8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

EVROPA: EU byla a je institucí velmi spornou

Vstup České republiky do Evropské unie byl ve své době nevyhnutelným krokem, opačné řešení – jak potvrdily výsledky tehdejšího referenda – u nás nemělo dostatečnou podporu. Bylo a je však evidentní, že to byl krok vysoce problematický! Já jsem v referendu hlasoval proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jandáková 1.5.2019 22:06

.

"Islám je slučitelný pouze s islámem."

Tak odpoví pravý (věrný, oddaný mu)slim.

: ))

M. Jandáková 1.5.2019 22:08

Re: .

To patřilo níže - pod kolegu!

P. Polak 1.5.2019 20:15

A za půl roku a dva dny

společně s Klausem můžeme všichni oslavit 10. výročí jeho podpisu Lisabonské smlouvy, kterou byla završena ratifikace této smlouvy v České republice. Václave, díky za Váš zásadní přínos pro české členství ve sjednocené Evropě :)

https://www.finance.cz/zpravy/finance/240199-klaus-rika-ze-podepsal-lisabonskou-smlouvu/

M. Prokop 1.5.2019 20:43

Re: A za půl roku a dva dny

Jestli ovšem do té doby EU vydrží, případně vydrží represemi.

S. Donát 1.5.2019 21:00

Re: A za půl roku a dva dny

Půl roku asi ještě ano.

J. Krásenský 1.5.2019 17:53

Jení jediná oblast našeho života, kterou by EU ovlivnila

k lepšímu, či jen k dobrému. Všudypřítomná korupce, cenzura politické korektnosti, diktát multikulturalizmu, enviromentalizmu, gender ideologie, montovna německa, vysávání přes bankovní sektor, mizerné potraviny, zbytnělá byrokracie, šílenství dotací - chudí se skládají na bohaté, odliv mozků a kvalifikovaných pracovních sil, rušení presumpce neviny, ...

M. Pivoda 1.5.2019 18:30

Ha. Ha. Ha.

Tím posledním ve výčtu negativ EU ("rušení presumpce neviny") jste mne docela rozesmál. Mne například současný politik Občanské demokratické strany, Pavel Žáček, k rozhovoru (jako ředitel USTR) nepřijal, na můj dopis mi neodpověděl a musel jsem se s jeho tehdejší institucí soudit, protože mi chtěli omezit má plná občanská práva v této nominálně demokratické zemi. Ha. Ha. Ha.

M. Mikulec 1.5.2019 20:10

Re: Ha. Ha. Ha.

Přece jste v EU, tak co se divíte? Hahaha.

M. Pivoda 1.5.2019 20:26

Pro M. Mikulec

Ano, soudil jsem se s USTR v roce 2009 - a to už Česko bylo v EU. Takže podle mých velmi specifických zkušeností, EU nedostatečně intervenuje do postkomunistických zemí.

Jak se EU jeví docela inteligentnímu pisateli (vystudoval neurologii a byznys) z USA? :

Europe gave people expansive, robust public goods — public healthcare, education, retirement, incomes, savings. All these things — within the span of one human lifetime — lifted European living standards to the highest point in human history, ever. That’s a stunning achievement — because at the beginning of that one lifetime, Europe was a ruined, devastated, collapsed society, wrecked by war and hate, ravaged by holocaust. And yet by about 2000 or so, there hadn’t been a happier, richer, healthier society — ever, period, full stop.

Zatím dva mí přátelé z USA ten článek neokomentovali, zda jde o názorovou výjimku nebo, zda je to četnější názor.

P. Han 1.5.2019 21:35

Re: Pro M. Mikulec

Opravdu píše o EU nebo spíš o Evropě jako takové? Protože "at the beginning of that one lifetime" to byla opravdu poválečná Evropa, po EU nebylo vidu ani slechu. A ty "public goods" se postupně zlepšovaly ve všech evropských státech, dokonce i v těch komunistických. Tohle vydávání EU za Evropu a naopak dokáže zmást kdekoho, obzvlášť Američany, kteří obvykle jsou schopni vyjmenovat maximálně pět evropských států, a to většinou jen s nápovědou.

