30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A.S. Pergill 1.4.2007 22:52

Re: Evropané se mohou sjednotit v boji PROTI imigraci,

Myslím, že už je na to moc starý.

EmillXX 1.4.2007 21:47

Evropané se mohou sjednotit v boji PROTI imigraci,

proti multikulturalismu atd. Presidentem EU může být např. Le Pen.

Karim 1.4.2007 21:38

Samozrejme Brusel je svym zpusobem byrokraticka banda....

..zrovna tak jako Ostravakum pripada jako byrokraticka banda Praha a Opavakum Ostrava atd atd.

Na druhou stranu je taky skvela trafika napr pro absolventy oboru Rustina anglictina zivit se jako profesionalni brijitel proti utlaku z Bruselu. Zde se pan PaeDr stalk trochu tak obeti sveho byvaleho sefa pana profesora VK.  Ten jako inteligentni clovek vi, ze zeme je nejak nicena, ze Gore neni uplny totalitar nebo blazen,  ze Brusel neni az tak skodlivy a ze snowboardy, batuzky a piti mineralky z petovych lahvi asi neni demonstraci levicove uchylky.

Nicmene takoveto nesmysly  obcas tvrdi. Dosahne tim nekolika cilu: 1. Upevni si popularitu mezi hospodskymi mudrci, kteri vetsinou na Gora neveri a na snowboardech nejezdi atd. 2. Rozpali do bela ruzne zelene, snowboardisty atd a vyprovokuje je k zurivym protiutokum, na ktere zase muze vtipne odpovidat. 3. Udela si vrtuli i ze svych mene chapavych famulu  typu PaeDr Strejcek, kteri jeho nesmyslne a vetsinou zertovne vyroky berou vazne a   zarputile je "domysleji" a siri dale.

Takto treba pohlizeti i na celkem neskodneho blazna PaeDr Strejcka. Mel by si pri naslechu myslenek velkeho vudce dat pozor na to, co je mineno vazne a co je neskodny folklor pro podrazdeni zelene ci eurooptimisticke celadky.     

AeroKarel 1.4.2007 21:11

Re: nase stara dobra EU a pan Pergill

To se Zima přejmenoval, nebo je to nějaký nový talent?

AeroKarel 1.4.2007 21:09

Re: a pane Pergill

Ne, vaše stará dobrá EU chcípne na přeúředníkování, přistěhovalé mohamedány, sociální hospodářství a čínské zboží. Jak tak koukám, brzy.

68 1.4.2007 20:19

Re: a kdyz tak zasvecene mluvite o nepruhlednosti ustavy EU

Tome! Je to špatně. To procento je 0,oo01 !  Zdánlivě maličkost, ale jsem pro německou důkladnost. Nic ve zlém.

1.4.2007 19:25

jojo

Vyjádření Hybáškové o své práci v EU. Doporučuji věnovat mimo jiné pozornost, jak si představuje imigrační politiku, s nemenší pozorností přečíst diskuzi.

Mne se jí podařilo svou "argumentací" přesvědčit, že unie je pořádný průšvih.

http://neviditelnypes.zpravy.cz/evropa-co-ceka-bonda-a-evropskou-unii-dsd-/p_zahranici.asp?c=A070104_190454_p_zahranici_wag!

souhlas 1.4.2007 18:46

Re: pan Strejcek , Cesko a nase stara dobra EU

 Souhlasím s Tomasem. Klaus i ten polský trpaslík chtějí, aby si jich v Evropě někdo všiml  jako "státníků", proto ty jejich nesmyslné řeči.

EU je naše jediná šance jak přežít. Proč nebrblají Slovinci, pobaltské státy, Irsko a jiné menší státy?

souhlas 1.4.2007 18:38

Re: nahledy ceskeho Klause a jeho strany vcetne LN

  Zcela souhlasím s Tomasem,  K¨laus, stejně jako ten polský trpaslik chtějí  těmi neuvěřitelnými žvásty dosahnout, aby si jich někdo v Evropě všiml  jako"státníků".

 EU je  pro nás jediná šance na přežití.

