16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

EVROPA: Kosovské mýty

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Karel 29.1.2008 18:58

Re: Re: Re: Vždycky když se dostanu do palby...

Vlastně tedy stačilo počkat do příštích voleb;-D 

A máte pravdu, že Miloševič zas tak oblíbený nebyl. Například v Haagu ho rovnou odsoudili.R^

ps 29.1.2008 18:58

Re: Re: Názor

Jasně, němci tak nemůžou za 2SV, vždyť Hitler byl rakušák.

Každopádně, z historických zkušeností plyne, že  reflex ve formě otevřené kudly při vyslovení slova "rus" je veskrze pozitivní a pochopitelný.  

Mirek F. 29.1.2008 18:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Ovšem všechny důležité mechanismy při dělení samotném byly konzultovány a společně realizovány, jinak by k až neuvěřitelně hladkému průběhu rozdělení nedošlo. Kolektivní vedení SFRJ, viz níže.

Chris Kelvin 29.1.2008 18:52

Re: Re: Vždycky když se dostanu do palby...

Jo.... Vy jste sním mluvil, ne.....? ;-)

ps 29.1.2008 18:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Vzájemná koordinace je dost silné slovo. Slováci si víceméně dělali co chtěli. Například. V té době probíhala arbitráž s Maďarskem o Gabčíkovu. Praha na slíbila, že do rozhodnutí výstavbu pozastaví. SLováci tohle rozhodnutí a slib, který byl dán na mezinárodní úrovni zvesela ignorovali a pokračovali ve stavbě.

Zajímalo by mě kolik z toho "kolektivního vedení Jugoslávie" byli srbové a kolik slovinci nebo chorvati?

Mirek F. 29.1.2008 18:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Kde jste zase sebral tuhle šílenost? V kolektivním vedení byli zástupci všech republik SFRJ.

čtenář 29.1.2008 18:46

Pokud se řekne A - samostatné Kosovo,

pak se musí říci i B a další písmena abecedy. To znamená dotáhnout etnické čištění v bývalé Jugoslávii do konce. Mimo jiné uplatnit "kosovský princip" v případě Republiky srbské na území bývalé Bosny a Hercegoviny. Ano, podle metodiky EZ a NATO bývalé - pro území Republiky srbské a konec pronásledování protagonistů boje Srbů v BaH za národní sebeurčení. Naopak, respektování možné skutečnosti, že pánové Karadžič a Mladič se stanou představiteli této republiky. Atak dále, a tak dále .................. Zároveň je třeba zatknout a předat spravedlivému procesu jistou Carlu del Ponte za účelové a výběrové vedení stíhání tzv. zločinů a zločinců z doby válek v bývalé Jugoslávii. Slova zločiny a zločinci je třeba v důsledku její metody vedení procesu dávat výhradně do úvozovek. Jako čistě hypotetické danosti.

pbla4024 29.1.2008 18:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

A to že to kolektivní vedení tvořili Srbové byla pouhá shoda okolností?

Mirek F. 29.1.2008 18:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Jéžišikriste.....S prominutím, jste střízliv? Nerad se takto ptám, ale pročtěte si znovu VÁMI uvedený odkaz nebo si sežeňte knihu Dějiny jihoslovanských zemí a pak pokračujte v diskusi.

čtenář 29.1.2008 18:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

letmo jsem ten odkaz prolétl. Do odtrženeckého Slovinska byla vyslána federální armáda.

čtenář 29.1.2008 18:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Tohle se v Čechistánu těžko vysvětluje.

Mirek F. 29.1.2008 18:35

Re: Re: Vždycky když se dostanu do palby...

A humanitární bombardování jim nějakou dobu pomohlo u moci se udržet, on Miloševič zas tak populární nebyl, ale nálety dokážou vnitřní spory odsunout.

čtenář 29.1.2008 18:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

V čem byla při skoncování komunismu v ČSSR porušena ústava ?? Jestli si dobře vzpomínám, tak změny ve vládě nijak v rozporu s ústavou nebyly. Abdikaci prezidenta Husáka, ani zřeknutí se vedoucí úlohy ve státě ze strany KSČ také nebylo shledáno jako protiústavní. Jiné kroky procházely parlamentní procedurou. Atd.

pbla4024 29.1.2008 18:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

V odkazu lze vyčíst, že Srbové přepadli Slovinsko. To je poněkud v rozporu s vašimi tvrzeními.

Mirek F. 29.1.2008 18:33

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Pokojným. Jak se také po 17.11.1989 stalo.

Mirek F. 29.1.2008 18:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

pbla je fakt učebnicový příklad zaslepenosti, on na podporu svých "tvrzení" je schopen uvádět i odkazy, které svědčí pro jeho oponenty:-) Ale hlavně, že má politicky jasno,  bolševici by z takového způsobu uvažování měli radost. :-)

Mirek F. 29.1.2008 18:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Rozpad Československa proběhl ve vzájemné koordinaci obou republik, žádná jednostrannost v tom nebyla. Alespoň si nepamatuju, že by Slováci zakládali svoje vlastní ozbrojené složky, aby mohli jednat jako Slovinci.

