17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EVROPA: ´Jsi navedenej či blbej?´

Bublá spor o jistou půjčku a potažmo o to, zda podporujeme euro, eurozónu či unii v celku. Na čí stranu se postavíme? Domnívám se, že takto vyhrocený konflikt je velmi užitečný: ukazuje s poměrně velkou mírou jistoty, kdo za koho kope.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Leskota 19.12.2011 23:00

Re: Ubohý článek

Pane Heincl, řeknu vám k vašemu příspěvku jedno, lépe bych to nenapsal :D Vystihl jste naprosto hlavní body, věcné argumenty euroskpetiků jsou podpořeny čísly a hlavně vizí, chceme se integrovat, ale jen v oblastech kde je to nezbytné, využít komparativní výhody rozdílných států a tím obohatit celou evropu. Pokud bude každá země dělat to, co jí jde nejlépe, vyděláme na tom všichni. bez zbytečného omezování a plánování nevolené EK, která se tituluje do role spásy evropy. Nikdo se jí o to neprosil, nikdo jí nezvolil, prostě vznikla a teď jí má 500mil. lidí poslouchat. směšné... Líbilo se mi, že jste rozmetal i největší argument eurohujerů, že jsme buď pro evropu nebo pro návrat k bolševikům. Parafrázoval bych výrok z hvězdných válek,,, jen sith vidí černobíle,,,. Pokud někdo přemýšlí v rovině buď EU nebo SSSR ( ať už se bude jmenovat jakoliv ) značí o opravdu chabém rozhledu dotyčného. Takovýto lidé chtějí žít pod diktaturou, protože vše je najednou jednoduší. Někdo jim řekne co je dobré a co je špatné ( vzpomínáme všichni na Farmu zvířat? ) a oni nemusejí činit volbu. Tolik důležitá věc v demokracii, kterou tolik lidí ale nezvládá... Je to škoda... byl bych rád pokud by začala kvalitní věcná diskuze mezi eurohujery a euroskeptiky. jedině tak se můžeme dobrat ke konsesu, jež uspokojí všechny. Bohužel eurohujeři vždy skloznou jen k obecným frázím nebo osobním urážkám, je to škoda.

je zde někdo přítomný kdo dokáže na základě věcných argumentů podpořenými čísli ( nebo alespoň analýzou, prostě čímkoliv) vyjádřít přínos našeho setrvání v EU v takové PODOBĚ jak ji známe dnes? Já slibuji, že vaše argumenty nezavrhnu, ani nebudu zesměšňovat jen je chci slyšet... Proč jim věříte, když z mého úhlu pohledu je jasné, že každý den co jsme tam přispíváme k fašizaci celé evropy. Rozbořme to společenství byrokratů a vybudujme evropu lepší, demokratickou, která hájí zájmy národních států a instituce N(ové)EU budou jen k urovnání sporu a nastolení konsesu! K ničemu jinému

B. Rybák 19.12.2011 19:25

Pan Payne není navedenej

Žádný západní politik se nehrne do toho, aby Kremlu ty volby "spočítal", dokonce ani hospodářské sankce se nekonají, ani Brusel plynovody a ropovody nevypíná, ba ani budování Rusko-Německého plynovodu se nepozastavilo a tak by i pan Payne mohl být spokojen přinejmenším proto, že i náš pan prezident je s ostatními západními politiky solidární a do kontraproduktivní "války" nás nevede. Jen opravdový hlupák totiž nevidí, že současný režim v Rusku je demokratický tak, jak to ruské dějiny umožňují. Hlupák nevidí, že jeho pozice je velmi křehká, protože většina ruského národa se nesmířila se ztrátou supervelmocenského postavení a pokud současná vláda nedokáže zabránit hospodářskému poklesu, je připravena přijmout vládu ještě mnohem autoritativnější. A v Rusku jsou Mesiášové vždy po ruce.

Pokud jde o tajné ruské rejdy zapomněl pan Payne na to, kdo horoval a horuje (u nás i v EU pro "zelený?" ruský zemní plyn, zapomněl na náš vstup do NATO (kdy podle polské tajné služby bylo u nás činných cca 2000 ruských agentů, zapomněl na jejich boj o americký radar v němž jim (nijak překvapivě ) přikvačili na pomoc (němečtí) Greenpeace...

Pan Payne je za to nejspíš dobře placenej (je to polehčující okolnost?)

J. Leskota 19.12.2011 14:55

Re: "dluhová krize evropy je prostě jen neskutečný tunel bank, aby vydělali miliardy a miliardy eur."