J. Zima 1.5.2019 21:37

Re: Pro M. Mikulec

Pěkná demagogie, která klade rovnítko mezi poválečný úspěšný rozvoj západní Evropy a dnešní EU. Ten rozvoj byl způsoben americkou poválečnou pomocí a rozumnou hospodářskou politikou zvláště v západním Německu. Němci by měli místo stavění pomníků rasistovi a antisemitovi Marxovi stavět piedestaly Konrádu Adeauerovi, F.J. Straussovi a hlavně Ludwigu Erhardtovi. V Evropě pak De Gasperimu a Robertu Schumanovi. To nebylo po Bruselu a EU v dnešní podobě ani vidu ani slechu. Rozumná hospodářská spolupráce a ekonomická integrace pokračovala až do Maastrichtské smlouvy v roce 1992. Tu bohužel prosadili mezitím dorostlí levičáci a projekt EU začal jít špatným směrem, což završila Lisabonská smlouva. Dnešní EU naopak rozvoj brzdí nejrůznějšími regulacemi a je zcela ve vleku evropských zvláště německých velkých nadnárodních korporací.

M. Pivoda 1.5.2019 21:57

Pro J. Zimu

1. Ten pisatel (s titulem MBA) napsal o Evropě dokonce i toto: "... Marx would have been astonished to see Europe making healthcare and retirement and income rights in the 20th century — and so would Adam Smith, Hume, Bentham, and Rousseau. Europe’s Giant Leap forward in human thought, progress, ideas, morals — and economics — goes unnoticed, because we English-speakers are only supposed to celebrate capitalism and its Nietzschean ubermen — but it shouldn’t. The European Miracle is one of history’s greatest."

2. Volič má ale vždy pravdu (podobně jako má zákazník v tržní ekonomice). Takže dle zavedených demokratických pravidel to může brzy opět skončit socialismem - ať si to přejete nebo ne.

A navíc se do tohoto společenského vývoje promítne i prudký technologický rozvoj, který (z pohledu kapitalistického) nahradí člověka jako nepotřebný/nedostatečný výkonný zdroj. Management disciplína "Human resource management" vnímá člověka nikoliv jako bytost, ale jako (nahraditelný) zdroj. Tím chci říci, že již za pár let může být zavedená kapitalistická (doposud velmi produktivní) společnost postavena zcela na hlavu. A zde se diskutuje o politických prkotinách.

J. Zima 1.5.2019 23:46

Re: Pro J. Zimu

Že má někdo MBA neznamená vůbec nic a ten citát nijak nepopírá to, co jsem napsal. Ano, Evropa a zejména západní Německo se z válečné devastace vzpamatovala velmi rychle a zvýšila se velice jak úroveň zdravotní péče, tak sociální zabezpečení. Opakuji ale, že to nebylo zásluhou něčeho takového jako je dnešní EU. Ostatně v USA, Kanadě a dalších mimoevropských zemích to proběhlo také. Ta věta o Nietschem je úplný blábol. Já jsem v USA několik let pracoval. Že by tam oslavovali nadčlověka je úplná hloupost.

Pokud jde o technologický rozvoj ten byl vždycky, ale všimněte si, že se mu nejvíce dařilo ve svobodném prostředí. Není žádný důvod si myslet, že by technologický rozvoj v současnosti byl společensky nějak odlišný od toho v minulosti. Už od dob rozbíječů strojů se vždy prokázalo, že svobodná společnost se s ním vždy vyrovná. Každé sociální inženýrství tak typické pro dnešní levičáky, co vedou EU, je cesta do pekel. Příkladů historických i současných ke srovnání je mnoho. NDR/SRN, KLDR/Jižní Korea, Kuba, Venezuela, ČSR před a po 2. sv. válce atd.

Human resource je terminus technicus. Při plánování výroby se musí brát lidé a jejich kvalifikace jako zdroj, stejně jako suroviny a stroje. Jinak to nejde. Jak byste si v této souvislosti představoval zohlednění lidí jako bytostí? Ti lidé jsou přece (tedy v normální společnosti) svobodní. Nikdo je nenutí někde pracovat. Co byste ještě chtěl?

M. Pivoda 2.5.2019 11:50

Pro J. Zimu

Jsme pod článkem o EU, takže poznámka jen k tomu tématu. Zima píše "... to nebylo zásluhou něčeho takového jako je dnešní EU".

Já bych to řekl jinak: Hlavní zásluhou EU bylo, že v Evropě nebyla žádná další velká válka, a proto ten obdivuhodný sociální a ekonomický vývoj mohl v Evropě proběhnout.

Zde je článek, ze kterého jsem citoval:

https://eand.co/elizabeth-warren-has-a-marshall-plan-for-america-and-its-as-brilliant-as-it-is-radical-3a2febed677d

M. Prokop 1.5.2019 20:44

Re: Ha. Ha. Ha.