 Proč si nežtěžují Slovinci, pobaltské státy, Irsko a další malé státy?

tomas 1.4.2007 18:32

a pane Pergill

vsadim se , ze jste volicem one ominosni Klausovy strany . Ale mozna , ze to poprete resp. nepriznate  neb se za to stydite .Pro jinou  ceskou politickou stranu takoveto  nahledy nejsou naprosto representativni, snad krom komunistu .U nas v nasi stare dobre EU , po vytce v Nemecku  jsou vsechny politicke strany , at  pravicove  ci levicove  v naprostem Gros protagoniste  myslenky  Evropske Unie krom vsech tech neonacistickych band typu NPD , DVU  etc. V Cesku  je to pak Klaus a jeho  strana. Lze jen doufat , ze  vsechny tyto naonacisticke bandy  nebudou mit uspech v rozbijeni nasi stare dobre EU .

tomas 1.4.2007 18:24

a kdyz tak zasvecene mluvite o nepruhlednosti ustavy EU

Vam se zda Ustava  Ceska pruhlednejsi ?Kolik  Cechu ustavu Ceska cetli  , anebo se o ni vubec zajimaji ?Odhadem 0,001 % . A z tech co ji cetli , komu se zda ceska ustava pruhledna ?

tomas 1.4.2007 18:16

nase stara dobra EU a pan Pergill

Pane Pergill , neni to  "nojes jojrope " ale pouze "nojes ojrope"- kdyz uz foneticky-ale nemcina nebude Vasi silnou strankou , coz je samozrejme irrelevantni.  Hloupy Cesky  Klaus prirovnava  ideologii nasi Eu k ideologii  hitlerovych nacionalnich socialistu takze je naprosto zbytecne  aby kdokoli  z nasi EU s timto  pitomcem diskutoval, stejne jako s odpornou bandou zdejsich neonacistu  ci  podobnymi  monstry typu Haidera ci Le Pene , abych zastupne jmenoval ty nejznamejsi. Ja ziju v EU jiz pres 30 let a vyzivam se na zdejsi bezbrehe demokracii a svobode ktere mi toto dobrovolne .Vy s nasi EU patrne nemate zadne zkusenosti neb treba pisete , ze " elektricke zasuvky nejsou normovane "- ja jsem za tech 35 let zde zazil pouze jeden jediny typ ,ze se banany zdrazily na 3 nasobek neni pravda, protoze kilo bananu zde stoji kolem 1.29 , marmelada 0.80 € a alkohol je zde par excellence neobycejne levny v jakemkoli konzumnim sortimentu.Proboha s cim bych zde mel byt nespokojen ci  nedemokraticky ovladan ?  Mohu jezdit kamkoli , pas me EU je akzeptovan vsude  nesrovnatelne vic nez treba pas Svycarsky ci pas USA , nase mena stejne tak je nesmirne silna - za 1 € dostanu 1.35 USD , nase ekonomika  - zejmena v Nemecku zaznamenava  nesmirnou  konjunkturu nejvetsi  od r. 2000, presto tu mame  38 prac. tyden , 6-7 tydnu placene dovolene , 100% platu od prvniho dne  nemoci , silnou ochranu proti vypovedi , zdravotni pojisteni je povinne pro kazdeho a hradi naprosto vsechno ( z  esencialniho - i treba aspirin za 1.50€ ! ) prave se zvedaji kvuli konjunkture platy  o vive nez 3%. Volit mohu postou coz je nesmirna prednost nasi spolecnosti  neb spousta lidi nevoli , protoze se jim nechce jit nekam do volebnich mistnosti. Nase EU je naprosto dobrovolne spolecenstvi narodu - kdyz  si Cesi voli udesneho Klause a jeho stranu  stejne jako Polaci  nemesiho demagoga Kaczynskeho tak at si z nasi nadherne EU klidne vystoupi ! Co Vam proboha v tom brani  od nas zase odejit ?

kozi dech 1.4.2007 17:45

pane strejcek VY JSTE EUROPOSLANCEM

tak s tim laskave neco delejte!

