17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pavel 99 25.3.2007 11:45

Popravdě řečeno - mám pochybnosti,

zda vůbec ony primární úmysly jsou "dobré". (Pro někoho jiného, než osobně pro jejich nositele.) Naprosto pravidelně veškerá "ekologistická opatření" končí pravým opakem toho, co by měla přinést - např. veškeré blokace JE, propagované úspory či nesmysly typu "větrníků" končí nedostatkem energie (Itálie, Rakousko, Německo...) či přímo energetickými krizemi (Švédsko..) a následnou stavbou tepelných elektráren. Připadá mi neuvěřitelné, že by si toho dotyční nositelé "dobrých úmyslů" dosud nevšimli.

Magor Milda Dr.Sc. 24.3.2007 13:16

Jedno s druhým souvisí

na jedné straně miliardové pokuty, jinak se to nazvat nedá, automobilistům, na druhé straně se zrovna staví u Duisburgu gigantická uhelná elektrárna Herne 5 s výkonem čtyři a půl Temelínů.

Tato nová uhelka vyrobí několikanásobek emisí, než celý německý vozový park, včetně náklaďáků, které jaksi systematicky z těch úvah o Eu5 vypadávají.

Takže Zelení jsou zcela nevěrohodní oportunisté!

Ludva 25.3.2007 10:03

Re: Jedno s druhým souvisí

Samozřejmě, Německo se díky zeleným zřeklo jaderné energetiky a větrníky všechno neutáhnou. Tak to dopadá, když rozhoduje ideologická klika, schopná zmanipulovat veřejné mínění. Kdyby byla volnost konkurence, tak se staví jaderky jak na běžícím pásu. Vsadím se, že uhelní a ropní těžaři museli nacpat do protijaderných aktivistů tučné prachy.

vojta 23.3.2007 12:10

Nemá to smysl

I když se zapojí Čína a Indie a další významní producenti CO2, bude to houby platný. Mechanizmus globálního oteplování nikdo není exaktně schopen v současné době posoudit! Neexistují žádné realitě se přibližující modely (dnes již výhradně počítačové), schopné snad jen velmi vzdáleně s pravděpodobností velmi nízkou zjistit vliv exhalací CO2, způsobené lidskou činností, na globální oteplování. Autor příspěvku má svým způsobem pravdu. Vezměme si USA: typičtí vyžírkové, svoje si budem šetřit, od ostatních to i za cenu války dostaneme. Je to tak, ať si kdo chce říká.

Ludva 23.3.2007 16:39

Re: Nemá to smysl

Souhlas, bavit se o milionech tun jakýchsi úspor CO2, když svět vypouští ročně 30 miliard je směšné. Kromě toho řada lidí jezdí jen kolik jim kapsa dovolí. Když se sníží spotřeba benzínu, budou jezdit více. Jinak jsem nepochopil, zda se těch 120 g týká všech modelů nebo průměru automobilky ? Představit si teréňák se spotřebou 4 litry je dost těžké.

Magor Milda Dr.Sc. 22.3.2007 22:26

Dokud se Čína a Indie nezapojí, nemá to smysl

a praktický význam je jenom v tom, šetřit vlastní zdroje fosilních paliv a nechat je raději pod zemí. Byrokrati mají hlavní účel v tom, získat co nejvíce prostředků politikům. Proto nelze očekávat, že se politikové takového osla, vyrábějícího zlaté dukáty, vzdají.

jirk7 22.3.2007 16:42

Byrokratické řízení emisí způsobí opak.

Chtěl bych se podělit o svoji zkušenost se "zeleným" rozhodováním úřadů.

Naše země se připojila k tzv. Kjótskému protokolu. Od té doby musí úředníci dohlížet i na emise.

Koupil jsem větší nájemní dům. Asi 1/4 bytů topila přímotopy, 1/4 tuhými palivy (v centru města), zbytek plynovýmy "wafkami". Do této doby to bylo pro úředníky v pořádku.

Zrekonstruoval jsem kotelnu, udělal společný plynový kotel pro celý dům, zavedl moderní technologii regulace a úspor pro jednotlivé byty a ....

....v tu chvíli jsem se stal znečišťovatelem evropského ovzduší. Musím platit poplatek za vypouštěné plyny, platit posudky, revize, jednou za dva roky požádat o prodloužení provozu kotelny Krajský úřad, měřit emise .......Mám to zapotřebí?

Občan 22.3.2007 16:50

Re: Byrokratické řízení emisí způsobí opak.

