3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ESEJ: Problém zvaný migrace

Někteří lidé o sobě tvrdí, že nejsou xenofobní a nemají problém s imigranty, kteří se přizpůsobují. Jako příklad uvádějí Vietnamce. Zároveň dodávají, že problém je muslimská imigrace, neboť muslimové nerespektují naše zákony a pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vlček 13.2.2021 14:22

Tou pravdou samozřejmě míníte jen tu svoji pravdu pravdoucí, že, paní Rybnická.

Popravdě, vy do vlastního hnízda nekálíte, vaše hnízdo je totiž v Německu. Tam jste mezi svými. Pro Česko nemáte jedno vlídné slovo. Na něm hledáte pouze všechnu špatnost světa, vy spravedlivá panno orleánská.

Víte kam se s vašimi kecy odeberte a tam konejte své přednášky? Jděte přímo do pr...Prahy!!! RvRvRv

P. Moravčík 13.2.2021 13:28

Pani Rybnická len potvrdzuje to, čo autor popisuje. Zo svojej bubliny, nesiahajúcej za plot jej záhrady, nemá možnosť získať dostatok informácií na to, aby si dokázala utvoriť kvalifikovaný názor. Bežný jav u emigrantov z ČSR. Už som sa jej pýtal na dôvod opustenia republiky - manželstvo alebo emigrácia (zásadné je či pred alebo po roku 1948), ale odpoveď som nedostal. Asi by to veľa napovedalo o jej motivácii k takýmto prejavom. Ale (aj keď inak prejavom pôsobí sympaticky - nie obsahom, pozor!) Česko jej odchodom profitovalo tým, že ubudol jeden podporovateľ samovražedného správania sa národa.

L. Severa 13.2.2021 14:29

Pokud se nemýlím, tak před časem pí Rybnická napsala dvě sdělení, že její otec byl vyslýchán gestapem a byl po válce odsunut. Také podle její informovanosti o tom co se děje v Německu, je patrné, že tam žije. Jméno nic neznamená, znám odsunuté s českým příjmením, např. Hadač. Takoví lidé se budou cítit vždy ukřivdění a nemá smysl s nimi diskutovat. S paní Rybnickou jsem se o to pokoušel, když zde uváděla jak byli v mém rodném Brně Němci za republiky utlačováni. Na můj dotaz co tedy požaduje, zda se máme kát, odpověděla, že máme přiznat svá provinění tak, jak to učinili Němci. Srovnávat miliony povražděných v koncentrácích s tím, že možná někteří Němci za republiky pocítili v Brně to, co nám v daleko větší míře dělali za Rakouska mně přesvědčilo, že jakákoliv diskuse s tou paní je zbytečná.

H. Rybnická 13.2.2021 15:32

Pane Severa vyslýchán gestapem byl, ale nebyl odsunut, ostatně jediná část rodiny. Emigroval z vlastního rozhodnutí o dvacet let později, samozřejmě z řady důvodů. koneckonců se tehdy jednalo o již skoro 70letého starého pána. . Proč nebyl odsunut? Protože se dalo doložit že jako německý sociální demokrat patřil k odpůrcům nacistů, nebo co myslíte že gestapo "pozvalo" k výslechům? A ta diskriminaci německých občanů (nejen) v Brně za první republiky se dá jednoznačně doložit - jen je to moc nepříjemné a nehodí se do té pohádky o tom krásném švýcarskén způsobu politického uspořádání.

P. Moravčík 13.2.2021 15:53

Stále to nevysvetľuje Vašu neochotu zaoberať sa aj skutočnosťami, ktoré neladia s Vaším presvedčením a eufóriu, s akou horujete za Európu ako moslimský skanzen. Z ničoho ste sa nepoučili, nič ste sa nenaučili? Zaviazli ste pri odsune a ďalej už nič. Len keby ste si uvedomili aj to, čo odsunu predchádzalo, ale tým neospravedlňujem neospravedlniteľné excesy "revolučných" bánd. Ale ľudia sú už takí a čo sa Nemcov týka, tak ako RG sa správala väčšina z nich na rozdiel od Čechov. Ale v tomto jednom tak trochu chápem Váš názor ako zrejme etnickej Nemky. A o tom správaní sa poniektorých Nemcov voči Čechom (aj Slovákom) ešte aj dnes by sa dalo tiež niečo povedať (napr. šikana vodičov v autách s českou poznávacou značkou, ešte nedávno nevydávaním pracovných povolení pre pracovníkov z východných krajín - ale "pracovné" sily z Afganistanu, Sýrie si dovážate ...). Ale ak chcete ísť do minulosti, tak obsadenie ČSR a jeho následky by som s odsunom neporovnával.

