25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: „Flygskam“ aneb Stydíme se za létání

Nová zelená Evropa má nové zelené společenské principy a chceme-li je vidět v akci, nejlepšími „laboratořemi“ jsou Německo a Švédsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pražák 7.6.2019 22:12

Re: Aktivní Bez Mozci

Problém asi bude v tom, že neumíte násobit a dělit. I v tom odkazu, který jste dal, to vychází +/- 3l/pasažera a 100 km.

Zkuste si nastudovat např. i na

http://leteckemotory.cz/

K. Horák 7.6.2019 20:46

Řekl bych, ze blbnutí Švédů nebude mít vliv

na pokles turistiky.Ale z hlediska emisí je létání velmi ekologické. Letošní turistiku spíše ovlivni nedostatek letadel.

F. Houžňák 7.6.2019 20:31

No, Musk má hlavně fungující SpaceX s Falconem,

takže to s tím šarlatánstvím nebude tak horké. Tesla je jenom takový vedlejší kšeft neboli venture, co kdyby to vyšlo a kupovali od něj baterky.

V. Církva 7.6.2019 19:25

Re:

No jestli je pravda těch 35 a 13 miliard, je to otřesné. Diskutovat nad botanikou je pak ignorantství.

V. Církva 7.6.2019 19:23

Re: zajímavá správa

No uvidíme. Musk samozřejmě dokázal velký pokrok v elektromobilitě. A už to, že na to sehnal peníze je zásluha. I když by Tesla krachla, technologie se posunula.

Přesto vidím nadupané drahé elektromobily jako slepou uličku. Osobně bych viděl řešení v páteřních kolejových trasách, kam by se svážely mnohem menší elektromobily s dojezdem do 50 km. Ty by se po cestě dobíjely. Vzhledem k investicím do Tesly a jiných drahých aut, kdyby lidstvo uvažovalo rozumně už by za ty peníze hotové.

Jinak osobně nejpodstatnější na Muskovi vidím to, že ukazuje jak dnes (svým způsobem podobně fungovala možná vždycky) chodí ekonomika. Peníze nevyděláte tím, že něco opravdu vyvinete, máte nějakou skvělou technologii, nebo patent. Musk šel přesně naopak, peníze sehnal ve finančnictví a obchodě.

Co je na něm hezké je, že si za peníze nenakoupil jachty, ženy či kakao, ale věnoval to do výzkumu, vědy a technologií.

V. Církva 7.6.2019 19:10

Re: Když se něčeho chytí dogmatici

Ano s těmi auty je to jak píšete. Já samozřejmě ten celý problém sám nevyřeším ale jako zastánce decentralizace, a člověk který nemá rád velká města, bych preferoval něco jako více menších letišť. Číňané jdou zase jinou cestou. Vytvořili síť vlaků která rychle posbírá lidi a doveze je kam potřeba. Pro vnitrostátní dopravu v hustě zalidněných oblastech je asi síť rychovlaky/metra rychlejší ekologičtější a lepší než letecká.

Ale hlavně, lepší než cyklistika. Magoři jako Jan Čižinský nechápou, že cyklistika uvnitř hustě zalidněných měst je nebezpečná a proti hromadné, především podzemní dopravě při milionech lidí téměř nerealizovatelná, nemluvě o tom, co tam cyklista nadýchá. Cyklistika totiž patří do menších měst, a do přírody.

Pro méně zalidněné oblasti bych pak pro vzdálenější dopravu naopak menší letadla a menší letiště viděl jako správnou cestu.

V. Církva 7.6.2019 18:56

Re: Blbnutí Evropy a Západu pokračuje

Přesně tak. Jako dobrovolný postoj to beru.

Toto je ale šikana. Ve Švédsku už jsou dnes případy kdy spolužáci i učitelka nadávají dítěti do popíračů, protože nechce v pátky chodit za školu. Tupé komunistické stádo.

P. Aron 7.6.2019 18:23

Re: Chce ještě někdo tvrdit,

Měl pravdu.

P. Aron 7.6.2019 18:20

Blbnutí Evropy a Západu pokračuje

Pokud někdo usoudí, že svým létáním nechce přispívat k zvyšování emisí je to jeho věc. A osobně mi přijde i sympatická. Nebo jinak. Jsou místa, kam se jinak než letecky v rámci dovolené dostanete jen těžko. Nemusíme každý rok letět někam do ciziny na dovolenou.

