29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: „Flygskam“ aneb Stydíme se za létání

Nová zelená Evropa má nové zelené společenské principy a chceme-li je vidět v akci, nejlepšími „laboratořemi“ jsou Německo a Švédsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 7.6.2019 10:52

U nás (německá universita) máme taky jednu takovou,

původem z Bulharska. U ní by si člověk mohl říct, že by mohla mít rozum, je jí něco přes třicet a do Němec přišla někdy před 15 lety. Nicméně onehdy nám rozeslala mail, že ona podepsala "výzvu vědců" scientists4future, co podporuje "Fridays for Future", a že abychom podepsali taky, že prý to tak mnoho vědců už udělalo a jediné, co je k tomu potřeba, je doktorát. Vzápětí odletěla na 14 dní do Izraele. Jedna z adresátek, u nás etablovaná asi tak 40letá Ruska, o které jsem se taky domníval, že by mohla mít rozum, my vysvětlila, že to je správná věc, podepisovat takové věci. Když jsem se jí ptal, kam jezdí s rodinou na dovolenou, tak předloni byli na Novém Zélandu, loni na Maledivách a letos letí na Seychely. Před pěti lety byli na Kubě. To jsou přesně oni. Už se těším, až bude Bulharka něco chtít, tak jí řeknu, že mám právě záchvat paniky kvůli CO2, jak se dožaduje její Gréta, a tak nemůžu nic dělat.

F. Houžňák 7.6.2019 10:40

No jo, bolševičtí komsomolci se chovají jako

bolševičtí komsomolci. Psovi psí smrt, jejich heslo.

M. Kosejk 7.6.2019 10:04

-----

Předně bych chtěl říct, že CO2 není ani zdaleka jediný skleníkový plyn. A připadá mi absurdní, že se všichni soustředí právě na CO2. A je trochu smutné, že tuto falešnou argumentaci CO2 používá i pan Kechlibar (ovšem v opačném gardu).

Zároveň mi připadá směšné, že největší zastánci boje proti klimatu jsou navíc často i velcí zastánci globalizace ve všech formách (cestování, létání, mezinárodní obchod atd.) - a na koho si tihle vyšlápnou? No přeci na ty, co jezdí levými auty a potřebují doma svítit a topit.

Globální trh a internacionální korporátní kapitalismus je zkrátka posvátnou krávou pro celé politické spektrum (dokonce i pro Zelené a údajné piráty). A tak se raději vymýšlejí kokotiny (jako například podpora výroby vysoce neekologických chemických autobaterií pro elektroauta).

Ale nikoho nezajímá například to, že patnáct největších transportních lodí vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta.A090426_191128_automoto_vok?utm_source=facebook&utm_medium=sharecd&utm_campaign=desktop

M. Klas 7.6.2019 10:08

Re: -----

Ne že bych s Vámi nesouhlasil, jen prosím vysvětlete, co je to "boj proti klimatu". Nějak si neumím představit, jak proti němu bojovat...

M. Kosejk 7.6.2019 10:15

Re: -----

No prostě se klima mění (jako po celou dobu existence této planety). A teď se někteří rozhodli, že proti klimatu budou bojovat.

Ale pozor! Má jít je o takový boj, který v ničem neohrozí zájmy globálních koroprací a jimi uplacených politiků.

(Pseudo)ekologické záměry našich (pseudo)elit totiž musí zaplatit obyčejní lidí - a zejména je třeba si vyšlápnout na ty nejchudší, kteří jezdí levnými auty, topí si doma uhlím a večer potřebují svítit. Ale kupříkladu kácení deštných pralesů může dále pokračovat a obchodní lodě dále musí křizovat oceány.

J. Vintr 7.6.2019 11:05

Re: -----

Na kácení deštných pralesů má velký podíl právě ten "boj" proti klimatu. Stojí za ním zvýšená poptávka po palmovém oleji na výrobu "biopaliv"

J. Vintr 7.6.2019 11:10

Re: -----

Tak sledujte média. Proti klimatu se nejlépe bojuje tak, že si sednete s cedulí před nějakou vládní budovu. Když to vydržte soustavně dělat pár let, dočkáte se třeba i Nobelovy ceny za mír. Jiná varianta je zapojit se do davu, nesoucího různá hesla proti změně klimatu. Když to bude dělat dostatečný počet lidí, tak se to klima třeba zalekne a přestane se měnit.

J. Jurax 7.6.2019 13:06

Já taky ne.

Ale zelení blbečkové to určitě vědí a slovutná EU proti němu urputně bojuje, aby jej skrze eliminaci emisí CO2 změnila k obrazu svému.

