3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ESEJ: O neomarxismu a fabianismu

V Praze se vice méně pravidelně schází jeden debatní spolek, takové shromáždění několika desítek chytrých hlav. Kavárnám se vyhýbá, ovšem sklenka chutného piva z nějakého minipivovaru nemůže vadit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Navrátil 22.2.2020 11:50

Autor to vidí příliš komplikovaně, jako nějaké konspirativní stoleté fabiánské tažení. Projekt EU vznikl v ekonomickém oddělení SS, kde ho zpracovával mimo jiné i nadějný pateigenosse L. Erhard v době, kdy bylo jasné, že Evropu se nepodaří podřídit zbraněmi. Proto se přistoupilo k ekonomickému tažení. Zajímavé je, že se proti buselské Čtvrté říši postavily USA, Rusko, Čína a nejnověji V. Británie. Francie zatím čeká na svého De Gaulla.

D. Polanský 22.2.2020 11:54

A my na nové Mašíny.

P. Grigar 22.2.2020 18:59

..ano.

P. Aron 22.2.2020 15:02

Pane Navrátile, autor to vidí naprosto střízlivě. Fabiánské hnutí zmiňuje jen na doplnění. Projekt EU nevznikl v ekonomickém oddělení SS ale v hlavě nějakého českého rodáka jménem Richard Mikuláš Coudenhove-Kalergi. Napsal o tom pár knih. V roce 1923-24 založil Panevropskou Unii. Jeho jménem uděluje EU i ceny. Předsedou Moravského zemského hnutí Panevropa je mimochodem šéf ODS Petr Fiala.

J. Jurax 22.2.2020 15:23

Ad Fiala - a proto je ODS s panevropanem v čele nevolitelná.

P. Aron 23.2.2020 13:27

Přesně tak !

P. Grigar 22.2.2020 19:05

..část myšlenek M.C-K. použili nacisté ve své teorii o vyselektování poslušné podrasy otroků, proto se také zabývali problematikou regulace natality.

J. Červený 22.2.2020 21:03

Trefná vysvětlující poznámka. Naprostý souhlas.

F. Navrátil 23.2.2020 8:42

A předsedou bavorské zemské organizace Panevropské unie je Bernt Posselt. O čem si asi s Fialou na společných zasedáních povídají? Připouštím, že část programu Panevropské unie se promítla i do programu ekonomického ovládnutí Evropy, kterou vypracovalo v závěru prohrané války ekonomické oddělení SS. Zejména přetavení evropských národů do lehce ovladatelné masy podobné egyptským otrokům pomocí přísunu afrických a asijských etnik.

J. Vavrochová 22.2.2020 11:33

Smutné a poučné.

J. Bodlák 22.2.2020 10:09

Proč nemáte snahu alespoň korigovat pitomosti než je napíšete. I když se holedbáte tím s kým se scházíte tak o úrovni hovoří jenom toto Quintus Fabius Maximus měl přídomek Cunctator což je Váhavec a Kartágo neoblehl on ale Scipio Africanus a ani nemohl, protože již byl tři roky po smrti

P. Aron 22.2.2020 10:40

Ano, máte pravdu ale článek je o něčem trochu zásadnějším a Fabius Maximus je použit jako příklad. Odvádíte jen pozornost od podstatných věcí. Ten způsob a Fabiova taktika jsou skutečností.

F. Houžňák 22.2.2020 11:18

Ano, to je pro článek o neomarxismu vada velmi podstatná. Tak nás ještě o něčem z dějin Říma poučte.

J. Bodlák 22.2.2020 12:37

Nemám o čem, moje reakce je na to, že autor pro pochopení se odvolává na Fabia aniž by tušil, kdo to je. Navíc neví nic ani o fabiovské taktice. Mimochodem skončilo to u Kann, je jenom hloupé, když někdo plácá o něčem o čem nic neví a ještě dokáže komolit i jména. Vím, že to s neomarxismem nesouvisí, ale je to o úrovni autora.

P. Aron 22.2.2020 15:04

Když chcete být tak důležitý, tak u Kann to opravdu neskončilo.

J. Bodlák 22.2.2020 17:18

Důležitý být nechci a ani nemusím na Lidovky jdu zcela zřídka, ale historii mám rád a vadí my takováto snůška pitomosti a pro vaši informaci Fabius skončil jako diktátor a po skončení jeho diktatury konzulové Paullus a Varrus udělali spoustu chyb a prohráli u Kann, tím jsem myslel, že to skončilo u Kann. Fabiovská taktika byla to, že ustupoval vyhýbal se bitvám a napadal logistiku nepřítele, takž opět opakuji pitomostí je tvrdit, že čekal a potom znenadání zaútočil. To udělali jeho nástupci a byli rozdrceni u Kann.

P. Grigar 22.2.2020 19:01

..čímž jste se ocitl, a nejen vy, hodně daleko od podstaty autorova článku.