J. Jurax 13.2.2021 16:11

No jo, no, dědu si taky gestapo pozvalo k výslechu - aspoň tvrdil, že to bylo gestapo. Pro podezření ze sabotáže hospodářské politiky říše, konkrétně z nezákonné zabijačky nezákonného, neboť nepřihlášeného prasete. Ale nepřiznal se, nic mu nedokázali, tak ho pustili. Po válce, když ho lámali ke komančům a do JZD, dokonce z něho chtěli na to konto udělat odbojáře. Děda vše odmítl - komanče, odbojářskou slávu i JZD. Ale v JZD stejně skončila aspoň babička i s políčkem, děda se nechal zaměstnat jako řezník na jatkách.

H. Rybnická 13.2.2021 18:52

Otce proto že někdo práskl že je odpůrcem Hitlera a neskývá své názory. Měl prý velké štěstí, že vyslýchající gestapák byl snad někdo ještě z dob rakousko-uherské policie a bral věc sice vážně ale ne fanaticky.

H. Rybnická 13.2.2021 15:36

Tak pane Moravčíku aby bylo jasno: 1964. Osobně jsem zase jiného názoru (než Vy) na emigraci: Česko postihl nesmírný odliv mozků i když se ještě musím někde informovat kolik statisíců zemi opustilo mezi 1948 - 1989.

P. Moravčík 13.2.2021 16:12

Zvláštne je, že sa vtedy dalo emigrovať legálne len v rámci spájania rodín, uzavretím manželstva a vyhnaním nepohodlných tlakom štátnych orgánov. Vy mi sedíte na prvé dva dôvody, pochybujem, že by ste emigrovali z ideologických príčin, inak by ste nemohla zastávať postoje, ktoré prezentujete. Príkladom emigrácie z ideových dôvodov je, žiaľ už mŕtvy pán Frýbort, ktorý nestratil schopnosť udržať si zdravý rozum a zmysel pre realitu ani po dlhých rokoch pobytu v Nemecku. U vás to podobnú stopu nenechalo. Takže osobné dôvody.

Emigrant nie je u mňa sprosté slovo, aj keď výnimky by sa našli, nebudem menovať. Odliv mozgov, ktorý spomínate, sa asi ťažko dá kategorizovať - niektorí odišli z ideologických, niektorí z ekonomicko-pragmatických, osobných, niektorí aby uplatnili svoje tu nevyužité schopnosti, niektorí ušli pred väzením za kriminálnu činnosť (petržalskí grázli, napríklad). Pravda je, že tých múdrych hláv stratilo Československo príliš veľa.

H. Rybnická 13.2.2021 18:49

Pane Moravčíku, emigrovat se dalo, pokud jste o vystěhování z republiky legálně požádal, docela legálně.. Znamenalo to sice šikany, protahování, ztrátu zaměstnání a všechno možné, prostě takové radovánky. Ovšem pokud jste měl třeba moderní rodinný domek, ještě z první republiky jako moji rodiče , tak to šlo dost rychle, protože jste to kapitalistické vlastnictví samozřejmě dobrovolně daroval státu. A stát byl za to velmi velkorysý nechal Vás s něčím málem vycestovat. Navždycky. A ještě ušetřil penzi. A ten domek dostal samozřejmě zasloužilý místní tajemník KSC za zásluhy. Později se přišlo na to že jen v obci bylo tenkrát na sto rodin, které měly z závažných hygienických a zdravotních důvodů nárok na nové obydlí - jenže nebylo. Mudrlante.

Ostatně od starodávna se mladí lidé vysílali do světa "na zkušenou". Vycházelo se z toho, že se cestou po světě jejich obzor, jak praktický tak i teoretický prostě rozšíří. K rozdílu k těm kteří ze svých vesniček nevytáhli paty. Nemyslíte že na tom něco je?

