29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Istanbulská úmluva

Úřad vlády potvrdil 100% právní nadbytečnost Istanbulské úmluvy, přesto se ji rozhodl Andrej Babiš ratifikovat. Proč ratifikovat smlouvu obsahující násilí na ženách objevující se v muslimských zemích, je mi záhadou...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Nový 18.5.2018 23:00

:-))

Nebo taky o nějaké to století dříve než píšete. Turci by ji zařídili! Už byli u Vídně, ale ta "hloupá" křesťanská Evropa je zahnala.

J. Anděl 18.5.2018 22:52

Re: Co je to identitářství -

Usoudil jsem, že identitářství a politika jednotné identity (v podání pana Hraje) nejsou totéž :)

J. Anděl 18.5.2018 22:48

Re: Mohl by někdo uvést nějakou konkrétní citaci z oné úmluvy,

Ano, gender ve smyslu "rod" je vcelku neutrální slovo.

Až na mužský rod slova rod :-).

J. Anděl 18.5.2018 22:21

Re: Co je to identitářství -

Děkuji.

K. Janyška 18.5.2018 21:32

Re: Mohl by někdo uvést nějakou konkrétní citaci z oné úmluvy,

Dobroserové ničí lidský svět. Stavějí proti sobě staré a mladé, ženy a muže, bohaté a chudé, řidiče a chodce, tlusté a chudé atd. Tím, že se mnotují do jejich přirozených vztahů a navádějí tím všechny ke vzájemné válce... Dzp.

J. Kanioková 18.5.2018 21:07

Co je to identitářství -

https://deliandiver.org/2017/07/co-je-to-identitarstvi.html

"V žilách mého otce koluje anglická, skotská a velšská krev a má matka pochází ze sedmihradských Sasů). Pomalu a postupně jsem se začal považovat za cosi víc než jen za izolovaného jednotlivce, kterého definuje to, „jaký triko nosí“, abych citoval Bowieho. Došlo mi, že můžu číst evr. knížky, dívat se na evr. filmy, poslouchat evropskou hudbu, studovat evropské dějiny a cítit při tom hlubší pouto a větší hrdost, než jaké nabízela drtivá většina amer. kultury. Bylo v tom něco, co rozechvívalo niterné struny mé krve a duše – a rozhodně se to nedalo vysvětlit jen prostředím. A tak jsem se vydal na dlouhou cestu k identitářství (svého druhu). Proto se, byť coby cizinec, necítím úplně nepatřičně, když na toto téma píšu pro evropské čtenáře.

Z toho důvodu využívají globalisté tradice neevropských národů jako nástroj k ostouzení a útokům proti Evropanům, kteří na rozdíl od všech ostatních skupin údajně žádnou „autentickou“ vlastní kulturu nemají. Tato lež je ale jen taktika využívaná při tažení proti identitě evropských lidí. Jestliže globalisté ve svém snažení uspějí a z lidí evr. původu se stane jen masa pasivních spotřebitelů, brzy se na pomyslném popravčím špalku ocitnou i všechny další etnické tradice.

Co tedy vlastně znamená identitářství? V zásadě jde o přesvědčení, že různé prvky, jež společně utvářejí naši etnicitu – jazyk, kultura, tradice, náboženství atd. – jsou jedinečné, hodnotné a stojí za zachování. Význam pochopitelně mají i biologické faktory, identitářství se však nesoustředí jen na rasu: Němec a Rakušan samozřejmě náleží k téže rase, ale i mezi nimi jsou určité ne nepodstatné odlišnosti. I zde existují různé úrovně a identita tak v sobě může zahrnovat místní, regionální, státní (v některých případech), etnické (jež jako třeba v případě Maďarů klidně mohou překračovat hranice) i civilizační (evropské) prvky. V ideálním případě se tyto úrovně navzájem doplňují a jsou spolu v souladu. "Somewhere".