J. Vintr 7.6.2019 10:50

Re: -----

Kdyby se obecně vědělo, že oxidu uhličitého jsou v atmosféře jen čtyři destitisíciny objemu a jeho údajný nárůst je v řádech stotisícin, tak by tě blbosti o jeho škodlivosti asi moc lidí neuvěřilo. Jenže tohle se nikde takto neříká a nepíše. Přiznám se, že než mne napadlo si tyto hodnoty vyhledat na internetu, jsem na základě té všudypřítomné mediální masáže žil v představě, že oxidu uhličitého jsou v atmosféře desítky procent.

K. Dvořák 7.6.2019 13:03

Re: -----

Pane, já jsem spíše skeptický ke strašení údajnými nedozírnými následky, které může mít rostoucí koncentrace CO2. Nicméně, je prostě fakt, že CO2 (bohudíky) má sklenikový efekt a to i při zdánlivě zanedbatelných koncentracích. Jestli si toho vy jste nebo nejste vědom, jestli aspoň řádově víte či spíše nevíte, jaká je jeho skutečná koncentrace ve vzduchu, jestli považujete nárůst koncentrací CO2 za údajný, to je zcela nepodstatné. Třeba takový kyanovodík vás během několika málo minut spolehlivě zabije i při koncentracích menších než je jedna desetisícina (<100 ppm). Tak pozor na to ;-).

J. Jurax 7.6.2019 13:12

Ano.

Nicméně podstatně horší skleníkový plyn než kysličník uhličitý je vodní pára. Proti ní se ovšem nebojuje! Bylo by na místě zakázat parní lokomotivy a parní stroje vůbec a taky zakázat odpařování z vodních ploch! Zde EU, greténi i samotná svatá Gréta trestuhodně zaspali!

J. Vintr 7.6.2019 15:03

Re: -----

Množství oxidu uhličitého v atmosféře je hodně proměnlivé v čase i prostoru, takže stanovení nějaké reprezentativní průměrné hodnoty je jen iluzorní. Navíc měření takového stopového množství plynu v atmosféře vyžaduje speciální přístroje, takže se ani omylem neměří v dostatečné množství, aby z toho šly vyvozovat nějaké závěry. Koncentrace oxidu uhličitého se soustavně měří nanejvýš několik desetiletí a jen na několika místech planety. Takže celý ten humbuk s růstem koncentrace oxidu uhličitého v atmosféře je pouze sprostý podvod.

M. Prokop 7.6.2019 13:41

Re: -----

"Nelichotivá data emisí z námořní dopravy přinesla studie dánské vládní agentury pro ochranu životního prostředí."

Profesionální deformace .... :-P

P. Lenc 7.6.2019 9:48

My jsme mládež nová,

my jsme mládež Gottwaldova.To byla padesátá léta, 20st.Nyní máme st.21 a máme znovu "Novou mládež" a i oni mají své "svaté" vůdce.A znovu bude muset svět padat na hubu ve jménu "té pravé" ideologie.

J. Nový 7.6.2019 9:40

Jen příklad

"V loňském roce se do České republiky dovezly květiny v hodnotě 1,5 miliardy korun. Nejvíce květin ve vázách českých zákazníků pochází z Nizozemska, Keni a Kolumbie. Nejprodávanější jsou podle Českého statistického úřadu růže, chryzantémy a lilie.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/cesi-kupuji-ruze-z-afriky-byznys-na-kvetinove-burze-pripomina-boj-o-akcie.A170403_210121_firmy-trhy_ELE"

J. Jurax 7.6.2019 13:23

Ano.

A přinejmenším z té Keni a Kolumbie se vozí letecky, akorát z Nizozemí možná kamióny.

Takže chcete-li spasit svět, dávejte kytky z lučního kvítí natrhaného mezi paneláky nebo ještě líp ekologické věnečky ze smrkových větviček ze stromů pokácených kvůli kůrovci. Taky recyklujte svatební kytice - jedná kytka vystačí pro nejmíň deset svateb, při správné péči vydrží i třicet!

Svatá Gréta Vám požehná!

A doufám, že tohle nebude číst žádný gretén, mohlo by ho napadnout za to demonstrovat místo školy a EU by se toho mohla chytit a dát nám to rozkazem!

J. Uzel 7.6.2019 9:32

Omezí se létání,

takže se lidé čím dál méně budou setkávat osobně a nebudou si moci osobně ověřit, jak to vypadá na druhém konci světa(např.), budou se stále více spoléhat na internet, který bude cenzurován. Další krůček k prosazení "Jedině správných myšlenek".