A.S. Pergill 1.4.2007 17:08

Re: Re: Re: Re: komentare opet o totalni ztrate pameti, pokud se tak deje ze strany tupych modrych

Zakladem je skola, pokud umoznujem detem vymyvat mozky v krestanskych skolach, zadaji muslimove v zemich EU , USA take muslimske skoly a svobodu vyznani atd, Tohle je naprosto hloupý argument. Snad s výjimkou nějakých naprosto obskurních sekt nikdo z křesťanů nepožaduje uplatňování starozákonních paragrafů. Na druhé straně i ti umírnění muslimové, jakmile dojde na lámání chleba, tak požadují striktní uplatňování šaríje, a to i pro nemuslimy. Žádný "umírněný" islám neexistuje, jednotlivé skupiny se liší pouze v názoru na prostředky, jakými má být dosaženo cílového stavu (všesvětového islámského státu), ale nikoli názory na tento konečný stav. Liší se eventuálně i názory na to, jak moc se smí "nevěřícím psům" o tomto cíli lhát. Ta výchova k nenávisti, o níž se dále zmiňujete, je integrální součástí islámu (=bez ní by islám nebyl islám).

Jinak souhlasím s tím, že válka v Afghánistanu a Iráku je vedena prachmizerně. Pokud vedení vojsk (i politické) neakceptuje skutečnost, že válka se vede proti islámu, a nevyvodí z toho důsledky, tak se ta válka vyhrát nedá.

A.S. Pergill 1.4.2007 17:00

Doplněk

A mimochodem, gramatika češtiny je sice dost složitá, ale pokud znáte písmenka, tak prakticky vždy napíšete podle diktátu srozumitelný text.

Johann 1.4.2007 16:57

Re: Z osobní zkušenosti ze setkání s p. Strejčkem

Neumi cesky, neumi cesky :-)

tich@dohoda 1.4.2007 16:47

Re: Re: Re: komentare opet o totalni ztrate pameti, pokud se tak deje ze strany tupych modrych

vazeny Pergille, pres vsechny vyhrady ktere k anglictine mate a nektere snad maji i racionalni jadro, fakt je ten, ze anglictina je latinou nasi doby. Neni rozhodujici, zda se nam to libi nebo ne, je to fakt a cim drive si to ministerstvo skolstvi CR a potazmo politici EU uvedomi, tim lepe. Ohledne muslimskeho nebezpeci, tam jde zejmena o extremni kridlo militantniho Islamu, ktere je nejvice slyset a videt, obecne muslimove az tak agresivni nejsou, bohuzel ta mlcici vetsina ty militanty nejak trpi a casto i s nimi sympatizuje. Rekl bych ale, ze ten problem je obecne v rovine nabozenske, tj. krestane vcetne. Zakladem je skola, pokud umoznujem detem vymyvat mozky v krestanskych skolach, zadaji muslimove v zemich EU , USA take muslimske skoly a svobodu vyznani atd, z toho uz se odviji vychova k nenavisti, klasicke zneuzivani viry k prosazovani politickych pozadavku. Kdyz ovsem vidite jak si USA vedou v Iraku nebo Afganistanu, tak vam musi byt jasne, ze takto valku prece nejde vyhrat. Mam na mysli zpusob jakym se ta valka vede, tedy system chytra horakyne, ani na voze ani pesky, ani naha ani oblecena :-(

A.S. Pergill 1.4.2007 16:14

Re: ruznost hodnoceni

Eliminuje, protože při pokračování současných vývojových trendů do několika desetiletí celou EU okupují islamisté. Nejsem si jistý, zda je to přiměřená cena za to neválčení, spíše se obávám, že nikoli.

A obávám se také, že jediné, co nás může před tímto vývojem zachránit, je krach EU a následná "občanská válka" na jejím území, jako po rozpadu bývalé Jugoslávie.

A.S. Pergill 1.4.2007 16:10

Re: Re: Re: komentare opet o totalni ztrate pameti, pokud se tak deje ze strany tupych modrych