J. Jurax 18.5.2018 21:07

Re: Dnešní svět - myslím tím křest'anský Západ,

No, Čína měla hlavně taoismus a budhismus nšjaké to tisíciletí, těch řekněme cca 70 let Marxe je proti tomu jen špinavá pěna na povrchu, v Japonsku byl šintoismus.

Nepopírám, že náboženství mělo v některých aspektech kladný vliv; v jiných naopak záporný. Obé ovšem není výsada jen křesťanství - zvlášť ten kladný vliv - nýbrž všech náboženských systémů, co jich na světě je. Mimo jiné najmě proto, že je vymysleli lidé za určitým účelem - zpravidla vnutit lidem nějaké normy chování prospěšné celku i těm vnutitelům a ty lidi ovládnout.

A posun v náboženské příslušnosti i příklon k ateismu zásadní posun v základních etických a morálních postojích nepřinese - furt bude platit nezabiješ, nepokradeš etc. jednoduše proto, že je to výhodné pro žití ve společenství. Leda snad, že nábožensky věřící vztahují či vztahovali tyhle normy jen na souvěrce, pro nevěřící pohany a kacíře byly výjimky, což u ateisté není - nezdvihnou meč plamenný ve jménu jediného pravého boha či bohů, protože je nemají.

J. Václavíková 18.5.2018 20:37

Mohl by někdo uvést nějakou konkrétní citaci z oné úmluvy,

jež může být vykládána jako kontroverzní? Nebo se už všichni zbláznili a osypávají se, kdykoliv někde zazní celkem neutrální slovo gender?

J. Václavíková 18.5.2018 20:30

Re: Je to šílené, co všechno ZA NÁS naše věrchuška

Ten dotaz myslíte vážně? To jsou konce!

K. Janyška 18.5.2018 20:21

Re: Odchod z EU !

Ano, rádobyněmko... Dzp.

D. Bystriansky 18.5.2018 20:00

Re: Čeléém vzad a do útoku!

Zdechovský - předseda Unie evropských federalistů ČR!!!

Malá ukázka mlácení prázdné slámy:

https://www.info.cz/evropska-unie/nazory/evropska-unie-musi-zmenit-komunikaci-nebo-zanikne-komentar-europoslance-tomase-zdechovskeho-25455.html

K. Janyška 18.5.2018 19:50

Zaprve to není naše vláda, ale Babišova bojůvka

v demisi, aniž by kdy vládou byla, a řádí jak správní zločinci, a za druhé věc násilí ve středověkých zemích je věcí úrovně civilizovanosti tamních lidí. A ta je mizerná.

A s tím nikdo nepohne, to se musí samo vyvinout... Dzp.

J. Anděl 18.5.2018 19:15

Re: Dnešní svět - myslím tím křest'anský Západ, bude

Ano. Z toho mimochodem myslím vycházela ta sci-fi povídka.

J. Fridrich 18.5.2018 17:18

Re: Dnešní svět - myslím tím křest'anský Západ, bude

Existuje teorie tak zvaného " inteligentního plánu " na stvoření Vesmíru - a to vyhovovalo i těm největším fyzikům, Einsteinovi, Bohrovi, Tellerovi a mnoha dalším... Mikro-a makrokosmos asi nevznikl zcela náhodně..

J. Anděl 18.5.2018 16:33

Re:

Díky. No mě tam trápí spíš ještě to, jestli je "identitární" sprosté slovo nebo ne :-).

Připadá mi totiž, že podle pana Hraje ano, podle (např.) pana Zahradila ne. A přitom jako by oba zastávali stejný názor. Zajímavé...

J. Kanioková 18.5.2018 16:15

Re:

teď jsem si provedla jakousi "pomůcku", kruciš, ta anglina..

"Anywhere" a "Somewhere"

"Kdekoliv" a "někde"

J. Anděl 18.5.2018 15:52

Re: Opakem

Díky. Jsem rád, že v tom nejsem sám :-).

Kouknu.