Peníze které oni tisknou na základě svých budovatelských plánů a deseti-dvaceti letek ( viz zpráva evropské komise ,,Europa 2020- Evropská strategie růstu,, )si ovšem strkají do kapes  soukromé banky, na to nezapomínejme. Teprve přes ně proudí ve formě úvěrů hospodářským subjektům ( samozřejmě za další úrok). Oni natisknou státní dluhopisy a banky je odkoupěj, protože vidí, že jsou bez rizika ať se děje co se děje. jsou to peníze zadarmo....úročeny 7%!!!! ročně... objem státních dluhů si vynásobte 0,07 a přesně tolik peněz si rozdělí úzká elita evropských bank...( a zisky z toho ještě úzčí skupina lidí,hajzlové!)

Vím, že do toho nezapočítávám zdravé státy eurozóny, ale úročení dluhopisů Španělska, Itále, Francie, Portugalska, Belgie, Irska jsou všechny blízké té hodnotě 7% která se považuje za konečnou. Pokud se řekne že tyhle státy nepadnou, tak prostě se bude splácet 7% pořád! deset, dvacet let, neuvěřitelné množství peněz... vydělané peníze pro jednotlivce za které by si mohl koupit něklikrát celou naši zem... jak se má pak státní banka bránit proti spekulativním tlakům na naši měnu a tedy i na naši ekonomiku? když jeden syndikát investičních skupin ovládá kapitál i desekrát větší než  které máme k dispozici my ...

M. Prokop 18.12.2011 21:37

Re: Jsi navedenej či blbej?

M. Stuchlík škodí všem a ve velkém.

Bez důkazu je to na stejné úrovni s vaším tvrzením.

M. Prokop 18.12.2011 21:34

"dluhová krize evropy je prostě jen neskutečný tunel bank, aby vydělali miliardy a miliardy eur."

Ale kdepak. Banky sice sázejí na to, že státní dluhy někdo vždy zaplatí (už to tak jisté není), ale strůjcem tunelu jsou slibovačné socialistické vlády a soudruzi v Bruseli.

M. Prokop 18.12.2011 21:31

Re: Střízlivé Klausovo hodnocení, dnešní Partie

Ta procenta devalvace se mi moc líbila. Velmi srozumitelné.

Naštěstí to stihli odvysílat než vypuklo šílenství.

J. Kanioková 18.12.2011 19:17

Střízlivé Klausovo hodnocení, dnešní Partie

http://www.iprima.cz/videoarchiv/all/1185/all

J. Šejnoha 18.12.2011 17:52

Re: Nádherné

Taky to tak vidím.

Nějak nám  demokrat pozapomněl, že  diskuse  a  oponentrura  patří k demokracii.

J. Vích 18.12.2011 14:09

Re: Ubohý článek

Spletl jsem datum, článek B. Kurase je o den starší. Jedná se, podle mě, o postřeh ilustrující mnohé a na komentovaný článeček pana Payna dost sedí.  http://neviditelnypes.lidovky.cz/big-ben-mor-na-oba-domy-0um-/p_spolecnost.asp?c=A111215_222653_p_spolecnost_wag

J. Leskota 18.12.2011 13:59

Re: půjčte mi tiskárnu na EU peníze a já vám všem půjčím zadarmo :)

:D Jak jsem rád, že po přečtení té blbosti nahoře jsou zde lidé co na to mají alespoň trochu rozumný názor. Opravdu jsem se obával, že po otevření komentářů na mě vyběhnou podobné blbosti jako uváděl autor článku, ale je vidět, že lidský rozum ještě není poražen, jen těch naivních bylo vždycky víc a vždycky jsou to oni co křičejí nejhlasitěji. Doufám že my dva, nejsme samoceni na názor co se děje v EU a že dluhová krize evropy je prostě jen neskutečný tunel bank, aby vydělali miliardy a miliardy eur. Státní dluhopisy mají největší hodnotu z hlediska záruky. Jsou na prvním místě! Nic není bezpečnější než státní dluhopis. Za to jsou úročeny nejmenšími hodnotami. Pokud někdo řekne, nenecháme předlužené země zbankrotovat, když jejich úrok na půjčku je kolem 7% což je VÍC než vám nabídnou v jakémkoliv podílovém fondu, tak musí být padlý na hlavu. Platíme to všechno my, obyčejní plátci daní a platíme to bankéřům od Frankfurtu po Wall Street. ESM je největší podvod na lidi v Evropě a stojí za tím NEVOLENÁ Evropská komise! Vážený pane Payne nebo jak se jmenujete, narážíte, že při sjednocování USA to také neměli lehké. Ne to opravdu neměli, ale pokud jste si nevšiml, nikdo při zakládání USA nemluvil o centrální bance, o hospodářských směrnicích, o dotacích, které zvýhoďnují pouze podnikatele, kteří mají známé na krajích( eurodotace přímo vybízí ke korupci!!! ), ani o nekryté měně ovládáné politickými zájmy ( ano mluvím o ECB, která v současnosti již plní jen úlohu tiskárny eur na zavolání, při vzniku dolaru bylo jasně dáno, za jaké množství zlata je dolar směnitelný). A hlavně, při zakládání USA sepsali dokument o 1000slovech. To si každý stihne přečíst během pauzy na oběd. Základ EU tvoří dokument, který nečetla ani většina těch co to podepsali! Je tohle v pořádku, transparentní a demokratické? Obviňujete prezidenta, který hájí naše zájmy, z vlastizrady.

