5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EVROPA: Anexe Krymu náhle nevadí

Jeden vysoký český diplomat mi kdysi řekl, že Rada Evropy je nezrušitelná a nereformovatelná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vavruška 2.7.2019 8:46

Re: Jaká anexe Krymu?

A kolikpak na Krymu padlo výstřelů, když jsme u toho? Proč se vlastně Ukrajina ani nepokusila bránit "vlastní území", mnozí "ukrajinští" vojáci zůstali na Krymu a vstoupili do armády RF? A proč babičky na Krymu nosily "zeleným mužíčkům" kytky? To asi ze samého strachu, že? :-) Představte si, že by u nás někdo v šedesátém osmém nosil polským nebo ruským tankistům kytky...

E. Pawlica 2.7.2019 8:52

Re: Jaká anexe Krymu?

Další brouk Pytlík, který "navlastníočijsemtoviděl", co tam byl a nosil Rusům kytky ...

Nedivil bych se, kdyby jim je nosil i v tom osmašedesátém.

J. Ganaur 2.7.2019 11:41

Re: Jaká anexe Krymu?

Takovej "anšlus" po carputinsku.....

E. Pawlica 2.7.2019 7:53

Ano - CHUCPE

A tak je to s bolševiky všude na světě.

R. Vacek 2.7.2019 6:34

Autor to má nějaké popletené.

Válku začala Gruzie, evropský velký kamarád, kam jsme dodávali zbraně a kde se připravovali, že vstoupí do NATO. Pomatenec Saakašvili tam rozpoutal konflikt s Ruskem - asi si myslel, že NATO zasáhne. A pak pláchnul do USA. Ale možná to nebyl pomatenec, ale rozpoutávat konflikty u hranic s Ruskem byla jeho úloha, protože později se snažil dělat bugr na Ukrajině, kde taky málem skončil v base.

D. Mach 2.7.2019 7:24

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Pane Vacku, máte v tom zmatek. Rusko napadlo Gruzii a dodnes okupuje sever území, protože chce mít pod kontrolou jižní ústí tunelu na hranicích, kde by se Gruzínci mohli aktivně bránit přesunům dalších ruských konvojů do Gruzie. Ale kromě toho Rusko už od roku 1991 podporuje separatisty v Jižní Osetii a Abcházii, což je historicky gruzínské území, a toto území v srpnu 2008 obsadilo poté, co se Gruzie na tomto svém území pokusila obnovit kontrolu.

Až sem budete zase něco psát, postačí informace z nezávislých zdrojů, čímž nemyslím ty zprávy zasílané z Petrohradu.

E. Pawlica 2.7.2019 7:55

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Na trolly lepší nereagovat, dobře ví, jak to ve skutečnosti je, ale jejich role není zaobírat se pravdou, nýbrž šířit lži.

Podobně, jak to činí proruský kolaborant na Hradě.

E. Derat 2.7.2019 8:01

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Historicky je Jižní Osetie a Abcházie součástí Gruzie, asi jako Ukrajina součástí Ruska.

J. Kanioková 2.7.2019 15:41

Ano, souhlas

R. Vacek 2.7.2019 8:02

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

No vidíte, a i (protirusky zaměření) EU experti dospěli k závěru, že válku začala Gruzie. https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/valku-rozpoutala-gruzie-ale-rusko-hrotilo-napeti-zjistili-experti-eu.A090930_144505_zahranicni_ipl

E. Pawlica 2.7.2019 8:12

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Z uvedeného webu: V roce 1783, především z důvodu stupňujícího se tlaku z islámských zemí, došlo k dohodě mezi Gruzií a Ruskem o vojenské pomoci. To však mělo fatální a nechtěné dopady. Již v roce 1801 si Rusko připojilo východní část země a do r. 1864 byla už téměř celá Gruzie včleněna do carské říše (přístavy Batumi a Poti a některé jihozápadní oblasti už po Rusko-tureckých válkách). To samozřejmě vyvolalo v této zemi s historickou tradicí samostatnosti na silný odpor ... V roce 1783, především z důvodu stupňujícího se tlaku z islámských zemí, došlo k dohodě mezi Gruzií a Ruskem o vojenské pomoci. To však mělo fatální a nechtěné dopady. Již v roce 1801 si Rusko připojilo východní část země a do r. 1864 byla už téměř celá Gruzie včleněna do carské říše (přístavy Batumi a Poti a některé jihozápadní oblasti už po Rusko-tureckých válkách). To samozřejmě vyvolalo v této zemi s historickou tradicí samostatnosti na silný odpor. Po ruské Říjnové revoluci byl v Tbilisi vytvořen Zakavkazský komisariát. Ten byl však v březnu 1918 zrušen a vznikla Zakavkazská demokratická federativní republika, nezávislá na ruské federaci ... Po dvou měsících se rozpadla a 26. května 1918 byla vyhlášena Gruzínská demokratická republika. V květnu 1920 uzavřela Gruzínská republika s bolševickým Ruskem mírovou smlouvu. Tou sovětské Rusko uznávalo její nezávislost. Po skončení občanské války však bolševici tuto smlouvu porušili a únoru 1921 začala Rudá armáda obsazovat Gruzii ...

R. Vacek 2.7.2019 8:31

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Soužití malé země s velmocí v sousedství je vždy složité, protože velmoci pokládají své sousedství za oblast svého specifického zájmu, kde jsou velmi citlivé na zásah konkurujících mocností. Podívejte se na Čínu v Jihočínském moři, USA v Karibském moři, nebo Rusko v Azovském moři.

