6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Gruzie není Kosovo

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bartoň 17.8.2008 23:54

Evropa: Gruzie není Kosovo

Pane Bartoni, váš bláboj je hdoný demagogie padesátých let minulého století. Náš třídí před skoro 40 lety takové články označoval jako "poplatné době". Posírm vás, to vás někdo za ty hovadiny platí nebo to ve vaší hlavě vzniká samo?

cnemo 17.8.2008 20:11

Když pokrytectví, tak pokrytectví

Vážený pane Bardoň, kdyby nešlo o vraždění civilistů, které podporuje naše tzv. demokratická vláda, byl by Váš příspěvek k smíchu.

BigGeorge 17.8.2008 20:09

Srbsko

Není to žádné zjednodušení když řeknu, že uznání Kosova byla chyba. O válečných zločinech nikdo nediskutuje, ale rád bych slyšel, že byly na všech stranách občanské války v bývalé Jugoslávii. Nikdo nemůže a nebude obhajovat zkočince, ani zlehčovat jejich vinu tvrzením, že ti ostatní se zločimů dopouštěli také. Je však s podivem, že o těch ostatních se i nadále mlčí a kdo vraždil Srby, nebude nakonec potrestán. Jaký je prosím rozdíl mezi Kosovem a Abcházií (Osetijí). Menšina vyhlásí nezávislost a silný spojenec ji podpoří. Pokud jsme podobný precedens připustili, nemůžeme se teď divit, je-li aplikován jinde.

Standa 17.8.2008 20:01

Bartoni,

na novináře jsou to chabé znalosti, asi špatný zdroj informací. "O tom, že právě Miloševičovo Srbsko bylo hlavním viníkem válečného běsnění, dnes snad již nikdo nepochybuje." Dnes se neprotestuje, ale hodně pochybuje! Je vidět, že propagan na straně EU umí vymýt mozek i panu Bartoňovi, má navíc moc krátkou paměť. Ono to totiž bylo jinak. Chorvatsko spolu s Německem bylo hlavním viníkem válečného běsnění, protože za podpory Německa vznikla válka ze strany Chorvatska. Neházejte na Srby to co nezačali!

TH 17.8.2008 21:22

Re: Bartoni,

Přesně tak. A vyhnání Srbů albánským ksindlem bylo pod taktouvkou US Army a NATO

Tomáš Holek 17.8.2008 15:40

Bartoni, ty jsi hňup

"obě Rusy obývané provincie jsou stále podle mezinárodního práva součástí Gruzie" ;-D Každý přece ví, že od barbarského bombardování Srbska, následné okupace srbské provincie Kosovo, až po odtržení Kosova od Srbska je MEZINÁRODNÍ PRÁVO PRÁZDNÝ POJEM.

ps 17.8.2008 15:53

Re: Bartoni, ty jsi hňup

Mezinárodní právo je prázdný pojem mnohem déle. Když vietnamci zahájili invazi do kambodže aby odtamtud vykopali rudké khméry taky to bylo proti mezinárodnímu právu a bylo to špatně nebo dobře? Tady nejde o to mezinárodní právo ale o to jestli se postavíme na stranu malé země, která se před pouhými několika lety osvobodila od mnoha let imperiální okupace ruska a po čase se jí podařilo zbavit se i zhoubného vlivu, které toto impérium mělo a dnes opět je v ohrožení nebo na stranu státu, který nás samotné ještě nedávno okupoval a choval se zde jako by mu to tady patřilo.

R. J. 17.8.2008 17:10

Re: Re: Bartoni, ty jsi hňup

Tak proč nenašli Gruzínci společnou řeč s Abchazci a Osetinci? Co jim nabídli?Bolševik se zde choval jako doma proto, protože jsme mu my místní v tom vydatně pomáhali, počty rudých kolaborantů jsou otřesná. A jaký je rozdíl mezi Vietnamským koncentrákem a tím Kambodžským?Já v tom teda Vietnamce "osvoboditele" nevidím.Nebo snad mají Kambodžané demokracii, kterou jim přinesli Vietnamci?Takže vidíte že to není až tak jednoduché. Ani v té Gruzii. Je to tam zapeklitá vnitřní situace, spoléhat na to že Sakašvili má vzdělání na "západě" je značně ošidné a může být zavádějící, on ten Pol Pot měl Sorbonu, a jak to dopadlo.Ono je spousty těch co mají, nebo měli "západní" vzdělání a chovali se jako lidojedi.Takže než se někam "postavíme" měli bychom mít pořádný přehled.A ten myslím nemáme.

