6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Jakou Unii prý chceme

Jak sdělil úřad vlády ČR, dne 11. května byly zahájeny konzultace s občany, aby ti rozhodli o budoucí podobě Evropské unie. Prvního setkání v divadle La fabrika se účastnil i premiér Babiš. Cílem série konzultací, které proběhnou v mnoha dalších městech, je, aby se k budoucnosti evropské integrace mohlo vyjádřit co nejvíce občanů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 30.5.2018 13:46

Re: Jakou EU?

Jak toho chcete docílit? Dáte se kontumovat?

Já bych o jednom receptu věděl, ale ten zase není pro EUrosoudružky ani EUrosoudruhy: Omezit agendy na zcela nezbytné a zrovna tak přerozdělování. Omezit tu úřednickou bandu tak na 1/100.

J. Jurax 30.5.2018 20:37

Re: Jakou EU?

Kverulovat proti těm mocichtivým pitrysům z brusele ničícím Evropu je povinností každého slušného člověka.

A vyžírek je plná brusel - šéfkomisařem počínaje až po putovní cirkus parlamentu, o ouřednictvu nemluvě.

P. Han 30.5.2018 21:04

Re: Jakou EU?

Jawohl. Maul halten und weiter dienen.

V. Student 30.5.2018 12:15

EU si s názory poradí.

Vyloučí názory hloupé, nenávistné, fašistické, xenofobní, sexistické, a to by bylo, aby se pravda nakonec neukázala!

J. Kanioková 30.5.2018 15:18

Samozřejmě..

J. Jurax 30.5.2018 20:42

Re: EU si s názory poradí.

Ano. Navíc vyloučí ty protievropské a protiEUropské; prostě názory pomýlené.

Při vhodně nastaveném filtru nemohou nezbýt než jen ty jedině správné názory. ProEUropské!

J. Vintr 30.5.2018 11:28

EK je spolek echt blbců

oni zaručeně o ničem nerozhodují, ale jen prezentují vůli někoho, kdo stojí za nimi. Nekřesťansky vysoke apanáže eurokomisařů jsou zřejmě držhubným, aby nevyslepičili nic o sviňárnách, které se v zákulisí EU na občany pečou.

M. Prokop 30.5.2018 11:48

Re: EK je spolek echt blbců

Ovšemže. Faktickou moc mají velké státy. Což je celkem přirozený stav, bylo, jest a bude, jen se směji těm, kdo sní o nějaké federální Evropě, kde by to údajně bylo jinak.

D. Bystriansky 30.5.2018 13:03

Re: EK je spolek echt blbců

I bylo. Pokyny by pak přicházely jen od těch největších a majoritních vlastníků, to by se nejspíše neprosadil ani SÓÓRÓÓÓŠ.

M. Pivoda 30.5.2018 11:08

Pro starého Mládka

Mládek: "... Jsou totiž dvě věci, které EU spolehlivě rozbíjejí a oddělují. Migranti a euro. Ani s jedním si EK neví rady. Tak jak by si tam asi poradili s názory občanů..."

Názor českého občana:

1. Migranty přijmout, občanství nedávat. Proškolit je (zvýšit kvalifikaci) a po uklidnění vojenského konfliktu v jejich zemi je tam znovu vrátit.

2. Euro. Odebrat vysokoškolské tituly těm ekonomům, kteří nejsou schopni vymyslet lokální/národní regulaci i při zavedeném Euru.

M. Prokop 30.5.2018 11:49

Re: Pro starého Mládka

Pevně doufám, že všichni čeští občané takhle neblbnou.

Z. Lapil 30.5.2018 12:48

Re: Pro starého Mládka

Ad 1/ Jak chcete zvyšovat kvalifikaci, která v podstatě nemá základ? O jazykovém problému nemluvě. A představa, že v se konflikt mezi islámem, jiným islámem a non-islámem uklidní v dohledné době, když plane či aspoň doutná nějakých 1300 let mi přijde značně nemoudrá.

Ad 2/ Lokálních/národních regulací vám vymyslím i bez ekonomického vysokoškolského titulu hafo.

M. Pivoda 30.5.2018 13:15

Pro Z. Lapila

Ad 1a. Kvalifikaci lze zvyšovat vždy a z jakéhokoliv základu. Nejsem sice významný pedagog, ale studoval jsem střední školu v městě Jana Ámose Komenského.

Ad 1b. Vážený pane, konflikt sice může trvat i 1300 let, ale 1300 let se nikde nebojuje.