A jugoslávská armáda byla do Slovinska vyslána kolektivním vedením tehdejší Jugoslávie, nikoliv nějakou samostatnou srbskou iniciativou.  

pbla4024 29.1.2008 18:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Já chápu, že vy musíte coby kovaný bolševik podporovat cokoli, co tvrdí vaše blahorodí kremelský čekista. Cokoli jiného by mne dost překvapilo. Ovšem to, že Srbové vojensky napadli Slovinsko, se dost špatně okecává.

Karel 29.1.2008 18:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Jakým způsobem by se dalo skoncovat v ČSSR s komunismem, aniž by při tom byla porušena Ústava?

vita 29.1.2008 18:29

Re: Vždycky když se dostanu do palby...

Rugova byl "umírněný" politik asi tak jako Jásir Arafat když zestárnul.

Rugova požadoval totéž co Thaci - úplnou nezávislost Kosova. Akorát nezřídil teroristickou organizaci UCK.

vita 29.1.2008 18:26

Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Máte to marný. pbla zapře i nos mezi očima, pokud to nezapadá do jeho vidění světa.

vita 29.1.2008 18:25

Re: Je zajímavé

Úplně stačilo, aby to NATO nechalo na jugoslávské policii a armádě.

Kdyby nepřeklasifikovalo UCK z teroristů (ještě půl roku před agresí vůči Jugoslávii) na osvobozenecké bojovníky.

pbla4024 29.1.2008 18:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Nějak si nevybavuji, že by československá armáda vyslala v lednu 1993 několik obrněných kolon na Bratislavu. Oproti tomu Srbové v obdobné situaci vyslali armádu na území Slovinska.

vita 29.1.2008 18:23

Re: Re: Pan Urban nebo do psychiatrické léčebny,

Ano - další jasná ukázka, že žvaníš o něčem, o čem nemáš nejmenší ponětí. Pro Gotta, nezkoušej "logicky usuzovat" na základě svých neznalostí - nemáš z čeho a nemáš jak usuzovat!

Srbové nebyli utlačováni v Bělehradě - ale v autonomním Kosovu, kde se albánská menšina (ovšem na tom místě většina) zmocnila místní policie a veškerých autonomních struktur, tam utlačováni byli. Od 60. ket probíhala tichá etnická čistka, kdy bylo Srbům doporučováno se odstěhovat ("Srbe, tady hodně hoří - a ten tvůj barák..."), případně prodat (za nesmyslně nízkou cenu) to pole - "stejně, Srbe nesklidíš..." Nesklidil. Sklidili Albánci - a zastání hledat kde? U albánské policie? Ostatně jeden z ubohých albánských uprchlíků se o podobné zacházení pokusil i v Česku. Havel ho omilostnil, jinak by si za loupež a ublížení na zdraví odseděl pár let. Nehodilo se to do tehdejší propagandy.

Když Srbové před Miloševočovou návštěvou proti útlaku demonstrovali, rozmlátila je albánská policie tak, že nějaký 17.11. na Národní byla proti tomu hospodská strkanice. A jako reakce na toto albánské násilí Miloševič slíbil kosovským Srbům "Už vás nikdo nebude bít!" a zrušil albánskou autonomii. A Albánci, zvyklí být v Kosovu nadobčany, povstali.

Jenže kde by se k takovým informacíém dostala Kobylka Lajda - a stejně by je prohlásila za propagandu. Proč? Protože nezapadají do reflexního oblouku... Jak jednoduchý život.

čtenář 29.1.2008 18:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Snad každý stát má ústavu, nebo ne ???? A je poviností všech složek, které tato ústava k tomu pověřuje, bránit a hájit ústavní pořádek.

Já chápu, že v Čechistánu slova jako ústava, zákon, autorita pověřených úřadů lautr nic neznamenají. Ale svět postavený na základech čechistánského myšlení tu nikdy nebyl, není a nebude. To by byl konec světa.

Mirek F. 29.1.2008 18:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

A kdo ji tam, pro zajímavost, dle vás vyslal?

Mirek F. 29.1.2008 18:16

Re: Re: Pan Urban nebo do psychiatrické léčebny,

Nenechal, ovšem zasáhlo NATO coby letecké křídlo UCK - organizace dříve označované v USA jako teroristé.

čtenář 29.1.2008 18:15

Re: Re: Pan Urban nebo do psychiatrické léčebny,

Ale proboha "Lajdo", o tom, co se děje ve vztazích mezi Albánci a nealbánci (že to tak musím říkat) v Kosovu, vysílal již na konci 70.let 20. století Hlas Ameriky. O tom, jak kosovští komunističtí pohlaváři budovali z Kosova stát ve státě. Jak na lidi nealbánského původu uplatňovali zastrašování (požáry, zničení úrody, domácího zvířectva apod...............................

Mirek F. 29.1.2008 18:14

Re: Re: Re: Re: Solidarita se Srbskem.

Díky za potvrzeníR^.

vita 29.1.2008 18:12

Re: Re: Pan Urban lže.

Ty, Kobylko Lajdo, nejseš vrah. Na tebe se jen vztahuje to o reflexním oblouku...

Takže se nepokoušej určovat co je dobrý argument - je to zcela mimo tvé mentální schopnosti. Klidně si opakuj "Štyry nohy dobrý, dvě nohy špatný!" - na víc stejně zjevně nemáš...

Ostatně o tobě hodně vypovídá i nadužívání xichtů.