1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EVROPA: Angela to dokázala (1)

Ještě před rokem to vypadalo, že se z Angely Merkel stane cosi jako věc Makropulos, jak to napsal Karel Čapek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Zima 12.11.2018 12:44

No,

možná děsivé (pro slabší povahy), ale určitě ne pravdivé.

M. Moravcová 12.11.2018 13:33

Re: No,

Máte-li slabou povahu, založte menšinu, to se teď nosí.

D. Stirský 12.11.2018 11:33

K platům:

Trochu jsem s německými mateřskými společnostmi přicházel do styku. K zaměstnancům se chovaly vcelku slušně, k platům: Odpovídaly podmínkám v Česku. Vždy jsem si říkal: Založí-li český subjekt dceřinku v Albánii nebo v Moldavsku, jak se asi k tamním zaměstnancům bude chovat? Dá jim o něco víc, než je běžný standard. A zisky si stáhne domů. Čili je hloupost na troufalost kritizovat někoho za to, co sám činím.

M. Prokop 12.11.2018 14:51

Re: K platům:

Jistěže.

J. Vobr 12.11.2018 11:32

BRAVO PANE VLKU !!!

Děkuji !!!

M. Moravcová 12.11.2018 11:09

Super.

Je třeba ukazovat historické zákonitosti "Německé říše". Díky za článek. To zase bude řevu od páté kolony.

J. Kanioková 12.11.2018 16:05

:)))))))))))

T. Krystlík 12.11.2018 10:38

Ano, ČSN se nelišily od DIN, dokonce měly stejná čísla jako

normy DIN. Být panem Vlkem, bych tím příliš neargumentoval, protože někoho by mohlo napadnout, proč socialistická republika v tom kopírovala svého třídního nepřítele, SRN. Důvod je jednoduchý. Za první republiky jednotné státní normy neexistovaly, podniky sice někdy normy zformulovaly, ale těmi se řídily jen ony samy, maximálně v některých případech se dohodli s ostatními výrobci v oboru a vznikly normy oborové. Normy DIN zavedli v českých zemích Němci za protektorátu v roce 1940. Systém ČSN pak normy DIN po válce převzal i s chlupy = s textem a čísly norem a pak pokračoval obdobně jako úředníci ve SRN při přidělování písmenných zkratek okresů pro poznávací značky automobilů: dbali, aby nepřidělili písmennou zkratku západoněmeckému okresu totožnou se zkratkou rezervovanou pro východněmecký okres po sjednocení.

ČR coby 17. spolková země. Navzdory přesvědčení západoněmeckých Němců, že Češi jsou poslovanštění Němci, tak po zkušenostech s NDR po sjednocení, což stálo obrovské sumy peněz a dodnes není uspokojivě vyřešeno, k ničemu podobnému již nepřistoupí.

Nížší platy v ČR jsou dány nižší produktivitou práce, převahou výroby komponentů místo technologicky složitých hotových výrobků. Češi se dodnes nenaučili vyrábět ve velkém, aby mohli přejít k výrobě převážně hotových složitých výrobků.

M. Prokop 12.11.2018 11:17

Re: Ano, ČSN se nelišily od DIN, dokonce měly stejná čísla jako

Zase v tom máte hockey. Nižší platy v Česku jsou dány kapitálovým vlastnictvím, které nakurwila léta komunismu. Komunismu, způsobeného mimo jiné i okupací německých nacionálních socialistů.

V. Petr 12.11.2018 13:46

Německo financovalo bolševický puč, později zvaný VŘSR!

S SSSR spolupracovalo i v meziválečném období!

Nebýt WW2, nebyl by u nás ani komunismus!

M. Valenta 12.11.2018 14:48

Re: Německo financovalo bolševický puč, později zvaný VŘSR!

.. to je sice dosti pravděpodobné, ale bez historie to zkrátka nejde a tak nebýt bitvy na Moravském poli, nebýt Husa a hlavně Husitů, nebýt privatizace bez právního zázemí atd, atd.....