J. Brei 13.2.2021 16:55

Ten odliv mozků byl zapříčiněn druhou světovou válkou, kterou rozpoutalo Německo. Její součástí bylo vyvraždění českých Židů a důsledkem poměry v letech 1948 - 1989. Dějiny Československa by se bez německého teroru na území Evropy ubíraly úplně jiným směrem.

H. Rybnická 13.2.2021 18:38

Jasně, souhlasím s těmi dějinami. Ve městech České Republiky by se dnes hovořilo převážně německy na venkově asi německy a česky. Ale samozřejmě by byla Česká republika na horní příčce žebříčku nejbohatších a nejúspěšnějších a nejkulturnějších zemí Evropy.

J. Brei 13.2.2021 20:56

Ano. Jsem rád, že jsme se shodli na tom, že za současný stav České republiky mohou do značné míry Němci. Jsem rád, že jsme se shodli i na tom, že Čechy by nikdy nenapadlo Němce odsunout, nebýt druhé světové války, kterou vyvolali a zločinů, kterých se na českém obyvatelstvu dopustili.

J. Brei 13.2.2021 13:34

Některým z mnoha důvodů, proč meziválečná ČSR dosazovala do českého pohraničí své úředníky a proč některým snahám Němců v ČR nemohla vyhovět, lze porozumět z Prohlášení Němců žijících v zemích Koruny České a poslanců Říšské rady ve Vídni ze dne 21.1.2019, který deklarovali svojí snahu o připojení části českého území k Německu a Rakousku:

"V nynější velké době, v níž rozhoduje se osud národů a v níž Češi chtějí využíti převratných sil válečných, aby rozbili rakousko-uherskou monarchii a dostali dva a půl milionu Němců v Čechách pod jho československého státu, žádáme my, představitelé německého národa v Čechách, aby byla zřízena samostatná provincie Deutschböhmen se všemi právními přívlastky a zřízením korunní země v rámci císařství rakousko uherského, a to bez jakékoliv závislosti na české části Čech...

Německý národ neustane, dokud neprovede konečné osvobození (svých soukmenovců) z nadvlády Čechů a - třeba i násilím - nezabrání zřízení československého státu, v němž by německý národ byl ujařmen... Za tím účelem žádáme ohraničení a sloučení německého území v Čechách a pro toto území všechna ústřední místa, úřady a instituce, které patří korunní zemi."

Zdroj: https://www.usti-nad-labem.cz/dejiny/1918-38/ul-6-2.htm

H. Rybnická 13.2.2021 15:38

A co je na tom špatného když určité etnikum žádá autonomii?

J. Brei 13.2.2021 16:46

„Na základě předchozího jednání konalo se v Ústí nad Labem 27. října 1918 shromáždění důvěrníků německých Volksratů pro Čechy. Předsedající MUDr. Titta vysvětlil, že je nutné sjednotit snahy usilující o připojení tzv. Deutschböhmen k německé říši. Odmítl jakoukoli možnost soužití s Čechy. Po něm hovořil Hans Knirsch. Podal zprávu o činnosti německého národního shromáždění ve Vídni. Připojení německých oblastí Rakouska propagoval též prof. Zycha. Na závěr jednání odeslali účastníci shromáždění telegram říšskému kancléři princi Maxovi von Reden, jehož hlavní myšlenkou bylo, že Deutschböhmen je rozhodnuto spojit svůj osud na základě sebeurčení s osudem německého národa. Zároveň byla přijata proklamace k německému národnímu shromáždění, v níž se požadovalo zřízení provincie Deutschböhmen, která měla zajistit Němcům možnost zřídit si vlastní vládu.“ (Zdroj: https://www.usti-nad-labem.cz/dejiny/1918-38/ul-6-2.htm)

Kam tyto snahy směřovaly je patrné z Mnichovské dohody – k rozbití Československa a jeho následné likvidaci. Dějiny daly přístupu Masaryka a Beneše za pravdu.

J. Brei 13.2.2021 13:41

Vaše údajná etnická čistka byla potvrzena na Postupimské konferenci a vycházela ze snahy nedopustit do budoucnost to, aby Německo mohlo znovu zneužít německé menšiny v jiných zemích jako záminku pro vyvolávání mezinárodního napěti a případné nové války.

