23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

ESEJ: Problém zvaný migrace

Někteří lidé o sobě tvrdí, že nejsou xenofobní a nemají problém s imigranty, kteří se přizpůsobují. Jako příklad uvádějí Vietnamce. Zároveň dodávají, že problém je muslimská imigrace, neboť muslimové nerespektují naše zákony a pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Cícha 20.2.2021 18:49

Dokonale řečeno! Slepota k fatktům je stejně nebezpečná jako ten zatracenej covid (ať je to s ním jakkoli).

V. Cícha 20.2.2021 18:45

Pár poznámek. Díky více i méně praktikované cenzuře není jisté, že migrace na čas ustala. Co ale je, dle mého názoru, jisté, že až, jesti k tomu dojde, covidová kalamita ustatne, migrace vypukne na plné obrátky. Na to je třeba se připravit a věnovat důkladnou pozornost faktům, statistikám, teroristickým útokům v minulosti, procentu neintegrovaných muslimů v západních zemích atd. Tomuto třetímu problému, se (po dvou předchozích, volby v USA a co jim předcházelo a pandemie) bohužel, nedá vyhnout.

J. Urban 14.2.2021 17:13

Dansko ma jasno. Madarsko ma taky jasno. Protoze maji jasno, maji minimalni problemy s migraci. Muzeme se poucit - pokud budeme chtit. Nemci a Francouzi se nepouci urcite, i o GB mam obavu. Jejich nenavist vuci Zidum je silnejsi nez pud sebezachovy - jenze az migranti vyvrazdi nebo vyzenou Zidy, pujdou i po tech ostatnich.

M. Wodkin 14.2.2021 14:06

Všichni obyvatelé v EU spoléhali na to, že je státy ochrání... Na to spoléhají i migranti, i ti mimo EU.

V mnoha ohledech se ale migrantům a migraci poskytuje podstatně více podpory a výhod než ostatním.

Původní občané ztrácejí důvěru ve své státy a řeší to odchodem (migrací) jinam. EU a její státy musí změnit své dosavadní přístupy.

V. Hodorka 14.2.2021 12:08

Neznam nikoho kdo se zivi poctivou praci, aby uzivil rodinu a nesedi na milionech, ze by vital migranty. Vitaci jsou ti, jenz si muzou, diky sve zazobanosti, pokud to tady praskne, se zbalit a odstehovat se nekam kde je klid.

P. Dvořák 14.2.2021 12:03

Tehdejší stěhování národů a dnešní mají společné to, že o obojím se píše až dnes.

Rozdíl mezi nimi je ten, že tehdejšímu nešlo zabránit, protože o něm nikdo z tehdejších "politiků" nevěděl, dnešnímu nejde zabránit proto, že tomu nikdo z dnešních politiků zabránit nechce.

Orbán to sám rozhodně nezvládne. Osud Evropy změnila jedna endérácká Honeckerova svazačka s rozloženou psychikou a rozklepanýma rukama.

J. Brei 14.2.2021 11:43

Ano, a proto je mluvení o tom, že Češi praktikovali na Němcích kolektivní vinu, pouze německou propagandou. Ve sborníku "Komu patří omluva" (lze koupit v PDF např. na Kosmasu) mimo jiné konstatují, že po transferu Němců zůstalo v ČSR ještě asi 200.000 Němců (antifašisté, Němci se smíšených rodin ...). Mnozí se vystěhovali později na základě své vlastní žádosti. Je z toho jasné, že česká vláda ani v této době neuvažovala ve schématu kolektivní viny Němců. Vědomě Čechům podsouvat praktikování kolektivní viny Němců svědčí v lepším případě o neznalosti historických faktů, nebo v horším případě o vědomém lhaní.

J. Brei 14.2.2021 11:30

Špatné je, když se v hledání cesty z dnešních problémů vědomě vypouští hlavní faktor, kterým je přelidnění této planety. Tak jako se dávají závazky na snížení CO2 tak se stejně tak mají dávat závazky na omezení porodnosti. CO2 je úkol pro průmyslové země, porodnost pro rozvojové. Pokud nebude přístup komplexní, problém se nevyřeší.