Přesně tak, na co sáhne stát, skončí takovýmto Kocourkovem. Např. středně velké podniky s uhelnými kotelnami nuceně přešly na plyn, domácnosti s mizernými kamny dále topí severočeským "uhlím," Udělají se vyjímky na to co má NEJHORŠÍ důsledky a pak se nesmyslně vynucuje zbytek.

Ladislav N. 22.3.2007 18:58

Re: Byrokratické řízení emisí způsobí opak.

Ti, co bydli v družstevních/postupně se privatizujících panelácích, si zase užili s tzv. "energetickým auditem". Musel být proveden do určitého termínu, stál (vzhledem k minimu potřebné práce na opakujících se panelových domech v sídlišti) zbytečné peníze, dům jsme si nechali zateplit bez ohledu na nějkaký "audit" - a ten? Jenom zbytečně blokuje místo v archivu správy domu. Zbytečný štos potištěného papíru.

Takhle vypadá ZELENÝ SOCIALISMUS!

dragon 22.3.2007 16:28

a z čeho vyplývá

že určitá hodnota CO2 je ta správná? Jedná se o zlomky procent z hlediska složení atmosféry.

Ivan Vermousek 22.3.2007 16:01

Řešení je možné

Snad je v dohledu použití vodíku pro pohon motorových vozidel, to by se mohlo výrazně uplatnit v průběhu 10-20 let. I proto, aby se snížila závislost na dovozu ropy z nestabilních oblastí. Jenom bych rád věděll jak budou zelení vyrábět potřebnou elektřinu. Škoda že jich není víc, mohli bychom jim rozdat ebonitové tyče a liščí ohony. Ale takhle? A bude dost lišek?

Ludva 23.3.2007 16:31

Re: Řešení je možné

Většina vodíku se vyrábí z uhlí tak, že na 1 tunu vodíku se vyrobí 10 tun CO2. Kromě toho jezdit hromadně na vodík se nebude nikdy - nedá se dobře skladovat, čerpat nebo přepravovat. Chtěl bych vidět vodíkovou pumpu o kapacitě dnešních benzínek.

Patrick Leppelt 22.3.2007 12:49

Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Autor: Ladislav N. IP: 83.240.8.xxx Datum: 22.03.2007 10:34Nesmysl. Železniční doprava je drahá a pomalá.

Zkuste se jakymkoliv jinym zpusobem dostat ze Stuttgartu do Hamburgu rychleji a levneji.

oakman 22.3.2007 12:56

Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Mnichov - Hamburg?, Stuttgart - Berlín? V noci - konkrétně od 21.00 do 05,30 a pak kolem oběda - budete tam o hodinu později než Sbahnem na letiště a letadlem. Až dodělají ICE do patřičného stavu, tak i to ICE bude rychlejší. To se nebavíme o četnosti Stau po těžké bouračce ve velké rychlosti. Najezdil jsem po těhle dálnicích pře sto tisíc, tak se klidně pobavím o realitě, ne o letákových kecech z dálniční promobuňky. Zavolejte si do Student Agency, ať vám řeknou, koli linek musí "obíhat" bouračku, kolik linek zůstane "viset"? A pamatujte, že pokud stojí ve štrůdlu autobus, stojí v něm i každý, kdo tam zrovna jel. Na závěr: Kolik mrtvol přinesou evropské silnice ročně do statistiky?? Najděte mi prosím méně častý důvod úmrtí (kromě války)!

Bohata 22.3.2007 16:05

Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Starou trať plně elektrifikovanou přerušily ČD mezi Křenovicemi a Holubicemi(5km)jenm proto aby svým kamarádů mohl Jihomoravský hejtmanát rajdat po špatných silnicích kolem trati z Křenovic až do Vyškova.Dotace?29Kč za kilometr.Pane hejtmane děkujeme.

Ladislav N. 22.3.2007 13:05

Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Jenomže já se nepotřebuji dopravit Stuttgartu do Hamburgu, ale právě jenom třeba z Brna do Jeseníku. ;-P

oakman 22.3.2007 13:12

Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

NOJOOO, Brnˇák;-D Hele, vy se tam nejdřív dohodněte, jestli chcete VRT (nádraží musí cestovat) nebo ne a budete se dál zabíjet na těch pseudo dálnicích, co k vám vedou. Dva pruhy se v Evropě staví na přivaděč z Brrna do Jeseníku to bude po silnici vždy pakárna, to co už stojí nebude stačit hned jak se to dodělá a koridorizace trati stojí v reálných nákladech (bez zlodějin ve státních zakázkách ) cca 60% dálnice vč. infrastruktury. 

jk 23.3.2007 17:39

Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

AŤ SI BRNO postaví nové nádražíčko s potřebnou kapacitou pro průjezd a odbavení rychlovlaků s propojenim na centrum a ssoučasné nádraží nechá v centru.

