4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Hrozí rozpad EU?

Při sledování naší generací nezažitých živých obrazů válečného utrpení civilistů i statečnosti obránců Ukrajiny před ruskými agresory přesto racionálně nemůžeme věřit v to, že se stane zázrak a poražení okupanti odtáhnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Juraška 4.3.2022 10:07

Musím plně souhlasit s myšlenkou-že agresivita Ruska-potažmo Putina stoupla po podvodných volbách v USA.

Za Trumpa by tato situace vůbec nenastala.!!

M. Valenta 4.3.2022 11:13

Máte recht. Trump by Ukrajinu svému kámošovi z Kremlu v rámci své zcestné a krátkozraké filozofie ""America first" bez odporu přenechal.

R. Langer 4.3.2022 13:24

Cože? 8-o

H. Lukešová 4.3.2022 9:47

Evropský představitel tvrdí, že Rusové plánují demoralizovat Ukrajinu pomocí tvrdých opatření, včetně veřejných poprav...

https://www.israel.cz/lang_cs/aktualita/1/15781/

Může se to zdát až přehnané, ale nedivila bych se již ničemu, také jsem nepočítala, že by Rusové skutečně chtěli podniknout invazi, brala jsem tyto zprávy jako americké fejk ňůs, a přesto Rusové napadli Ukrajinu, takže proč by nebyli schopni veřejných poprav? Jistěže jsou...

P. Nešvara 4.3.2022 9:36

Dnes na výjimku přistálo v ČR letadlo Ruské federace a přivezlo palivo do Jaderné elektrárny. Je to to stejné letadlo, které přivezlo jaderné palivo už tento týden na Slovensko. Plyn a ropa přes Ukrajinu teče dál.

Business as usuall.

K. Křivan 4.3.2022 9:01

Hrozí rozpad EU ? Pevně doufám. Pokud bude spojený s fyzickou likvidací EU-vrchnosti a novou EHS, tak to vítám.

D. Laurencikova 4.3.2022 9:15

R^R^R^:-)

J. Poláček 4.3.2022 9:44

Jste silák a hrdina ! Víte kdo je král všech satanů, tak vyhrnout rukávy a do toko pane Křivane. Určitě se dobrovolně přihlásíte a půjdete tu "likvidaci" provést osobně, nejlépe holýma rukama. Hrdinové totiž nenechávají dělat jiné těžkou práci. A taky se před tím neopomente vyspovídat, ať je u toho vaše duše čistá jako lilie. Pokud se snad nenajde ochotný kněz, zavolejte do Norska, Andreas Brevik vám rozhřešení určitě rád dá.

R. Langer 4.3.2022 13:27

Tak hrdina je tady přece každý, kdo bojuje proti totalitnímu putinovskému Rusku, nikoliv proti demogratické EU. Tam přece žádné hrdinství není třeba, když tady přece máme tu zaručenou demogracii... ;-D

J. Poláček 4.3.2022 19:03

To se mýlíte pane Langere. I tam je třeba hrdinstvý. Proti EU vám ovšem postačí prořízlá huba, o uzené a pivo nepřijdete, v tom druhém případě to nestačí. Tam je potřeba umět nějakou tu vojenskou dovednost, řečeno nadneseně. Na uzené a pivo zapomeňte. Budete rád za cokoliv poživatelného co z hlíny zákopu vyleze. Prosím vyberte si. Anebo už vlastně máte vybráno :-P Zkusím hádat ;-)

H. Lukešová 4.3.2022 9:58

Ano, rozpad EU a návrat k starým dobrým fungujícím národním státům a spolupráce mezi státy na bází ekonomické, žádná federalizace, žádný diktát společného zahraniční politiky...

K. A. 4.3.2022 9:00

Díky za dobrý článek. Myslím, že přesně tohle hrozí. Přes dnešní silná prohlášení je pravděpodobné, že Putin dosáhne na Ukrajině svého a poté Západ zapomene na silná gesta, bude s ním čile obchodovat dál, a za pár let se dají Rusové zase na pochod, napřed asi Moldávie, Gruzie, pak možná i Pobaltí. Bohužel Západ se takhle chová u řady hrozeb. Putina nejspíš hodně navnadil úprk z Afgánistánu a vyhodnotil si Bidena jako slabého protihráče.

K. Křivan 4.3.2022 9:03

Biden je falsifikátor, zloděj presidentství a dement.

D. Laurencikova 4.3.2022 9:15

R^R^

V. Chrastina 4.3.2022 9:30

...zloděj a dement nejenom ke škodě občanů USA, nýbrž jak se ukazuje ke škodě světového míru. Očividně Putinova agresivita stoupla po podvodném zvrácení prezidentských voleb v USA. Holt máme v Evropě nového Hitlera!!

