pud sebezáchovy velí: Žeňte odkud přišli, dokud ještě můžete.

vita 15.12.2009 13:52

Oni moc o azyl nežádali,

on je tam nahnal Duce.

A vy považujete Bushe za intelektuála?

Historik 15.12.2009 14:59

Re: Oni moc o azyl nežádali,

Víťo, zjednodušujete a víte o tom. Mussolini chtěl skutečně Velkou Albánii ale za přečíslení Srbů nenese zdaleka odpovědnost jenom on. A ještě v hlubokém jugoslávském komunismu se snažili Albánci Srby z Kosova vystrnadit do té míry, že jim Bělehrad fakticky odebral (tuším kolem r. 1980) samosprávu. A to Kosovo neuznali jen Američané, bohužel.

vita 15.12.2009 15:56

Zjednodušuji a vím.

Ale masové přistěhovalectví Albánců způsobil Duce.

Soudruh Tito je odpovědný za to, že je neposlal po válce soudruhu Hoghxovi zpátky - halt bral internacionalismus moc vážně. Pak mu asi přišlo líto posilovat nepřátelského stalinistického soudruha E.H. a možná i Albánců před vysídlením do stalinistického ráje.

O roce 1980 nevím. Vím, že jim samosprávu sebral Miloševič po tom památném projevu, v němž slíbil Srbům "Nikdo vás nebude bít". Předtím totiž kosovskoalbánská etnicky čistá policie rozmlátila demonstraci Srbů proti albánské zvůli tak, že Národní 17.11.89 byla proti tomu hospodská strkanice. Vypukla albánská intifáda - podpořená skoro všemi novináři (údajně levicovými) i politiky Evropy i Ameriky - údajně demokratickými.

Velmi to připomínalo české pohraničí 30. let a reakci světových médií. Včetně výmyslů o "zvěrstvech české/srbské soldatesky" a včetně mise Runcimanna/Walkera, kteří zřetelně kopali za agresorskou stranu. Za agresorskou stranu ostatně kopala i většina "psího" fóra a takový Šaman/Kovanic/Moby se mohl podporou ubohých Kosovanů uslintat. Hlavně když začalo bombardování NATO.

Ano - není jen viník Bush. Ale americká strana oddělení Kosova prosadila. A jako jediná na něm vydělala, byť transbalkánský ropovod zřejmě do Durrëse nepovede.

Standa Sranda 15.12.2009 20:50

Re: Zjednodušuji a vím.

Velmoci to dotáhli až k druhému Mnichovu a my jsme se tentokrát pod něj podepsali také a ztratili jsme svou po tisíc let budovanou pověst, jen abychom posloužili jako zástěrka těm co na tom profitují. A vesele v tom pokračujeme v misíích, kterým dodáváme legitimitu.

Tito si naivně myslel, že když dokázal sjednotit Srby a Chorvaty, že k federaci dokáže připojit i Albánii. Byl to tragický omyl. Albánci asi mimo víry nikdy nevěděli čí jsou. Stalinisti, fašisti, maoisti, mafiáni a drogisti. Vždy extrém !!

Aleš 15.12.2009 15:02

Re: Oni moc o azyl nežádali,

No já si pamatuji jednoho českého dramatika, který velmi horoval pro "humanitární" bombardování Srbska ve jménu záchrany Albánců.

Ten si o sobě určitě myslí, že je intelektuál...

vita 15.12.2009 15:59

Re: Oni moc o azyl nežádali,

To máte pravdu.

Ale ten zase nic moc nerozhodl - jen polil intelektuálskou omáčkou.

Dana 15.12.2009 13:13

Nekorektní komentář k švýcarskému referendu

Tento článek vystihuje můj názor.

Není na škodu připomenout, kam to islámské země dopracovaly. Bída, špína, nevzdělanost, očividná lenost mužské části populace, kteří polehávají před chatrčemi a utiskují ženskou polovinu svého národa.

Izrael je v moři úpadkových islámských zemí jako ostrůvek pořádku a prosperity. Židé své ženy jak známo neutlačují.

jk 15.12.2009 13:20

Re: Nekorektní komentář k švýcarskému referendu

Islám musí porazit ženy. Bohužel mají k mystice blíž než muži.  Který kazatel opravdu věří? Těšího moc nad lidmi, ktrým blbne hlavu.

Schumacher 15.12.2009 13:48

Ne, že islám musí porazit ženy.

Ale ženy musejí porazit islám.

jk 15.12.2009 13:59

Re: Ne, že islám musí porazit ženy.

Ženy si musíme porazit sami, ale nějak sofistikovaněji než to dělá islám.

Síla islámu je v tom, že drží ženy řetěze, případně je i zazdí, nebo je strčí holí zavázané v pytli do domácího bazénu a pak je nechá v poušti zavát beze jména pískem, aby nedělaly ostudu. A to se líbí některým ženám i mužum také u nás.

Jakub S. 15.12.2009 14:35

Re: Ne, že islám musí porazit ženy.

No ovšemže nelíbí... ale každá z těch pitomých bab nepochybuje, že  j í  se to přece nikdy stát nemůže a nestane - !

Pak se tam někam odstěhuje... a padne klec. Pozdě, pozdě na vše. Na\ život.

M. 15.12.2009 14:52

Re: Ne, že islám musí porazit ženy.

Nemusí se nikam stěhovat. "Arabely" zažívají pěkné pelo i u nás. Stačí sebrat doklady, zavřít doma, nasekat pár dětí... kombinací fyzického a psychického terroru, vydírání a izolace lze "zotročit" téměř každou ženu, vlatsně i téměř každého muže.

Oni navíc cíleně loví ženy vrozeně submisivních povah, resp. ženy vrozeně submisivnch povah se nechají ulovit - na jejich macho image, (někdy) hranou dominanci. A takové (typické oběti domácího týrání) se pak nehůže vyvlíkají...

Jakub S. 15.12.2009 15:30

Re: Ne, že islám musí porazit ženy.

Nelze nic dodat. Kdo chce kam -

jm0 15.12.2009 18:06

ženy musejí porazit islám

no, to - vzhledem k autoritativnosti islámu - může tohle ještě docela hezkou dobu trvat. možná by nebylo úplně od věci, do té doby než si to islám vyřeší (a nebo třeba taky nevyřeší), sem honem rychle, alo opravdu fofrem, pozvat tak asi 5 miliónů číňanů?

Ludva 15.12.2009 13:27

Re: Nekorektní komentář k švýcarskému referendu

R^stručné a jasné.