    Nová přistávací dráha by se měla stavět v BRNě místo Ruzyně, Obě letiště by měla být propojena rychlodrahou. Lepší podmínky pro Moravu, též eliminace potíží při zhoršených povětrnostních podmínkách. RYchlodráha bude muset i v Praze řešit průchod městem. Centrem to asi nepůjde. Jižní verianta vnějšího okruhu  na severu Prhy

jk 23.3.2007 17:57

Re: Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Jižní varianta vnějšího okruhu na severu Prahy, most směrem od letiště k Bohnicím, dnes kritizovaný pro blízkost Drahaňské rokle, by mohl řešit tento problém i spojení s uvažovaným olympijským, či jiným frekventovaným areálem.

AAA 22.3.2007 13:14

Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Nebo z Prahy do Karlovych Varu... takovy maly prekladatelsky orisek pro zeleznicofily...

oakman 22.3.2007 13:20

Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

:-D ta je dobrá!!!! Příklad kolejové dopravy kamionů po asfaltu;-D!! Zase nemusíš řídit - ty lavory jsou tak hluboký, že mi auto i zatáčí!!;-D Rumunská silnice, rumunský vesnice podle ní..... a najednou Golf KV!! To jsou paradoxy!!

oakman 22.3.2007 13:22

Re: Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

kromě toho, vlak tam jezdí - po kolejích tuším z 1896 nebo tak nějak....;-D taky rumunskej...

AAA 22.3.2007 13:26

Re: Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Neboj, kdo umi ten umi.... nejakym prezidentem Husakem se na ni nenechame zahambit :)

Jo ale to uzasne zeleznicni spojeni by me stejne zajimalo.

Patrick Leppelt 22.3.2007 13:31

No a?

Leta tam i letadlo.  Videl jsem to ve filmu 3 vejce do skla.

AAA 22.3.2007 13:51

Re: No a?

Ano. Momentalne pravidelna linka z Moskvy :) Ta z Prahy uz fakt ne. Ale jeste za komancu jsem s ni letel - krasna ukazka jak je letadlo na vzdalenost cca 150 km neefektivni (hodina predem na Ruzyni - a to jeste byly zlaty casy - 20 minut v letadle Jak 40 - dalsi hodina nez se clovek po pristani dostal do Varu)

oakman 22.3.2007 13:37

Re: Re: Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

No do Varů má jít VRT na Norimberk - přímo přes Kladno a nikudy rovnou Vary, Cheb a ven - úvaha je taková, že v opuštěných chmelnicích opravdu nikomu nevadí vlak v rychlosti 250 - 300 kmh. na předměstích je to ovšem jinak a to v Praze i Plzni víme. Idea SCC Supercity je Praha - Vídeň (možná to zastaví v Brně), Praha -Leipzig (to je hlavní uzel vých. Německa) a Praha - Krakow s Ostravou jako nácestnou stanicí. Na Slovensko se jezdit nebude - Budapešť a Balkán bude servisovat trasa do Vídně. Doufá se, že Rakušáci kývnou i na tu Italsko - baltskou trasu, která by postavila rychlovlak Lib -CB, ale to může znamenat posun VRT do Vídně na uzel Velenice a vynechat Brno jako takové. Brnop má problém, nemají vyřešené nádraží a do stávajícího se rychlovlak " nevejde" parametry tratě.

AAA 22.3.2007 13:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

To je hezke ze na konkretni namitku o tom ze v konkretnich pripadech neni zeleznicni doprava az tak skvela se clovek dozvi ze tam ma jit (mozna a nekdy) VTR...

oakman 22.3.2007 13:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

V týhle zemi jsme třicet let za plánem nejen na železnici. Tu dálnici z Brna do Jeseníku začal stavět Hitler, víme??:-D

AAA 22.3.2007 14:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Inu, vy tu primárně vykřikujete že není pravda ze železniční doprava je drahá a pomalá....

oakman 22.3.2007 14:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Stávající ano, ale to nemá s normálním fungováním nic společného, nehledě na to, že dráha nezažila boom v 90. kdy se začalo mluvit a konat na silnicích.