Neexistuje žádný algoritmus, z něhož byste z psané angličtiny dostal její zvukovou podobu a naopak, s výjimkou toho, že vezmete text slovo po slovu a vyhledáte ve slovníku. Nezvládají to jinak než takto ani rodilí mluvčí. Slovo, které se nenabiflují v jeho grafické podobě, nepřečtou, ani když ho v mluvené řeči znají a běžně používají (podobně jako ti zmínění Čiňani). Tím je angličtina v rámci evropských jazyků unikátní, na tom se shodují lingvisté. Tenhle hendikep vede k chudé slovní zásobě (ne angličtiny jako takové, ale běžně užívaného jazyka), nahrazují si to "ustálenými slovními spojeními", opět věc, která se sice v jiných evropských jazycích vyskytuje, ale v mnohem menší míře. Např. Tolkien (který je skoro neužívá, ale využívá slovní zásobu angličtiny naplno) je pro rodilého mluvčího méně srozumitelný, než např. pro nás Vančura (nebo i překlad Hobita, který co do jazykových kvalit snese srovnání s originálem; překlad Pána prstenů je slabší, a to z Hobita dost čerpá). Proto ho také zvládají prakticky jen vysokoškolsky vzdělaní rodilí mluvčí. Tolkien ovšem studoval angličtinu desítky let (včetně jazyků, z nichž se vyvinula) To je asi něco, co si málokdo může dovolit. Souvisí s tím i to, že anglofonní národy podstatně méně čtou, než třeba my (např. řada překladů z angličtiny se u nás prodá ve srovnatelných nákladech jako v zemi původu).

Jazykově jsou hendikepováni i potomci vystěhovalců, kteří např. česky běžně mluví, ale nejsou schopni číst a psát, protože nechápou (jako produkty anglofonního školství) vztah mezi mluvenou a grafickou podobou jazyka (=to, že text je grafická podoba mluvené řeči). Tohle jsem měl možnost pozorovat na vlastní oči; v jednom případě šlo o absolventku VŠ studia obor angličtina v Kanadě, kam byla "zavlečena" emigrujícími rodiči jako pětiletá. Česky přitom mluvila perfektně a bez akcentu (akorát nerozuměla sprostým vtipům ;-P )

A mimochodem, g

otakar-svedsko 1.4.2007 16:06

ruznost hodnoceni

i u  primych akteru evropske unie se, jak znamo, najdou zcela protichudne analyzy soucasneho stavu unie. da rozum, ze tak velky historicky projekt ma a bude mit nejen ruzna hodnoceni, ale i nemale problemy. k me litosti pan i. strejcek ale nekonstatoval hlavni pozitivum unie, totiz - ze pokud se nestane neco krajne nepredvidaneho - tak tato eliminuje (kdyz si dovolim pouzit zprofanovany slogan nasi nedavne minulosti) `na vecne casy` valky aspon mezi jejimi cleny. vse ostatni je sice velmi, velmi relevantni, ale sekundarni. navic se domnivam, ze tomu tak je i u vetsiny sympatizantu unie.

Jenda 1.4.2007 15:43

Re: Re: komentare opet o totalni ztrate pameti, pokud se tak deje ze strany tupych modrych

Ad Anglictina) Ano, zkuste si je podtrhat, vypsat a pak si spocitat kolik RUZNYCH slov jste nasel. Obavam se ze se vam onen "obrovsky" seznam ponekud smrskne ... tak ctyri petiny tvori ruzne tvary slovesa "byt". Ktere je nepravidelne ve spouste jazyku ... pokud ne ve vsech.

Jinak o prakticky pouzitelnych gramatickych pravidlech bysme zrovna my cesi snad radsi ani nemeli mluvit. O zavislosti na kontextu nemluve. Jak tak na to koukam, je to jazyk, ktery jste nebyl schopen zvladnout.

Papouch 1.4.2007 14:19

Re: Re: komentare opet o totalni ztrate pameti, pokud se tak deje ze strany tupych modrych

nemuzu si pomoct, ale psana a mluvena podoba bezne anglictiny si vcelku odpovida, zvlast kdyz si clovek precte neco o historickem vyvoji a germanskych korenech jazyka

rozhodne jsou s tou vyukou hotovi rychleji nez u nas, kde se pravopis uci jeste na druhem stupni a celkem chytre se misto vetnych rozboru venuji spis praktickemu uzivani psaneho jazyka (ty jejich vecne "eseje")

jako anglicky mluvici nemate zvlastni motivaci ucit se dalsi jazyk, k cemu taky, kdyz vsechno dulezite se dnes stejne musi publikovat anglicky

