3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

EVROPA: Dekáda s Bruselem

Změnilo nás oněch deset let členství v EU? Ne dost, myslí si většina komentátorů a říká bohužel. O to více se od našeho vstupu změnila EU, ale nelze říci bohudík. V roce 2004 byla na vrcholu slávy. Po triumfu historického významu však nastala léta vyplněná překotným krizovým managementem, který ohrožuje její i naší budoucnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Růžička 7.5.2014 11:31

Re: Neevropan Robejšek

Chcípli byste hlady.

P. Brodský 7.5.2014 11:21

Kajan je ale perfektnější

Komu čest, tomu čest.

J. Kratochvíl 7.5.2014 11:19

Re: Neevropan Robejšek

Moji výše jmenovaní politici by se asi ptali jak se chová současné Německo a jaké vyznává hodnoty.Také by se ptali, jestli naše kroky, které činí naše současná hlavně pravicová politka jsou správné. A také by se ptali proč považujete současnou EU za zničující říši?

P. Brodský 7.5.2014 11:16

Re: Neevropan Robejšek

Neztrácejte naději pane Rybák. Václav Klaus již brzy očistí Evropu od všech Němců a jiných cizáků.

J. Plíva 7.5.2014 11:16

Perfektní!

Pan Robejšek má přehled a ví, co říká.

J. Kratochvíl 7.5.2014 11:13

Re: Neevropan Robejšek

Nejlepší by bylo, kdyby se Robejškové,Růžičkové, Švejnochové a další jim podobní vzali za ruce a skočili nejlépe do nějké neevropské propasti, byl asi pokoj a na zemi bylo hned lépe.

P. Brodský 7.5.2014 11:11

Re: Národní a náboženské státy jsou nejenom největším zločinem

Velké státy jsou špatné, malé státy jsou dobré. Nejlepší státy jsou takové, které jsou zároveň malé, české a bílé.

B. Rybák 7.5.2014 11:10

Re: Neevropan Robejšek

Naši, Vámi jmenovaní státníci určitě nestáli o Evropu sjednocenou pod Německem (o DEU). Stáli pochopitelně o sjednocení, které by bylo ochranou před ním!

Pravdou je bohužel to, že od jejich doby evropská civilizace neudělala žádný pokrok a čelí přinejmenším stejným ohrožením, stejně tragickým pokusům o obnovu v podstatě stejných, vždy Evropu zničujících říší!

J. Růžička 7.5.2014 10:59

Re: Neevropan Robejšek

Ále, to je něco jako "relikty deficitů " pana Jílka. Newspeak.

P. Švejnoch 7.5.2014 10:54

Re: Neevropan Robejšek

Máte úplnou pravdu: Ačkoli jsme nedokázali plně využít "neobyčejně bohaté know-how v oblasti institucionální a právní modernizace" (to je z nějaké EU příručky, není?), přesto aplikace unijních právních norem je vpravdě civilizační skok.

Tedy v tomto případě nejspíš skok do propasti...

B. Rybák 7.5.2014 10:53

Re: Národní a náboženské státy jsou nejenom největším zločinem

Pokuste se pochopit, že cíle (velkých národů) se nemění (jsou aplikací lidské stádní přirozenosti na dané geopolitické podmínky). Mění se ovšem prostředky pro jejich prosazování (nyní je to hospodářská Euro-válka jádra DEU proti zbytku EU). To už tu ale např. v dobách c.k. mocnářství také bylo!

Starejte se raději o svoji hlavu a nebojte s tvrzeními, která nikdo nevyslovil!

P. Brodský 7.5.2014 10:49

Suverenní česká republika očístěná od zrádných

národnostních menšin a vedená odhodlanými Klausovci Robejškovci by Putina hravě zahnala zpět do Asie.

J. Růžička 7.5.2014 10:36

Re: Planý žvanil,

Ne. Bylo to hrubé a takhle to dělat nebudu.

P. Švejnoch 7.5.2014 10:34

Re: dobrý článek

Nezlobte se, ale jinak, než pouhým ironizováním se s Vašimi názory prát nehodlám. :-)

Já Vaše názory obecně považuji za velmi často mylné a hlavně nedomyšlené - viz debata o HDP EU, USA a Německa.

J. Kratochvíl 7.5.2014 10:31

Neevropan Robejšek

Celé generace politiků v naší historii, kterých si vážíme jako byli od Jiřího z Poděbrad k T.G.Masarykovi viděli ve sjednocené Evropě naši budoucnost a nejen naši, ale celé Evropy a to byli opravdoví evropané a pro tuto zemi a národ něco opravdu učinili na rozdíl od politlogů typu pana Robejška a jemu podobných.

