1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EVROPA: Když komunisté přebírají moc

Některé věci rozum nevysvětlí. Kdysi se říkalo, že komunisté musí vymřít a tím postupně zaniknou. Vypadalo to logicky. Všichni viděli, že jejich ideologie nefungovala u nás, v Sovětském svazu, v NDR, KLDR, na Kubě ani v Etiopii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Sandokan 29.7.2019 8:00

Re: elektřina je ze zásuvky - přeci

Elektrický proud, do každé dědiny. Doplňte si prosím, své chatrné vzdělání. ČISTÝ elektrický proud, se vyrábí zásadně a jenom třením ebonitové tyče liščím ohonem. Prosím nezaměňovat s jinou vratnou činností.

J. Jurax 29.7.2019 10:58

Nikoliv.

Čistý elektrický proud se vyrábí výhradně třením ohonu zeleného cvoka ebonitovou tyčí, přičemž dotyčný se upíná myšlenkami ke svaté Grétě a zadržuje dech, aby neemitoval skleníkový CO2.

I. Širůček 29.7.2019 10:58

Re: elektřina je ze zásuvky - přeci

Ještě že ne medvědím ocasem - to by (vzhledem k průměrné délce medvědího ocasu) vedlo k naprostému vyhubení medvědů! A stejně by bylo elektřiny málo!

E. Pawlica 29.7.2019 12:26

Re: elektřina je ze zásuvky - přeci

Ale Číňanů je dost. Jen jestli mají dostatečně chlupaté ohony ...

:-D

O. Dvořák 29.7.2019 7:43

"Ekonomika dneška

už není založená na zemědělství"

Vidíte, a já myslel, že jíst budou lidé potřebovat vždycky...

J. Svoboda 29.7.2019 7:24

UBER vs sdílená kolobrnda.

UBER podle vás není špatný, zato sdílené kolobrndy jsou zlo přicházející z komunistické ideologie :o)

Pěkný den.

J. Pokoutný 29.7.2019 8:00

Re: UBER vs sdílená kolobrnda.

UBER v USA už nebere zákazníky, které jim aktivisté (= levičáci) nedoporučí a je za to z těchže kruhů oslavován. Mokrý den!

J. Svoboda 29.7.2019 8:10

Re: UBER vs sdílená kolobrnda.

Kdopak asi tak může uvěřit vaší lži?

Pěkný den.

O. Uživatel 29.7.2019 9:08

Uživatel požádal o vymazání
J. Pokoutný 29.7.2019 15:06

Re: UBER vs sdílená kolobrnda.

uvěřit jevěcí věřících a různých druhů parteigenosse, což jsou také věřící, leč nikoli v božstva, leč zbožštěné "myšlénky". Schopnost ověření a analýzy stejná. Tedy užijte si:

https://colorofchange.org/

J. Huml 29.7.2019 4:21

Pani Sichtarova,

Ja si Vas vazim, protoze rodite doma, a mate rada rodinu. Ale, jako ekonomka povazte: sdilene kolobrndy jsou vysledkem neviditelne ruky trhu. Sluzba zakaznikum, kapitalista majitel na tom vydelava, a take ti, co kolobrndy sbiraji a nabijeji. Spokojeni zakaznici drandi a plati. S orbou remizku to nema nic spolecneho. A vlastnictvi auta, jako symbolu majetku? Nenavist aut? Zavist a nenavist lidi, co vlastni auta? Tohle se opravdu neda stravit. Jak se tohle mohlo narodit ve Vasi vzdelane hlavince? Ja ted vlastnim tri auta, a lidi me celkem maji radi.