J. Lukavsky 14.2.2021 9:34

"vyhnání celé etnické skupiny tří milionů lidé" všichni Němci nemuseli do odsunu. V Praze mě jeden učil a i v naší vsi byla Němka provdaná za Čecha a zůstala. Důvod byl, že byla slušná paní, žádná nacistka. Oba mluvili dosti srandovní češtinou ale měli jsme je rádi jako lidi. Jistěže odsun byl věcí spornou, ale jak budete rozhodovat v rodině kde matka byla zuřivá nacistka (dosti hojné) otec neutrální, jeden syn u Gestapa, dcera tajně nosila chleba vězňům..... Základní Váš problém je že neberete Příčina - Následek. Jistěže by Brněnský pochod smrti Němců nebyl, kdyby před ním nebyly desítky pochodů smrti z koncentračních táborů, kdyby nebyly Lidice.... a ty miliony mrtvých. Kdyby nebyla coventrizace v Anglii, nezačaly by padat bomby i na nevinné děti v Berlíně, Drážďanech, Hannoveru.... Nakonec odsunu Němců ze Sudet předcházel odsun Čechů ze Sudet. Kdo seje vítr- sklízí bouři! A ve válce padají vinní i nevinní vedle sebe. J.L. end

P. Kraemer 14.2.2021 9:16

SouhlasR^

J. Lukavsky 14.2.2021 9:15

"Poválečné Československo své "sudetské" Němce diskriminovalo kde se dalo" kupř. tím, že měli svoje základní, střední i univerzitní školství, svoje noviny, politické strany, poslance. Když ta První republika byla tak špatná tak proč do ní utekli nejdřív Rusové před Leninem, potom Němci před Hitlerem, Řekové před chuntou? Jistěže byly problémy, ale ty mají i dnešní "superuvědomělé" státy se svými menšinami (Vlámové, Valoni, .... Nu tak si Sudetští Němci vybrali cestu Henleina a Hitlera aby je tito učinili vládci Země. A zaplatili. Za chyby se platí! Nakonec dostali co chtěli "jeden jazyk, jedna říše jeden Vůdce", i když poněkud jinak že? Ale co by za to dalo 6 milionů Židů kdyby s 20 kg kufrem jejich vlak zastavil v Jeruzalémě a ne v Osvětimi. J.L. end

J. Lukavsky 14.2.2021 9:03

"hlavním důvodem migrace je, že ji přijímající stát dopustí" nechceš mít dvůr podělaný od holubů? Nekrm je! J.L. end

P. Rada 14.2.2021 1:17

"Perfektní" se to může jevit někomu, kdo o problému kriticky neuvažuje, nezná jiné pohledy a nebo nechce už víc vědět?

P. Rada 14.2.2021 0:52

..."Vše ostatní je špatně."..?

"Špatné" může být i zjednodušování na plodnost a nikoli i úmrtnost a tedy přecenování jen jednoho vlivu. Zásadním podnětem nedávného migračního tlaku byly také války - v oblasti Sýrie i klimaticky podmíněné na čemž má rozvinutější vzdálené okolí oblasti dominantní vliv - a to jsou docela jiné faktory jak jen samotná natalita.

Zkusme se také zamyslet nad tím, čím to, že naopak - jak by se dalo s historických zkušeností očekávat - se lidská populace nešíří s oblastí dobrých podmínek pro život směrem k těm obtížnějšíím kde ale postupně technologicky i biologicky uspívá?

Zatím totiž jde jen o migrační vlnky ale mohou přijít i několika řádově vyšší tlaky - třeba výrazněji s klimatických důvodů:

https://dvojka.rozhlas.cz/vaclav-cilek-obavam-se-klimaticke-krize-ktera-donuti-cele-narody-k-obrovske-a-7465423

J. Kudrnová 14.2.2021 0:03

Problém není vymírání Evropy, ale přílišné rozmnožování se lidstva v jiných kontinentech. Už dnes je zeměkoule na své hranici, co do počtu obyvatel a to způsobuje i klimatické problémy. Řada národů plodí velké množství potomků, a příliš se nestarají jak je zajistí. V Africe se o děti starají převážně jen ženy. Po Evropanech žádáme odpovědnost ve vztahu ke svým nezletilým potomků, proto si jich pořizují jen tolik uživí. Migrace je jistě známá i z historie, ale nikdy určitě nebyla podporována finanční podporou nových obyvatel. Dnes už se můžeme dočíst i takové nesmyslné návrhy, jako, že Afrika bude porodnicí a Evropa se o to bude starat. To je zrůdná a nepřirozená myšlenka. Přelidňování musí byt řešeno tam kde je. Vše ostatní je špatně.

