18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

EVROPA: Dekáda s Bruselem

Změnilo nás oněch deset let členství v EU? Ne dost, myslí si většina komentátorů a říká bohužel. O to více se od našeho vstupu změnila EU, ale nelze říci bohudík. V roce 2004 byla na vrcholu slávy. Po triumfu historického významu však nastala léta vyplněná překotným krizovým managementem, který ohrožuje její i naší budoucnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 7.5.2014 14:27

Re: Neevropan Robejšek

Pane Kratochvíle, já žasnu co je lidský mozek všechno schopen papouškovat. Podívejte se ještě jednou na Váš výtvor! Uvidíte nepřebernou sbírku Kalouskovsko, Schwazenbersko, Roučkovsko atd. floskulí a nepředstavitelných blbostí.

Využít znalostí - jakých že to znalostí? Nesmyslů, kterých jsme si bláhově mysleli, že jsme se zbavili a EU nám je hrne zpět?

Teď operujete s "tradiční českou nedůvěrou k vnějšímu světu", abyste jindy, kydž se to bude hodit, operoval s tradiční českou nedůvěrou ke všemu vlastnímu. Právě proto, že naše země byla v minulosti provincií Vídně, Berlína, a nebo Moskvy, naši lidé s mozkem v halvě jsou k socialistickému tažení EU kritičtější, než kdokoliv na Západě, kdo leckdy netuší, o co jde, nedovede si to ani představit. Proto, kdybyste disponoval neporouchaným mozkem, musel byste napsat: zaplať pámbu za Robejška a takovvých víc, když já se na to bohužel nezmůžu!

Není pravda, že jsme všechno nedokázali využít. Mnoho našich rovnějších spoluobčanů má evropských subvencí plné kapsy a Vy o tom musíte vědět. Bohužel to bylo to jediné, co se využít dalo a přineslo to jako negativum masivní deformaci trhu. Do budoucna bychom se měli konečně poučit v tom smyslu, že budeme požadovat po EK, aby subvence úplně zrušila. Vliv, nevliv, myslíte, že byste jako eurofil pochodil v EU s požadavkem na zrušení subvencí?

Mluvíte, jako by Vám to naočkoval pan Schwarzenberg, nebo Kalousek. Nebuďte rozumným lidem za šaška a pro srandu. Mít v současné Evropě vliv je naopak nežádoucí, pokud se nezmění složení europarlamentu. Mylíte, že odkýváváním blbostí Barrosovi, bychom na další blbosti měli nějaký vliv? Jaký? Že bychom komunistovi Barrosovi mohli vehementněji lézt do zadku? A znova opakuji: k největšímu našemu zlu patříte Vy a možná se budete poměrně brzy divit, kdo všechno bude s panem Robejškem souhlasit. A na konec, ten rozumný pán se jmenuje Robejšek, nikoliv Robejška.

J. Kratochvíl 8.5.2014 19:24

Re: Neevropan Robejšek

Pane Svoboda, ať se dívám jak se dívám nikde ve svých textech jsem nenašel, že bych pana Robejška (4.pád) nenazval Robejšek?. .Krátce po válce zjistili nejen na východě, že se sociální nespravedlnosti se musí učinit konec a tuto sociální nespravedlnost určitě neomezené tržní ekonomika nenapraví.

J. Svoboda 9.5.2014 10:50

Re: Neevropan Robejšek

Pane Kratochvíle, díváte se špatně. Přečtěte si následující vaši větu: "A toho je vinen také neevropan pan Robejška se svými škodlivými a nepřijatelnými články a názory."

Nevím, jak to po válce mohli na východě zjišťovat. Na základě čeho? Škodlivé a nepřijatelné jsou Robejškovy články pro komunisty a socialisty. Na to, co píšete, existuje dvojí pohled. Na jedné straně je to pohled lidí, kterým jde opravdu o sociální spravedlnost a na druhé straně je to pohled lidí, jako Vy, kterým jde o to, aby se něco nakradlo úspěšným a přerozdělilo lidem, kterým se moc dělat nechce a s rukama v klíně čekají na přerozdělování a špačkují. Lidem, kteří místo aby se přičinili, nekriticky fandí evropským zlodějinám, které na jiné straně kritizují. Podíváte-li se nezaujatě do Řecka a položíte so otázku, proč to tam tak dopadlo, myslíte, že odpověď bude konvenovat Vašemu názoru?

Také samozřejmě nesouhlasím s tím, jak hrabou kmotři a političtí podnikatelé. To ale podle mne není sociální nespravedlonost, to je kriminalita, kterou dosusd byly politické elity připraveny krýt, lhostejno, zda z "pravé" nebo "levé" části spektra.