M. Kosejk 7.6.2019 10:10

Re: Omezí se létání,

Mám kámoše, co je strašně "eko" - a je pro všechny ty buzerační nápady, které dopadají nejvíc na ty nejchudší.

Ovšem několikrát ročně vezme rodinu a letí někam přes celý svět, aby si užili dovču. A že každým letem za sebu zanechá "ekologickou stopu", jakou běžná nelétající česká rodina nevyprodujuje za celý svůj život, to ho nezajímá (a raději bude lobbovat za podporu zdanění pohonných hmot pro osobní auta, fosilních paliv do rodinných kotlů... atd.)

- to je to, o co kráčí.

F. Kusák 7.6.2019 12:35

Re: Omezí se létání,

Ano, toho také znám. Jmenuje se Tomáš Klus

J. Jurax 7.6.2019 13:29

No jo, Váš kámoš je prostě zelený blbec, potažmo gretén. Takoví se poslední dobou hodně rozplevelili ...

M. Valenta 7.6.2019 9:01

A co má být.

Nutí Vás někdo nelítat? Někdo nelítá, někdo lítá, někdo nejezdí vlakem nebo sockou nebo autem po D1. Představte si, že jsou i tací co nejezdí na koni ani velbloudu. Možná se shodneme, že "létající" jahody odkudsi z JAR na náš zimní trh je pěkná blbost. Příští sobotu letím do Denveru a tak řádně rozšířím svoji uhlíkovou stopu a také z toho nejsem nadšený, ale přežiju to.

M. Prokop 7.6.2019 9:31

Re: A co má být.

Zatím nutí jen nepřímo. Ovšem, už se začíná mluvit o zdanění a další administrativní opatření nepochybně nějaký blb vymyslí, popularizuje nějakou nátlakovou skupinou (adeptů je dost, viz gretenismus) a promáčkne podloudně skrz EP.

R. Tesařík 7.6.2019 9:54

Re: A co má být.

Možná byste se měl na letišti před odletem nějak ztrestat.

M. Valenta 7.6.2019 10:58

Re: A co má být.

V letadle mě bolí hlava - stačí vám to?

J. Vintr 7.6.2019 8:57

Davová psychóza je svinstvo

Velká část lidí jí snadno podlehne. A nemusí jít jen o lynčování a podobné věci. Viděl jsem třeba obrázek kontejneru plného nejrůznějších nožů. Odhodili je tam obyvatelé Londýna na základě oficiální výzvy, aby tak "zabránili" rostoucímu počtu napadení nožem, kterymi se baví imigrantská mládež.

P. Kubáč 7.6.2019 8:57

Celý svět nakonec dožene Západ

Jediný problém, je, že to "místo setkání" kde k tomu dojde bude nápadně připomínat indický, nebo ( nedej Bože ) africký venkov.

J. Pražák 7.6.2019 8:50

Aktivní Bez Mozci

Moderní letadlo spotřebuje méně než 3 litry paliva na cestujícího a 100 km. Tedy podstatně méně, než když jedou 2, 3, nebo i 4 lidé v autě na dovolenou. Naletí se podstatně méně km, než ujede po silnici nebo železnici. Spalováním kerosinu nevzniká ani tolik škodlivin, jako při automobilovém provozu, např. nevzniká tolik prachu z pneumatik. Zjednodušeně spalování probíhá takto:

2C12H26+37O2=24CO2+26H2O

nebo:

C12H26+37O3=12CO2+13H2O+37O2

(a tak vzniká ta "ozonová díra :-) ).

J. Nový 7.6.2019 9:33

Re: Aktivní Bez Mozci

Nevím, odkud jste vzal ten údaj 3L na osobu, ale já zde napšel naprosto jiná čísla:

https://www.czechairliners.net/index.php/archiv-clanku-1/odborne/302-spotreba-dopravnich-letadel.html

Tedy pokud pro vás nejsou Airbusy a Boeingy nemoderními letadly

M. Klas 7.6.2019 9:43

Re: Aktivní Bez Mozci

Zas takový rozdíl to není, podle Vašeho odkazu je to cca od 2,4 l do 6,5 l na 100km a osobu.

J. Dobrý 7.6.2019 9:45

Re: Aktivní Bez Mozci

Me to neprijde jako jina cisla. V te odkazane tabulce je to spotreba na vzdalenost 850km. Takze 3 l/100km odpovida 25.5 l na osobu na cestu.

Spotreba modernich popularnich letadel jako Airbus 321 nebo Boeing 737-800 je kolem teto hodnoty. Takze oba uvadite priblizne stejna cisla.