ps 17.8.2008 17:25

Re: Re: Re: Bartoni, ty jsi hňup

"západní vzdělání" vytahujete vy. Já jsem se o něm nezmínil. Jestli nevidíte rozdíl mezi rudými kméry a  vietnamským režimem ať už byl jakkoli zločinný a nedomokratický tak vás lituju. PRotože v tom případě se vám  nedostává nejen západního ale jakéhokoli vzdělání. Přestože, vietnamci zcela jistě v kambodži demokracii nezavedli jejich invaze znamela zlepšení situaca v Kambodži přibližně o 1000%. Za velmi krátkou dobu totiž kmérové vyhnanli z měst veškeré obyvatele, zruinovali tak ekonomiku, přivodili hladomor a přibližně dva milióny vlastních spoluobčanů pobili.

R. J. 17.8.2008 18:30

Re: Re: Re: Re: Bartoni, ty jsi hňup

Myslel jsem to všeobecně do diskuze, zde je to na Psu zmiňováno některými diskutéry, takže si to neberte osobně. Ty dva miliony v Kambodži je možná méně než ve Vietnamu, tam Vás jako politickýho odkráglujou ještě dneska. Jako v té Kambodži.  Fakt nevidím rozdílu mezi různou rudou pošahaností, někdo holt vyhání a vraždí ve jménu "zemědělství", někdo ve jménu "rovnosti",takže prašť jak uhoď. Ale snad se shodneme na tom, že komouši jsou bestie. Když vezmu situaci u nás, dvacet let po revoluci, tak nejen že se trochu divím, ale nedovedu si to představit v té Gruzii. Tam to musí být "holomajzna", komunisti , mafie, nekteří oboje dohromady,rodiné klany s větším či menším vlivem, do toho bývalá KGB, místní bývalá KGB,nacionalismus jako zástěrka , zkrátka jeden velký mišmaš. A teď se v tom bez znalosti místních poměrů vyznejte. Myslím že nejrozumější je radši postát opodál a zjišťovat informace.Samozřejmě že ne z propagandy obou stran, ovšem kde ty informace vzít nevím.

A. 17.8.2008 22:10

Re: Re: Bartoni, ty jsi hňup

Měl byste si doplnit mezery ve vzdělání, PS! Ta imperiální okupace Ruska totiž vypadala poněkud jinak, než jak si to nejspíš představujete. Jednak se na Rusko obrátil vládce Osetinců s žádostí o ochranu před loupeživými nájezdy Gruzínských knížat a Rusko poskatlo Ostínskému knížectví ochranu někdy koncem 18. století. Leč pak za ruským carem přišel panovník Gruzie, protože Gruzie již nemohla odolávat nájezdům Peršanů a okupaci Turků. A tak se stala Gruze součástí Ruského imperia. Zjevně se tam Gruzínům nevedlo tak zle, protože jim Rusové vytlačili Turecké okupanty z černomořského pobřeží a Gruzie tak získala všechny své přístavy. Pak tam Rusko vybudovalo železniční síť, infrastrukturu, průmysl atd. Po bolševickém převratu, kdy se Ruské imperium rozpadlo a samostatná Gruzie měla nacionalistickou vládu menševiků, začalo politiku vytlačování a likvidace menšin. Skončilo to obrovským masakrem v Cchinvali s tísíci zavražděných Osetů a desetitisíci uprchlíků. Do vyvražděných vesnic se stěhovali gruzínští zlatokopové.

Co se týká událostí roku 1968 mne udivuje neustálá česká naivita. Češi si tento osud sami zvolili, když v roce 1946 dali ve volbách přednost komunistům. Ruské emigranty a volyňáky, kteří vypravovali, co vláda bolševiků znamená, organizovaně a podle seznamů předali k likvidaci KGB. Gottwald dokonce veřejně v parlamentu vyhlašoval, že se jezdí do Moskvy učit, jak zakroutit demokracii krkem. Informací o kolektivizaci, hladomorech a táborech nucených prací GULAG tu bylo víc než dost. Přesto se Češi rozhodli pro bolševiky a pak žasli, že bolševici svůj volební program plní. Poučení nejsou dodnes. Stačí se podívat na počet hlasů pro KSČSSD. Ale proč to svádět na Rusy? Ti se aspoň bolševikům bránili v občanské válce a stovkách krvavě potlačených povstání. 

ps 17.8.2008 22:49

Re: Re: Re: Bartoni, ty jsi hňup

Zde opět můžme vidět typický příklad bolševické demagogie, založené na vynechávání a překrucování faktů. Zde na NP již několikrát zaznělo, že Gruzínksá šlechta byla donucena podepsat souhlas ruskou okupací (další analogie s r. 68). Ostatně  zkus něco takového říct např. maďarům, srbům nebo dalším balkánským národům. Podle tvé logiky by si teď rakousko mělo nárok na jejich okupaci jen proto, že v regionu porazilo turky.