XII. Spořádaný odsun (v angl. textu "Transfer") německého obyvatelstva

Konference dospěla k této dohod o odsunu Němců z Polska, Československa a Maďarska:Tři vlády prozkoumaly tuto otázku po všech stránkách a uznaly, že německé obyvatelstvo nebo jeho složky, které zůstávají v Polsku, Československu a v Maďarsku, bude třeba odsunout do Německa. Jsou zajedno v tom, že jakýkoli odsun musí byt prováděn spořádaně a lidsky.Poněvadž by příliv velkého počtu Němců do Německa zvětšil břemeno, které již doléhá na okupační úřady, soudí, že tento problém by měla zkoumat především Kontrolní rada a přihlížet při tom zvláště k tomu, aby tito Němci byli spravedlivě rozděleni mezi jednotlivá okupační pásma. Dávají proto svým zástupcům v Kontrolní radě příkaz, aby co nejdříve svým vládám oznámili, kolik takových osob už přišlo do Německa z Polska, Československa a Maďarska, a aby podali odhad, v jaké době a jak rychle by mohly byt provedeny další odsuny vzhledem k nynější situaci v Německu.O tom se současně uvědomují československá vláda, polská prozatímní vláda a kontrolní komise v Maďarsku se žádostí, aby zatím zastavily další vyhošťování, dokud zúčastněné vlády neprozkoumají zprávy svých zástupců v Kontrolní radě.Podepsáni: J. V. Stalin, Harry S. Truman, C. R. Attlee, Berlín 2. srpna 1945. Zdroj: http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/protokol-postupimske-konference-2-srpna-1945/

H. Rybnická 13.2.2021 15:41

Že byla etnická čistka POTVRZENA v Postupimi? Už ta věta potvrzuje že se jednalo o něco absolutně nelegálního, tedy kriminelní čin. Skutečně bylo v Postupimi seznáné, že je šistka v takovém proudu že se nedá zastavit. Pokud vím byl pouze sepsána dokumentace která ani nebyal ratifikována. Tak zase plané výmluvy a ospravedlňování nepříjemných souvislostí..

J. Brei 13.2.2021 16:48

O etnickou čistku nešlo – Postupimská konference ji nazývá „Transfer“. Byla to reakce na zneužití menšin mimo Německo. Své vysídlení si zapříčinili Němci sami svojí podporou Hitlera. Etnickou čistku zahájilo Německo likvidací židovského obyvatelstva a plánováným poněmčením a vysídlením, nebo vyvražděním českého obyvatelstva.

„...Pro období po konečném vítězství plánoval nacionálně socialistický režim germanizaci celých Čech a Moravy. Češi „dobré rasy a dobré vůle“ měli být germanizováni, jiní deportováni, sterilizováni nebo zavražděni. Tyto plány by v případě své realizace naprosto naplnily skutek genocidy ve smyslu konvence OSN z prosince 1948. Nebyly však realizovány, a to ani částečně...“ (Konrad Badenheuer, „Die Sudetendeutschen – Eine Volksgruppe in Europa“) Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kone%C4%8Dn%C3%A9_%C5%99e%C5%A1en%C3%AD_%C4%8Desk%C3%A9_ot%C3%A1zky

Těžko se divit Čechům, že se svými vrahy již nechtěli žít ve společném státě.

H. Rybnická 13.2.2021 18:56

No jasně, transfer. Přece se nesluší hovořit otevřeně o vyhnání celé etnické skupiny tří milionů lidé, jak bychom to vypadali ve světě. Takže spisovně "odsun". To srovnání je trochu kulhavé. Co se s ČEchy zamýšlelo mohl napsat každý blázen, snad prý do i Hitler hodil do koše. Ale co se s českými Němci STALO, a sice bez rozdílu zda byli nebo nebyli osobně vinni, je fakt. Etnická čistka.

J. Brei 13.2.2021 20:29

Proč stále ignorujete fakt, že o odsunu Němců z Československa a jejich vyvlastnění nerozhodli Češi, ale vítězné mocnosti, které to deklarovaly na Postupimské konferenci? Proč se to snažíte podsunout Čechům?