J. Brei 13.2.2021 20:56

Ano. Jsem rád, že jsme se shodli na tom, že za současný stav České republiky mohou do značné míry Němci. Jsem rád, že jsme se shodli i na tom, že Čechy by nikdy nenapadlo Němce odsunout, nebýt druhé světové války, kterou vyvolali a zločinů, kterých se na českém obyvatelstvu dopustili.

J. Brei 13.2.2021 20:30

Pomstou byl divoký odsun z Brna. E. Beneš ho neorganizoval. Transfer Němců z Československa, Polska a Maďarska do Německa nebyl pomstou, ale snahou zajistit, aby Němci žijící mimo Německo nemohli již nikdy v budoucnu být využiti k narušování mezinárodních vztahů a k rozpoutání války. Byl reakcí na činy těchto Němců před začátkem války a během ní. Při zabavení majetku Němců nešlo o krádež. „O vyvlastnění majetku a o odsunu rozhodly vlády vítězných mocností a učinily toto rozhodnutí součástí velkých mezinárodních smluv. Benešovy prezidentské dekrety z československé strany tak byly jen administrativním zajištěním těchto rozhodnutí, aby tyto akce proběhly spořádaně. ... Benešova vláda, i když na straně spojenců, neměla pravomoc o takovýchto záležitostech rozhodovat. Kdyby se pokusila sudetské Němce vysídlit a zbavit majetku bez rozhodnutí mocností, okupační zóny by je nepřijaly a Spojenci by zabavení majetku nedovolili. Mocnosti měly již tak dost starostí, aby na sebe jen tak uvalily povinnost se starat o další tři miliony hladových krků. To, že mocnosti odsuny a odebrání majetku povolily, je vyjádřením jejich vlastního zájmu a také uznáním, že je tato kompenzace československých občanů spravedlivá.“ (Citace z článku v Britských listech - https://legacy.blisty.cz/art/10297.html )

J. Brei 13.2.2021 20:29

Proč stále ignorujete fakt, že o odsunu Němců z Československa a jejich vyvlastnění nerozhodli Češi, ale vítězné mocnosti, které to deklarovaly na Postupimské konferenci? Proč se to snažíte podsunout Čechům?

„Při odsunu sudetských Němců došlo k tisícům násilností a vražd. Vinou je jistě z větší míry násilná situace vzniklá tím, že Německo předtím napadlo a okupovalo Československo. Těžko se dá předpokládat, že bez německé okupace a bez německého násilí by Češi někdy vraždili Němce. V této situaci však měla česká vláda zabezpečit spořádaný odsun. To se jí nepodařilo. V poválečném chaosu neměla úplnou kontrolu nad dodržováním zákonnosti na celém území.

Avšak za vraždy, jako v případě Němců, nemůžeme vinit celý český národ, ale jen ty, kteří se na nich podíleli. Kolektivní vina neexistuje. Každá vražda byla spáchána někým. Ten někdo měl možná polehčující okolnosti, možná, že jeho matka, otec, dítě, žena zmizeli v koncentráku. Avšak rozhodnutí tyto vraždy dodatečným zákonem amnestovat bylo smutnou chybou Benešovy vlády. Ještě dnes by měl být tento zákon zrušen, každý případ vraždy přešetřen a viník potrestán.“ (Citace z článku v Britských listech - https://legacy.blisty.cz/art/10297.html )

J. Jurax 13.2.2021 20:05

No, píšeme Brünn, paní učitelko ... :-)

A jestli jste si přečetla ten odkaz a shlédla fotky, tak se těm dělníkům že Zbrojovky ani nemůžete divit, když už je sem plete, není-liž pravda?

J. Vlček 13.2.2021 19:08

Jakoby nebylo každému dostatečně jasné, že nadlidi byli odjakživa pouze árijští Němci, včetně paní z Rybníka, že. ;-D

J. Poláček 13.2.2021 19:07

Perfektní argumentace !

H. Rybnická 13.2.2021 18:59

Ano pomstě, řízené dokonce prezidentem a především o krádež ve velkém. Není to ani pochopitelné. Jiné státy se chovaly korektně, vypátrali vinníky a potrestali tyto.

H. Rybnická 13.2.2021 18:56

No jasně, transfer. Přece se nesluší hovořit otevřeně o vyhnání celé etnické skupiny tří milionů lidé, jak bychom to vypadali ve světě. Takže spisovně "odsun". To srovnání je trochu kulhavé. Co se s ČEchy zamýšlelo mohl napsat každý blázen, snad prý do i Hitler hodil do koše. Ale co se s českými Němci STALO, a sice bez rozdílu zda byli nebo nebyli osobně vinni, je fakt. Etnická čistka.