Pokud se ale vytvoří hysterická kampaň, kdy ten kdo létá je nepřítel tak to jsme zase u toho co dnes běží napříč Západem. Snaha o sebelikvidaci.

J. Pospíšil 7.6.2019 16:37

Re: Kampaň

Videokonference jsou bez diet, bez procházky euroghetem, na náměstí se vůbec nedostanete, nic neochutnáte, večer nemůžete pokračovat v průzkumu nepřeberného množství piv, nikdo vám nezaplatí hotel a není to prostě ono.

R. Gramblička 7.6.2019 16:15

zajímavá správa

s článkem souvísí jen velice okrajově, ale přece:

"Antonio Gracias, ředitel Muskovy Tesly, prodal skoro všechny své akcie firmy... že by padla?... ve veřejném prostoru se začíná připouštět, že Musk není žádný génius a vizionář, ale šarlatán..."

J. Pospíšil 7.6.2019 16:03

Re: Když se něčeho chytí dogmatici

Ultralehká auta byla zakázána. Váha dnešních pětimístných aut je iracionálně vysoká.

Kolik je spotřeba na cestu mezi dvěma místy sto kilometrů vzdálenými i s cestou na letiště a z něj? Pro pětimístný ultralight samozřejmě.

M. Mikulec 7.6.2019 16:02

Re: Chce ještě někdo tvrdit,

To nic, to jen pisálkové se zase angažovali v rozeštvávání.

M. Mikulec 7.6.2019 16:01

Re: "Tunisko či Egypt. Tam se rozhodně vlakem dojet nedá."

Do New Yorku taky doplujete lodí, ze Southamptonu, UK, za 6 dnů.

V. Církva 7.6.2019 15:49

Re: A není spíš řešení letectví změnit?

Ano, ale pomalu (vlastně za 60 let skoro vůbec). Velká letiště se složitou logistikou prý se zvětšováním letadel zlevnily před 40 lety transkontinentální lety. Asi určitě. Ale spotřeba paliva se od té doby výrazně nezměnila. Místo nechození do škol a nelétání by bylo lepší začít s vývojem modernějšího cestování, ať už vlakem nebo letadlem. Číňané i Japonci vlaky pozvedli na dost vysokou úroveň.

Evropa bude muset počkat až totéž udělají v letectví. Děti které v pátek nechodí do školy a peníze na neziskovky proti globálnímu oteplování to nevyřeší.

V. Církva 7.6.2019 15:31

Když se něčeho chytí dogmatici

Problémy mají šanci na vyřešení při respektování reality, diskuse, plurality, důslednosti, trpělivosti. To vše dnešním Zeleným alarmistům schází. To co vyvádí znamená neúnosné zdražení energií. Pesticidy na řepku, zpomalování evropské konkurenceschopnosti...

V případě létání. Trysková letadla, jakkoliv s dvouproudovými motory, kterými se dnes cestuje spotřebují velké množství paliva. Ale třeba čtyřmístný ultralight spotřebuje na 100 km míň než osobní auto. Není nutné zrušit létání, stačí ho změnit. Třeba se poradit s odborníky na letectví i logistiku. Vývoj naprosto jiných letadel, a změna struktury letišt jsou jistě řešitelné. K tomu je ale potřeba netopit peníze v řepce a chodit do školy.

Jenže tito se nikdy neporadí. Moderní diesely nemají problém s oxidem dusíku. Naopak elektromobily v celkovém cyklu vytvoří v některých zemích (všude nemají vítr, hory a slunečno) víc CO2 než diesely. Jenže ekoteroristé se rozhodli diesely zaříznout. Inženýři automobilek dnes neví, jestli vývoj zaříznou nebo pokračovat. Ekoteroristé jsou totiž nevyspitatelní a realita je nezajímá.

Bláznům se ale nesmí ustupovat!

M. Prokop 7.6.2019 15:06

Re:

V botanice to nevadí, v politice je to smrtící.

M. Prokop 7.6.2019 15:05

Re: "Tunisko či Egypt. Tam se rozhodně vlakem dojet nedá."