F. Kusák 12.11.2018 12:52

Re: Ano, ČSN se nelišily od DIN, dokonce měly stejná čísla jako

Tak nevím, mám doma mnoho předválečných technických příruček např. od Dobrovolného nebo Černocha, které byly pak vydány ještě několikrát a všude se pracuje s ČSN. Základy této soustavy vytvořila Československá normalisační společnost v roce 1928. Není nic ponižujícího uznat vyspělost německého průmyslu a tím pádem i to, že jeho systém DIN (Deutsche Industrie-Norm) byl vzorem pro tvorbu ČSN. Němci také brzo zavedli systém jednotek MKS, který byl později dopracován na systém SI (Le Système International d'Unités), který je platný dodnes. Americký nebo britská soustava norem pro nás, jako středoevropskou zemi, by jistě nebyla vhodná, resp. znamenalo by to řadu změn včetně investic do výrobních zařízení, což si nedovedu ani představit. V období RVHP jsme museli přebírat také normy sovětského systému GOST, který byl v mnoha ohledech dost zaostalý.

J. Kanioková 12.11.2018 16:21

Běžte do háje, vy "ekonomický odborníku"

"Nižší platy v ČR jsou dány nižší produktivitou práce" Holt si Německo vytvořilo ze zemí býv. RVHP velké množství subdodavatelů, kteří z konečné "přidané hodnoty" finálního výrobku mají prdlajs.

Nebo naprosté minimum.

A. Alda 12.11.2018 10:35

Ano a ne.

V mnohém souhlasím, v lecčems nesouhlasím.

Hlavně připomínám, že Prusko, či základ území Pruského království, není dnes součástí Německa.

Prusko bylo slovanským státem (či baltoslovanským) s německým jazykem. Rok 1871 to všechno změnil a mimořádně pokazil.

T. Krystlík 12.11.2018 10:49

Re: Ano a ne.

Přesněji: jen část Pruského království není dnes v BRD. Hlavní částí Pruska bylo odjakživa Braniborsko (Mark Brandenburg). Nicméně se Prusko rozprostíralo od Tilsitu (dnes Sovětsk, z města pochází tzv. tylžský sýr /Tilsiter Käse/) až po Kolín nad Rýnem. Zvěčněno v názvech forbalových a sportovních klubů v západní části Německa: Borussia, co je latinsky Prusko.

A. Alda 12.11.2018 11:44

Jste mimo.

Nejen Prusko západní, nejen Slezsko dolní i horní, ale i Pomořany a Brandenbursko byly slovanskými. Prusko východní bylo baltické. Germáni se v Pruském království vyskytovali jen v oblasti Dolního Slezska jako přistěhovalci z 13., 14. a 15. století. Vše ostatní byli pogermánštění Slované. To, co později Prusko získalo na německých územích, nebylo podstatou státu a jeho ideí a tradic. Jenže panstvo nahoře (rusky věrchuška) si to začalo myslet. A pak šlo vše rychle in arsch.

T. Krystlík 12.11.2018 12:36

V žádném případě to pak nešlo do řiti!

Kdyby tomu tak bylo, jak Vy píšete, tak by západní spojenci nezrušili v roce 1947 dekretem Pruské království. Bylo pro ně ideově velmi nebezpečné: bylo velmi tolerantním a do té doby nepřekonaným právním státem.

A. Alda 12.11.2018 13:14

Pruské království bylo nejlepším státem,

který kdy v Evropě existoval.

Zkazilo se to připojením (ovládnutím) německých států.

V. Petr 12.11.2018 13:55

Ale třeba Lužičtí Srbové v něm čelili národnostnímu

útlaku, Poláci též. Podle Poláků se jim po trojím dělení Polska žilo nejlépe v Rakousku!

A. Alda 12.11.2018 14:58

Re: Ale třeba Lužičtí Srbové v něm čelili národnostnímu

Lužičtí Srbové žili v království Saském, nikoli Pruském. V Braniborsku jich žila a stále žije jen malá skupinka.