P.S. krátké shrnutí pro postižené ,, vystrčte hlavu z pr..le a rozhlédněte se, co se děje v EU a především v EK!!! ,,

J. Heincl 18.12.2011 11:36

Re: To euroskeptik pan J. Heincl a s ním souhlasící pí Kanioková.Tzv. demokratický deficit EU je dílem pokryteckých eurotiků.

Tak to jsem rád, že jsme si vyjasnili pozice. V jste pro Spojené státy evropské, já jsem pro EU jako celní unii suverénních států. Budoucnost ukáže, která z variant se uskuteční. Není vyloučené, že ani jedna z uvedených. Možná bude na území současné EU všechno úplně jinak, než si dokážeme představit.

L. Orlita 18.12.2011 10:42

půjčte mi tiskárnu na EU peníze a já vám všem půjčím zadarmo :)

zaplatí přece ostatní zdevalvovanými úsporami, že....

M. Trhlík 18.12.2011 7:10

Re: Schválně jsem si ten článek přečetla znovu,

Paní Kanioková,podobný článek už jste napsala jednou.Já také nesnáším pokrytce,kteří si myslí,že jejenom jedna pravda a to jejich.Na druhou stranu mají  schopnost velice obratným způsobem svou pravdu měnit,když se jim to nezdá.Stejně tak už pro mne začíná být odporný výraz klausofobie,či  pravdoláskaři.Prostě ti lidé mají jiný názor se kterým nemusím souhlasit,ale nebudu ostatním dávat najevo,poněkud primitivním způsobem,že na mou modlu nemá nikdo nárok sahat.Jen se zamyslete nad tím,kolik .lidí zazlívá Klausovi jeho snahu obchodovat s Ruskem.A zdaleka to nejsou jen lidé,kteří trpí klausofobií,ale i jeho příznivci.Tady se opravdu jen diskutuje,ale nic se neřeší.Právo na názor má každý i když se nám to někdy nelíbí.Vzhledem k tomu,že patříte již dost dlouho k diskutujícím se stále stejným názorem,jistě jste si všimla,kolik lidí svůj názor mění.Vy diskutujete sice věcně,ale pro řadu lidí je  to dost složité,protože vycházíte z ekonomických poznatků,které také nejsou jednotné.A co to je blbost?Patří k tomu opačný názor,než máte Vy?Tak je přesvědčte,že Vaše pravda je ta pravá.

E. Moucha 18.12.2011 5:21

Re: Rusofobie je oprávněná

Ano máte pravdu že i v té době byly lidé kteří neměli co do pusy.Ale nebylo jich asi tolik jako je teď.Bylo to většinou ti co doopravdy nechtěli pracovat.Teď ale je to že i ti lidé kteří by chtěli pracovat tak jsou natom finančně špatně.A bohužel se ta propast zvětšuje.V roce 2000 bylo 560000 nezaměstnaných dnes je to přes 750000.A k té vaší otázce.Ano mohli by mít všichni na jídlo kdyby chtěli našli by všude práci.Dnes nemají protože tu práci nenajdou

J. Kanioková 18.12.2011 5:11

Schválně jsem si ten článek přečetla znovu,

protože jsem měla pocit, že ten článek nevybočuje z řady jiných klausofobních, ale máte pravdu, je tam té zášti fakt dost. Takové mazaně podprahové. Ale to nepřekvapuje, to je ze strany P&L vždy. Nesnáším paranoicky podezíravé pokrytce.., vždycky mi hned naskakuje - podle sebe soudím tebe. Nemůžu si pomoct.