J. Kanioková 18.5.2018 15:50

Opakem

A přiznám se, že se v těch "nových" pojmech taky ztrácím. Právě proto jsem včera k tomu hledala cosi bližšího a našla toho Zahradila a pak ty další. K té knížce - Cesta někam: Populistická vzpoura a budoucnost politiky je též dobré (teprve budu číst) - její nabídka na Amazonu. Dole bývají výborné komentáře - https://www.amazon.com/Road-Somewhere-Populist-Revolt-Politics/dp/1849047995

S. Netzer 18.5.2018 15:22

Odchod z EU !

To udělejte.

Polepšíte si.

R. Langer 18.5.2018 14:58

Re: Po Babišovi potopa

Ten bude podepisovat, až se mu od pera bude kouřit, však uvidíte...

J. Anděl 18.5.2018 14:57

Re:

Zahradil taky prima.

Teď ještě rozpor mezi příspěvkem pana Hraje, který genderismus řadí mezi projevy politiky skupinové identity, a vámi odkazovaný články, které hovoří v zásadě jen o identitě národní či etnické.

Je tam rozpor? Je genderismus identitární, nebo je jeho opakem? Tápu v tom.

R. Langer 18.5.2018 14:55

Re: Dnešní svět - myslím tím křest'anský Západ, bude

Nebo tady mohla být průmyslová revoluce o 200 let dřív...

R. Langer 18.5.2018 14:54

Re: Dnešní svět - myslím tím křest'anský Západ,

Náboženství nijak kladný vliv na nic nikdy nemělo, a nemá ani dnes. "Vyvolení" jedinci si vždycky budou připadat morálně "na výši" a tím pádem předurčeni k šíření Jediné Správné Víry (tedy té jejich). V praktickém životě to ovšem k ničemu není.

J. Anděl 18.5.2018 14:49

Re:

K prostřednímu článku: je to hezké, nesouhlasím však s "důsledně odmítat agendu anywheres". Proč? Na začátku se píše, že jsou, zjednodušeně řečeno dva typy lidí.

Důsledně odmítat jeden typ je chyba. I když s opačným znaménkem, než důsledně odmítat agendu somewheres.

R. Langer 18.5.2018 14:46

Re: Dnešní svět - myslím tím křest'anský Západ, bude

Pěkně vás to v katechismu naučili, ale pravda to nebyla, není a nikdy nebude a lidstvo si i bez Krista vedlo a vede docela dobře. A nejlépe se mu vedlo v době, když se na ty pohádkové bytosti vybodlo. Dnes už se zase věří na jiné a je to zase v troubě. :-P

J. Anděl 18.5.2018 14:44

Re:

Díky. Přečetl jsem si zatím jen poslední odkaz, otázka "co je identitární náboženství" mě zaujala nejvíc, kouknu i na ty další. Teď budu chvíli vstřebávat ten článek. Jsou v něm podnětné úvahy.

Sám se v něm moc nenacházím, leda v posledním odstavci bych se šoupl k těm agnostikům (jsou mi nejblíž ze zmíněných, byť sám bych se agnostikem neoznačil). Ale přesto se mi líbí (ten článek).

R. Langer 18.5.2018 14:43

Re: Je to šílené, co všechno ZA NÁS naše věrchuška

Jasně, všechno je to právně nezávazné, Pátá kolono. Tak proč se to vůbec podepisuje, na to umíš odpovědět?

J. Kanioková 18.5.2018 14:29

Trhněte si ploutví

J. Kanioková 18.5.2018 14:28

Co proti tomu dělat ?........... Odchod z EU !

Istanbulská úmluva, Marakéšská deklarace, Dublin IV ..!!!

Nevidím účinnější řešení!

S. Netzer 18.5.2018 14:24

Re: Je to šílené, co všechno ZA NÁS naše věrchuška

Marrakéšská konference jednala o nelegální migraci, pašování lidí, převaděčství a návratech nelegálních migrantů zpět do afrických zemí. Navíc je tento dokument právně nezávazný.

Zrůdná je tak nanejvýš vaše hysterie, a to nejlepší co byste proti ní mohla dělat, by bylo přestat frekventovat ty vaše internetové stoky.