R. Langer 29.7.2019 4:44

Re: Pani Sichtarova,

Máte tři auta a lidi vás mají rádi? Jo, sedláci kdysi taky měli pole a lidi je měli docela rádi. Nebo to už nepamatujete? ;-)

J. Huml 29.7.2019 5:04

Re: Pani Sichtarova,

Jo, sedlaky moc nepamatuju, ale muj praded byl jeden z nich. Moji stryci a prastryci byli zivnostnici, a vsechno jim komousi sebrali. Par jich sedelo v kriminale, jeden pribuzny zemrel ve Valdicich, namerili mu 20 let a nevydrzel. Ale napsat dneska do novin, ze vlastnictvi auta je symbolem majetku, tady zavisti? Ci nenavisti? To se neda vubec pochopit, jak se nekdo pod to muze vlastnim jmenem podepsat. Tomu nerozumim.

Z. Rychlý 29.7.2019 6:01

Re: Pani Sichtarova,

Vy máte tři auta??? Kde jste na to nakradl?

R. Gramblička 29.7.2019 7:43

Re: Pani Sichtarova,

Markéta píše, že vlastnictví auta je symbolem svobody, ne majetku. A co se koloběžek, kol atd. týče, jejich prosazování je výsledkem tlaku zelených a trh jen pouze reaguje na společenskou poptávku, která je tlakem zelených ovlivněna. Já osobně se sdílením dopravních prostředků problém nemám, je to zajímavá alternativa

J. Pavelka 29.7.2019 8:06

Re: Pani Sichtarova,

Trh vždycky reaguje na poptávku, a ta může býrt ovlivněna vším možným, viz módní vlny apod....Na sdílených koloběžkách anení nic špatného, autorka používá několik "oslích mlůstků"a každáý je u ní div ne komouš

F. Svoboda 29.7.2019 9:42

Re: Pani Sichtarova,

Já pamatuji moc dobře, kdy se lidé, či spíše lid dostal k moci a sebral sedlákům pole, aby je potom " spravedlivě vlastnil. Jak si na tu dobu pamatujete vy ?

V. Církva 29.7.2019 6:20

Re: Pani Sichtarova,

Za domácí úkol přečtite článek 3x ale přemýšlejte 10x Auto a jeho vlastnictví je symbolem svobody včetně výhod kapitalismu minulého století. Kdo si ho považuje má ho čisté a nezakouřené. Sharované auto polepené žvýkačkami nechci, je pro mne symbolem komunismu Totež platí pro koloběžky. Myslím že paní Šichtařová má na mysli městem pod tlakem Zelených dotované kolobrndy. Možná ale jde o čistě komerční záležitost, která je ale důsledkem kolektivizačního zoufalství. Lidé mají omezovaný přístup ke kvalitním dopravním prostředkům, kvůli různým restrikcím (včetně dopravních a slabé koruně).

Ani to ale není podstatné. Jde o symbol. Sdílení je kolektivismus. Osobně začínám teď víc podporovatelem kvalitní veřejnou dopravu. Nicméně i ta je symbolem kolektivismu a taky u nás funguje jako za socialismu či spíš mnohem hůř. A o tom to je, prostě socialisticky nefunguje a to Vám chtěla paní Šichtařová symbolizovat.

J. Svoboda 29.7.2019 7:27

Re: Pani Sichtarova,

"Lidé mají omezovaný přístup ke kvalitním dopravním prostředkům", tak to je hustý. To máte z tepla?

Pěkný den.

A. Pakosta 29.7.2019 10:12

Re: Pani Sichtarova,

Ten omezený přístup tady jednoznačně je: výrobci aut pod tlakem zelených aktivistů upouštějí od naftových motorů, například. Nebo jinak - v Praze se na spoustu míst autem prostě nedostanete - zbývá "socka" a nebo ta kolobrnda, pokud jstae ochoten dělat ze sebe šaška. A tlak establišmentu EU jednoznačně směřuje k dalším a dalším restrikcím...

J. Jurax 29.7.2019 11:45

Nikoliv, spíš z praxe.

Díky zeleně inspirovaným nařízením z EU jsou auta stále dražší, a vnucované elektrické samohyby nejen dražší, ale taky s nižší užitnou hodnotou. Takže na nové, ekologické, bezpečnější, elektronikou prošpikované auto mnozí prostě nedosáhnou. A udržují čtvrtstoletí starého favorita nebo prastarý šrot dovezený že západu, emise neemise. Přitom nebydlíte-li ve městě, nýbrž někde na dědině a nemůžete-li pracovat doma, je auto téměř nezbytností, abyste se dostal do práce. To je jedna strana mince.