J. Ptáček 22.2.2020 9:58

Vůdce světového proletariátu, V. I. Lenin, nebyl zas takový přesvědčený marxista, jak nás učili ve škole. Po matce pocházel ze židovského šlechtického rodu Grošopfových. Když se mu to hodilo, hlásil se ke svému šlechtickému původu. Úřední listiny a žádosti podepisoval zpravidla: Vladimír Uljanov, dědičný šlechtic.

P. Aron 22.2.2020 10:50

Nevím co se snažíte sdělit. Lenin rozhodně byl přesvědčený marxista. S tím šlechtickým původem to není tak horké. Jeho otec byl jako vyšší úředník povýšen do nejnižšího šlechtického stavu, takže mluvit o dědičném šlechtictví je poněkud přehnané. A ten židovský původ je po dědečkovi z matčiny strany. Co to má společného s jeho marxismem ?

Zase jeden, co nemá co říci ale chce prudit v diskusi ?

F. Houžňák 22.2.2020 11:14

Ptáčkové vidí všude Velikého Žida.

J. Ptáček 22.2.2020 11:41

Ale kdeže. Vůbec se hádat nechci, jen suše konstatovat o jeho "ruském původu". Sami ruští historici uvádějí, že jeho předkové byli:Žid, Němec, Rus, Kalmyk a Švéd. Nestyděl se za to. Mně spíš zaujalo s jakým odhodláním uváděl svůj šlechtický titul. A jeho přímý potomek, polní maršál Walter Model, velel v roce 1941 útoku wehrmachtu na Moskvu. O tom se také nemluvilo. Proto to připomínám, věřit tomu samozřejmě nikdo nemusí. Berte to jenom jako protivnou poznámku.

P. Han 22.2.2020 12:53

Model byl přímý potomek Lenina? Nezdá se vám, že blábolíte?

J. Ptáček 22.2.2020 13:00

Koukněte do historických pramenů. Uvádí to třeba sovětský čtyřhvězdičkový generál Dmitrij Volkogonov i další. Nebo že by ty prameny blábolily?

P. Han 22.2.2020 23:32

Vzdálený příbuzný, to ano. Z matčiny větve Blankovic famílie. Jeho babička Anna Großschopf měla švédsko-německý původ. A Model pocházel z té německé části.Stejně jako třeba Richard von Weizsäcker.

Takže byli velice vzdálení bratranci. Na vesnici se tomu říkalo "naše

kráva se napila z vaší louže". Přímý potomek by znamenalo, že Model byl

Leninův syn nebo vnuk. Ten syn by se sice časově stihnout dal, ale fakt

to tak nebylo, věřte mi.

J. Ptáček 23.2.2020 11:56

Asi máte pravdu, určitě se nechci hádat, natož vulgárně. Spíš jsem to napsal jako uveřejněnou zajímavost. Bohužel ruská strana informace přísně tají, jako ostatně všechno. Jediný generál Volkogonov, uznávaný armádní historik a upřímně nenáviděný putinovci, měl přístup do všech archivů. Tak jsem to napsal, ať aspoň pár čtenářů se dozví něco nového. Konec konců NP by mohl sloužit spíš k osvětě, než k hulvátským hádkám, které nikam moc nevedou. Diskuze ano, ty prospěšné jsou.

P. Aron 22.2.2020 15:08

Co to plácáte ? Původ Lenina jste tu začal řešit vy ! V článku je pouze zmínka o Leninově výroku, že kapitalisté nám prodají i provaz, na kterém je pověsí. S vámi asi mají doma srandu.

J. Ptáček 22.2.2020 15:39

Ne, ne, mě zarazily především Leninovy sympatie k dědičnému šlechtickému titulu. Pro mě překvapení. Původ jen na okraj, jako zajímavost.

F. Houžňák 22.2.2020 11:19

Je vidět, že určení židovství určité osoby berete pěkně podle nacistických norimberských zákonů. Gratuluji ke správnému vidění světa.

P. Aron 22.2.2020 9:36

Ještě bych připojil něco k tomu co dnes vidíme. Tedy to omezování svobody slova. To má inspiraci rovněž v neomarxismu. Psal o tom už Herbert Marcuse ve svém článku Represivní tolerance :

Podle Marcuseho byl tehdejší systém represivní v tom směru, že byl nakloněn konzervativnímu, normálnímu myšlení a hodnotám. Východisko je podle něj takové, že je nutné systém vychýlit na opačnou stranu. A to prý „může vyžadovat zjevně nedemokratické prostředky.“

Dále pokračuje, že tyto prostředky „by mohly zahrnovat odebrání tolerance k projevu a shromažďování skupinám a hnutím, které podporují šovinismus, rasovou a náboženskou diskriminaci“ atd. To završuje tvrzením, že zavedení nových pořádků by vyžadovalo: „netoleranci k hnutím pravice a toleranci k hnutím na levici.“

https://www.svobodny-svet.cz/1610/represivni-tolerance-1965-2015.html

P. Aron 22.2.2020 9:00

Skvěle napsané analýza, pod to bych se hned podepsal. Díky pane Chrastino, ukládám si pro další šíření.