Ráda bych přidala info pro ty, co tak moc usilují o to, abychom tu "půjčku" poslali, protože Andělka je přece vůči nám tak hodná... vy fakt věříte, že jednání z EU je lidštější než bývalo z Moskvy? Že v Bruselu se přemýšlí jinak než ryze pragmaticky? Tak si přečtěte tuto informaci -

Jeden zajímavý údaj: německá Bundesbanka měla v říjnu tohoto roku aktiva ve výši 773 miliard eur, z toho 496 miliard tvořily směnky centrálních bank zemí eurozóny, které si je prostřednictvím ECB od Němců půjčily na záchranu svých bank a dluhopisů.

Ještě si myslíte, že někomu jde o Řecko a ty další předlužené země? O nějakou skutečnou solidaritu? 0,5 bil. zachraňují BANKÁM ! Svým!! Jak Němci, tak Francouzi !!! A absolutně nevěřím, že banky nevěděly, že to jsou rizikové půjčky !!! Naprosto nepochybuji, že to bylo na politický befel shora! Jen a jen pro udržení politického projektu, který ti politici naplánovali mizerně, kašlali na zpětnou vazbu a pro své ego to dovedli tam, kde to dnes je !!!

A my - ostatní evropské země, z většiny zadlužené až dost, jim máme sanovat jejich lajdácky vykonávanou práci? Dotaz: Patří právo na blbost mezi lidská práva? 

M. Roesel 18.12.2011 2:58

Re: To pan Roesl

:-) Ano vadilo. Před lety jsem se pustil v NP do polemiky s panem Mrožem Novotným kvůli čemusi paušalizujícímu ohledně muslimů - neznám jich moc a nejsem nijak zcestovalý, ale setkal jsem se s docela normálními. (I když se přiznám, že mám daleko větší pochopení pro postoj a jednání Izraele než palestinců.)

Tady jsem se pokusil vyvážit odpůrce pana prezidenta jeho poradcem. Samozřejmě, že člověk může přestat některé přispivatele číst, ale přišlo mi, že zrovna tohle svou mírou zášti (přirozeně subjektivně vnímanou) přesáhlo zdravou mez.

Jinak nemám dojem, že by Neviditelný pes šířil nenávist vůči kterékoliv skupině, kterou jste jmenoval. Občas blbnul Ross Hedviček, Občas se rozvášní jiní, ale řekl bych, že věcněji a i když rozzlobeněji, tak s menší mírou zášti.

M. Stuchlik 18.12.2011 2:50

Re: Eurooptimisté si přisvojili právo soudit každého, kdo nesdílí jejich nadšení a optimismus.

A euroskeptici jako Klaus jednají proti zájmům obyvatel ČR a ve prospěch okupantů

M. Stuchlik 18.12.2011 2:48

Re: Jsi navedenej či blbej?

Člověk nemusí jednat v můj prospěch, stačí když mi neškodí. Klaus škodí všem a ve velkém.

M. Stuchlik 18.12.2011 2:47

Re: Nepatří do Psa

Další co by rád cenzuroval názory, které se mu nelíbí?

M. Stuchlik 18.12.2011 2:36

Re: Rusofobie je oprávněná

A za bolševika snad měli všichni na jídlo? Nelžete nám, i za bolševika bylo nemálo lidí, kteří žili z ruky do huby.

M. Stuchlik 18.12.2011 2:30

Re: Běžte už, vy P&L, se svou zabetonovanou eurovírou do háje

A kolik z vás euroskeptiků je jen skeptických k EU a kolik záměrně napomáhá Rusům? KGBáckých poskoků typu Klause je mezi vámi příliš na to, abych věřil, že vám jde čistě jen o větší demokratizaci EU.

J. Kanioková 18.12.2011 0:04

Eurooptimisté si přisvojili právo soudit každého, kdo nesdílí jejich nadšení a optimismus.

P. Brodský 17.12.2011 23:53

Re: To euroskeptik pan J. Heincl a s ním souhlasící pí Kanioková.Tzv. demokratický deficit EU je dílem pokryteckých eurotiků.

Vářený pane Heincl.  Moc děkuji za reakci.

Termín eurooptimista mi připadá trochu mnohoznačný. U nás se tím často označuje víra, že mi Češi vycucáme z ostatních obyvatel EU víc než oni z nás. Já sám se pokládám za eurofederalistu. Naším cílem je přispět ke vzniku Spojených Států Evropských.Samozřejmě se domnívám, že to bude ku prospěchu obyvatelům Evropy a následně i jiných  částí  světa, tento prospěch se ale neomezuje  jen na ekonomickou sféru. Také se nedomnívám, že kdyby někdy v budoucich SSE vypukla hospodářská krize, znamenalo by to, že je třeba SSE zrušit, tak jako většina obyvatel dnešní ČR se pravděpodobně nedomnívá, že vypukne-li v ČR hospodářská krize bude  třeba tento stát zrušit a nahradit jej Československem či Rakouskem-.Uherskem.