H. Lukešová 4.3.2022 10:02

Kdyby byl u moci Trump, tak by Putin nebyl spuštěný jak ze řetězu... Trump dokázal brzdit ruský imperialismus, íránské jaderné ambice... i Čínu a zasloužil se o Abrahamovské dohody... Věčná škoda, že Trump neobhájil funkci prezidenta...

J. Zákola 4.3.2022 10:04

Pane vy se mílíte, to není Biden, ale BIDET.;-D

O. M. 4.3.2022 8:58

Se závěrem článku souhlasím, ale mám podstatnou připomínku: Putin žádnou mapu Evropy stanovenou po skončení 2. světové války nepřekreslil, ta platila jen do r. 1990. Putin ji naopak znovu vytahuje z šuplíku.

K. A. 4.3.2022 9:08

To je věc interpretace. Hranice mezi Ukrajinou a Ruskem existovaly už v roce 1945 a stanovili je fakticky Rusové. Rusko také souhlasilo s rozpadem SSSR, inicioval ho Jelcin. Podobně se rozdělilo i Československo. A anexe cizího ukrajinského území je porušení systému, na němž stála poválečná mírová Evropa: Neměnnost hranic. Ten systém porušil Putin. (Částečně ještě USA v Kosovu, tam se ovšem ještě nejednalo o anexi cizího území. Eroze mírového systému byla tedy postupná, ale Rusko do toho řízlo a zničilo ho definitivně.)

I. Schlägel 4.3.2022 9:21

Ano.R^

V. Novak 4.3.2022 10:45

Hranice mezi Ukrajinou a Ruskem existovaly od 20. let a stanovili je fakticky Lenin se Stalinem (a nejspíš i zbytkem politbyra).

Neměnnost hranic je hezké pravidlo - ale kterých hranic? Jugoslávii byla neměnnost hranic garantovaná mimo jiné i Závěrečným dokumentem KBSE "plat prtná" - tam se ovšem Západu separatismus hodil.

D. Laurencikova 4.3.2022 8:52

Sale straseni tim, ze Putin bude pokracovat na zapad od Ukrajiny, povazuju za prehnane. Putinovi nejde o obnoveni Sovetskeho zvazu, ale o "Russkij mir", presneji o zabraneni rozpadu "ruskeho sveta". Zapad vlastne riskuje velkou katastrofu, jestlize trva na svych prestavach o mirovem poradku, jak se deje od roku 1990. Protoze tento poradek dovoluje Zapadu roztahnout svoji vojenskou alianci az na ruske hranice, a umoznuje mu vytvaret pomery podle jeho gusta. To znamena pro Rusko porazku, ponizeni a rozpad. Muzeme rict, ze nas to vubec nezajima, ale chytre to neni. Zijeme bohuzel s Ruskem v jedom svete. Vyzbrojovani Ukrajiny podle me take nemuze vest ke kyzenemu cili, totiz k vitezstvi Ukrajiny nad ruskou armadou. Drive nebo pozdeji se Zapad takto primo zapoji do konfliktu a pak uz je vsechno jedno.

Nemecko "tato největší hospodářská mocnost EU" se prave vzpamatovava ze sveho snu o beznarodnostnim, bezpohlavnim a bezkorenovem svete, kde poroucime vetru, desti.... Guten morgen, Deutschland!

I. Schlägel 4.3.2022 8:57

Ono ovšem není úplně jasné, co všechno podle rusáka do toho "ruského světa" patří. Poslední Putinova vyjádření plus veřejně přístupné politické "diskuze" v ruské státní televizi mnohé naznačují.

D. Laurencikova 4.3.2022 9:12

Putinovo trauma je myslim rozpad "ruskeho sveta", ktery by se mohl nazyvat "vychodoslovansky svet". Jde o Rusko, Belorusko a Ukrajinu.

I. Schlägel 4.3.2022 9:21

... a následně Pobaltí, Gruzii, Moldávii,... Jedině tak bude napravena rusácká verze "největší tragédie 20. století".

D. Laurencikova 4.3.2022 9:28

Rika kdo, CT1? Pan Fiala?

I. Schlägel 4.3.2022 10:24

Putin vzor 2005. Chápu, takovou pitomost by ten hodný strýček z KGB nikdy neřekl.

R. Langer 4.3.2022 13:29

Fiala byl v KGB? 8-o

I. Schlägel 4.3.2022 13:55

Vážně?;-D;-D;-D

O. M. 4.3.2022 9:02

Nebuďte naivní, Putin hned na začátku řekl, jak by ten Russkij mir měl vypadat - NATO jako před r. 1997 - to znamená de facto obnovení Varšavské smlouvy a dráty na hranicích s Německy a Rakouskem. Děkuji, nechci.