tich@dohoda 1.4.2007 12:38

vazeny pane Pergille :-) podstatou meho komentare bylo konstatovani

ze EU ma za sebou cca 1/4 cesty ve srovnani s USA, kde se ten integracni proces zejmena v prvnich sto letech taky moc nedaril a k dnesnimu stavu mel hodne daleko, vcetne tech technickych norem. ne/Dohoda o spolecnem urednim jazyku EU je nesporne brzdou ve vsech smerech, vase vyhrady vuci anglictine jsou dosti usmevne, v soucasne dobe anglictinu na svete pouziva cca 1.5 miliardy lidi a v zemich jako Indie, Pakistan, Turecko, Bangladesh, spousta arabskych zemi je anglictina temer nezbytnou soucasti dobreho vzdelani a potencialni kariery. "Vitezne tazeni" spanelstiny v USA jsem nejak musel minout, neb ani na Floride nemame nejakou dominanci spanelstiny, vzdor faktu, ze latinos tvori silnou mensinu. Problem je spise v tom, ze latinos stejne jako Cikani v CR radi svadi svou lenost a nevzdelanost na to, ze jejich deti ve skole nerozumi probirane latce ale i v latinske komunite ti vzdelani vedi , ze bez anglictiny se nikam nedostanou . Anglicky komunikuji s ruznymi obchod. partnery na celem svete a funguje to vcelku dobre, navic na skolach jako Oxford, Cambridge, Eton, Stanford, Yale,MIT, se v anglictine vyucuje spousta technickych , prirodnich a spolecenskych ved a neni mi znamo, ze by studenty  anglictina nejak "handycapovala" . Zdravim :-)

Tom 1.4.2007 12:33

Z osobní zkušenosti ze setkání s p. Strejčkem

Je to ideologicky zakotvený demagog, neschopný vlastní percepce reality a následné samostatné myšlenky.

A.S. Pergill 1.4.2007 10:10

Re: komentare opet o totalni ztrate pameti, pokud se tak deje ze strany tupych modrych

Přes vaši argumentaci, to hlavní je, že se zvyšováním míry integrace funguje "evropa" čím dál tím hůř a méně efektivně.

Pokud se týká těch norem: Pletete si ryze technické normy (aby šroubky a matičky od různých výrobců do sebe pasovaly, dtto žárovky a objímky) a normy obchodní, případně pseudonormy. V tom prvním neudělala EU naprosto nic (dodnes existuje v EU více vzájemně nekompatibilních typů elektrických zásuvek), zatímco "zlí a hloupí kapitalisté" se dokázali dohodnout třeba na těch šroubcích už dávno před EU; takže ji na nic takového nepotřebujeme. Obchodní normy jsou záležitostí prodávajícího a kupujícího, do toho se nemá stát či pseudostát co míchat. Pseudonormy typu "eurobanán" (99% toho, co EU "řeší") jsou jen projevem korupce mezi úředníky EU, nepřinášejí nic pozitivního, ale spoustu obecně negativního (nám přinesly cca trojnásobné zdražení banánů po vstupu do EU). To samé marmeláda, rum, slivovice ...

Problémem angličtiny, kterou tady propagujete, je skutečnost, že se jedná o hatmatilku bez prakticky použitelných gramatických pravidel (zkuste si podtrhat na stránce libovolného anglického textu slovíčka, která mají nepravidelné tvary), jejíž slova mají význam silně závislý na kontextu (na rozdíl od prakticky všech ostatních evropských jazyků, kde se podobný jev vyskytuje oproti angličtině podstatně méně frekventně - a zpravidla je vystopovatelný změnami ve slovosledu apod.), a u níž jsou psaná a mluvená forma v podstatě dva různé jazyky (děti v USA a GB se učí psaný jazyk zhruba stejně jako děti v Japonsku nebo Číně, tj. jako piktogramy; pouze v té angličtině jsou ty piktogramy sestaveny z písmenek latinky - ale ta nemají žádnou zvukovou hodnotu jako když se děti v ostatních evropských zemích učí slabikovat). Je to tudíž jazyk vysoce neefektivní, zbytečně zatěžující i rodilé mluvčí (naprostá většina z nich není schopna zvládnout jiný jazyk). Uvedené vlastnosti angličtiny jsou také jednou z příčin vítězného tažení španělštiny v USA.

