28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

EVROPA: „Flygskam“ aneb Stydíme se za létání

Nová zelená Evropa má nové zelené společenské principy a chceme-li je vidět v akci, nejlepšími „laboratořemi“ jsou Německo a Švédsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 7.6.2019 9:45

Re: Aktivní Bez Mozci

I kdyby ta spotřeba byla vyšší, tak stále patří letadla k "ekologičtějšímu" způsobu dopravy ve srovnání s automobilovou dopravou.

J. Nový 7.6.2019 11:06

Re: Aktivní Bez Mozci

Hmm, to jsem něco přehlédl. Omlouvám se.

J. Pražák 7.6.2019 22:12

Re: Aktivní Bez Mozci

Problém asi bude v tom, že neumíte násobit a dělit. I v tom odkazu, který jste dal, to vychází +/- 3l/pasažera a 100 km.

Zkuste si nastudovat např. i na

http://leteckemotory.cz/

S. Pavuk 7.6.2019 8:50

Kampaň

Každá kampaň je blbosť. "Antilietanie" s podstaty diskredituje aj niektoré pozitíva ktoré toto neonáboženské hnutie obsahuje.

Krok správnom smere by napr. mohol prijať Brusel. V rámci štruktúr EU je veľa komisií, ktoré zasadajú pravidelne. Tieto osobné stretnutia na ktorých sa zväčša posudzuje jeden dokument sa už dávno mali nahradiť videokonferenciami.Obyčajné technické opatrenie, na ktoré netreba žiadnych aktivistov. Stačí zdravý rozum. (Ak tam pravda nejaký je...)

R. Vacek 7.6.2019 9:00

Re: Kampaň

Dovedete si představit jak komplikovaně by v takovém případě fungovalo lobbování? Zatímco dnes stačí lobbista oběhnout za den i deset poslanců usazených v Bruselu, pak by musel poletovat po celé Evropě od vesnice k vesnici. A vzhledem k tomu, že i těch registrovaných lobbistů (80 000 kousků) je řádově více, než poslanců, emise co2 by se jejich poletováním ještě zvýšily, neboť ti by pravděpodobně vlakem ani na kole nejezdili.

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/evropsky-parlament/eu-si-posviti-na-lobbisty-pomoci-ma-povinny-rejstrik/r~c3150a300bde11e8ac3d0cc47ab5f122/

M. Prokop 7.6.2019 9:33

Re: Kampaň

Proboha, jen ne Brusel ...

Odtamtud proudí jen praštěné směrnice a zákazy.

J. Vrzal 7.6.2019 9:51

Re: Kampaň

Jasne a Evropsky parlament, ktery se pravidlene stehuje mezi Bruselem a Strasburgem, to nic?

Robte si prcu z nekoho jineho.

J. Pospíšil 7.6.2019 16:37

Re: Kampaň

Videokonference jsou bez diet, bez procházky euroghetem, na náměstí se vůbec nedostanete, nic neochutnáte, večer nemůžete pokračovat v průzkumu nepřeberného množství piv, nikdo vám nezaplatí hotel a není to prostě ono.

I. Spálený 7.6.2019 8:48

V atmosféře pochází od člověka 7% CO2. A letecká doprava může za 2% z těchto 7%. Jedná se tedy o 1,4 tisíciny případného jevu. Mladí Švédi jsou úplně vypatlaní. To je jako protestovat proti rychlosti před hlemýždím domkem.

M. Mikulec 7.6.2019 8:47

Takováto hloupá omezeni

vzdycky dopadají na ty poslední nejchudší daňové poplatníky, co poletí 1 x za rok na dovolenou. Pochybuji, ze se hlasatelé toho omezení vzdají svých soukromých tryskáčů a 4-litrovych SUV. Vždycky chybí vyjádření představitelů Big Businessu. Stejně jako v ekoteroristickem humbuku se “ zapomnelo” na výrobce a vždycky jsou peskováni konecní spotřebitelé.

A. Alda 7.6.2019 8:46

Velmi přesné.

Přestalo-li by se létat, důsledky by byly dosti děsivé.

K. Janyška 7.6.2019 8:43

To je jejich, švédskou, věcí.

Až budou upadávat, však oni si dají říci. Akce budí reakci... Dzp.

J. Schwarz 7.6.2019 8:25

No, tak být

posledním ve firmě kdo si ještě nedal "socialistický závazek" je zřejmě nepříjemné, ovšem jeden taky nemusí být zrovna prvním. I v tom Švédsku se ke kampani proti létání připojily zatím jen desetitisíce lidí. Sice hlučných a agresivních, ale pořád jde jen o procenta z celé veřejnosti. Celý problém je v tom, že lidi sedají moralistům na lep i když takoví moralisté začnou vydávat za morální výšinu něco, co ještě před pár lety bylo považováno za perverzi a morální dno. Jedinou obranou je poslat moralizátory do (_!_), označit je za blázny a šílence a stát si za svým. Pokud na to budu mít peníze tak budu létat, jíst maso, nečíst Guardian ani nesledovat ČT i kdyby se všechy Gréty z toho měly pos/rat!