Polákům se opravdu nejlépe žilo pod Habsburky, ovšem dnešní Polsko je extrémně odlišné od tehdejšího trojně děleného Polska. Je to jiný stát na jiném území.

P. Hlosta 12.11.2018 10:24

Tohle si může dovolit jen neoficiální komentátor

Oficielně tohle popsat pro média, si nemůže dovolit žádný politik. Byl by okamžitě napaden za populistickou demagogii.

Dobré je to pane Vlk! ;-))

F. Kusák 12.11.2018 10:04

Je mnoho věcí,

které Čecha musí, jako příslušníka malého národa, trápit. Každého samozřejmě napadne náš dlouhodobý a problémový vztah k Němcům a Rakušanům (však Hitler byl zakomplexovaný Rakušan). Slova pana Vlka jsou na mě možná až moc příkrá, ale určitě vyvolají důležitou diskuzi o současném postavení Němců v Evropě. Zajíkáme se nenávistí k Rusku a některé, mnohem důležitější věci nám unikají. Pro nás by měl být podstatný vztah k USA. To by měl být náš strategický spojenec. Díky nim vzniklo Československo, díky nim byl poražen německý nacizmus a byla obnovena republika. Jen jsme přišli o kus území, které nám ovšem zabral někdo jiný. Jestli někdy v minulosti hrozilo Čechům smrtelné nebezpečí, pak vždy byl za tím německý živel. Vztah ke Spojeným státům je pro nás určující a Poláci to už pochopili.

T. Kočí 12.11.2018 10:24

Re: Je mnoho věcí,

Zcela správně.Občané to chápou lépe než politikové.Viz konvoj NATO (USA) a jeho ohlas.

P. Hlosta 12.11.2018 10:29

Re: Je mnoho věcí,

Vazby socialistů a aktivistů na Brusel, potažmo Německo, nám znemožňují prakticky systematické rozšiřování bilaterálních vztahů s USA. V Polsku není levice až tak silná, jako u nás a proto je možné se tam vázat více na vztahy s USA než nám to jde.

S. Sidlichovsky 12.11.2018 12:01

Re: Je mnoho věcí,

K lehce budoucímu postavení Němců v Evropě: Pokud se něco v EU pořádně v dohlednu nezvrtne, pak prezidentem Komise bude p.Weber (Němec) - kandidát EPP. (nemýlím-li se, tak hezká charakteristika toho pána je ve Varoufakisově "Adults in the Room)"

Horkým kandidátem na prezidenta ECB je Jens Weidmann - prezident Bundesbanky (Němec).

Macron zatím prohrál všechny ty velké ideje, se kterými přišel většinou správně).

Takže by to byla Německá Unie místo Evropské Unie.

M. Valenta 12.11.2018 9:42

Alois Jirásek Karel May si také dost vymýšleli

a také se to líbilo.

P. Vandas 12.11.2018 9:46

Re: Alois Jirásek Karel May si také dost vymýšleli

Alexandr Dumas na námitky závistivých odpůrců, že jeho díla nejsou historicky přesná, odpověděl: "Historie je pro mne jen věšák, na který věším své příběhy." :-):-):-)

S. Netzer 12.11.2018 9:52

Re: Alois Jirásek Karel May si také dost vymýšleli

Alexandre Dumas père byl romanopisec a nepředstíral, že je historik.

I. Širůček 12.11.2018 9:53

Re: Alois Jirásek Karel May si také dost vymýšleli

Zatímco Jirásek a May předstírali?

J. Kombercová 12.11.2018 11:46

Re: Alois Jirásek Karel May si také dost vymýšleli

Staré pověsti české už titulem napovídají, že jde o knihu podloženou bádáním v historii, po níž nezůstaly žádné zprávy.

Karel May prý nevytáhl paty z rodného Německa, přesto se ve svých knihách proháněl jak Amerikou, tak divokým Kurdistánem.

A tohle patří spíš pod paní Netzer a její vtipnou poznámku.