Ad 2. Nejvyšší čeští ekonomové argumentují, že bez devalvace České koruny nelze řídit lokální ekonomiku. A proto není moudré přijmout Euro. Přhlaste se, prosím, na IVK pro udělení vašeho mimořádného titulu v oboru ekonomie.

P. Vaňura 30.5.2018 13:22

Já bych řekl, že se bojuje s přestávkami POŘÁD!

A v subsaharské Africe, s vyjímkou koloniálního období, dokonce bez přestávek!

Z. Lapil 30.5.2018 15:04

Re: Pro Z. Lapila

Ad 1a. Samozřejmě. Problém je možná v tom, že jsem nepostřehl, že píšete o zvýšení kvalifikace (lepší kopáč, lepší soustružník, lepší doktor), zatímco reálně jde o ZMĚNU kvalifikace.

Ad 1b. Ano. Nicméně byla válka třicetiletá, byla dokonce válka stoletá a studená válka taky trvala nějakých třicet let. Sice se zrovna nestřílelo, ale vracet žadatele o azyl znamenalo vydat ho dosti podstatným perzekucím.

Ad 2. To tvrdíte vy, že kdo chce řídit lokální ekonomiku bez regulací, měl by vrátit diplom. Já tvrdím, že jste napsal nesmysl, protože regulace vám vymyslím i jako ekonomický skoroanalfabet. Jen cvičně: devalvace koruny, revalvace koruny, napojení na libovolnou měnu, zrušení hotovosti, omezení hotovostních plateb, minimální mzda, maximální mzda, nepodmíněný příjem, nepodmíněná daň, z jedné či druhé strany omezený nebo neomezený nebo natvrdo určený nebo rovnou zakázaný úrok na libovolnou sadu úvěrů či vkladů, přídělový systém na libovolnou sadu zboží... A to mluvím jen vysloveně o penězích. Jestli vám to přijde jako nesmysly (PŘEDPOKLÁDÁM, že vám to přijde jako nesmysly), tak znovu rozvažte svůj požadavek zabavovat diplomy osobám neschopným/neochotným regulovat.

M. Pivoda 30.5.2018 16:37

Re: Pro Z. Lapila

Vážený pane Lapile: Já jsem samozřejmě provokoval ohledně zbavování diplomů u českých ekonomů. Nejde o to, zda to jde či nejde, ale o to, zda někdo chce či nechce. Viz výše můj nový diskusní přispěvek.

Pokud jde o přijetí či nepřiejtí emigrantů, mám docela pevný názor, který jsem již prezentoval. Strávil jsem totiž v zahraničí celekm asi dva roky svého života.

Z. Lapil 30.5.2018 20:12

Re: Pro Z. Lapila

Nadsázku s braním diplomů jsem pochopil, spíš mi vaše představa důvodů připadá nedomyšlená až hloupá. Samozřejmě je mi jasné, že na ploše zdejších příspěvků ji moc nerozvedete a nepokouším se to zneužít, ale mám za velmi spornou už samu myšlenku regulace, kterou vy evidentně považujete (tu regulaci) za samozřejmě správnou a snad i nutnou. Přitom se snad shodneme na tom, že čím složitější systém (více regulací), tím větší možnost, že se začne chovat nečekaně a bude třeba dalších regulací generujících další zmatky.

Váš názor na imigranty vám nehodlám brát, je to jeden z těch názorů, které nelze označit za správné či nesprávné (drsně zjednodušený příklad: nejlépe se islámského státu lze zbavit tak, že "tam" hodíme pár atomovek - to bude zhruba pravda. Otázka nezní Je to správné? Otázka zní: chceme v té oblasti vyměnit válku za neobyvatelnou pustinu?)

Vašemu názoru (po válce nastěhovat zpátky) je těžko vyčítat nerozumnost nebo dokonce hloupost, ale - aspoň podle mě - je dokonale nefunkční.

M. Pivoda 30.5.2018 20:33

Poslední komentář pro Z. Lapila

1. Euro bylo zavedeno v EU předčasně politickým rozhodnutím, aby se tak u lidí posílil pocit evropanství. Nikoliv z hujerství. Platí ale vždy pravidlo "něco za něco". Něco jsme tím získali a něco ztratili - proto musíme řešit následky (což ekonomové odmítají).