Tím, že západ aktivně podporoval vznik Kosova, posvětil i snahu o odtržení v dalších oblastech. A u hranic s Ruskem je takových oblastí spousta. Obecně pokud cizí menšina na určitém území dosáhne určité velikosti, je těžké ji omezovat v její snaze o samostatnost. Dá se tomu předcházet - nepřipustit vznik takových oblastí. Pak už zbývá jen dobrovolný rozchod (SSSR, rozpad Rakousko-Uherska), nebo násilné vystěhování (Československo - Němci v pohraničí).

E. Pawlica 2.7.2019 8:38

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Ano, tak to bývá, formuloval jste to dobře.

J. Ganaur 2.7.2019 11:50

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Ano a proto je nutné každého rusáka oddělat hned, jak se objeví.Protože jinak je Rusácko tam, kde se vyskytne, byť jen jeden, rusák!

D. Mach 2.7.2019 10:58

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Experti ve zprávě údajně obviňují Rusko také z toho, že porušovalo mezinárodní právo, zejména vtrhlo během konfliktu na gruzínské území mimo hranice Jižní Osetie. Dále mu vytýkají, že vydávalo ruské pasy obyvatelům Abcházie a Jižní Osetie, což vedlo k nárůstu napětí s Gruzií.

Ano, to v té zprávě asi je. Ale nějak jsem se nedočetl, co se v Jižní Osetii a Abcházii dělo od roku 1991 do roku 2008. To si žili po svém? Asi stejně, jako jsou nezávislé republiky na východě Ukrajiny, kde jsou shodou okolností zásoby uhlí a železárny. Ruské tanky se tam ocitly omylem, když jela ruská armáda na dovolenou.

Zkoušejte si tu svou proruskou propagandu jinde.

R. Vacek 2.7.2019 11:25

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Ale vždyť některá území nechtěla patřit ke Gruzii, tak vyhlásila samostatnost (3 území) a několik let si samostatně vládli. Pak Gruzie jedno území dobyla zpět a když to zkusila i na zbývající dvě, tak Rusko zasáhlo. A proč nechtěla ta území patřit ke Gruzii? Tak si počtěte: https://cs.wikipedia.org/wiki/Gruz%C3%ADnsko-abchazsk%C3%BD_konflikt

P. Zinga 2.7.2019 8:28

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Pane Machu, přesně, informace z nezávislých zdrojů! A ty Vám chybí.

J. Vavruška 2.7.2019 8:50

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Ano, přesně tak to bylo. Směrem na Cchinvali vyrazila brzy ráno z vnitrozemí kolona gruzínských tanků, které potom "napadla" posádka ruských mírotvorných sborů svými ručními zbraněmi a jedním obrněným transportérem, přičemž ani nevyjeli z kasáren. V sebeobraně potom Gruzínci rozstříleli několik civilních vesnic a jedno sídliště v Cchinvali. Takhle nějak vypadá "útok na Gruzii", paradoxně však vedený z gruzínského vnitrozemí...

D. Mach 2.7.2019 11:00

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

"Ruské mírotvorné sbory" - vtipné označení okupační armády. Příspěvek na Uchechtaného tygra? Mě to tedy pobavilo.

R. Woloszczuk 2.7.2019 12:18

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Ruské mírové sbory tam byly pod záštitou OSN - stejně jak naši vojáci v bývalé Jugoslávii!!!!

D. Mach 2.7.2019 13:13

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

Ještě lepší! Kdo z diskutujících vymyslí, ještě vtipnější komentář? Pan Wolo...něco zatím vede!

R. Woloszczuk 2.7.2019 15:43

Re: Přispěvatel to má nějaké popletené.

United Nations Security Council Resolution 934.

https://www.un.org/ga/search/view_doc.asp?symbol=S/1994/583

Annex I. odstavec 2.b)

V. Liptovský 2.7.2019 9:24

Čo je to "historicky"?

Podľa vašej logiky je Gruzínsko "historicky" tureckým územím, ktoré zlý ruský cár uchmatol dobrým Osmanom... Ibaže tí zlí osetínski a abcházski "separatisti", nechcú byť súčasťou "dobrého" Gruzínska - a vedia prečo. Nie je to nový problém - ťahá sa desaťročia. Jednoducho - gruzínsky spôsob okupácie je netolerantný - okupant berie všetko. Žiadne práva pre menšiny, všetko riadia Gruzínci...

E. Derat 2.7.2019 7:58

Re: Autor to má nějaké popletené.

Ano bylo tomu tak.

B. Hančl 2.7.2019 6:18

Jo,jo

starýho vola novým kouskům nenaučíš.

A. Trick 2.7.2019 6:08

Pane frustrovaný ex-europoslanče,

zjistěte si jak to 8. srpna 2008 ve Cchinvali bylo.

T. Kohout 2.7.2019 5:40

pomáháme vzorně

Ukrajině přece pomáháme. Bereme sem dost jejích lidí. Brzo tam již ani nikdo nezůstane a problémy se tak zcela vyřeší.

T. Kohout 2.7.2019 5:49

Re: pomáháme vzorně

Tímto způsobem bude mít ČR brzo 25 mil. obyvatel a zvýší se tak mezinárodní váha Republiky. A z Ukrajinců v 2. generaci budou Češi jak poleno. Tam nebude hrozit, že 2.-3. generace si vzpomene na původní stát a bude chtít obnovit jeho zvyky v nové domovině (šaria např.).

J. Sinnreich 2.7.2019 2:29

Chucpe nadruhou

Pro prijeti hlasovali i clenove delegace Nizozemska, jehoz obcane byli zavrazdeni pri sestreleni letu MH-17 v r. 2014 nad Ukrajinou.

K. Nový 2.7.2019 0:14

Rusko

A co je vlastně špatného na požadavku, aby výrok zahraničního soudu byl potvrzen místním ústavním soudem?