H. Rybnická 13.2.2021 18:52

Otce proto že někdo práskl že je odpůrcem Hitlera a neskývá své názory. Měl prý velké štěstí, že vyslýchající gestapák byl snad někdo ještě z dob rakousko-uherské policie a bral věc sice vážně ale ne fanaticky.

H. Rybnická 13.2.2021 18:49

Pane Moravčíku, emigrovat se dalo, pokud jste o vystěhování z republiky legálně požádal, docela legálně.. Znamenalo to sice šikany, protahování, ztrátu zaměstnání a všechno možné, prostě takové radovánky. Ovšem pokud jste měl třeba moderní rodinný domek, ještě z první republiky jako moji rodiče , tak to šlo dost rychle, protože jste to kapitalistické vlastnictví samozřejmě dobrovolně daroval státu. A stát byl za to velmi velkorysý nechal Vás s něčím málem vycestovat. Navždycky. A ještě ušetřil penzi. A ten domek dostal samozřejmě zasloužilý místní tajemník KSC za zásluhy. Později se přišlo na to že jen v obci bylo tenkrát na sto rodin, které měly z závažných hygienických a zdravotních důvodů nárok na nové obydlí - jenže nebylo. Mudrlante.

Ostatně od starodávna se mladí lidé vysílali do světa "na zkušenou". Vycházelo se z toho, že se cestou po světě jejich obzor, jak praktický tak i teoretický prostě rozšíří. K rozdílu k těm kteří ze svých vesniček nevytáhli paty. Nemyslíte že na tom něco je?

H. Rybnická 13.2.2021 18:38

Jasně, souhlasím s těmi dějinami. Ve městech České Republiky by se dnes hovořilo převážně německy na venkově asi německy a česky. Ale samozřejmě by byla Česká republika na horní příčce žebříčku nejbohatších a nejúspěšnějších a nejkulturnějších zemí Evropy.

J. Brei 13.2.2021 18:26

O nějaké spravení renomé vůbec nešlo. Šlo pouze o touhu po pomstě za léta, kdy museli ve Zbrojovce otročit pro německé vrahy. Na jejich zotročování a persekuci se podíleli i brněnští Němci. Ve své touze po pomstě sáhli po Němcích, kteří byli nejblíže. Z dnešního hlediska to ospravedlnitelné není, pochopitelné však ano. Němci rádi zaměňují příčinu a následek. Patří to k jejich snaze odvrátit pozornost od vlastních zločinů. Možná, že není daleko doba, kdy budou Němci žádat omluvu od Spojenců za to, kolik Němců zbytečně zahynulo při válečných operacích na území Německa.

J. Sinnreich 13.2.2021 17:58

Soucasna migracni politika EU, prosazovana hlavne Nemeckem, je zlocin na puvodnim evropskem obyvatelstvu. Politici (predevsim Merklova) by meli stat, a mozna ze jednou budou, pred soudnim tribunalem, podobnym Norimberskemu.

J. Brei 13.2.2021 16:55

Ten odliv mozků byl zapříčiněn druhou světovou válkou, kterou rozpoutalo Německo. Její součástí bylo vyvraždění českých Židů a důsledkem poměry v letech 1948 - 1989. Dějiny Československa by se bez německého teroru na území Evropy ubíraly úplně jiným směrem.

J. Brei 13.2.2021 16:48

O etnickou čistku nešlo – Postupimská konference ji nazývá „Transfer“. Byla to reakce na zneužití menšin mimo Německo. Své vysídlení si zapříčinili Němci sami svojí podporou Hitlera. Etnickou čistku zahájilo Německo likvidací židovského obyvatelstva a plánováným poněmčením a vysídlením, nebo vyvražděním českého obyvatelstva.

„...Pro období po konečném vítězství plánoval nacionálně socialistický režim germanizaci celých Čech a Moravy. Češi „dobré rasy a dobré vůle“ měli být germanizováni, jiní deportováni, sterilizováni nebo zavražděni. Tyto plány by v případě své realizace naprosto naplnily skutek genocidy ve smyslu konvence OSN z prosince 1948. Nebyly však realizovány, a to ani částečně...“ (Konrad Badenheuer, „Die Sudetendeutschen – Eine Volksgruppe in Europa“) Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kone%C4%8Dn%C3%A9_%C5%99e%C5%A1en%C3%AD_%C4%8Desk%C3%A9_ot%C3%A1zky

Těžko se divit Čechům, že se svými vrahy již nechtěli žít ve společném státě.