P. Svoboda 7.6.2019 8:08

Zajímavý článek.

Děkuji.

L. Sindi 7.6.2019 7:59

Ty jo, jezdim do prace vlakem, tak to jsem Tagskryter! No ale na dovolenou autem a byl jsem dokonce i tim fujletadlem, tak to se radeji stydim..

Z. Lapil 7.6.2019 10:25

Re:

To máte ještě jednoduchý. Já jezdím autem na nádraží a pokračuju vlakem.

J. Nový 7.6.2019 7:41

Dvě hlediska

Kdyby bylo toto téma před třemi roky, tak bych se tomu létání vysmál a tvrdil bych, že je každého věcí, zda letí na druhou stranu světa, když na to má.

Ovšem pak přišel plošný zákaz kouření (nikdo nenutil nekuřáka jít do kuřácké hospody) a já změnil názor. Od té doby už neposuzuji nějakou "spravedlnost" zákauzů a příkazů, ale zajímám se jen o to, jak ý to má vliv na mě. No a jelikož nelétám, tak budu tvrdit, že omezení letů je správné, protože spaliny, které tisíce letadel produkují musím já i mé děti dýchat a proč by se mně to mělo líbit?

Podobně dýchám i spaliny z aut, když jdu po chodníku a přitom sám jezdím autem minimálně, téměř všude dojdu pěšky nebo MHD. Takže případné omezení osobní dopravy bych také přivítal. Ale i na to bych měl před třemi roky naprosto opačný názor a psal bych o svobodě rozhodnutí atd.

Dneska už jsem jiný. Zrušili leteckou soutěž Red Bull? Naprosto v pořádku, bude méně spalin a hluku. Budete chtít zrušit ze stejných důvodů motokrosy, autokrosy a další sporty, které produkují hluk a spaliny? Já už nyní budu vždy pro. Já ten sport neprovozuji, ani mu zvláště nefandím, takže moje zájmy jsou jasné.

A našel bych toho víc.

R. Langer 7.6.2019 7:58

Re: Dvě hlediska

No, máte pravdu. Ale to mě zrovna dost děsí. Protože víte, pro koho nakonec přijdou jako pro posledního? ;-)

A. Alda 7.6.2019 8:47

Jo.

J. Nový 7.6.2019 9:37

Re: Dvě hlediska

Jo, cápu co tím mxyslíte, ale zjistil jsem že nelze hájit nějakou spravedlnost, pokud si jiní budou hájit jen svoje zájmy. Nemám z toho radost, ale je to současná realita.

J. Schwarz 7.6.2019 8:31

Re: Dvě hlediska

Kdyby zrušili i pana Nového, taky bych neměl nic proti. Zbylo by pro mne víc prostoru, nějaký Nový mne nezajímá, moje zájmy jsou jasné.

J. Nový 7.6.2019 9:35

Re: Dvě hlediska

V pořádku. Váš názor...

F. Houžňák 7.6.2019 10:54

Samozřejmě potraviny a další věci, co si nosíte

z obchodů, tam vyrůstají přímo ze stěn a nikdo je tam nemusí vozit.

R. Vacek 7.6.2019 12:42

Re: Dvě hlediska

Když zrušíte osobní dopravu, tak se vás bude tísnit dvakrát tolik v tramvaji, popřípadě v tlačenici na chodníku, což může být docela nepříjemné.

R. Vacek 7.6.2019 6:51

Předpokládám, že černému svědomí

se dá ulevit pomocí odpustků, v tomto případě povinnou daní z CO2 při použití letadla.

J. Schwarz 7.6.2019 8:33

Re: Předpokládám, že černému svědomí

Proč povinnou? Odpustky si taky nekupovali povinně všichni, kupovali je jen ti co se báli důsledků svých hříchů.

R. Vacek 7.6.2019 8:51

Re: Předpokládám, že černému svědomí

V případě odpustků člověk zachraňoval svou duši, proto to fungovalo na dobrovolné bázi. Dnes ovšem zachraňuje planetu i pro všechny škarohlídy, kteří by se zachránci klidně pošklebovali a přitom si bohatě užívali na zachráněné planetě.

R. Tichý 7.6.2019 6:42

Zbyva uz jen inkvizice, ovsem obeti budou mit slusnou sanci na zachranu-ekologicky ciste zapalovani ohne trenim drivek nebo kresani pazourkem neni nejrychlejsi.

K. Salajka 7.6.2019 6:32

Dovolená

která trvá 9 dní včetně dvou dní ve vzduchu není žádná dovolená. Pro začátek by stačilo, kdyby se letecké zájezdy prodloužily na 2 až 3 týdny.

T. Hraj 7.6.2019 7:30

Re: Dovolená

Co znamená to 'se'?!? Ať si každý prodlužuje co chce. Hlavně ať to neprodlužuje jiným!