Unie už během přístupových rozhovorů nabídla kandidátským zemím neobyčejně bohaté „know-how“v oblasti institucionální a právní modernizace. Pokud by kandidátské země byly schopny těchto znalostí i zkušeností plně využít, znamenalo by to pro ně po dekádách komunismu vpravdě civilizační skok.

Vlivná skupina politiků, zejména na občanské pravici, využívá k politickým účelům tradiční českou nedůvěru k vnějšímu světu. V zemi, která byla v minulosti provincií Vídně, Berlína, a nebo Moskvy je  poměrně snadné vykreslovat Unii jako kohosi, kdo nám chce zase jednou diktovat. A to také činí autor článku.

Možná je tedy na místě neptat se u příležitosti desátého výročí vstupu, co vše nám členství v Unii přineslo, ale spíše se ptát, co všechno jsme vlastní vinou nedokázali využít, a snad se z toho do budoucna i poučit.

Unie má jistě mnoho problémů, ale Češi ji zatím v řešení těchto problémů nikterak nepomohli. Nepomohli tím ovšem bohužel ani sobě, protože jsme se sami vyšachovali na okraj evropského dění, což nyní přispívá k rozšířenému, poněkud ublíženeckému názoru, že nemáme v EU žádoucí vliv. A toho je vinen také neevropan pan Robejška se svými škodlivými a nepřijatelnými články a názory.

S. Netzer 7.5.2014 10:11

Re: Pan Tlachal

:-)))

Síla.

J. Jílek 7.5.2014 10:07

Re: dobrý článek

J. Zahradil, přednáška na CEP : "...Povšimněte si, že jsem k odůvodnění, proč by ČR měla vstoupit do EU, použil negativního vymezení. Myslím, že to celkem odpovídá důvodům, proč byl vynález jménem Evropská společenství téměř před 50 lety zřízen. Bylo to také na základě negativního vymezení – tedy aby se po zkušenosti dvou světových válek cestou ekonomické spolupráce a úzké kooperace evropských států zabránilo dalším možným mocenským konfliktům. Zmíněný cíl byl v zásadě úspěšně splněn, Evropa již přes půlstoletí nepoznala válku...."

J. Jílek 7.5.2014 10:03

Re: dobrý článek

pokuste se s tím poprat jinak, než pouhým ironizováním ...snad pak budete přesvědčivější...

J. Jílek 7.5.2014 10:00

Re: A o rostlém spontánním řádu Evropy a civilizaci,

sudkulatýrystupije

J. Jílek 7.5.2014 10:00

Re: Národní a náboženské státy jsou nejenom největším zločinem

tak ony se národní státy ruší.... :-)

P. Švejnoch 7.5.2014 9:57

Re: dobrý článek

Vždyť říkám, to je potom jiná...

Máte dozajista pravdu - USA vznikly válkou a EU jako zábrana války. Obdivuhodný názor. :-)

K. Janyška 7.5.2014 9:55

A o rostlém spontánním řádu Evropy a civilizaci,

která ho rozšiřuje, ani slovo. EU je zločinným socialistickým napadením toho všeho... Dzp.

J. Jílek 7.5.2014 9:55

Re: Planý žvanil,

vtipné............

P. Švejnoch 7.5.2014 9:55

Re: Pan Tlachal

Pane Jílku, musíte si nejprve přečíst příspěvek pana Schecka, pak i Vám možná bude jasnější, proč pan Růžička napsal svůj příspěvek tak, jak jej napsal...

Ale to bude zřejmě Váš problém - že totiž vstupujete do diskuze, aniž znáte souvislosti, že?

J. Jílek 7.5.2014 9:54

Re: dobrý článek

jistě, to "Spojené" vzniklo násilím....to unie svobodnou volbou. Račte se dovzdělat, kdo a s jakými názory byli zakladateli evropské integrace. Začněte preambulí Smluv římských...

J. Jílek 7.5.2014 9:50

Re: ???

ono už samo "národovectví" je všemi svými efekty protiliberální ...není náhodou, s jakým gustem si ho půjčují útvary, které s liberalismem mají málo společného

P. Švejnoch 7.5.2014 9:46

Re: dobrý článek

Aha - takže USA vznikly válkou...

A EU vznikla jako zábrana válek...

Tak to potom jo, to je jiná! :-)

J. Jílek 7.5.2014 9:46

Re: On

...nebo sou placený síájej... :-)))))

J. Jílek 7.5.2014 9:45

Re: Pan Tlachal

trochu víc češtiny, dobrý národovče... :-)

J. Jílek 7.5.2014 9:43

Re: dobrý článek

jo, tam válkou, zde, po válce, jako zábrana válek....ano, to je rozdíl :-)