Nedejte se zmást politickým podnikatelem Kalouskem! Pokud však někdo souhlasí s politikou EU, je to ten pravý podporovatel sociální nespravedlnosti. Jak jinak můžete hodnotit politiku, kdy jsou úspěšnějším lidem peníze z jejich daní Barrosem kradeny a línějším předávány? Co je to za sociální spravedlnost, když jedněm lidem (např. Němcům) jsou peníze ukradeny a předány někomu, kdo s rukama v klíně čeká, že si za ně postaví rozhlednu v údolí, nebo golfové hřiště? Je golfové hřiště atributem sociální spravedlnosti?Proto Vás velmi prosím, abyste se na boj za sociální spravedlnost podíval komplexně a nesnažil se vidět jen to, co se Vám líbí. Tržní ekonomika opravdu potřebuje obecné nastavení prostředí, jako je např. vztah k půdnímu fondu a s tím souvisejícími Amazony a jinými prasečinami. Zásahy do tržní ekonomiky tak, jak je dělá EU,zničí celou ekonomiku, ať je jakákoliv.

K. Janyška 7.5.2014 9:55

A o rostlém spontánním řádu Evropy a civilizaci,

která ho rozšiřuje, ani slovo. EU je zločinným socialistickým napadením toho všeho... Dzp.

J. Jílek 7.5.2014 10:00

Re: A o rostlém spontánním řádu Evropy a civilizaci,

sudkulatýrystupije

J. Chaloupka 7.5.2014 9:37

Ono to jednoho dne skončí, jako každý socialismus.

Rozdávat můžete, pokud máte z čeho. Až peníze dojdou, nastane opravdová krize a konec toho socialismu, který v Evropě máme. Jen doufám, že to Evropa přežije bez zničující války. Jen nechápu, proč tu cestu, kterou jsme prošli v letech 1948-89, tedy od zabavení majetku bohatých a rozdání chudým, na jejíž konci jsme byli chudí všichni, musí za každou cenu projít i tzv. západní Evropa a my s ní ještě jednou. To opravdu to poučení není možné?

J. Jílek 7.5.2014 9:31

pan sociolog si pohrává s pojmy a institucemi....

kterým nerozumí....počínaje tvrzením "ECB peníze přiděluje podle potřeb..." a slavnými deficity a nikým nevolenými orgány konče. Jeho viděním jsou analogické vlády a ministerstva či úřady vlád nikým nevolenými orgány. Jak řekl místopředseda EP, EK se už mnohokrát snažila ony relikty deficitů odstranit, pokaždé však narazila na tuhý odpor národních vlád a zejména tzv "euroskeptických" (tu více, tu méně zastřených stoupenců konce EU) stran a hnutí...

J. Svoboda 7.5.2014 15:04

Re: pan sociolog si pohrává s pojmy a institucemi....

Pane Jílku, spokojíte se s tím, že Vám napíšu, že Vy, na rozdíl od pana Robejška rozumíte všemu, i houpacímu koni?

Z. Švrček 7.5.2014 9:22

dobrý článek

Skutečně by však stačilo zkrátit : "Vyměnili jsme členství v jednom centralistickém nadnárodním spolku za členství v jiném. Důraz přitom leží na slově "centralistickém".

"EU dnes" je jen opakováním tolikerými pokusy obnovované utopie socialistů. Pod řečmi o krásné myšlence rovnosti, síly a blahobytu jde o moc, o právo nařizovat, říkat lidem jak a co smějí, plynoucí z osudné domýšlivosti "propagátorů a podporovatelů" a mít se z toho dobře, neboť přirozeně oni mají být v čele tohoto projektu coby vůdci. Idea a cíl jsou stejné, metody známé, i když zatím z těch mírumílovnějších, nicméně jejich účinek a dopad má být stejný. Máme se ocitnout v prostoru, který má být socialisty v čele určen, definován, řízen a dle potřeby omezován, či posunován. Má být nastolen "pořádek". Očekávejme tedy i konec podobný všem dosavadním pokusům - detailizace centrálně řízených procesů až k naporosté nefunkčnosti, ztrátě konkurenční schopnosti, pak ekonomický úpadek, stále silnější nesvoboda v zájmu dosažení onoho pořádku(pročpak ta evropská armáda a policie?) a nakonec všeobecný marasmus, umělé a silou hnané prodlužování a nevyhnutelný krach. Je-li šance na vystoupení, či změnu (Robejškovo "rozvolnění"), tak chutě do toho, než bude pozdě. Obávám se však, že projekt je již ve fázi, kdy se stává nereformovatelným. Na poznání potřeby reformy jsou evropané ještě pořád příliš bohatí a rozežraní a tím pádem i ospalí a neostražití.