„Při odsunu sudetských Němců došlo k tisícům násilností a vražd. Vinou je jistě z větší míry násilná situace vzniklá tím, že Německo předtím napadlo a okupovalo Československo. Těžko se dá předpokládat, že bez německé okupace a bez německého násilí by Češi někdy vraždili Němce. V této situaci však měla česká vláda zabezpečit spořádaný odsun. To se jí nepodařilo. V poválečném chaosu neměla úplnou kontrolu nad dodržováním zákonnosti na celém území.

Avšak za vraždy, jako v případě Němců, nemůžeme vinit celý český národ, ale jen ty, kteří se na nich podíleli. Kolektivní vina neexistuje. Každá vražda byla spáchána někým. Ten někdo měl možná polehčující okolnosti, možná, že jeho matka, otec, dítě, žena zmizeli v koncentráku. Avšak rozhodnutí tyto vraždy dodatečným zákonem amnestovat bylo smutnou chybou Benešovy vlády. Ještě dnes by měl být tento zákon zrušen, každý případ vraždy přešetřen a viník potrestán.“ (Citace z článku v Britských listech - https://legacy.blisty.cz/art/10297.html )

J. Lukavsky 14.2.2021 9:34

"vyhnání celé etnické skupiny tří milionů lidé" všichni Němci nemuseli do odsunu. V Praze mě jeden učil a i v naší vsi byla Němka provdaná za Čecha a zůstala. Důvod byl, že byla slušná paní, žádná nacistka. Oba mluvili dosti srandovní češtinou ale měli jsme je rádi jako lidi. Jistěže odsun byl věcí spornou, ale jak budete rozhodovat v rodině kde matka byla zuřivá nacistka (dosti hojné) otec neutrální, jeden syn u Gestapa, dcera tajně nosila chleba vězňům..... Základní Váš problém je že neberete Příčina - Následek. Jistěže by Brněnský pochod smrti Němců nebyl, kdyby před ním nebyly desítky pochodů smrti z koncentračních táborů, kdyby nebyly Lidice.... a ty miliony mrtvých. Kdyby nebyla coventrizace v Anglii, nezačaly by padat bomby i na nevinné děti v Berlíně, Drážďanech, Hannoveru.... Nakonec odsunu Němců ze Sudet předcházel odsun Čechů ze Sudet. Kdo seje vítr- sklízí bouři! A ve válce padají vinní i nevinní vedle sebe. J.L. end

J. Brei 14.2.2021 11:43

Ano, a proto je mluvení o tom, že Češi praktikovali na Němcích kolektivní vinu, pouze německou propagandou. Ve sborníku "Komu patří omluva" (lze koupit v PDF např. na Kosmasu) mimo jiné konstatují, že po transferu Němců zůstalo v ČSR ještě asi 200.000 Němců (antifašisté, Němci se smíšených rodin ...). Mnozí se vystěhovali později na základě své vlastní žádosti. Je z toho jasné, že česká vláda ani v této době neuvažovala ve schématu kolektivní viny Němců. Vědomě Čechům podsouvat praktikování kolektivní viny Němců svědčí v lepším případě o neznalosti historických faktů, nebo v horším případě o vědomém lhaní.

J. Jurax 13.2.2021 15:48

Ano, staletí usedlé a zemi prospěšné obyvatelstvo. Zemi prospěšné až natolik, že ve finále vraždilo Čechy i nesouhlasící soukmenovce, armáda musela v době ohrožení republiky potlačovat jeho vzpouru, svým konáním ve smyslu Heim ins Reich zničilo ČSR a nezanedbatelně přispělo Hitlerovi dodáním výzbroje pro 40 divizí a neporušeného zbrojního průmyslu i s pracovníky k rozpoutání druhé světové války. Neboť prostě herrenvolk.