Obhajovat okupaci z r. 68 volbami z r. 48 je zhovadilost hodná putinova nohsleda. Úspěch komoušů v r. 46 byl způsobeb především nadšením z osvobození a tím, že komouši si lživě a za pomoci sovětských poradců propagandistů a agentů přisvojili veškeré zásluhy na osvobození. Netrvalo dlouho a začalo se ukazovat co jsou zač a v r. 48 už volební preference byly v neprospěch komoušů, proto taky zorganizovali puč. Obhajovat zločinnou invazi tím, že se kdosi kdesi bránil je ubohé a hodné ledat tak poskoka moskvy.

R. J. 17.8.2008 23:07

Re: Re: Re: Re: Bartoni, ty jsi hňup

ps, Vy to máte nějak pomotané,chápete že 68 je důsledek roku 46 a 48?Nebo je to na Vás nějak moc složité?A jaký "puč" v 48?Povídejte hezky o demisy části vlády, údajně demokratů, kterým nevadilo "znárodnění" po roce 45 a zakázání pol. stran. Takže kdo těm agentům pomáhal měrou vrchovatou?A to již ani radši nehovořím o Benešovi. A ještě něco, když byl "odhalen" kult Stalina v Rusku, jediná země která to nepřijmula byla Gruzie, pro Gruzínce to byl "Syn národa".V kinech, kde se probíraly chyby Stalina, vstávali Gruzínci a skandovali hesla na oslavu toho šmejda. Takže to není tak jednoduché. Klidně si najeďte na Earth, tam uvidíte v Gori sochu Lenina jako prase velkou, a s těmito pomatenci mám mít něco společného? Ani nápad, stačí mě ty pomatenci "doma".

ps 17.8.2008 23:30

Re: Re: Re: Re: Re: Bartoni, ty jsi hňup

Rok 46, 48 a 68 byl způsoben především tím, že ten samý typ rusofilních řiťolezců  který momentálně má tu drzost psát komentáře na NP byl tehdy u moci. To je vše. Osoba, která mimo svůj rektální alpinismus navíc tvrdí že v r. 48 v ČSR nebyl žádný  puč a že za invazi a okupaci si  můžeme sami je zrádce.

romadur 17.8.2008 23:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bartoni, ty jsi hňup

jsi naprosto evidentni hnup. radeji uz nikam nepis a dal se neztrapnuj :-)

R. J. 17.8.2008 23:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bartoni, ty jsi hňup

Ty hovádko boží, nečti čítanky a slinty bolševiků s "lidskou tváří".Můžeš napsat jediného Rusa ve vládě v roce 48?Jako měli Poláci již v roce, myslím ,46? Oni byli Gottwald ,Nosek a jiná verbež ruské národnosti?Máš to pošahaný,ale za to nemůžeš, ono to někdy bývá genetického původu. To , jak  suveréně mě nazveš  Rusofilem, je udivující.Když dám svůj "osud" vedle tvého, tak se  budeš stydět za své výroky. Ale neva, ulev si,třeba smažeš část svých výčitek za zbabělost.Škoda že jsi semnou netopil za bolševika po kotelnách, tam jsme to mohli probírat do alelujá, pak bys neměl zkratkovité vidění světa.Podle "slohu" Ti moc nebude, tak Ti ještě řeknu, že jsi semnou v 68 nekolportoval letáky, nebyl u "rozhlasu" kde nad námi hvízdali do kandelábrů kulky, bohužel, občas se trefili i do lidí, v 69 jsi se s milicionářema asi nepral jako já, takže važ slova kámo, není nic horšího než pro svou jistou omezenost v historii, někoho urážet.A nota bene někoho, kdo má bolševika rád, jako onu pověstnou osinu.