P. Brodský 17.12.2011 23:17

To pan Roesl

Kdyby šlo o "zlobu nenávistnou" zaměřenou proti Sudeťákům, Cikánům, osobám mimoevropského, původu, proti muslimům všech odrůd, proti americkým Hispáncům, proti arabskému jménu amerického presidenta, vadilo by Vám to také?

P. Brodský 17.12.2011 23:09

Myslím, že Vaše citlivost je poněkud výběrová, pane Roesl

Ale obracíte se na Astona, ne na mě. Nebudu se Vám do toho plést.

J. Heincl 17.12.2011 22:59

Re: Ubohý článek

Děkuji za uznání. Pana Kurase jsem na dnešním NP bohužel nenašel.

P. Brodský 17.12.2011 22:53

Cyril Svoboda samozřejmě žádný Eurohujer nebyl.

Jinak by věděl, že ze suverenních států se žádný trvalý celek vytvořit nedá, pokud nebudou zbaveni té suverenity. Doporučuji podívat se do právnických ušebnic, co je míněno suverenitou. Samozžejmě v běžném klasickém, bodinovském slova smyslu, v jakém se ten termín používá v mezinárodní politice.

P. Brodský 17.12.2011 22:37

Tak politický národ anebo cítění?

Sovětský Svaz, Jugoslavie atd. samozřejmě politický národ měly, neboť měly společné občanství.(Samozřejmě každý zvlášť) Stejně tak ho má dnes Britanie, Belgie, Indie, Angola, JAR, atd a mít ho nebudou, , až se rozpadnou. A když se znova zcelí, mít ho zase budou, tak jako bude existovat politický národ Euroasijského Svazu, pokud se Putinovi nějaký takový stát podaří na troskách bývalého SSSR vytvořit. Což pochopitelně neznamená, že kvůli tomu budou střídavě vznikat a zanikat také etnické národy se svými jazyky. Polský politický národ zanikl koncem 18 století, a v R. 1918 zase vznikl, zatímco polský etnický národ nezanikl ani na minutu. A to Vaše (polské státotvorné)cítění také ne.

Cítění je samozřejmě důležité, ale všeobecně uznávaný společný cestovní pas a diplomatické styky  z něj automaticky nevznikají ani nezanikají.. Je to jako to Klausovo těhotenství. Mužové a ženy se mohou milovat, ale dítě se narodit nemusí a naopak, může se narodit i z konfliktu. Vy s paní Kaniokovou evropské politické cítění nepociťujete, zato pociťujete politické cítění Ku Klux Klanové, já naopak, a co se v politických zápasech budoucnosti prosadí, to ukáže budoucnost.

J. Heincl 17.12.2011 22:08

Re: To euroskeptik pan J. Heincl a s ním souhlasící pí Kanioková.Tzv. demokratický deficit EU je dílem pokryteckých eurotiků.

Představte si pane Brodský, že jsem při referendu byl eurooptimista a hlasoval jsem pro vstup. Protože sleduji dost intenzivně veřejné dění, nemohl mi neujít vývoj EU od vyhlašovaného ekonomického předstižení USA v lisabonské strategii až k současnému žebrání o záchranu eura tu v Pekingu, tu v Moskvě a bůhví kde ještě. To je neklamná známka toho, že se současná EU řítí do průšvihu. Už jsem uvedl několikrát, že nejsem odpůrcem společného trhu EU, právě naopak. Jenže k tomu nepotřebujeme žádné komisaře ani komise, žádné desetitisíce úředníků v Bruselu a žádné další parazity na lidech vytvářejících hodnoty.

Systém vedení EU, který jste popsal je evidentně nefunkční a vůlí voličů buď těžko změnitelný, nebo úplně nezměnitelný. Výsledek (ne)řízení EU podle toho vypadá. V žádné normální lidské organizaci, ať už se jedná např. o firmu, sportovní klub nebo spolek zahrádkářů, by nemohlo neschopné vedení vydržet tak dlouho, jako je tomu v EU.

Co se týká bezvýhradné podpory presidenta Klause europesimisty, tak to není můj případ. S některými jeho názory a činy nesouhlasím, ale ukazuje se, že v odhadu vývoje EU má pravdu. Ostatně si myslím, že V. Klaus zase tolik bezvýhradných obdivovatelů nemá.

M. Prokop 17.12.2011 22:07

Re: Nepatří do Psa

Není na škodu poznat protivníkův způsob myšlení.