19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

BRUSEL: Tento týden v EU (56)

Členské státy se dohodly na urychlení dodávek munice pro Ukrajinu. Morawiecki v Heidelbergu zdůraznil nenahraditelnost národních států a odmítl federalizaci EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Boháček 27.3.2023 11:44

Konečný produkt bude e-benzín a e-nafta, která se od benzínu a nafty bude lišit jedině tím, že všechen uhlík C nebude pocházet z ropy, ale ze vzduchu. A tudíž, když jej motor automobilu spálí, do ovzduší se vyloučí jen tolik CO2, kolik se před tím ze vzduchu lapilo.

Celkem tam za 2,6 miliardy CZK má vzniknout komplex, který vyrobí ročně palivo zajišťující provoz 46 000 malých osobních aut, ovšem za předpokladu, že každé z těchto aut najede průměrně jen 100 km měsíčně. Aby každé osobní auto v Evropě mohlo najet měsíčně aspoň 100 km na jediná povolená e-paliva, jak prosadil Fiala v Bruselu, bude třeba v Evropě investovat 572 miliard EUR, (14 300 bilionů CZK), do produkce E-paliv. Protože žádný normální bankéř nepůjčí své peníze na projekt, který má v plánu vyrábět litr benzínu, nebo nafty za 96 CZK, protože nikdo normální si takovou naftu ani benzín nebude moci dovolit koupit, tak je třeba tisknout nekryté miliardy, rozpoutat inflaci, zdražit potraviny, energie, a kde co, jen aby státům a Bruselu od občanů plynuly vysoké daně a mohly tak dotovat tento nejnovější fialový evropský nesmysl.

Aby nebylo možné bruselské nařízení o používání drahých e-paliv zneužít a jezdit na obyčejnou levnou naftu a benzín, bude muset být do každého auta namontován bezpečnostní řídící systém, který pozná rozdíl mezi e-benzínem a benzínem, a e-naftou a naftou, a okamžitě se vypne, bude-li ho řidič chtít napálit starým palivem. Auto s vypnutým bezpečnostním systémem se nesmí dokázat pohybovat!

Bankéři od de Guindo už spočítali i kolik bude třeba zaplatit za 1 litr nového e-paliva – 96 CZK. Na 100 km jízdy malého auta velikosti Citigo tak bude třeba nakoupit 5 litrů za 480 CZK. Babiš v sobotu oznámil, že současná cena e-paliva je 235 CZK za litr, a tak by bylo třeba nakoupit na 100 km jízdy nejméně 5 litrů za 1175 CZK. Ať už bude platit Babišova, a nebo de Guindova cena, průměrný Čech se už autem nesveze.

https://www.michalapetr.com/

L. Novák 27.3.2023 11:52

michalapetr.com - to je zdroj důvěryhodnosti pavlačové drbny.

Slovenský ;-O dezinformátor Boháček jede... Rv!!

J. Strakoš 27.3.2023 12:17

Pominu některé invektivy k EU a Babiše jako důvěryhodný zdroj a inflace jako způsob zaplacení. Nicméně návrhy na e-paliva tady jsou a očividně budou dražší, jinak by se používaly už dnes. Otázka tedy zní - jaká bude jejich cena?

Opravdu se objevuje 235 Kč za l a doufání, že to časem klesne. Ale na kolik? Protože to by měla být klíčová otázka, pokud teď navrhujeme, že na ně přejdeme.

L. Novák 27.3.2023 13:19

Asi nikdo nebude vyvracet, že syntéza paliv ze základních anorganických sloučenin je energeticky velmi náročná a vyžaduje v technologii syntézy dodávku energie x-násobně vyšší, než pak získané palivo bude schopno vydat při spálení. Podobně jako při elektrolytické výrobě "zeleného" vodíku a jeho využití v palivových článcích, kde účinnost (se zahrnutím všech nákladů výroby a dopravy ke spotřebiteli) se pohybuje (náklady/výnos) asi 4/1 resp. 25% účinnost. Což samozřejmě energeticky nedává smysl.

Současný "boj o spalovací motory" je spíš snahou nenechat utopit/zničit výzkum a vývoj spalovacích motorů zelenými šílenci jen z ideologických důvodů a udržet know-how a kvalifikované pracovníky v oboru, dokud se z vlády v EU (z Evropské komise) nepodaří vyhnat zelené blby a nahradit je kvalitními vzdělanými politiky...:-/

J. Strakoš 27.3.2023 13:32

No, kéž by jste měl pravdu - ono se to taky může zvrtnout v dřívejší zákaz prodeje čehokoliv jiného než e-paliv. Samozřejmě salámově - nejdříve polostátní firmy, pak velké firmy apod.