tich@dohoda 1.4.2007 8:37

komentare opet o totalni ztrate pameti, pokud se tak deje ze strany tupych modrych

komunistu, tam to lze pochopit/komous zustane komousem, bez ohledu na prukazku a barvu kamizolky/ . Ovsem napr od pana docenta Pergila jsem zvykly na vysii kvalitu komentaru. Ono to EHS totiz take nebylo zadnou selankou, jak se nam zde odpurci EU dnes pokousi namluvit, proces integrace i v ramci EHS totiz byl stejne slozity a tezkopadny jako dnes rozvoj EU a to tehdy bylo jen 12 clenu, navic vcelku stejne rozvinutych. Kazde vrcholne zasedani EHS byl boj politiku a ekonomu za vlastni zajmy a temer vzdy to bylo o horkosti tech zemi, ktere v zajmu integrace musely slevit ze svych zajmu ve prospech celku/EHS. Dnes se deje to stejne, vzpominam si jake zdrcujici kritice byl podroben doma Tony Blair kdyz cca pred 1/2 rokem ustoupil Francii v zemedelske politice. Clanek samotny je vcelku dobry, protoze EU skutecne potrebuje reformu a zestihlit, zejmena v te zemedelske politice, ktera se stava balvanem na noze dalsiho rozvoje EU. Ovsem kritizovat sjednocovani norem, zejmena od clena strany, ktera propaguje volny trh, to je smesne. Prave jednotne normy umoznuji volny a bezproblemovy pohyb zbozi, nejen v ramci EU nybrz casto i celeho sveta. EU usla na ceste k integraci Evropy cca 1/4 cesty ve srovnani s USA /cca 230 let/ , jeste pred sto lety napr Nemci v USA /nejvetsi narod. mensina v USA/ meli sve skoly, kde se ucilo v nemcine a anglictina byla jako cizi jazyk. Zkuste v CR nahodit zkusmo navrh polozit cestinu na oltar spolecneho EU domu a zavest anglictinu jako uredni jazyk, nebo alespon jako druhy uredni jazyk, s tim, ze  administrativa EU se bude delat jen v anglitine. Uz ted slysim ten rev o ztrate narodni svebytnosti a to nejen rev z CR ale i spousty dalsich clenu EU. Ale ono se to casem poda, velke veci chteji svuj cas, merit je z pohledu delky lidskeho zivota je kratkozrake a vzdy tam zbude ten pocit, ze nekdo dal do spolecne misy vice nez ten druhy. Ciste z meho subjektivniho pohledu je nejvetsim parazitem dnesni EU  Polsko, ovsem nekdo muze mit jiny nazor. Cest :-)

honzak 1.4.2007 7:28

už několi let

upozorňuji, že EU je jen technologicky vyspělejší RVHP. Dnes vidím, že to už některým konečně dochází. Moudří soudruzi v bruseli vědí nejlépe, co občan potřebuje a co musí. Tak, jako to věděli typově stejní soudruzi v moskvě.

hnědka 31.3.2007 22:25

Re: USA jsou taky heterogenní zemí

Jednotna mena a statni mena obecne nefunguje dobre nikde na svete. I v tom USA generuje monopolizovana mena inflaci a hospodarske cykly. Ostatne tedka v USA horzi recese ;)

hnědka 31.3.2007 22:22

Re: Euroústava = shit ?

Ja chci ustavu EU na 1 stranu. Takovou, ktera garantuje volny pohyb zbozi, osob, kapitalu, prace, sluzeb atd. Ustavu, ktera garantuje soukrome vlastnictvi. Ustavu, ktera omezuje moc statu, prerozdelovani a statni regulace. Nic vice a nic mene. Zadne socialisticke paskvily. Podivejte se na Ustavu US (bez dodatku). Tu bychom si meli vzit za priklad.

Papouch 31.3.2007 21:27

Re: Euroústava = shit ?

Ten dokument ani podpis pod nim k nicemu nezavazuje, podstatna je ratifikace VSEMI staty, coz se nestalo a uz nestane. Ve stavajici podobe je EUstava uzavrena kapitola dejin integrace EU.

Kdo nahledl a pochopil, potvrdi ze je to dokument na urovni nevyhodne smlouvy s prodejcem predrazenych hrncu a nic jineho nez zamitnuti si nezaslouzi - obcane Francie podle mych osobnich informaci (kolegove a pratele ve Francii) hlasovali nejen kvuli socialnu, ale i proto, ze se jim zajida dirigovani z Brusele a potencialni podrizovani se vetsine. Zdaleka ne vsichni Francouzi jsou jako Sego.