Nejspíš se domníval, že k němu místo k docentu Chocholouškovi jste zabloudil jen omylem.

J. Krásenský 1.5.2019 21:33

Re: Ha. Ha. Ha.

viz paní Lipovská.

J. Krásenský 1.5.2019 20:45

Re: Ha. Ha. Ha.

Rušení presumpce neviny - viz zločiny z nenávisti. Račte se dovzdělat.

M. Pivoda 1.5.2019 21:09

Pro Jana Krásenského

Souhlasím s výrazem "zločiny z nenávisti". To se přesně hodí i na můj případ, tj. na vztah, který měl s USTR vůři mojí osobě.

Tím chci říci, že (dle mých osobních zkušeností) jsou to stejné bezohledné ku(r)vy jako byli komunisti, pouze jsou přepólováni naopak. Já jsem ale přitom nikdy v životě žádnou barikádu v hlavě neměl. To byl asi můj hlavní životní nedostatek v českém prostředí.

Takže já bych uvítal větší intervenci Bruselu do post-komunistických zemí.

J. Krásenský 1.5.2019 21:30

Re: Pro Jana Krásenského

Právě naopak. Brusel je obsazený bolševiky, trockisty a neomarxisty. To se dovoláváte ke kozlu zahradníkovi. Dále zákony proti diskriminaci, u kterých musí žalovaný dokázat, že nediskriminoval. To znamená, že pocit poškozeného má vyšší váhu než výpověď žalovaného. To už je zcela mimo racionalitu.

M. Pivoda 1.5.2019 22:14

Pro Jana Krásenského - závěr mojí diskuze

No ale přesně takové zážitky jsem zažil i já v Česku. Já jsem byl totiž diskriminován jak za dob českého reálného socialismu, tak i po jeho pádu. A nebylo žádného odvolání, protože kolem jsou jen političtí šílenci. Popsal jsem toto na cca 200 stránkach textu a doložil dostupnými dobovými dokumenty. Je to na webu.

Brusel? Možná, že se skutečně obracím ke kozlovi zahradníkovi (jak píšete vy), ale já zde čekám již 30 let. Takže horší to doma už být nemůže. Někdy ale může být i účinné pokusit se vyhánět čerta ďáblem.

Nechci si stěžovat osobně. Nakonec to (souhrou okolností) pro mne dopadlo vcelku dobře. Mrzí mne nejvíce promeškané české příležitosti.

M. Pivoda 1.5.2019 17:48

Podporovat AfD jako Pružinský?

Příjmení Klaus je pro tuto příležitost určitě lepší.

P. Han 1.5.2019 19:59

Re: Podporovat AfD jako Pružinský?

Proč by se měl Klaus vydávat za nějakého Pružinského?

M. Prokop 1.5.2019 20:45

Re: Podporovat AfD jako Pružinský?

Porouchaná Pivodova UI.

J. Zima 1.5.2019 21:21

Re: Podporovat AfD jako Pružinský?

Klaus/Pružinskij goebbelsovsky stokrát opakovaná lež stejně jako ta, že nezná špinavé peníze.

J. Kanioková 1.5.2019 22:13

Vy se tu shazujete čím dál víc.. Baví vás to ???

Bolí paranoia ?

Klaus: Profesor z chalupy - https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/klaus-profesor-z-chalupy.A080207_102842_domaci_adb

M. Pivoda 1.5.2019 22:22

A o angažovanosti pro AfD něco pozitivního nemáte?

Nějaký webový odkaz.

J. Kanioková 1.5.2019 23:34

Jo,abyste už nekvákal ty nesmysly o Klausovi

M. Pivoda 1.5.2019 17:46

Vzpomínky pamětníků

V době návštěvy Jacques René Chirac v Praze, se Václav Havel zeptal toho Francouze ohledně možné federalizace EU.

M. Mikulec 1.5.2019 17:50

Re: Vzpomínky pamětníků

Chirac je ten, co se u nás proslavil výrokem, ze jsme propásli příležitost mlčet. Věru osobnost....

M. Pivoda 1.5.2019 18:21

Pro M. MIkulec

Možná máte pravdu, ale o to teď jaksi nejde.

Já jsem jen chtěl někdejší výrok Václava Havla o federalizaci EU nějak časově umístit. Já totiž vidím Chiraca, jak tehdy pokýval hlavou a diplomaticky řekl, že to je zajímavý názor.