J. Jílek 7.5.2014 9:33

Re: dobrý článek

"USA dnes" je jen opakováním tolikerými pokusy obnovované utopie socialistů - vaší optikou

P. Švejnoch 7.5.2014 9:39

Re: dobrý článek

Pane Jílku, pokud nevidíte rozdíl mezi mechanismem vzniku USA a EU, je skoro zbytečné, abyste vstupoval do diskuze.

J. Jílek 7.5.2014 9:43

Re: dobrý článek

jo, tam válkou, zde, po válce, jako zábrana válek....ano, to je rozdíl :-)

P. Švejnoch 7.5.2014 9:46

Re: dobrý článek

Aha - takže USA vznikly válkou...

A EU vznikla jako zábrana válek...

Tak to potom jo, to je jiná! :-)

J. Jílek 7.5.2014 9:54

Re: dobrý článek

jistě, to "Spojené" vzniklo násilím....to unie svobodnou volbou. Račte se dovzdělat, kdo a s jakými názory byli zakladateli evropské integrace. Začněte preambulí Smluv římských...

P. Švejnoch 7.5.2014 9:57

Re: dobrý článek

Vždyť říkám, to je potom jiná...

Máte dozajista pravdu - USA vznikly válkou a EU jako zábrana války. Obdivuhodný názor. :-)

J. Jílek 7.5.2014 10:03

Re: dobrý článek

pokuste se s tím poprat jinak, než pouhým ironizováním ...snad pak budete přesvědčivější...

J. Jílek 7.5.2014 10:07

Re: dobrý článek

J. Zahradil, přednáška na CEP : "...Povšimněte si, že jsem k odůvodnění, proč by ČR měla vstoupit do EU, použil negativního vymezení. Myslím, že to celkem odpovídá důvodům, proč byl vynález jménem Evropská společenství téměř před 50 lety zřízen. Bylo to také na základě negativního vymezení – tedy aby se po zkušenosti dvou světových válek cestou ekonomické spolupráce a úzké kooperace evropských států zabránilo dalším možným mocenským konfliktům. Zmíněný cíl byl v zásadě úspěšně splněn, Evropa již přes půlstoletí nepoznala válku...."

P. Švejnoch 7.5.2014 10:34

Re: dobrý článek

Nezlobte se, ale jinak, než pouhým ironizováním se s Vašimi názory prát nehodlám. :-)

Já Vaše názory obecně považuji za velmi často mylné a hlavně nedomyšlené - viz debata o HDP EU, USA a Německa.

M. Prokop 7.5.2014 13:14

Re: dobrý článek

On vidí vše ......

ale inverzně. :-P

M. Prokop 7.5.2014 13:14

Re: dobrý článek

Ano.

S. Netzer 7.5.2014 8:52

Planý žvanil,

ano.

J. Růžička 7.5.2014 8:54

Re: Planý žvanil,

Netzerte poránu.

J. Jílek 7.5.2014 9:55

Re: Planý žvanil,

vtipné............

J. Růžička 7.5.2014 10:36

Re: Planý žvanil,

Ne. Bylo to hrubé a takhle to dělat nebudu.

J. Růžička 7.5.2014 8:48

Skvěle napsáno.

Co dodat - Petr Robejšek. Tak to je.

M. Josovič 7.5.2014 8:29

tlachale

Pane Schecku, vše co pan Robejšek napsal je pravda. Že není levicový tlachal je naprosto jisté. Takže ten svůj názor podpořte nějakými argumenty. Jinak jste jen ubohý tlachal právě Vy.

J. Kanioková 7.5.2014 8:25

K článku není co dodat,

perfektní..

Z. Baldova 7.5.2014 8:54

Re: K článku je spousty co dodat,

Vas prispevek se slovem perfektni    Do perfektnosti  ma tento clanek,tak daleko ja  z CR  (Prahy) do Sydney. Australie..

J. Svoboda 7.5.2014 15:22

Re: K článku je spousty co dodat,

Paní Baldová, chybí jen dodat, jak daleko máte Vy k soudnému úsudku. Doufám, že to nebude na zpáteční let.

Jinak Vám za všechny blbečky a nevzdělance děkuji, že jste nás poučila, kde že leží Praha a Sydney

P. Scheck 7.5.2014 2:36

Pan Tlachal

Kdysi jsem vás, pane Robejšku, považoval za znalce a oběktivního člověka a hltal jsem každé vaše slovo, byť se mi občas něco nezdálo. Dnes stále nezpochybňuji vaši erudovanost. Ale jako člověk erudovaný v naprosto jiné oblasti vím, jak se dá snadno (pokud nemáme morálku) manipulovat s ostatními. Tohle mistrovství vám neubírám - nicméně už dlouhý čas mám pro vás pouze jedno jasné označení - jste planý levicový tlachal.

(Těm, co nepochopili a budou mít řeči: "dokaž to", mohu pokračovat...)