Lodí jedině doplout. :-P

J. Vintr 7.6.2019 15:03

Re: -----

Množství oxidu uhličitého v atmosféře je hodně proměnlivé v čase i prostoru, takže stanovení nějaké reprezentativní průměrné hodnoty je jen iluzorní. Navíc měření takového stopového množství plynu v atmosféře vyžaduje speciální přístroje, takže se ani omylem neměří v dostatečné množství, aby z toho šly vyvozovat nějaké závěry. Koncentrace oxidu uhličitého se soustavně měří nanejvýš několik desetiletí a jen na několika místech planety. Takže celý ten humbuk s růstem koncentrace oxidu uhličitého v atmosféře je pouze sprostý podvod.

P. Han 7.6.2019 14:45

"Tunisko či Egypt. Tam se rozhodně vlakem dojet nedá."

Ale lodí ano. Možná by ti humanitární zachránci, plující z Evropy do Afriky s prázdnou, mohli na té zpáteční cestě nabrat nějaké ty ekofanatiky, aby se taky podívali do světa. A kdyby Pánbůh dal, mohli by tam zůstat.

M. Valenta 7.6.2019 14:36

Re:

Rudozelené květy. To bude asi nějaký módní botanický výstřelek.

M. Prokop 7.6.2019 13:41

Re: -----

"Nelichotivá data emisí z námořní dopravy přinesla studie dánské vládní agentury pro ochranu životního prostředí."

Profesionální deformace .... :-P

J. Jurax 7.6.2019 13:29

No jo, Váš kámoš je prostě zelený blbec, potažmo gretén. Takoví se poslední dobou hodně rozplevelili ...

J. Jurax 7.6.2019 13:24

No jo, píšu to furt - blbost masově kvete rudozelenými květy. A v orgánech EU mají zelení blbečkové hnízdo.

J. Jurax 7.6.2019 13:23

Ano.

A přinejmenším z té Keni a Kolumbie se vozí letecky, akorát z Nizozemí možná kamióny.

Takže chcete-li spasit svět, dávejte kytky z lučního kvítí natrhaného mezi paneláky nebo ještě líp ekologické věnečky ze smrkových větviček ze stromů pokácených kvůli kůrovci. Taky recyklujte svatební kytice - jedná kytka vystačí pro nejmíň deset svateb, při správné péči vydrží i třicet!

Svatá Gréta Vám požehná!

A doufám, že tohle nebude číst žádný gretén, mohlo by ho napadnout za to demonstrovat místo školy a EU by se toho mohla chytit a dát nám to rozkazem!

P. Zinga 7.6.2019 13:17

Chce ještě někdo tvrdit,

že Kubera ve svém terezínském projevu neměl pravdu?

P. Zinga 7.6.2019 13:14

35 miliard EUR (20% rozpočtu) vydá EU příští rok

na boj proti změně klimatu. Na výzkum a inovace 13,2 miliardy...

Kolik z těch 35 miliard připadne na ziskovky, posluhujícím elitám EU?

J. Jurax 7.6.2019 13:12

Ano.

Nicméně podstatně horší skleníkový plyn než kysličník uhličitý je vodní pára. Proti ní se ovšem nebojuje! Bylo by na místě zakázat parní lokomotivy a parní stroje vůbec a taky zakázat odpařování z vodních ploch! Zde EU, greténi i samotná svatá Gréta trestuhodně zaspali!

J. Jurax 7.6.2019 13:06

Já taky ne.

Ale zelení blbečkové to určitě vědí a slovutná EU proti němu urputně bojuje, aby jej skrze eliminaci emisí CO2 změnila k obrazu svému.

K. Dvořák 7.6.2019 13:03

Re: -----

Pane, já jsem spíše skeptický ke strašení údajnými nedozírnými následky, které může mít rostoucí koncentrace CO2. Nicméně, je prostě fakt, že CO2 (bohudíky) má sklenikový efekt a to i při zdánlivě zanedbatelných koncentracích. Jestli si toho vy jste nebo nejste vědom, jestli aspoň řádově víte či spíše nevíte, jaká je jeho skutečná koncentrace ve vzduchu, jestli považujete nárůst koncentrací CO2 za údajný, to je zcela nepodstatné. Třeba takový kyanovodík vás během několika málo minut spolehlivě zabije i při koncentracích menších než je jedna desetisícina (<100 ppm). Tak pozor na to ;-).