2. Můj přístup k migrantům: nastavil jsem řešení vzniklého problému jako dlouhodobou českou/evropskou investici. Atomovou zbraň by nám země migrantů nikdy nezapomněly, pomoc si pamatovat snad budou. Izrael si dlouhodobě pamatuje někdejší československou vojenskou pomoc v dobách zakládání Izraele.

Ještě jsem si vzpomněl, že za zvyšování kvalifikace lze považovat i výchovu k občanství (v demokratickém státě).

J. Jurax 30.5.2018 21:00

Re: Poslední komentář pro Z. Lapila

Ad přístup k migrantům:

Primárně: Kolik jednotek procent z nich je schopno a hlavně ochotno si u nás zvyšovat kvalifikaci? Jakou kvalifikaci a vzdělání mají, aby bylo na čem stavět? Jsou ochotni několik let studovat a žít na internátu z ruky do huby ze stipendia s perspektivou, že až vyštudují, pošupajdí zpátky stejně bez peněz jak k nám přišli?

Sekundárně: Kdo to bude platiti? A jak je pak vypudíte zpátky, aniž byste porušil jejich lidská práva? Protože oni se nechtějí vracet, ale chtějí tu zůstat a mít se dobře; a pochybuju, že si svou budoucnost spojují s pilnou a špatně placenou prací nekvalifikovaných dělníků, pokud nějakou seženou; přece jsou tu socdávky ...

M. Prokop 30.5.2018 13:47

Re: Pro starého Mládka

Pivoda pouze nerozumí ekonomice (asi ani ničemu jinému, ale u ekonomky je to nejvíc vidět).

M. Pivoda 30.5.2018 17:48

Pro ko(k)ota Prokopa

U ekonomů jako je Prokop, Klaus, a spol. je to také vidět, kam jsem se dostali!

Vsaďte na tyto osvědčené české odborníky a současná česká levná ekonomika, montovna, se z té ekonomické řiti už nikdy nedostane.

Tito lidé by měli zalézt někam do kouta a tam tiše smrdět. Ale je to naopak. Tito arogantní jedinci zde stále exhibují.

P. Vaňura 30.5.2018 13:20

Mimochodem, jednou z ekonomických příčin rozpadu

bývalé Jugoslávie (byly tu ovšem i jiné, důležitější) byla společná měna. Ta dovolovala vykořisťování jedné republiky druhou. Euro je dnes jednou z hlavních příčin konfliktu mezi Itálií a Německem!

M. Pivoda 30.5.2018 16:42

Pro Petra Vaňuru

Možná máte v něčem pravdu. Jugoslávský problém neznám natolik dobře, abych ho zde mohl hlouběji analyzovat do úrovně společné měny.

Federace Spojených států amerických se ale nerozpadla kvůli dolaru.

Kultura té které země bude asi kriticky důležitá.

J. Jurax 30.5.2018 20:45

Re: Pro starého Mládka

To ty hovadiny vymýšlíte Vy nebo na to máte umělou inteligenci?

M. Prokop 30.5.2018 9:33

Ten dotazník a dotazy

mi silně evokují dobu před rokem 1989. Tehdy byla média plná "perestrojky", slepé uličky udržení socialismu.

Soudruzi v Bruseli i jejich národní podpora si nikdy nepřipustí, že možnost zlepšení musí začít odstraněním jich i celého toho byrokratického příkaznického systému.

J. Pražák 30.5.2018 10:46

Re: Ten dotazník a dotazy

Přesně. A je to ještě větší moloch, než byl "tábor socialismu a míru". Takže se ten dnešní Augiášův chlév bude ještě hůře likvidovat.

M. Prokop 30.5.2018 11:06

Re: Ten dotazník a dotazy

Ano. Odtržení od reality a neschopnost uvažovat jinak, než v povolených mantinelech, tehdy vedoucí úlohy komunistické strany a socialistického plánovitého hospodářství, dnes nutnost prohlubování integrace jako řešení problémů způsobených integrací a zachovávání a prohlubování politického systému, kterému chybí základní podmínka, politický národ.

J. Kanioková 30.5.2018 15:56

Přesně !

M. Valenta 30.5.2018 8:48

Skoro to vypadá autore,

že většinu z těch bodů opsali od Babiše, a ti dva italští pošuci jakbysmet.

Ś. Svobodová 30.5.2018 8:47

Na ten dotazník by měl kouknout Okamura

Aby se přiučil, jak by mohla vypadat přímá demokracie v praxi. Manipulace, manipulace a znovu manipulace...