R. J. 17.8.2008 22:50

Re: Re: Re: Bartoni, ty jsi hňup

V Pripjatských bažinách snad do konce padesátých let.Rozhodně máte pravdu. Jsem potěšen že jste zmínil ten rozdíl v chování "nás" a "Rusů", nic na tom nemění fakt, že Vorošilov a Tuchačevský tyto nepkoje " zmasakrovali".Ještě si dovolím připomenout protibolševické povstání v Kronštatu, taky masakr.

kpt 19.8.2008 21:44

Re: Bartoni, ty jsi hňup

zalíbil se mi název Vašeho příspěvku a tak jsem nakoukl do příspěvků, ale nic, všichni píší o něčem jiném, než o Bartoňovi, a zrovna o tom si myslím, to co Vy...

Jan 17.8.2008 14:13

Bože Bartoni, vy jste vůl...

Takže schválením vojenské akce v parlamentu agresora je akce legální? Takže si odhlasuji v parlamentu válku a pak mohu napadnout kohokoliv?TO OSTATNÍ JSOU PODOBNÉ BLÁBOLY, ALE TOHLE JE NEJVĚTŠÍ PERLA! Bože Bartoni, vy jste vůl...

Nastvany 17.8.2008 10:10

Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

Zeptejste se Osetincu-kde byl s nimi rozhovor, oznacuji Gruzince co tam vtahli i Sakasviliho za vrahy. A dekuji Rusum, ze je zachranili.

Americane s podporou EU nicili stat, kteremu Kosovo patrilo odjakziva, Osetie Gruzii prakticky nikdy az na par let nepatrila!

Mard 17.8.2008 11:36

Re: Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

Asi věříte ruským lžím. Někteří lidé k tomu mají tendenci. Jižní Osetie byla přičleněna ke Gruzii někdy v roce 1920, pokud se dobře pamatuji. Ono se totiž používalo geografické členění a mezi Severní a Jižní Osetií prochází horský hřeben. Pokud schvalujete to, že ruské tanky vjely na území cizího a suverénního státu, to že tam rusové střílí a zabíjejí, to že tam používají nehumánní kazetové bombardování, tak jste chudák s vražednými sklony, který se jistě v roce 1968 radoval že jeho milovaní rusové střílí i zde.

pepino 17.8.2008 12:23

Re: Re: Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

Pane,když dva dělají totéž,není to totéž.Afganistán a Irák je od USA daleko dál a tam pod vlajkou svobody  8-ovraždí civilní obyvatelstvo i naši vojáci.Jenomže se jim říká teroristi.

ps 17.8.2008 15:43

Re: Re: Re: Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

Když si nějaká osoba  myslí, že chlápek vybavený kalašnikovem nebo rpgčkem a který se nerozpakuje toto použít proti komukoli, včetně žen dětí nebo nastražující výbušné systémy podél cest je civilní obyvatel pak mě nepřekvapuje, že tato osoba je sto vypusti z úst (či klávesnice) podobný žvást (viz výše).

pepino 17.8.2008 16:47

Re: Re: Re: Re: Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

Pane,vy jste tam buďto pod vlajkou svoboy bojoval a pak se musíte obhajovat,nebo věříte všemu co je psané a pak jste naivní.

ps 17.8.2008 17:15

Re: Re: Re: Re: Re: Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

Nikdo kdo bojuje pod vlajkou svobody se obhajovat nemusí. Obhajovat se musí ti kdo bojovali pod vlajkou uzurpátorů ať už s hákovým křížem, nebo rudou vlajkou s srpem a kladivem kterou zřejmě dočasně a naprosto nepochopitelně vystřídala trikolóra. Vy budete ten typ co oficiálním verzím nevěří, že? Tak přeju hodně štěstí v hledání spiknutí a létajících talířů.

pepino 18.8.2008 11:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

Souhlasím,pokud ta vlajka není od krve.

romadur 17.8.2008 23:48

Re: Re: Re: Re: Re: Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

tento pan, ktery se podepisuje ps, je obycejny politruk placeny z nasich dani. bohuzel.

Jan 17.8.2008 14:16

Re: Re: Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

Ano, skoro přesně jste trefil rok, ale rozhodnutím generalissima Stalina. Že by najednou jeho skutky nebyly zločinné?

petr 17.8.2008 12:35

Re: Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

Ale,ale...pan Bartoň není žádný demagog ani lhář. Má prostě jenom strach,že světem začíná foukat větřík, který nám provětrá naše ztučnělé zadky.Nic víc v tom nehledejte, proto všichni vidí to, co by chtěli vidět a slyší, co chtějí slyšet.:-D:-D:-D

ps 17.8.2008 15:45

Re: Re: Jste Barto-ni ubohy demagog a lidska ostuda-lhar

A vy nemáte strach že ledový vichr z Kremlu zavane naše "ztučnělé zadky" zpět na úroveň běloruska?