Rovněž za války bylo tohle obyvatelstvo naší zemi neobyčejně prospěšné - kromě jiného například sudetská města měla patronát nad německými ponorkami Karlsbad (U-376), Trautenau (U-333), Reichenberg (U-206), Aussig (U-374) i nesudetské, leč vydatně německé Brno, vlastně Brün (U-209). Mimochodem spojenci je ovšem všechny zlikvidovali. Počtěte si o tomto přínosu naší zemi na http://www.militaria.cz/cz/clanky/valky-a-valecnici/tajna-mise-ponorky-u-20.html

H. Rybnická 13.2.2021 16:13

Pane Juraxi, píšeme "Brúnn" z dvěma n. Za druhé: Zaměstnanci, dělníci brněnské Zbrojovky byli Češi, Proto také to byli oni, kteří trvali na onom "pochodu smrti" - aby si spravili renoméé, jinak by bylo zle. S nimi.

J. Brei 13.2.2021 18:26

O nějaké spravení renomé vůbec nešlo. Šlo pouze o touhu po pomstě za léta, kdy museli ve Zbrojovce otročit pro německé vrahy. Na jejich zotročování a persekuci se podíleli i brněnští Němci. Ve své touze po pomstě sáhli po Němcích, kteří byli nejblíže. Z dnešního hlediska to ospravedlnitelné není, pochopitelné však ano. Němci rádi zaměňují příčinu a následek. Patří to k jejich snaze odvrátit pozornost od vlastních zločinů. Možná, že není daleko doba, kdy budou Němci žádat omluvu od Spojenců za to, kolik Němců zbytečně zahynulo při válečných operacích na území Německa.

H. Rybnická 13.2.2021 18:59

Ano pomstě, řízené dokonce prezidentem a především o krádež ve velkém. Není to ani pochopitelné. Jiné státy se chovaly korektně, vypátrali vinníky a potrestali tyto.

J. Brei 13.2.2021 20:30

Pomstou byl divoký odsun z Brna. E. Beneš ho neorganizoval. Transfer Němců z Československa, Polska a Maďarska do Německa nebyl pomstou, ale snahou zajistit, aby Němci žijící mimo Německo nemohli již nikdy v budoucnu být využiti k narušování mezinárodních vztahů a k rozpoutání války. Byl reakcí na činy těchto Němců před začátkem války a během ní. Při zabavení majetku Němců nešlo o krádež. „O vyvlastnění majetku a o odsunu rozhodly vlády vítězných mocností a učinily toto rozhodnutí součástí velkých mezinárodních smluv. Benešovy prezidentské dekrety z československé strany tak byly jen administrativním zajištěním těchto rozhodnutí, aby tyto akce proběhly spořádaně. ... Benešova vláda, i když na straně spojenců, neměla pravomoc o takovýchto záležitostech rozhodovat. Kdyby se pokusila sudetské Němce vysídlit a zbavit majetku bez rozhodnutí mocností, okupační zóny by je nepřijaly a Spojenci by zabavení majetku nedovolili. Mocnosti měly již tak dost starostí, aby na sebe jen tak uvalily povinnost se starat o další tři miliony hladových krků. To, že mocnosti odsuny a odebrání majetku povolily, je vyjádřením jejich vlastního zájmu a také uznáním, že je tato kompenzace československých občanů spravedlivá.“ (Citace z článku v Britských listech - https://legacy.blisty.cz/art/10297.html )

J. Jurax 13.2.2021 20:05

No, píšeme Brünn, paní učitelko ... :-)

A jestli jste si přečetla ten odkaz a shlédla fotky, tak se těm dělníkům že Zbrojovky ani nemůžete divit, když už je sem plete, není-liž pravda?

J. Lukavsky 14.2.2021 9:15

"Poválečné Československo své "sudetské" Němce diskriminovalo kde se dalo" kupř. tím, že měli svoje základní, střední i univerzitní školství, svoje noviny, politické strany, poslance. Když ta První republika byla tak špatná tak proč do ní utekli nejdřív Rusové před Leninem, potom Němci před Hitlerem, Řekové před chuntou? Jistěže byly problémy, ale ty mají i dnešní "superuvědomělé" státy se svými menšinami (Vlámové, Valoni, .... Nu tak si Sudetští Němci vybrali cestu Henleina a Hitlera aby je tito učinili vládci Země. A zaplatili. Za chyby se platí! Nakonec dostali co chtěli "jeden jazyk, jedna říše jeden Vůdce", i když poněkud jinak že? Ale co by za to dalo 6 milionů Židů kdyby s 20 kg kufrem jejich vlak zastavil v Jeruzalémě a ne v Osvětimi. J.L. end