Druhá je v tom, že auta jsou jaksi lokálně přemnožena, někde jich vlastně nelze rozumně užívat - centra velkých měst začasté umně rozkopaná a věčně rozkopané dálnice, najmě D1. Navíc je trend auta všelijak ve velkých městech omezovat - diesely třeba. Což taky svým způsobem omezuje přístup ke kvalitním dopravním prostředkům, resp. dopravě.

No a veřejná doprava je bohužel přes všechny dotace a slevy pro mnohé drahá, přičemž o její kvalitě lze dlouho diskutovat. Taky na dědině, kam zabloudí autobus třikrát denně, jen obtížně využitelná. A nejen tam - ono taky ploužit se městem přes hodinu MHD s třemi přestupy nebo dvacet minut autem dává též jednoznačnou volbu.

P. Lenc 29.7.2019 7:22

Re: Pani Sichtarova,

No pane Humle,chápu že jste nepochopil o čem článek je.To se holt stává.

S. Sandokan 29.7.2019 8:31

Re: Pani Sichtarova,

Doufám, že nechcete naznačit, že partajgenose je momentálně zaostalý.

R. Vacek 29.7.2019 7:38

Re: Pani Sichtarova,

Asi jste nezaregistroval, jakým způsobem se Praha, kde tito progresivisté působí, hodlá s auty vypořádat. Kde jsou zácpy, se ubere jeden pruh (Veletržní). Kde je široká ulice, tak se jízdní pruh zúží, a rozvlní jak do stran, tak i výškově pomocí mrtvých policajtů (Sokolovská). Zavedením modrých zón omezíte parkování auta jen na svou zónu + za parkovací kartu platíte odstupňovaný poplatek. Připravovanou emisní zónou zas úplně vyloučíte vjezd některých aut.

Přitom řidiči požadují obchvat Prahy, dokončení městského okruhu a záchytná parkoviště, což progresivisté sabotují.

S. Sandokan 29.7.2019 7:54

Re: Pani Sichtarova,

Vy asi nemáte rád svoje Pražany ! Já to vidím optimisticky. Po chodnících sviští kolobrndy, segvaje, elkola, na vozovce vedle jedou pivaři s koňským potahem, projíždějí staronové repliky aut na elektrický proud, atd. Všude je klid a mír. Nic nehlučí, jen veselé ržání tažných koní a výskání osazenstva pivobusu. Přece je svoboda a demogracie.

J. Pavelka 29.7.2019 8:07

Re: Pani Sichtarova,

Lze si ovšem právě tak dobře představit i opačný extríém...

J. Jurax 29.7.2019 12:05

Ano.

A v klenutých sklepeních starých domů i ve sklepních kójích paneláků se masově pěstují žampiony, neboť vesele ržající koně produkují dostatek trusu k tomu potřebného. Navíc sušeným koňským trusem lze i ryze ekologicky topit.

M. Pecina 29.7.2019 8:27

Re: Pani Sichtarova,

Sdílené kolobrndy by byly výsledkem neviditelné ruky trhu, kdyby firma na sdílení kolobrnd platila městu za parkovací místa kolobrnd, tedy zábory chodníků. Kdokoli jiný totiž musí za zábor chodníku tvrdě zaplatit a kupodivu tyto firmy nic městu neplatí.

M. Moravcová 29.7.2019 8:37

Re: Pani Sichtarova,

a za zábor chodníků by měli platit i všudepřítomní chodící reklamy, nadháněči cestovek a bordelů s deštníky, atd, atd.

E. Pawlica 29.7.2019 8:40

Re: Pani Sichtarova,

Pakliže sdílené kolobrndy městu za parkování nic neplatí, není to chyba sdílených kolobrnd, ale jejich přednost. Ostatně jako každé, i nesdílené kolobrndy.